Добро починається з тебе!

Про матеріал

Мета заходу: формувати уявлення про добро, вчити робити правильний моральний вибір, поважати людей, які творять добро, виховувати у дітей бажання бути милосердними, співчутливими, робити добрі справи.

Перегляд файлу

Центральноукраїнський державний педагогічний університет імені В.Винниченка

КАФЕДРА ПЕДАГОГІКИ ТА ОСВІТНЬОГО МЕНЕДЖМЕНТУ

 

ТЕМА:

 

«Добро починається з тебе »

план-конспект етичної бесіди

Індивідуальне творче завдання ІІ

Студентки  2 курсу групи МІЕ17Б

фізико-математичного факультету

П.І.Б. Величко Марія Олексіївна

 

 

 

 

 

 

 

 

Кропивницький 2018

 

 

 

 

 

 

 

Мета заходу: формувати уявлення про добро, вчити робити правильний моральний вибір, поважати людей, які творять добро, виховувати у дітей бажання бути милосердними, співчутливими, робити добрі справи

Завдання заходу :

  • Поглибити розуміння сутності морально-етичних понять , а саме пізнання , цінність людської праці , наполегливість , розвитку особистості , самопізнання .
  • Розвинути почутя милосердя ,формувати чуйність, доброзичливість, засуджувати почуття заздрості й злості , мотивацію до самопізнання , розуміння про призначення людини.
  • Формувати ціннісне ставлення до себе і до людей; основи духовно-морального розвитку особистості, та загальнолюдські цінності; уміння та навички підтримки та збереження міжособистісної злагоди; моральних якостей (чуйності, чесності, правдивості, справедливості, гідності, толерантності, милосердя, взаємодопомоги, товариськості, співпереживання, поваги до особистості).
  • Розвивати вміння відрізняти погане від доброго, вміння висловлювати власну думку, відстоювати свої погляди; вміння знаходити спільну мову і компроміс.
  • Виховувати позитивне світосприйняття; чемне ставлення учнів одне до одного, до старших, молодших та всіх оточуючих людей; сприяти створенню дружнього дитячого колективу.

Форма проведення : бесіда

Обладнання і наочність  :дошка та крейда

 Попередня підготовка : пошук інформації , планування , залучення до проведення заходу учнів (діагностика , підбір актуальної теми )

+При підготовці до класної години можна провести анкетне опитування :

  1. Які правила доброти ви знаєте?(Допомагати слабким,старим,хворим,тим,хтопотрапив у біду,пробачати помилки,не бути жадібним,не заздрити)
  2. Якими  рисами повинна бути наділена людина,щоб про неї говорили лише добре?
  3. Як ви розумієте слово «добрий»? Що означає бути доб­рим по-справжньому?(Бути добримце значить допомагати одне одному у біді, дарувати радість знайомим і незнайомим людям, захищати молодших і піклуватися про старших.)

Хід виховного заходу

  1. Вступна частина : Сьогодні у нас відбудеться розмова про найцінніше, вічний людський скарбдоброту.Крім доброти, у світі є й інші людські почуття, вічні цінності людини: любов, повага, чесність, милосердя, взаємодопомога. Їх не придбаєш у магазині, їх ні в кого не позичиш, їх просто можна виховати і виростити в собі. Кожному під силу навчитися бути добрим, людяним, милосердним.

Основна частина :Послухайте одне дуже гарне оповідання, а потім ми з вами його проаналізуємо. Добре? Тож слухайте уважно.

Василь СУХОМЛИНСЬКИЙ   "Лялька під дощем"

 Зіна вкладалася спати. А надворі почалася гроза. Гримів грім, з-за Дніпра насувались чорні хмари. По залізному даху зашумів дощ.Блиснула блискавка, на мить стало ясно, як удень. Зіна побачила: на подвір'ї стоять калюжі води, йде дощ. Ой горе, що ж це таке? — на лавці, під дощем, лежить її лялька Зоя.Вона забула Зою на лавці. Як же це трапилось? Як же вона не згадала про Зою, лягаючи спати, як же вона не подумала про неї, коли почалася гроза?Від цих думок Зіні стало важко, і вона заплакала. А ще важче було від думки про те, що на лавці лежить під холодним дощем її Зоя...Зіна встала з ліжка, тихо відкрила двері, побігла на подвір'я. Дощ миттю змочив її сорочечку. Вона підбігла до лавки, взяла Зою, пригорнула її до грудей.Коли Зіна відкрила двері, мама ввімкнула світло й широко відкритими від страху очима дивилась на порожнє ліжко.Побачивши Зіну з притуленою до дитячих грудей лялькою, мама перевела дух.Вона зняла рушник, витерла Зіну, переодягла в суху сорочечку. Давши рушник, сказала:

Витри ж і Зою... Як же це ти її забула на лавці?— Ніколи більше цього не буде, матусю..

Питання до тексту:

  1. -Про що розповідалось у оповіданні?
  2. -Хто правильно вчинив? Чому?
  3. -А як би ви вчинили?
  4. -Що означає слово «турбота»?
  5. - Чому не можна забувати свої ігашки на вулиці
  6. -Як ставляться до тих, хто усе забуває?
  7. -Чому Зіні стало соромно?

 

Послухайте невеличку розповідь із життя , що потребують великих роздумів.

Якось старенька мати приїхала до свого сина, який жив у місті, привезла різних гостинців із села. Син попросив матір прогулятися містом. Гуляючи, старенька часто зупинялась, щоб перепочити. Вони сіли в сквері на лавку. Син відійшов і сказав, що скоро повернеться. Довго виглядала мати свого наймилішого сина, але він не повернувся. Коли люди питали, як вона сюди потрапила, старенька відповіла, що заблукала. Адже її син учений, він не міг залишити її, запевняла мати. Вона не могла й подумати, що він її залишив назавжди.

Запитання

  1. Чи є серце в такої людини? Якщо є, то яке воно?
  2. Чи достатньо одного розуму для морально вихованої людини?

Святковий обід

Ніна живе у великій родині. Бабуся найстарша: їй уже вісімдесят два. Коли сім’я обідає, в бабусі тремтять руки. Несе вона ложку до рота, ложка тремтить, і з неї капає на стіл.

Незабаром у Ніни день народження. Мама сказала, що на іменини приготує святковий обід. На свято Ніна запросить своїх подруг. Ось і гості прийшли. А Ніна думає: «Це ж і бабуся за стіл сяде, а в неї руки тремтять. Подруги сміятимуться».

Ніна тихенько каже:

– Мамо, нехай бабуся з нами за стіл не сідає.

Чого?- дивується мати.

У неї руки тремтять. На стіл капає.

Мама зблідла. Вона довго сиділа мовчки. А потім сказала: «Бабуся нездужає. Тому святкового обіду не буде. Вітаю тебе, Ніно, з днем народження. Моє тобі побажання: бути людиною».

 

Нова учениця

Стояла тиша. Раптом у двері хтось постукав. У клас зайшов директор і сказав: «Сьогодні у нас нова учениця». Всі побачили маленьку дівчинку. Тридцять пар очей дивилися на нову школярку. Дівчинка була горбатою.

В учителя забилося  серце. Він дивився в очі школярам, сам відчував, що в його очах – молитва: «Хай не побачить дівчинка у ваших поглядах, дорогі діти, ні подиву, ні насмішки».

В дитячих очах учитель побачив радість: приїхала нова учениця. Вони дивилися тільки в очі і ласкаво посміхалися.

Учитель сказав: «Її звати Оля. Вона приїхала до нас здалеку. Хто поступиться їй своїм місцем за першою партою? Бачите, яка вона маленька». Всі шість хлопчиків і дівчаток, які сиділи за першою партою, підняли руки і стали просити:   «Я…я..».

Оля сіла за першу парту.

Запитання:

  • Як ви думаєте, що впливає на гарні і погані вчинки людини?
  • Що штовхає дітей на такий шлях?

                                  Вправа-гра «Мух краще ловити на мед»

Розділитися на пари, стати обличчям один до одного. Один член пари затискає руку в кулак і тримає його перед напарником. Напарник має відкрити кулак партнера за 10 секунд.

Чи усім удалося розтулити кулак? У який спосіб? Хто це зробив не силою, ачемно попросивши? Які якості ми проявляємо, коли чемно просимо щось в іншого?

(Повага до іншого, дія без примусу. Доброзичливість)

Творча гра «Збери приказки та прислів'я».

Учитель читає учням початок приказки або прислів'я. За­вдання учнівзакінчити вислів і пояснити його значення.

  1. Добре діло твори... (сміливо.)
  2. Добрі діла тихо ходять, а злі. (як дзвони дзвонять.) Від добра добра. (не шукають.)
  3. Хто людям добра бажає, той. (і собі має.)
  4. Добрі вісті. (не лежать на місті.)
  5. Без доброго діла немає. (доброго імені.)
  6. Роби добро скільки можешвід цього. (не занеможеш.)
  7. За добро. (добром і платять.)

Запитання до учнів.

Як ви вважаєте, як слід поводитись, якщо вам не від­платили добром за ваш добрий вчинок?

Тестування «Що означає бути добрим?».

Учитель читає учням запитання. Вони мають відповіда­ти на неї «так» або «ні».

Чи можна примусити людину бути доброю? Чи згодні ви з думкою, що «добротою світ живе»? Чи можна стати добрим лише на деякий час? Чи потрібно виявляти доброту у відношенні до будь-кого? Чи можна сказати, що добротанайбільша окраса душі? Чи легко бути добрим? Чи можна доброту порівняти із сонцем? Чи є у вас бажання чинити добрі справи? Після проведення тестування учні пояснюють свої від­повіді.

 

У вас виявилось більше відповідей «так». Отже, бачу, що ви прагнете чинити добро. І це дуже правильно, адже воно приносить радість оточуючим. Доброта, як чарівні ліки, здатна вилікувати від суму, скрути, безпорадності. Тож не слід забувати про це.

Заключна частина :

Вправа «Побажай добра собі і всім»

Людина живе лише один раз, і так хочеться залишити добрий слід на згадку про себе. І щоб не сталося в житті кожного з вас, завжди памятайте що ви живете на планеті Земля і носите імя Людина. А людина починається з добра. І творити доброзначить бути щасливим. Отже, я бажаю собі і всім вам добра.

(діти стали в коло, взялися за руки і повторюють фразу «Я бажаю собі і всім вам добра»).

Поспішайте, друзі, робити добро! Нехай ніколи не за­тьмарить вашу душу зла справа. Хай тепло ваших сердець зігріває усіхі рідних, і друзів, і навіть незнайомих лю­дей. І тоді настане час, коли ви зможете сказати: «Я роблю важливу справуприношу людям радість!».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додав(-ла)
Марія Величко
Додано
4 квітня 2020
Переглядів
319
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку