Тема. Додаємо і віднімаємо числа 0, 1, 2, 3.Порівняння чисел. Вимірювання довжини відрізків. Мета уроку : формування предметних компетентностей: формувати математичні знання , обчислювальні навички, закріплювати уявлення про взаємозв′язок арифметичних дій додавання і віднімання; закріплювати способи додавання та віднімання числа 0, числа 1, числа 2 , числа 3; закріплювати вміння порівнювати вирази , вимірювати довжини відрізків ; формувати вміння складати вираз за малюнком. Вчити будувати міркування шляхом виконання завдань з логічним навантаженням. Розвивати інтерес до математики, логічне мислення. Виховувати в дітей любов до математики; -формування ключових компетентностей: спілкування державною мовою, уміння навчатися впродовж життя ; соціальні та громадянські компетентності. Обладнання : цеглинки LEGO, куб Блума, предметні малюнки, геометричний матеріал, презентація, мімічні кубики. Тип уроку : урок засвоєння знань, умінь та навичок. Освітні галузі: математична, природна, соціальна.
ХІД УРОКУ І. Організаційна частина -Клас готовий працювати ? - Додавати й віднімати; - Числа й вирази рівняти, - Вчасно руку піднімати; - Проспівав дзвінок - - Починається урок. ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. –Сьогодні на уроці ми будемо з вами додавати , віднімати числа 0, 1, 2,3; порівнювати числа; вимірювати довжини відрізків, складати схеми до малюнків. ІІІ . Мотивація навчальної діяльності. Сьогодні нам потрібно гарно попрацювати, щоб повторити та закріпити вивчене-це додавати та віднімати числа 0, 1,2,3 ; вміння порівнювати числа, вимірювати довжини відрізків. Ці знання нам з вами необхідні , щоб далі вивчати математику, вміти рахувати , порівнювати. ІV.Актуалізація опорних знань і способів дії. 1. Усна лічба. а) Учні називають числа першого десятка в прямому та зворотному порядку. б)Завдання №1 ( підручник с.76, С.О. Скворцова , О.В. Онопрієнко) . Завдання виконується колективно. Знаходимо значення виразів на додавання, повторюємо назви компонентів при додаванні , з прикладів на додовання складаємо два приклади на віднімання . 2. Актуалізація збільшення або зменшення числа на кілька одиниць. Збільшуємо значення виразів на 1, зменшуємо на 2, 3.( Робота в парах). Презентація . Діти називають відповідь і показують відповідного кольору цеглинку. Парні числа – зеленого , непарні –синього кольору. V.Закріплення вивченого. Формування вмінь і навичок. 1).Формування вміння знаходити значення виразів на додавання та віднімання чисел 0,1,2,3. ( Презентація).
7-2= 7+2= 7-0= 7+0= 6-3= 4+1= 4-1= 4+0= 4-0= 6+3= -Який висновок можна зробити ? Що значить збільшити число? зменшити ? - Що цікавого можна помітити при додаванні і відніманні числа 0?( Відповіді дітей). 2).Формування вміння порівнювати числа. –Завдання 2(с.76) , порівняти за зразком підручника. Фізкультхвилинка -Погляньте у віконечко (Діти протягують руки). -Чомусь сховалось сонечко ( Знизують плечима ). –А ми засвітимо сонечко (Показують на себе). –Таке велике сонечко (Руки в сторони). – Таке веселе сонечко (Посміхаються один одному). –Я – сонечко !( Показують на себе). – Ти- сонечко! (Показують на себе). – Ми – сонечка!( Беруться за руки). – Ми – світимо всім! 3) Формування вміння використовувати переставний закон додавання . – Завдання 3.(Підручник , с.76). 4).Формування вміння вимірювати довжину відрізків за допомогою моделі сантиметра. – Виміряти довжини відрізків, порівняти , скласти відповідний вираз. Завдання 5. Самостійна робота учнів. 5). Формування вміння описувати ситуацію за малюнком , складання схеми. Завдання 4. Колективна робота учнів. 6). Закріплення вивченого. Куб Блума. VІ . Розвиток логічного мислення учнів. –У білочки та ведмедя 4 горіхи. Відомо, що у ведмедя горіхів більше. Скільки горіхів у білочки ? -Три дівчинки взяли по одній кульці в кожну руку. Скільки всього у них кульок? - На тарілці дві цукерки, одне тістечко ,три груші. Скільки всього фруктів на тарілці? - Молодці. Виконали всі завдання. VІІ. Підсумок уроку та рефлексія навчально- пізнавальної діяльності учнів. –Що сьогодні вам було виконувати легко? Які завдання здалися складними? -Працювали на уроці ви добре, старанно. Молодці !Погладьте себе по голівці. –Покажіть з яким настроєм ви завершили урок. Діти демонструють мімічні кубики.