"Добро починається з тебе"

Про матеріал

Проведено з метою:допомогти учням осягнути,що значить бути добрим,що лежить в основі доброти,доброго вчинку,славлячи добро в людині,її справах і ставленні до інших,розвивати в учнів бажання робити добро,формувати в підростаючого покоління моральні чесноти, почуття милосердя,виховувати морально-етичні норми життя.

Перегляд файлу

Добро починається з тебе

Мета: допомогти учням осягнути,що значить бути добрим,що лежить в основі доброти,доброго вчинку,славлячи добро в людині,її справах і ставленні до інших,розвивати в учнів бажання робити добро,формувати в підростаючого покоління моральні чесноти, почуття милосердя,виховувати морально-етичні норми життя.
 

Хід виховної години

Дорогі діти!

Послухайте вірш і вгадайте про ,що піде мова на уроці.
Учень. Я вірю в силу доброти,
Добро завжди сильніше злого,
Дає наснагу, щоб цвісти
І світлу обирать дорогу.
Я вірю в силу доброти,
Що має долю роботящу.
Що хоче, щоб і я, і ти,
І все було у світі кращим.

Яка тема нашого уроку?
Вчитель.
Діти,сьогодні ми з вами поговоримо про доброту. Добро,чуйність,уміння розуміти чужий біль,вчасно підтримати у важку хвилину, розрадити добрим словом та вчинками-є складовими характеру нашого народу.
--Які правила доброти ви знаєте?(Допомагати слабким, старим, хворим, тим, хто потрапив у біду, пробачати помилки, не бути жадібним, не заздрити)

-Якою ж  повинна бути  людина,щоб про неї говорили лише добре?

(Доброзичлива,вихована, ввічлива,добросовісна, порядна,тактовна,чесна, ласкава.)
      Гра «Галявина доброти»
Вчитель. Зараз ми з вами створимо квіткову галявину. Перед вами лежать квіти різних кольорів, кожен колір відповідає певній рисі характеру. Оберіть найважливішу, на ваш погляд, рису характеру і прикріпіть .
(червона квітка — доброта, жовта — совість, синя — сміливість, біла— чесність ).
-Яку назву дамо квітучій галявині? («Галявина доброти» )
 Творче завдання.Складання «асоціативного куща».
Діти, ви створили «Галявину доброти», тож нехай над нею світить «Сонце доброти». (малюнок сонця,створюють «Сонце доброти».)

-Щоб наше сонечко освітило галявину назвіть асоціації до слова «добро». (літо,сонце, тепло, усмішка, весна, любов).
Вчитель. Добра людина і сама схожа на ясне сонечко, тому що вона всіх вміє зігріти своєю любов’ю, турботою, ласкою, щирістю та щедрістю.
Вчитель. (діти об’єднуються у групи за кольором обраної квітки ).
Обговорення в групах, наведення переконливих доказів того, що саме обрана риса є найголовнішою.
(Обраний учень презентує роботу ,нагадати правила роботи в групі :не перебивати, вислуховувати кожного).
Вчитель. Ви обрали різні людські риси  і це добре, що кожен із вас має свої погляди і свою думку, яка має право на життя. Але я теж довго думала і обрала, на мій погляд, найголовнішу рису характеру. Яку? Послухайте вірш і визначте, яку людську чесноту я вважаю найголовнішою.

Врятує світ краса
— Завжди так говорили.
Тепер врятує світ лиш доброта.
Бо однієї вже краси занадто мало.
Бо стільки всюди зла — людина вже не та.
Тож, люди, на землі
Спішіть добро творити,
Щоб нам не. згинути у морі зла,
Щоб кожен міг серед краси прожити
У царстві справедливості й добра.

-Яку рису я вважаю найголовнішою?
За легендою, коли народжується дитина, Бог запалює на небі нову зірку і посилає до дитини ангела - охоронителя. Уві сні ангел цілує дитя тричі: в чоло— аби воно зростало розумним, у личко— щоб було красивим, і у груди— аби мало здоров'я, любов та доброта вселилися в його тіло, серце і душу. Але то легенда.

Якщо ви хочете, щоб оточуючі поважали вас, прислухалися до вашої думки, навчіться поважати їх, любити, допомагати їм.  Але щоб вирости порядними, потрібно боротися із лінощами, недбалістю, брехливістю.  Гарна людина, справжня людина — то сонечко, яке зігріває все довкола своїми лагідними промінцями, своїм гарячим серденьком. Ви ще зовсім малі, але сонце у вас може бути дуже велике. І сьогодні ми будемо вести розмову, спілкуватися про те, щоб ніколи не забувати, що саме потрібно для того, щоб стати справжньою людиною. Згадаємо віршики ,які ви знаєте про добро.(читання віршів).
Не говори про доброту,
Коли ти нею сам не сяєш…
Коли у радощах витаєш,
Забувши про чужу біду.
Бо доброта не тільки те,
Що обіймає тепле слово.
В цім почутті така основа,
Яка з глибини душі росте.
Коли її не маєш ти,
То раниш людяне в людині.
Немає вищої святині,
Ніж чисте слово доброти!

Кажімо більше добрих слів
Знайомим, друзям і кожним.
Нехай комусь тепліше стане
Від зливи наших почуттів.
Нехай тих слів солодкий мед
Чиюсь загоїть рану.

 

До всіх сердець як до дверей
Є ключики малі.
І кожен легко підбере
Якщо йому не лінь.
Ти, друже, мусиш знати їх,
Запам´ятать неважко –
Маленькі ключики твої –
«Спасибі» і «Будь ласка».
Зеленіє навіть пень
Як почує «Добрий день».
Коли згасає сонце у росі
й зоря лягає лагідно на плечі,
серед знайомих рідних голосів
ми чуємо привітне «Добрий вечір».
Щоб знову зустрітись в годину призначену
Щиро кажу я усім: «До побачення».
Будь ласка, спасибі і Будьте здорові-
Слова необхідні й корисні у мові.
Приємно їх чути і в школі, і вдома,
Від мами, учителя й просто знайомих.
Тож радьмо частіше їх, друзі, вживайте,
Даруйте сміливіше радісний настрій.

-Що схоже у всіх цих віршах?

-Хто ж повинен творити добро?

-Як ви вважаєте, людина відразу народжується доброю чи навпаки злою.?

 Вчитель. Доброта людини - у її погляді, лагідних очах, щирій посмішці. А ще в доброму привітному слові. Часом, нам так не вистачає його. Кажуть, що словом можна і ранити боляче, якщо воно зле і безсердечне, і вилікувати, оживити, якщо воно чуйне та сповнене безмежної турботи. Бути добрими та чуйними, ставитися до людей з теплом вчить нас українська мудрість-прислів’я та приказки.
Робота в групах. Аукціон прислів’їв.

У кожного з вас є аркуш на якому написане прислів’я , щоб його прочитати треба закреслити всі букви о.

Озуомів сокриводитои оумоій воибаочитися
-Як ви розумієте його?

-Які прислів’я ви знаєте ще про добро?.
- Добре слово і залізні ворота відкриває. Хто людям добра бажає, той і собі має.
-Тепле слово і в мороз зігріє. Світ не без добрих людей.
- Добре слово людині що дощ в посуху. Життя дано людині на добрі справи.
- Слово – ключ яким відкривають серця. Вчися робити добро,тоді  погане на розум не прийде.

Розказуючи прислів’я, ви не називали особи, але щоразу про неї говорили.Тож поміркуйте і дайте відповідь на питання «З кого починається добро?» Відповідь починайте зі слів «Я вважаю, тому що , наприклад» -метод «прес».)
Найбільше щастя і радість людини – це спілкування з іншими людьми.
Саме ці чарівні слова роблять людину ввічливою, привітною і доброзичливою. Сказавши їх – радієш іншому, бажаєш добра ближньому.
Тож не забувайте їх щодня промовляти.
Гра « Пошук добрих слів»
- А зараз спробуємо відшукати добрі слова. Щоб знайти вихід з будь-якої ситуації.
1. Оленка робила подарунок для мами. Братик побіг і частина папірців злетіла. Оленка готова була заплакати, але братик сказав чарівне слово. Яке?
Оленка посміхнулась і сказала братику…
2. Бабуся зшила для Катрусиної ляльки плаття, але воно виявилось малуватим. Катруся засмутилася. А бабуся попросила принести ляльку і зшила інше плаття. Дівчинка була рада. Вона…
3.До Тані на день народження прийшли друзі. Вони вітають її, вручають подарунки. Побачивши книгу, Таня засмучено відповідає: «У мене вже є така! Взявши коробку цукерок каже: «Я такі не люблю». (Як вона мала вчинити?)
4. Тарасові на день народження батько подарував велосипед. Хлопчик був радий. Як він міг виразити свою радість?)
Вчитель.

 - Діти, а чи чули ви про лицарів? Яку людину ми називаємо лицарем? (малюнок)
(Лицарем називають людину, котра здатна на подвиг заради іншої людини)
Лицар той. Хто вміє дотримуватись даного слова, хто ввічливий, правдивий, хто заступається за молодших, слабших і кидається на допомогу людині, яка потрапила в біду.
Лицар той, хто уважний до своїх близьких.
Лицарями в нашому класі є хлопчики. Це вони – захисники нашої Вітчизни. Тому батьки і вчителі плекають надію, що вони виростуть вірними, достойними синами нашої Батьківщини.

Я пропоную нашим хлопцям дати клятву справжніх лицарів, промовляючи за мною.
Клянемось лицарями бути,
А отже, доброті служити
За слабих заступитися
і дарма не битися.

–Хлопці ,обіцяєте виконувати слова клятви?

Гра  «Який Я?»Поряд із добрими людьми живуть злі й байдужі. Зафарбувати кружечки,тим кольором, який  відповідає вашому стану? Зеленим,якщо я-добрий. Коричневим – я байдужий. Чорним-я не роблю добро.

-А яких дітей у нашому класі більше ?
Гра «Рецепт ліків»

Людська порядність, доброта не має меж. Ми сьогодні маємо бути милосердними не тільки до людей, а й до всього, що нас оточує: тварин, рослин. (серед вас є добрі лікарі,які повинні придумати рецепти ліків від «людських хвороб». Кожна група отримує слово з однією з назв «людських хвороб»,:злість,грубість. Яка група придумає найцікавіший рецепт - засіб, який допоможе позбавитися людям від цієї негативної якості і зробить людей добрішими по відношенню один до одного).

Гра «Аукціон питань»?

-Кого в класі ти назвеш добрим?

-Пригадай, кого ти нещодавно образив. Як ти вибачився?

-Чи вважаєш ти себе доброю людиною і чому?

-Зроби комплімент однокласникові.
Вчитель екранів телевізорів ми  часто чуємо про  вбивців, грабіжників. Але добрих людей дуже-дуже багато! Просто вони чинять свої благодійні справи мовчки, не афішують їх!
Однією з таких була Матір Тереза. (фото)

(Виступ учениці)Проживши нелегке життя, Вона творила добро всім своїм серцем ,своєю посмішкою, своїми руками і ми будемо щасливі якщо дотримуватимемось Заповідей, які створила і за якими жила сама Матір Тереза.
12 Заповідей від неї:
Бути добрим - це забути про себе самого, щоб думати за інших.
Бути добрим - це пробачати, пам`ятаючи,що слабкість людська є сильніша від злості.
Бутим добрим - це мати милосердя для слабкості інших людей і пам`ятати, що ми не є кращими від інших,навіть в їхніх ситуаціях ми були б, може, ще гірші.
Бути добрим - це закрити очі на прояви невдячності.
Бути добрим - це давати навіть тоді, коли нічого не отримуємо, посміхаючись до тих, які нас не розуміють, навіть недооцінюючих нашої доброти.
Бути добрим - це погодитись на те, що чим більше будемо давати, тим більше від нас будуть очікувати.

-Послухаємо сценку між двома хлопчиками. Що ми можемо сказати про їхні стосунки?
Учні . Сценка «Допоміг».
- Іванку, агов!
- Агов.
- Тебе я знайшов?
- Знайшов.
- Ти погріб копав?
- Копав.
- У яму упав?
- Упав.
- Давно ти упав?
- Давно.
- Куди ти упав?
- На дно.
- А що там на дні?
- Струмок.
- А що в глибині?
- Пісок.
- Каміння нема?
- Нема.
- А холод пройма?
- Пройма.
- Нагору спішиш?
- Спішу.
- Лежиш чи сидиш?
- Сиджу.
- І нудно сидіть?
- Ага.
- Що в тебе болить?
- Нога.
- Драбину чекав?
- Чекав.
- На поміч гукав?
- Гукав.
- То, кажеш, сидиш?
- Сиджу.
- Посидь…Я гулять біжу!

-Як би ви вчинили, якби потрапили в таку ситуацію?

 Вчитель. Як каже нам Біблія: «Тож усе чого тільки бажаєте, щоб чинили вам люди, самі чиніть їм і ви…»
Найкоротша відстань між людьми-це усмішка. Тож частіше усміхаймося. Умійте прощати.

– Якщо людина добра, то з нею хочеться говорити, сміятись, її всі поважають і люблять.

ГРА «Так чи ні». Умови гри: якщо людина повинна робити те, що я називаю, ви плескаєте в долоні, а якщо ні  – нічого не робите. Уважно слухайте:

  • бути милосердним, чуйним, сердечним, щирим;
  • насміхатися з чужого горя;
  • допомагати людям похилого віку;
  • захищати слабкого;
  • бути завжди ввічливим;
  • ображати інших;
  • піклуватися про тварин;
  • шанувати працю інших людей;
  • хвалитися, коли зробив добрий вчинок;
  • шанувати батьків.
  • А що б ви хотіли зробити для людей?

На сьогоднішній годині спілкування я хочу звернутися до вашої душі.

Милосердя і доброта   як два крила, на яких тримається людство.  Ми часто чуємо ці слова і навіть вживаємо їх у мовленні, іноді не відчуваючи їх змісту. Лікування добротою потребують усі: хворі, самотні, благополучні, здорові й ті люди, в яких душа черства і глуха до чужого горя.  Лікування милосердям потрібне і тим, хто не бачить і не чує кривди, несправедливості, горя.

 Робота в групах.

  • Серед записаних слів оберіть ті ,що вказують на хороші якості людини і підкресліть їх.

Грубий , ввічливий, охайний,жадібний,допомагає у біді

Скромний, уважний, запальний,нечемний, веселий

-Кого ж ви називаєте доброю людиною?

Підсумок заходу.

-Я хочу зібрати всі промінчики нашого сонечка і випустити їх у вікно. Летіть промінчики, поміж люди, несіть на крилах ці маленькі іскорки доброти, щоб всі, хто живе на цій прекрасній планеті Земля, жили ними кожен день із великою любов’ю в мирі й добрі. Ставитися до інших відкрито, по-товариськи, дружньо, з прихильністю може лише добра людина. Давайте дізнаємось на скільки товариськими є кожен з вас. Проведемо такий тест. При відповіді «так» зараховується один бал.
 Тест
1. Чи звертаєш увагу, який настрій у однокласників, коли заходиш до класу?
2. Чи приємно тобі називати однокласників по імені?
3. Під час сварки ти намагаєшся образити однокласника?
4. Якщо кого-небудь із дітей звинуватив без причини вчитель, ти будеш його захищати?
5. Якщо однокласник попросив у чомусь допомогти йому, ти погодишся?
 Ключ до тесту:
4-5 балів - ти хороший товариш.
3 бали - ще трішки придивись до себе, в тебе все вийде.
1-2 бали - все залежить тільки від тебе, хочеш бути краще-зміни себе сам.
Гра „Я дарую тобі…”(своє добре серце)…

  • Я тримаю в руках серце – символ добра і кожен, до кого потрапляє серце, має сказати своє слово з приводу сьогоднішньої розмови, і  розпочати свою відповідь словами: ”я думаю”, „я хочу”, „мені здається”. 
  • У всі часи були і є прекрасні люди, які в кожну хвилину готові прийти на допомогу, подати руку в біді. Хочеться закінчити годину спілкування словами: «Поспішайте творити добро!»

Нехай існує істина стара –

Людина починається з добра.

Пісня про дружбу.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
21 грудня 2018
Переглядів
3440
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку