Додаток до Лабораторної роботи №5

Про матеріал
Додаток до Лабораторної роботи №5 з фізики для 7 класу на тему: "Дослідження коливань нитяного маятника" За відсутності в учнів зошита для лабораторних робіт можна роздрукувати та використовувати в якості звіту виконання роботи.
Перегляд файлу

Лабораторна робота № 5

 

Дослідження коливань нитяного маятника

 

Мета: визначити амплітуду і період коливань нитяного маятника; переконатися на досліді, що період коливань маятника не залежить від амплітуди його коливань і маси тягарця, проте залежить від довжини нитки.

Обладнання: дві невеличкі важкі кульки відомих мас; дві міцні нерозтяжні нитки завдовжки 1,05–1,1 м; лінійка (мірна стрічка); штатив із муфтою та кільцем; секундомір.

Хід роботи

Запитання:

  1. Що називають амплітудою коливань?
  2. За якою формулою можна обчислити період коливань?

Завдання:

  1.               Установіть на краю стола штатив. Біля його верхнього кінця закріпіть за допомогою муфти кільце й підвісьте до нього одну з кульок на нитці так, щоб довжина одержаного маятника становила 1 м. Пересуваючи муфту вздовж штатива, установіть її на такій висоті, щоб кулька була на відстані 3–5 см від розташованої на підлозі лінійки (див. рисунок).
  2.               Дослідіть залежність періоду коливань маятника від його амплітуди. Для цього:
  1. відхиливши маятник на відстань 2–3 см від положення рівноваги і відпустивши, виміряйте час, за який маятник виконає 20 коливань; визначте період коливань;
  2. повторіть дослід, збільшивши амплітуду коливань до 5–6 см;
  3. результати вимірювань та обчислень занесіть до табл. 1.

Таблиця 1

Номер досліду

Довжина нитки , м

Амплітуда коливань , м

Число коливань

Час коливань , с

Період коливань , с

1

 

 

 

 

 

2

 

 

 

 

 

Обчислення:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1.               Дослідіть залежність періоду коливань маятника від його маси. Для цього:
  1. перенесіть із табл. 1 до табл. 2 результати досліду № 1;
  2. повторіть дослід для другого маятника (іншої маси); амплітуда коливань має становити 2–3 см. Зверніть увагу: довжини першого та другого маятників мають бути однаковими.
  3. результати вимірювань і обчислень занесіть до табл. 2.

Таблиця 2

Номер досліду

Довжина нитки , м

Маса кульки     , кг

Число коливань

Час коливань , с

Період коливань , с

1

1

 

 

 

 

2

1

 

 

 

 

3

1

 

 

 

 

Обчислення:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

 

  1.               Дослідіть залежність періоду коливань маятника від його довжини. Для цього:
  1. перенесіть із табл. 1 до табл. 3 результати досліду № 1;
  2. повторіть дослід, зменшивши довжину першого маятника до 25 см; амплітуда коливань має становити 2–3 см;
  3. результати вимірювань і обчислень занесіть до табл. 3.

 

Таблиця 3

Номер досліду

Довжина нитки , м

Число коливань

Час коливань , с

Період коливань , с

1

1

 

 

 

2

0,75

 

 

 

3

0,5

 

 

 

4

0,25

 

 

 

Обчислення:

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Творче завдання

Не виконуючи вимірювань, визначте період коливань маятника завдовжки 4 м, амплітуда коливань якого 10 см, а маса — 300 г. Вважайте, що маятник розташований у тому самому кабінеті, де ви виконували лабораторну роботу. Свою відповідь обґрунтуйте.

_______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Висновок:

  1. які величини ви навчилися вимірювати;

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. які чинники вплинули на точність одержаних результатів;

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

  1. чи залежить період коливань маятника від амплітуди коливань, маси тягарця, довжини маятника.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

1

 

docx
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 13. Рівномірний рух матеріальної точки по колу
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
4051
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку