Додаток до Лабораторної роботи №6

Про матеріал
Додаток до Лабораторної роботи №6 з фізики для 7 класу на тему: "Вимірювання мас тіл способом зважування" За відсутності в учнів зошита для лабораторних робіт можна роздрукувати та використовувати в якості звіту виконання роботи.
Перегляд файлу

Лабораторна робота № 6

 

Вимірювання мас тіл способом зважування

 

Мета: навчитися працювати з важільними терезами та визначати за їхньою допомогою маси тіл.

Обладнання: важільні терези; набір важків; два тіла для зважування; дві однакові склянки: одна порожня, друга – з водою.

 

Хід роботи

 

Правила зважування:

  1.               Терези ставлять перед собою, праворуч від них розташовують футляр із важками. Учні, в яких провідна рука ліва, футляр розташовують ліворуч. Відповідно слід чинити й далі.
  2.               До початку зважування необхідно зрівноважити терези.

Нагадуємо! Для зрівноваження терезів на легшу шальку слід покласти смужки паперу.

  1.               Зважуване тіло акуратно кладуть на ліву шальку терезів.
  2.               Важки виймають із футляра спеціальним пінцетом і кладуть на праву шальку терезів.
  3.               Починають зважування з важка, маса якого близька до маси зважуваного тіла. Якщо виявиться, що маса цього важка є більшою, ніж маса тіла, важок ставлять на його місце у футлярі, а на праву шальку терезів кладуть важок меншої маси. Якщо маса важка недостатня для зрівноважування терезів, додають важки меншої маси доти, доки буде досягнуто рівноваги.
  4.               Зрівноваживши терези, визначають загальну масу важків на шальці і за допомогою пінцета кладуть їх у футляр.
  5.               Закінчивши зважування, перевіряють, чи всі важки покладено у футляр і чи кожен із них є на призначеному для нього місці.

Нагадуємо! На шальки терезів не можна класти вологі, брудні, гарячі тіла, наливати рідини; порошки слід насипати на аркуш, зрівноваживши перед цим терези разом з аркушем.

Завдання:

  1.               Чітко дотримуючись правил зважування, виміряйте масу:

а) запропонованих двох тіл;

б) порожньої склянки;

в) склянки з водою.

  1.               Результати зважувань занесіть до таблиці.

 

 

 

Номер досліду

Зважуване тіло

Набір важків на шальці

Маса тіла , г

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Обчислення:

  1. Визначте масу води в склянці як різницю маси склянки з водою і маси порожньої склянки.

__________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________

____________________________________________________________________________________________________________________________________________________

Творче завдання

З’ясуйте за допомогою експерименту, як залежить ККД похилої площини від кута її нахилу. Чому, на вашу думку, змінюється ККД в разі зміни кута нахилу площини?

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Завдання «із зірочкою»

Вважаючи, що абсолютна похибка вимірювання маси під час зважування на навчальних терезах дорівнює , запишіть результати вимірювання мас запропонованих тіл у вигляді:

.

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

Висновок:

  1. яку фізичну величину і за допомогою якого приладу ви вимірювали;

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

  1. які чинники вплинули на точність вимірювань;

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

  1. масу якого тіла виміряна з найбільшою точністю.

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

__________________________________________________________________________

1

 

docx
До підручника
Фізика 7 клас (Бар’яхтар В.Г., Довгий С.О., Божинова Ф.Я., Горобець Ю.І., Ненашев І.Ю., Кірюхіна О.О.; за редакцією Бар’яхтара В.Г., Довгого С.О.)
До уроку
§ 15. Коливальний рух. Амплітуда, період і частота коливань
Додано
6 лютого 2019
Переглядів
12545
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку