Лабораторна робота № 3
Вимірювання опору провідника за допомогою амперметра та вольтметра
Мета: навчитися визначати опір провідника за допомогою амперметра та вольтметра; переконатися на досліді в тому, що опір провідника не залежить від сили струму в ньому та напруги на його кінцях.
Обладнання: джерело струму, резистор, повзунковий реостат, амперметр, вольтметр, ключ, з’єднувальні проводи.
Хід роботи
Завдання:
=______________________________________________________________
=______________________________________________________________
=__________________________________________________________________________
=__________________________________________________________________________
=_________________________________________________________________________
=__________________________________________________________________________
=_________________________________________________________________________
=__________________________________________________________________________
=_________________________________________________________________________
=__________________________________________________________________________
=_________________________________________________________________________
=_________________________________________________________________________
=_________________________________________________________________________
=_________________________________________________________________________
Таблиця 1
Номер досліду |
Сила струму |
Напруга |
Опір |
1 |
|
|
|
2 |
|
|
|
3 |
|
|
|
4 |
|
|
|
Творче завдання
За отриманими в ході експерименту даними побудуйте графік —
вольт-амперну характеристику резистора. За графіком визначте значення опору резистора.
Зверніть увагу: через похибку вимірювання точки можуть не належати одній прямій, що проходить через початок координат (U=0, I=0). У цьому випадку будуйте графік так, щоб він проходив через точку (0, 0) і щоб з обох боків від графіка була приблизно однакова кількість експериментальних точок. Для знаходження опору резистора
використайте будь-яку точку отриманого графіка (див. рисунок).
Завдання «із зірочкою»
Вважаючи, що абсолютні похибки вимірювання сили струму та напруги дорівнюють ціні поділки шкали відповідного приладу, визначте для досліду 1:
1) відносну похибку вимірювання сили струму:
=___________________________________________________________________________
2) відносну похибку вимірювання напруги:
=___________________________________________________________________________
3) відносну похибку вимірювання опору:
=___________________________________________________________________________
4) абсолютну похибку вимірювання опору:
=__________________________________________________________________________
Висновок:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
1