Мета. : розширити поняття про кольори, виховувати сприйняття світу через засоби мистецтва. Збагачувати уяву, пам'ять , творче та логічне мислення. Розвивати увагу та спостережливість.
Тема. Малювання композиції «Веселі зимові ігри дітей»
Мета : розширити поняття про кольори, виховувати сприйняття світу через засоби мистецтва. Збагачувати уяву, пам’ять , творче та логічне мислення. Розвивати увагу та спостережливість.
Обладнання: презентація, роботи із зображенням розваг дітей взимку, репродукції творів живопису – С. Шишка «Парк взимку», І. Похитова «Зимові сутінки на Україні».
Тип уроку: урок тематичного малювання.
Хід уроку
І. Організація класу
ІІ. Підготовка до практичної діяльності
- Діти, сьогодні до нас завітала гостя. Відгадаємо загадку і дізнаємось хто вона.
Стало біло навкруги –
Я розтрушую сніги,
Наганяю холоди,
Води сковую в льоди.
В дружбі з дітьми я всіма.
Здогадались ? Я …. ( Зима )
2. Робота над загадками.
На блискучу спину.
Хто умійко – покатаю.
Хто не вмійко – кину.
Ми кращі друзі дітвори.
Вивозять діти нас на гору,
А ми веземо їх з гори.
3) Я падаю на ваші хати.
Я білий, білий, волохатий,
Я прилипаю вам до ніг
І називаюсь просто…
4) Прозорий, як скло,
Та не вставиш у вікно.
5)Дід Мороз несе мішок,
В нього теплий кожушок.
Ой, ти , діду, -
Дідусю,
Зігрій нашу Ганнусю.
Розв’яжи мерщі мішок,
Дай Ганнусі кожушок,
Надінь валянки на ніжки,
Хай вона пограє в…
6) Росте вона до долу головою,
Росте вона холодною зимою,
А тільки сонечко засяє –
Вона заплаче й помирає.
7)Дві дощечки, дві сестри
Несуть мене із гори.
Аж від лісу до вікна?
І сміється, задається:
- Отака ширина!
Відповіді: ковзанка, сани, сніг, лід, бурулька, лижі, зима.
3. Асоціативний кущ.
- Які асоціації зі словом «зима» у вас виникли?
4. Бесіда.
- Зима! Кожна людина сприймає цю пору року по-своєму. Але нікого вона не залишає байдужим. Так, поети оспівують її красу у віршах, композитори – у музиці, художники передають її красу за допомогою фарб.
5.Хвилинка поезії. ( Декламування віршів.)
Прийшла до нас бабуся
У білому кожусі.
Поля причепурила,
Пухнастим снігом вкрила.
Любий друже, поглянь у вікно :
За вікном вже зима владарює давно!
Стрімко їде вона на санчатах
По наметах на білих зайчатах.
Мороз скрипить, а білий сніг
Засипав слід усіх доріг;
А хто лінивий – в хаті спить,
Хто жвавий, той на сніг біжить.
Галинка й Гриць, що люблять гру,
Санчата тягнуть на гору
І кличуть всіх : « Гей-гей, не ждіть!
А санкувати з нами йдіть.
Отже, Галинка та Гриць кличуть вас кататися на санчатах. А які ще зимові ігри та розваги ви знаєте?
6.Перегляд демонстраційного матеріалу.(Розгляд малюнків )
Я гадаю, що для вас зима – це добра фея, яка принесла із собою веселощі, зимові забави, ігри, гарні свята, подарунки.
Спробуємо уявити собі картину « Зимові розваги дітей.»
7.Педагогічний малюнок
8.Пояснення дій, поетапного виконання композиції.
ІІІ. Практична діяльність учнів
1. Підготовчі вправи.(Пропоную учням намалювати олівцем прямі, похилі, хвилясті лінії, овали, кружечки, прямокутники.)
2. Індивідуальна робота з учнями.
ІV. Підсумок уроку.
1. Перегляд та аналіз дитячих робіт.
2. Рефлексія.
3. Оцінювання.
4. Прощання.
- До побачення!
1