ВІДКРИТИЙ УРОК МАТЕМАТИКИ У 2-А КЛАСІ
Тема уроку. Додаємо і віднімаємо числа різними способами
Мета: формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел різними способами. Актуалізувати знання залежності суми від зміни одного з доданків, залежності різниці від зміни від'ємника; закріпити прийом округлення при додаванні і відніманні з переходом через розряд у межах 20; формувати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі, обчислювати значення виразів зі змінною, вміння порівнювати математичні вирази логічним способом.
Розвивати функціональне мислення; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації.
Тип уроку: урок-подорож (узагальнення знань умінь і навичок)
ХІД УРОКУ
І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ
Ось до класу всіх скликає
Голосистий наш дзвінок.
І ми радо поспішаєм
Не гулять, а на урок.
-Діти, який у нас зараз урок? (математика)
- А на математиці ми чим займаємося ? (вчимося рахувати, обчислювати, розв’язувати задачі і т.п.).
- Все вірно! Отже…
Ці маленькі трудівниці
Мед збирають, як годиться:
Все у вулик, все у соти,
Не цураються роботи. (Бджоли) ! (виставляю бджілок)
Гості ці прилетіли у клас,
Щоб послухати всіх нас,
Як умієм рахувати:
Віднімати й додавати.
Тільки гості ці незвичні,
А дуже вже математичні!
ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЇ
На дошці під сотами ланцюгові приклади. Діти, відкриваючи наступні соти, покроково розв’язують приклади. (В результаті отримуємо число 42)
Урок продовжіть без зупинки
З каліграфічної хвилинки.
Сядемо рівненько,
Цифри виведемо гарненько.
Для цього проведемо каліграфічну хвилинку«Сиди правильно»
- Пишемо «18 листопада Класна робота» Напишемо число 42. ( Діти пишуть число та дають йому характеристику).
- Це число ми пишемо сьогодні не випадково. Воно пов'язане з нашими бджілками. 42 дні триває життя робочої бджоли.
ОФТОЛЬМОЛОГІЧНА ПАУЗА «БДЖІЛКА»
- Як називаються числа при додаванні? при відніманні?
- Як знайти невідомий доданок? невідоме зменшуване? невідомий від’ємник?
- Які прийоми додавання і віднімання чисел нам знайомі? (спосіб округлення, спосіб додавання частинами, спосіб віднімання частинами)
- Давайте згадаємо як до 5+6 способом округлення
[Коментар: 5 + 6. 6 — «близьке» до 10 число, тому другий доданок 6 замінюю близьким круглим числом 10. До 5 додаю 10, буде 15. Від 15 віднімаю 4, одержую 11.]
- Тепер пригадаємо спосіб додавання частинами
7+5
(Другий доданок 5 подаю у вигляді суми зручних доданків так, щоб доповнити 7 до 10: 5 = 3 + 2. До 7 спочатку додаю 3, буде 10. До одержаного результату додаю ще 2: 10 + 2 = 12.)
15-6
(Від'ємник 6 подаю у вигляді суми зручних доданків так, щоб 15 зменшити до 10: 6 = 5 + 1. Від зменшуваного 15 спочатку віднімаю 5, одержую 10. Від 10 віднімаю ще 1,
одержую 9.)
ІІІ.ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО
4. Квітка «Робота в парах» 8+5=13; 6+6=12 Двоє дітей (пара) одночасно разом виконують ці приклади біля дошки.
5. Квітка - Фізкультхвилинка «Бджілка – трудівниця»
6. Квітка «Три способи».
12-6=6+6-6=6 14-9=5+9-9=5
12-6=12-2-4=6 14-9=14-4-5=5
12-6=12-10+4=6 14-9=14-10+1=5
7. Квітка «Геометричні соти» На партах у кожної дитини картка-соти, на якій накреслена геометрична фігура (трикутник, чотирикутник, п’ятикутник, шестикутник)
-Що найбільше зацікавило вас на уроці?
- Що вам сподобалося виконувати?
- Що вам краще вдалося?
- Над чим ще слід попрацювати?
- Зараз ми створимо «дерево досягнень». На партах у вас різнокольорові листочки.
Якщо «було легко» прикріпіть зелений листочок.
Якщо «не все вдалося» - жовтий листочок.
Якщо «було важко» - червоний листочок.
- Молодці, сьогодні ви всі були організовані та активні. Урок закінчено, до побачення!