Завдання: показати зв'язок читання з образотворчим мистецтвом; вдосконалювати техніку свідомого виразного читання; розвивати вміння аналізувати прочитане; характеризувати дійових осіб; розширювати поняття про пропорції тіл тварин, людей, навчити учнів відтворювати особливості будови та зовнішнього вигляду об'єкта під час ліплення; розвивати дрібну моторику рук, уяву, фантазію; виховувати любов до тварин, охайність під час роботи; виховувати бажання працювати в колективі.
Інтегрований урок
Читання. Образотворче мистецтво
« Та сама мишка .
Кішка з мишкою помирилися »
Підготувала
вчитель початкових класів
Ставська О.П.
2017р.
Тема: «Та сама мишка. Кішка з мишкою помирилися »
Мета: показати зв'язок читання з образотворчим мистецтвом; вдосконалювати техніку свідомого виразного читання; розвивати вміння аналізувати прочитане; характеризувати дійових осіб; розширювати поняття про пропорції тіл тварин, людей, навчити учнів відтворювати особливості будови та зовнішнього вигляду об'єкта під час ліплення; розвивати дрібну моторику рук, уяву, фантазію; виховувати любов до тварин, охайність під час роботи; виховувати бажання працювати в колективі.
I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Зараз, любі друзі, з вами
Вирушаємо в далеку путь.
Поспішаймо в ту країну,
Що всі казкою зовуть.
Ємоційне налаштування Гра «Маска»
— Візьміть люстерка, і, дивлячись на своє обличчя, відтворіть свій настрій.
-Я бачу ваш настрій. У когось радість на обличчі, хтось чимось здивований, бачу також спокій та смуток.
Для того, щоб настрій у всіх став радісним…Подивіться на мене і усміхніться. Погляньте один на одного, усміхніться. У всіх покащився настрій? Ми розпочинаємо урок.
II. ПЕРЕВІРКА ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
«Мозковий штурм»
– Яку нову тему почали вивчати на минулих уроках?
– Чому їх називають літературними казками?
– Які ще бувають казки?
– Чому їх називають народними?
– На які групи поділяються казки?
– Яку казку читали на минулому уроці? ( « Лис Микита» І. Франко)
– Це казка, літературна чи народна? ( Літературна)
Ваше домашнє завдання було прочитати та навчитися переказувати цю казку.
Гра « Обличчям до обличчя »
Учні повертаються одне до одного та переказують казку в парах.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності
Відгадайте загадку.
У норі хатинку має
хліб, сирочок полюбляє.
По підлозі тишком-нишком
Бігає сіренька… (Мишка)
ІV. МОВЛЕННЄВА РОЗМИНКА
Робота над скоромовкою
Миші в шафі шаруділи
Шість шарфів шерстяних з`їли.
Отже, як ви зрозуміли ми будемо читати казку про мишку.
« Та сама мишка » А написав її Юрій Федорович
V. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ
Біографічна довідка
— Народився Юрій Феодосійович у Дніпродзержинську на Дніпропетровщині в сім'ї вчителів. Дитинство його пройшло на берегах Славути і на Уралі, а шкільні роки — серед розкішної природи Карпат.
Юрієві Ярмишу доводилось багато подорожувати. Він побував у Великій Британії, Канаді, США, на Балканах, кілька разів відвідав Індію, враження про яку описав у творі «По дорогах Індії».
Як казкар Ю. Ярмиш відомий не лише в нашій країні. У Санкт-Петербурзі видано антологію найкращих казок сучасних письменників країн Співдружності Незалежних Держав, у якій вміщено по одному-два твори кожного автора, а Ю. Ярмиша — аж 16 казок.
Друзі жартома називають його «українським Андерсеном». І це не випадково. Ім'я українського казкаря Ю. Ярмиша посіло одне з чільних місць серед письменників, які пишуть для дітей і про дітей.
У 2001 р. за цикл новел-фантазій Юрію Феодосійовичу присуджено літературну премію імені Юрія Яновського.
2. Опрацювання казки «Та сама мишка» (с 141-142)
1) Гра «Бджілки». Самостійне напівголосне читання казки учнями.
— Чи сподобалася вам казка?
— Що в ній незвичного?
2) Словникова робота.
а) Довідкове бюро.
Пишатися — відчувати гордість за кого-небудь, бути сповненим гордості за щось; гордитися.
б) Читання стовпчиків слів «буксиром» за вчителем; скоромовкою в парах.
Ото отоді
страх торік
збагнути відхекатись
торішньої наморилася
страхітливо сіроманці
— Прочитайте найкоротше і найдовше слово.
Фізкультхвилинка
3) Читання казки учнями «ланцюжком».
4) Аналіз змісту казки з елементами вибіркового читання.
— Як бабуся і кицька дякували мишці?
— Що відповіла мишка дідусеві наступного року?
— Пригадайте персонажів української народної казки «Ріпка».
— Опишіть їхні дії в народній і літературній казках.
— Що спільного й відмінного у народній казці та казці Юрія Ярмиша? Чого більше?
— Розгляньте малюнок. Який епізод казки на ньому зображено?
Вправа « Відгадай казку»
- Пригадайте персонажів української народної казки « Ріпка»
- Що спільного, а що відміного у народній казці та казці Юрія Ярмиша?
У кого вдома є кіт або кішка?
Який у них характер?
Що вони полюбляють?
Як виглядають ваші домашні улюбленці?
Може, у когось живе вдома маленька мишка?
Усі ми знаємо з мультфільмів, книжок про те, як кішка полює на мишей, а миші дуже її бояться і завжди від неї ховаються. А ще є сміливі мишки.
Чи дивились ви мультфільм, де головними героями були коти або мишки? Подивіться на екран і відгадайте.
Іноді у мультфільмах ми бачимо, що миші не тільки не бояться котів, а воюють з ними
Чи може кішка з мишкою потоваришувати? У чарівній мистецькій країні — звичайно! Тут усі тварини мирно живуть поряд, а митці зображують їх у всій красі. Художники малюють тварин і в графіці» і у живописі. Скульптори висікають із каменю, вирізають із дерева, відливають з металу» щоб усі могли милуватися ними на площах та у парках. Маленькі декоративні фігурки тварин приносять радість у наші домівки.
Виліпи з пластиліну кицю або мишку.
5. Інструктаж
Учитель. Спочатку необхідно визначити розміри наших фігурок. Кішка у нас буде більшою за мишку. І у кішки, і у мишки є голова, тулуб, лапки, хвіст, вушка. Але подивіться, як вони відрізняються за розмірами та кольором. Тому будьте дуже уважними під час роботи.
Перед початком роботи добре розімніть пластилін у долонях, щоб він став м’яким та еластичним. Не розкидайте шматки пластиліну, щоб не забруднитися самим та не насмітити у класі.
Сформуйте кульки пластиліну, з яких ви ліпитимете частини тіл кішки й мишки. Пам’ятайте: тулуб кішки більший за тулуб мишки. Так само вушка, лапки, голівки й хвости кішки та мишки різнитимуться за формою та розміром.
6. Самостійна практична діяльність учнів Ліплення фігурок кішки та мишки
7. Актуалізація набутих знань
Кого ви сьогодні ліпили?
Чи потоваришували ваші кішки та мишки?
Яку б історію ви розказали про ваших мишок та кішок? Що цікавого з ними сталося, що змусило їх помиритися?
VI. Підсумок уроку.
Вправа « Мікрофон »
— Чи сподобався вам сьогоднішній урок?
— Чого вас навчили прочитані казки?
- А чи вдалось вам помирити котика та мишку?
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Переказувати казки.