Доба Просвітництва в зарубіжній та українській літературі

Про матеріал
Мета роботи: допомогти учням усвідомити особливості та значення доби Просвітництва в світовому літературному процесі; визначити історичні умови та провідні ідеї доби, розкрити вплив філософії на літературу та культуру;
Перегляд файлу

 

Картинки по запросу рамки для текстаКартинки по запросу для надписей

 

 

 

 

Картинки по запросу для надписей

 

 

 

 

 

 

 

Просвітництво – це ідейно-політичний і естетичний рух (доба), важливий  етап розвитку європейської ідеології та культури (зокрема, літератури) наприкінці XVII– на початку XIX ст., що ґрунтувався на переконанні у вирішальній силі розуму і науки, в пізнанні «природного порядку» для людини і суспільства.

 

  • Славна революція в Англії 1688-1689.
  • Велика Французька революція 1789-1794.
  • Бурхливий розвиток капіталістичних відносин.
  • «Просвітницький абсолютизм».
  • «Буря і натиск» (Штюрмери).
  • «Веймарський класицизм».
  • «Енциклопедія, або Тлумачний словник наук, мистецтв і ремесел».

Результат пошуку зображень за запитом "первая энциклопедия в мире"

 

 

 

 

 

Картинки по запросу рамки для текста 

 

 

 

 

Результат пошуку зображень за запитом "книга для фона" 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу рамки для текстаКартинки по запросу для надписей

 

 

 

 

 

Картинки по запросу для надписей

Картинки по запросу рамки для текстаПросвітництво – від французької siecle des lumieres – Доба Світочів.

Картинки по запросу світокКартинки по запросу світокКартинки по запросу світок

 

 

 

 

Картинки по запросу Свіфт

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу рамки для текстаКартинки по запросу світокКартинки по запросу КотляревськийКартинки по запросу Г. СковородаКартинки по запросу світок

 

 

Опис : Результат пошуку зображень за запитом "квітка-основ'яненко"Картинки по запросу Гулак-АртемовськийКартинки по запросу світокКартинки по запросу світок

Картинки по запросу рамки для текстаКартинки по запросу рамочки для надписей

 

 

 

 

 

 

  

   

 

   

  

   

   

   

   

   

Картинки по запросу рамки для текста   

Картинки по запросу для надписейРезультат пошуку зображень за запитом "Гете" 

 

Результат пошуку зображень за запитом "Шиллер"

Картинки по запросу для надписей

 

 

Картинки по запросу для надписей

Результат пошуку зображень за запитом "Свіфт"

Картинки по запросу рамки для текста 

 

Картинки по запросу для надписей

Результат пошуку зображень за запитом "Г. Сковорода"

 

 

 

 

Картинки по запросу для надписей

 

Результат пошуку зображень за запитом "котляревський"

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу рамки для текста 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема:  Доба Просвітництва в зарубіжній та українській літературі

Мета:  допомогти  учням усвідомити особливості та значення  доби Просвітництва в світовому літературному процесі;

визначити історичні умови та провідні ідеї доби, розкрити вплив філософії на літературу та культуру;

розвивати пам'ять, увагу, спостережливість, логічне мислення, вміння аналізувати та систематизувати отримані знання;

виховувати прагнення до знань, до духовного збагачення через книгу.

Тип заняття: засвоєння нових знань і формування вмінь компаративного

 аналізу.

Знати: основні історичні, філософські, естетичні чинники розвитку літератури доби Просвітництва, ознаки, жанри, представників напряму.

Вміти: виявляти ключові ідеї Просвітництва, знаходити спільні та відмінні

      риси світового та українського Просвітництва.

Цінувати:  творчі здобутки письменників-просвітників та їхнє значення

у розвитку світового літературного процесу.

 

 

 

 

 

 

 

 

Етапи заняття

 

 I. Міні – лекція вчителя   «18 століття  -  вік філософії»

(у процесі лекції учні складають конспект)

План

  1. Історичне підґрунтя доби.
  2. XVIII століття – час відкриттів і подорожей.
  3. Діяльність енциклопедистів.
  4. «Освічений абсолютизм».

(Міні – підручник ст.2)

II. Коментоване читання висловлювань Вольтера, Ш. Монтеск’є,           Д. Дідро, Ж. Руссо, Г. Сковороди, Е. Бьорка, Д. Юма.

  1. В усіх  моїх творах можна знайти людяність.

(Вольтер)

  1. Мистецтво – засіб навчання доброчесності.

(Вольтер)

  1. Людина від народження прагне дії, як вогонь лине вгору, а камінь – униз.

(Вольтер)

  1. Суспільне життя підпорядковане природним закономірностям.

(Ш. Монтеск’є)

  1. Природа – перша модель мистецтва.

(Д. Дідро)

  1. Природа завжди правдива; мистецтву тільки тоді загрожує небезпека відхилитися від правди при наслідуванні; коли воно віддаляється від природи – або через примху художника, або через неможливість достатньо до неї наблизитися.

(Д. Дідро)

 

  1. Кожен твір … повинен виражати якесь велике правило життя, повинен навчати, інакше він буде німим.

(Д. Дідро)

  1. На шляху до доброчесності серце – вірний провідник там, де розум помиляється.

(Ж.-Ж.Руссо)

  1. Мистецтво – одне із важливих джерел здобуття досвіду.

(Е. Бьорк, англ. філософ)

  1.                      Заняття мистецтвом сприяють моральному розвитку людини, удосконалюють її характер.

(Д. Юм, англ. філософ)

11) Збери всередині себе свої думки і  в собі самому шукай справжніх благ. Копай всередині себе криницю для тої води, яка зросить і твою оселю, і сусідську.

        (Г. Сковорода, укр. філософ)

12) Не досить, щоб сяяло світло денного сонця, коли світло голови твоєї затьмарене.

(Г. Сковорода, укр. філософ)

 

III. Формулювання основних ідей  доби Просвітництва

             (Міні- підручник ст. 3)

IV. Розмаїття проявів  літературного  життя

             (Міні- підручник ст. 7)

V. Презентація проектів «Світочі доби Просвітництва (Багатогранність представників епохи)»

VІ. Підведення підсумків

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
19 січня 2022
Переглядів
452
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку