Додаємо і віднімаємо числа різними способами. Конспект уроку з математики 2 клас

Про матеріал
Урок-подорож з математики на тему "Додаємо і віднімаємо числа різними способами". Узагальнення умінь і навичок. 2 клас
Перегляд файлу

ВІДКРИТИЙ УРОК МАТЕМАТИКИ У 2-А КЛАСІ

 

Тема уроку. Додаємо і віднімаємо числа різними способами

 

Мета: формувати обчислювальні навички додавання і віднімання чисел різними способами. Актуалізувати знання залежності суми від зміни одного з доданків, залежності різниці від зміни від'ємника; закріпити прийом округлення при додаванні і відніманні з переходом через розряд у межах 20; формувати обчислювальні навички, вміння розв'язувати задачі, обчислювати значення виразів зі змінною, вміння порівнювати математичні вирази логічним способом.

Розвивати функціональне мислення; формувати прийоми розумових дій аналізу, порівняння, синтезу, класифікації.

 

Тип уроку: урок-подорож (узагальнення знань умінь і навичок)

 

ХІД УРОКУ

 

І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

Ось до класу всіх скликає

Голосистий наш дзвінок.

І ми радо поспішаєм

Не гулять, а на урок.

  •          У нас на уроці сьогодні присутні гості. Подаруйте нашим гостям усмішку і привітайтеся з ними (вітаються).

-Діти, який у нас зараз урок? (математика)

- А на математиці ми чим займаємося ? (вчимося рахувати, обчислювати, розв’язувати задачі і т.п.).

- Все вірно! Отже…

 

  •          Урок сьогодні незвичайний. Це урок-подорож. А подорожувати з нами будуть…

Ці маленькі трудівниці

Мед збирають, як годиться:

Все у вулик, все у соти,

Не цураються роботи. (Бджоли) !   (виставляю бджілок)

 

  •          Подивіться цікаве відео про бджіл.
  •          Любі діти!

Гості ці прилетіли у клас,

Щоб послухати всіх нас,

Як умієм рахувати:

Віднімати й додавати.

Тільки гості ці незвичні,

А дуже вже математичні!

  •          На попередніх уроках ми вчилися додавати і віднімати числа різними способами. Сьогодні ми спробуємо узагальнити відомі нам способи обчислення. Це потрібно для того, щоб кожний з вас обрав для себе найулюбленіший спосіб і користувався ним в обчисленнях.
  •          Який зараз у вас настрій? Якщо гарний, то пальчик вверх! Якщо не дуже гарний, то пальчик вбік! А якщо поганий, то пальчик вниз!
  •          Я дуже хотіла б, аби піднесений настрій був у нас у всіх до кінця уроку.
  •          На ваших партах є сигнальні картки, якими ви можете користуватися протягом всього уроку («Виконано», «Допомога», «Відпочинок»)
  •           

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ І СПОСОБІВ ДІЇ

  1. Квітка. Усний рахунок «Приклади в сотах (стільниках)»

        На дошці під сотами ланцюгові приклади. Діти, відкриваючи наступні соти, покроково розв’язують приклади. (В результаті отримуємо число 42)

  1. Квітка «Каліграфічна хвилинка».

Урок продовжіть без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

Сядемо рівненько,

Цифри виведемо гарненько.

Для цього проведемо каліграфічну хвилинку«Сиди правильно»

 

      - Пишемо «18 листопада Класна робота» Напишемо число 42. ( Діти пишуть число та дають йому характеристику).

      - Це число ми пишемо сьогодні не випадково. Воно пов'язане з нашими бджілками. 42 дні триває життя робочої бджоли.

 

        ОФТОЛЬМОЛОГІЧНА ПАУЗА «БДЖІЛКА»

 

  1. Квітка «Усне опитування»

- Як називаються числа при додаванні? при відніманні?

- Як знайти невідомий доданок? невідоме зменшуване? невідомий від’ємник?

- Які прийоми додавання і віднімання чисел нам знайомі? (спосіб округлення, спосіб додавання частинами, спосіб віднімання частинами)

- Давайте згадаємо як до 5+6   способом округлення

[Коментар: 5 + 6. 6 — «близьке» до 10 число, тому другий доданок 6 замінюю близьким круглим числом 10. До 5 додаю 10, буде 15. Від 15 віднімаю 4, одержую 11.]

 

- Тепер пригадаємо спосіб додавання частинами

7+5

(Другий доданок 5 подаю у вигляді суми зручних доданків так, щоб доповнити 7 до 10: 5 = 3 + 2. До 7 спочатку додаю 3, буде 10. До одержаного результату додаю ще 2: 10 + 2 = 12.)

 

  •          Хто пояснить спосіб віднімання частинами?

15-6

(Від'ємник 6 подаю у вигляді суми зручних доданків так, щоб 15 зменшити до 10: 6 = 5 + 1. Від зменшуваного 15 спочатку віднімаю 5, одержую 10. Від 10 віднімаю ще 1,

одержую 9.)

 

ІІІ.ФОРМУВАННЯ ВМІНЬ І НАВИЧОК. ЗАКРІПЛЕННЯ ВИВЧЕНОГО

4. Квітка «Робота в парах» 8+5=13; 6+6=12 Двоє дітей (пара) одночасно разом виконують ці приклади біля дошки.

     5. Квітка - Фізкультхвилинка «Бджілка – трудівниця»

     6. Квітка «Три способи».

12-6=6+6-6=6          14-9=5+9-9=5

12-6=12-2-4=6          14-9=14-4-5=5

12-6=12-10+4=6        14-9=14-10+1=5

     7. Квітка «Геометричні соти» На партах у кожної дитини картка-соти, на якій накреслена геометрична фігура (трикутник, чотирикутник, п’ятикутник, шестикутник)

  1. ІV.РЕФЛЕКСІЯ НАВЧАЛЬНО-ПІЗНАВАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ УЧНІВ

-Що найбільше зацікавило вас на уроці?

- Що вам сподобалося виконувати?

- Що вам краще вдалося?

- Над чим ще слід попрацювати?

- Зараз ми створимо «дерево досягнень». На партах у вас різнокольорові листочки.

Якщо «було легко» прикріпіть зелений листочок.

Якщо «не все вдалося» - жовтий листочок.

Якщо «було важко» - червоний листочок.

- Молодці, сьогодні ви всі були організовані та активні. Урок закінчено, до побачення!

 

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 грудня 2024
Переглядів
95
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку