Лабораторна робота № 6
Вимірювання мас тіл способом зважування
Мета: навчитися працювати з важільними терезами та визначати за їхньою допомогою маси тіл.
Обладнання: важільні терези; набір важків; два тіла для зважування; дві однакові склянки: одна порожня, друга – з водою.
Хід роботи
Правила зважування:
Нагадуємо! Для зрівноваження терезів на легшу шальку слід покласти смужки паперу.
Нагадуємо! На шальки терезів не можна класти вологі, брудні, гарячі тіла, наливати рідини; порошки слід насипати на аркуш, зрівноваживши перед цим терези разом з аркушем.
Завдання:
а) запропонованих двох тіл;
б) порожньої склянки;
в) склянки з водою.
Номер досліду |
Зважуване тіло |
Набір важків на шальці |
Маса тіла , г |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
Обчислення:
__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Творче завдання
З’ясуйте за допомогою експерименту, як залежить ККД похилої площини від кута її нахилу. Чому, на вашу думку, змінюється ККД в разі зміни кута нахилу площини?
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Завдання «із зірочкою»
Вважаючи, що абсолютна похибка вимірювання маси під час зважування на навчальних терезах дорівнює , запишіть результати вимірювання мас запропонованих тіл у вигляді:
.
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
Висновок:
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
__________________________________________________________________________
1