Мета заходу: формувати уявлення про добро, вчити робити правильний моральний вибір, поважати людей, які творять добро, виховувати у дітей бажання бути милосердними, співчутливими, робити добрі справи.
Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені В.Винниченка
КАФЕДРА ПЕДАГОГІКИ ТА ОСВІТНЬОГО МЕНЕДЖМЕНТУ
ТЕМА:
«Добро починається з тебе »
план-конспект етичної бесіди
Індивідуальне творче завдання ІІ
Студентки 2 курсу групи МІЕ17Б
фізико-математичного факультету
П.І.Б. Величко Марія Олексіївна
Кропивницький 2018
Мета заходу: формувати уявлення про добро, вчити робити правильний моральний вибір, поважати людей, які творять добро, виховувати у дітей бажання бути милосердними, співчутливими, робити добрі справи
Завдання заходу :
Форма проведення : бесіда
Обладнання і наочність :дошка та крейда
Попередня підготовка : пошук інформації , планування , залучення до проведення заходу учнів (діагностика , підбір актуальної теми )
+При підготовці до класної години можна провести анкетне опитування :
Хід виховного заходу
Основна частина :Послухайте одне дуже гарне оповідання, а потім ми з вами його проаналізуємо. Добре? Тож слухайте уважно.
Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ "Лялька під дощем"
Зіна вкладалася спати. А надворі почалася гроза. Гримів грім, з-за Дніпра насувались чорні хмари. По залізному даху зашумів дощ.Блиснула блискавка, на мить стало ясно, як удень. Зіна побачила: на подвір'ї стоять калюжі води, йде дощ. Ой горе, що ж це таке? — на лавці, під дощем, лежить її лялька Зоя.Вона забула Зою на лавці. Як же це трапилось? Як же вона не згадала про Зою, лягаючи спати, як же вона не подумала про неї, коли почалася гроза?Від цих думок Зіні стало важко, і вона заплакала. А ще важче було від думки про те, що на лавці лежить під холодним дощем її Зоя...Зіна встала з ліжка, тихо відкрила двері, побігла на подвір'я. Дощ миттю змочив її сорочечку. Вона підбігла до лавки, взяла Зою, пригорнула її до грудей.Коли Зіна відкрила двері, мама ввімкнула світло й широко відкритими від страху очима дивилась на порожнє ліжко.Побачивши Зіну з притуленою до дитячих грудей лялькою, мама перевела дух.Вона зняла рушник, витерла Зіну, переодягла в суху сорочечку. Давши рушник, сказала:
— Витри ж і Зою... Як же це ти її забула на лавці?— Ніколи більше цього не буде, матусю..
Питання до тексту:
Послухайте невеличку розповідь із життя , що потребують великих роздумів.
Якось старенька мати приїхала до свого сина, який жив у місті, привезла різних гостинців із села. Син попросив матір прогулятися містом. Гуляючи, старенька часто зупинялась, щоб перепочити. Вони сіли в сквері на лавку. Син відійшов і сказав, що скоро повернеться. Довго виглядала мати свого наймилішого сина, але він не повернувся. Коли люди питали, як вона сюди потрапила, старенька відповіла, що заблукала. Адже її син учений, він не міг залишити її, запевняла мати. Вона не могла й подумати, що він її залишив назавжди.
Запитання
Святковий обід
Ніна живе у великій родині. Бабуся найстарша: їй уже вісімдесят два. Коли сім’я обідає, в бабусі тремтять руки. Несе вона ложку до рота, ложка тремтить, і з неї капає на стіл.
Незабаром у Ніни день народження. Мама сказала, що на іменини приготує святковий обід. На свято Ніна запросить своїх подруг. Ось і гості прийшли. А Ніна думає: «Це ж і бабуся за стіл сяде, а в неї руки тремтять. Подруги сміятимуться».
Ніна тихенько каже:
– Мамо, нехай бабуся з нами за стіл не сідає.
Чого?- дивується мати.
У неї руки тремтять. На стіл капає.
Мама зблідла. Вона довго сиділа мовчки. А потім сказала: «Бабуся нездужає. Тому святкового обіду не буде. Вітаю тебе, Ніно, з днем народження. Моє тобі побажання: бути людиною».
Нова учениця
Стояла тиша. Раптом у двері хтось постукав. У клас зайшов директор і сказав: «Сьогодні у нас нова учениця». Всі побачили маленьку дівчинку. Тридцять пар очей дивилися на нову школярку. Дівчинка була горбатою.
В учителя забилося серце. Він дивився в очі школярам, сам відчував, що в його очах – молитва: «Хай не побачить дівчинка у ваших поглядах, дорогі діти, ні подиву, ні насмішки».
В дитячих очах учитель побачив радість: приїхала нова учениця. Вони дивилися тільки в очі і ласкаво посміхалися.
Учитель сказав: «Її звати Оля. Вона приїхала до нас здалеку. Хто поступиться їй своїм місцем за першою партою? Бачите, яка вона маленька». Всі шість хлопчиків і дівчаток, які сиділи за першою партою, підняли руки і стали просити: «Я…я..».
Оля сіла за першу парту.
Запитання:
Вправа-гра «Мух краще ловити на мед»
Розділитися на пари, стати обличчям один до одного. Один член пари затискає руку в кулак і тримає його перед напарником. Напарник має відкрити кулак партнера за 10 секунд.
Чи усім удалося розтулити кулак? У який спосіб? Хто це зробив не силою, ачемно попросивши? Які якості ми проявляємо, коли чемно просимо щось в іншого?
(Повага до іншого, дія без примусу. Доброзичливість)
Творча гра «Збери приказки та прислів'я».
Учитель читає учням початок приказки або прислів'я. Завдання учнів — закінчити вислів і пояснити його значення.
Запитання до учнів.
Як ви вважаєте, як слід поводитись, якщо вам не відплатили добром за ваш добрий вчинок?
Тестування «Що означає бути добрим?».
Учитель читає учням запитання. Вони мають відповідати на неї «так» або «ні».
Чи можна примусити людину бути доброю? Чи згодні ви з думкою, що «добротою світ живе»? Чи можна стати добрим лише на деякий час? Чи потрібно виявляти доброту у відношенні до будь-кого? Чи можна сказати, що доброта — найбільша окраса душі? Чи легко бути добрим? Чи можна доброту порівняти із сонцем? Чи є у вас бажання чинити добрі справи? Після проведення тестування учні пояснюють свої відповіді.
У вас виявилось більше відповідей «так». Отже, бачу, що ви прагнете чинити добро. І це дуже правильно, адже воно приносить радість оточуючим. Доброта, як чарівні ліки, здатна вилікувати від суму, скрути, безпорадності. Тож не слід забувати про це.
Заключна частина :
Вправа «Побажай добра собі і всім»
Людина живе лише один раз, і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе. І щоб не сталося в житті кожного з вас, завжди пам’ятайте що ви живете на планеті Земля і носите ім’я Людина. А людина починається з добра. І творити добро – значить бути щасливим. Отже, я бажаю собі і всім вам добра.
(діти стали в коло, взялися за руки і повторюють фразу «Я бажаю собі і всім вам добра»).
Поспішайте, друзі, робити добро! Нехай ніколи не затьмарить вашу душу зла справа. Хай тепло ваших сердець зігріває усіх — і рідних, і друзів, і навіть незнайомих людей. І тоді настане час, коли ви зможете сказати: «Я роблю важливу справу — приношу людям радість!».