Додавання і віднімання десяткових дробів

Про матеріал
Додавання віднімання десяткових дробів поєднано з іншими предметами: хімія, фізика, географія, екологія. Виконуючи завдання правильно, діти мають змогу переглядати цікаві відомості про воду. Це дає додатковий стимул для того, щоб правильно виконати завдання, а також поповнити багаж знань.
Перегляд файлу

Математика 5 клас

Тема: Додавання і віднімання десяткових дробів. Розв’язування вправ і задач.

Мета:

      навчальна: формувати в учнів навички додавання і віднімання  десяткових дробів, вчити застосовувати набуті звання в нестандартних ситуаціях;

  • розвиваюча: розвивати  навички  обчислювальної техніки, усної  лічби, логічного мислення, розумову активність; розширювати математичний кругозір; розвивати пізнавальну активність та творчі здібності; розвивати здатність до самоосвіти;
  •    виховна: виховувати вміння працювати самостійно та в групах;  виховувати дбайливе відношення до навколишнього середовища та природних ресурсів своєї країни.

 

Тип уроку: урок- кейс, узагальнення та систематизація знань.

 

Обладнання: підручник, картки завдання, комп’ютер, проектор, пляшечка з  водою.

 

Хід уроку

І Організаційний етап. (1 хвилина)

Слайд 1. Немає нічого, що не долалось би працею.

ІІ Мотивація.  (5 хвилин)

Сьогодні ми з вами і далі продовжуємо працювати з десятковими дробами. А саме над вдосконаленням навичок додавання і віднімання десяткових дробів при обчисленнях, при розв’язуванні рівнянь та задач.

 

Слайд 2.

Отож, тема уроку «Додавання і віднімання десяткових дробів.»

Як ви думаєте, що вам може допомогти при досягненні мети? (дотримуватися правил)

 

Слайд 3 .

Щоб додати десяткові дроби, їх підписують один під одним так, щоб кома стояла під комою. Далі додають десяткові дроби, як і натуральні числа, не зважаючи на коми. У сумі кому ставлять під комою.

Презентація "Додавання і віднімання десяткових дробів"

 

 

 

Слайд 4.

 

Щоб відняти два десяткові дроби, від’ємник підписують під зменшуваним так, щоб кома стояла під комою. Віднімають десяткові дроби, як і натуральні числа, не зважаючи на коми. У різниці кому ставлять під комою.

Презентація "Додавання і віднімання десяткових дробів"

 

На уроці ми з вами не тільки будемо удосконалювати вміння додавати і віднімати, але й познайомимось з речовиною, яка є необхідною для нашого життя. Ця речовина -  ВОДА

 

ІV Вивчення нового матеріалу. (30 хвилини)

Сьогодні  у нас урок-кейс. Нам потрібно буде відшукати ключі розв’язавши задання. Працюємо по групах.

 

Слайд 5      Кейс 1. Хімія

Завдання: Виконати дії

1-а група                                                         2-а група

1) 15,04 + 9,82 = (24, 86);                           1) 4,3 + 31,17= (35,47);

2) 23,85 + 0,1964= (24,0464);                     2) 12,8 + 8,5=( 21,3);

3) 15,5 – 12,27 = (3,23);                              3) 10,3 – 1,099= (9,201); 

4) 76,8 – 47,1=(29,7) ;                                  4) 98,5 – 56,3=(42,2).                          

 

відео

Слайд 6

Вода́  — хімічна речовина у вигляді прозорої безбарвної рідини. Формула її Н2O. Одна молекула води складається з 2-ох атомів Гідрогену і одного атома Оксигену. У ній існують водневі зв’язки. Цікаво, що кут між зв’язками становить 104,5⁰.

 

Переходимо до нашого наступного кейсу

Слайд 7         Кейс 2. Фізика

Завдання:     виконати рівняння

1) 7,2 + x = 10,4    (3,2);                              1) 28,1 – x = 15,9     (12,2);             

2) 28,2 – (х + 5,6) = 18,5    (4,1);                     2) 8 – (9,15 – х) = 3,64   (4,79).

У природі існує у трьох агрегатних станах — твердому (лід), рідкому (вода) і газоподібному (водяна пара).

Слайд 8    відео

 

Похожее изображение

 

        У рідкому стані вода практично не стискається, при замерзанні розширюється на 1/11 від свого об'єму.

      Найбільшу густину вода має при +4°С. На відміну від інших рідин, вода при охолодженні від + 4 до 0°С розширюється. Тому лід легший від води (на 8%) і не тоне у ній. Завдяки цьому та малій   теплопровідності шар льоду захищає глибокі   водойми від промерзання до дна, і цим забезпечується у них життя.

      Вода характеризується великою  теплоємністю. Завдяки цьому температура   океанів   і   морів змінюється досить повільно. Цим пояснюється також те, що  клімат  на  островах  більш рівномірний, ніж на материках.

 

Переходимо до наступного кейсу

Слайд 9   Кейс 3. Географія

Завдання: Розв’язати задачі

1 група. Довжина першої сторони трикутника дорівнює 5,23 см. Ця сторона на 0,6 см коротша від другої сторони і на 0,9 см довша за третю. Знайдіть периметр трикутника.

  1. 5,23 + 0,6 = 5,83 (см) – 2
  2. 5,23 – 0,9= 4,33 (см) – 3
  3. 5,23+5,83+4,33=15,39(см)

В – дь: 15,39 см

2 група. У першому пакеті 3,25 кг цукру, що на 0,8 кг більше, ніж у другому, і на 0,4 кг менше, ніж у третьому. Скільки кілограмів цукру в трьох пакетах разом?

  1. 3,25 – 0,8 = 2,45 (кг)-2
  2. 3,25 +0,4 = 3,65(кг) – 3
  3. 3,25 +3,65+ 2,45=9,35 (кг)

В –дь: 9,35 кг

Вода  — одна із найголовніших речовин, потрібних для органічного життя.  Рослини  і  тварини містять понад 60 % води за масою. На   Землі водою покрито 70,9% поверхні. Давайте поглянемо на карту

Що ми бачимо?

Слайд 10   відео

 

 

 

   Бачимо, що океани, моря, озера і річки, займають більшу частину поверхні земної кулі. Так як вода є найпоширенішою речовиною на Землі, то нашу планету по праву можна назвати блакитною планетою. Гідросфера займає близько 71% всієї поверхні Землі. Вода входить до складу комет, її молекули були виявлені в міжзоряному просторі. Вода присутня в організмах, ґрунті, у багатьох мінералах і гірських породах. Її кількість на Землі оцінюється в мільярди тонн, а запас води становить 1млн. 359 тис.м. Правда, на частку прісної води припадає лише 28%.

Слайд 11 (віршик)

Вона здійснює у природі постійний кругообіг.

 

Хімічні елементи, які входять до складу води,  Гідроген  і  Оксиген, належать до найпоширеніших у природі. Вода виявлена в складі міжзоряних газових хмар, що лежать у межах нашої  галактики  - Чумацького Шляху.

    Вода належить до найпоширеніших речовин на Земній кулі.

Водою вкрито близько 2/3 поверхні земної кулі (океани, моря, озера, річки). Значна її кількість у вигляді  льоду  і  снігу вкриває високі  гори і величезні простори  Арктики  і Антарктиди. Багато води в  атмосфері   пара,  туман  і  хмари. Значні кількості води містяться і в земній корі у вигляді підземних вод. У природі вода перебуває не тільки у вільному стані, а і в хімічно зв'язаному.

Вода входить до складу багатьох  гірських порід і всіх  рослинних  і тваринних організмів. На воду припадає близько 60% маси тварин і до 80% маси риб. У деяких рослинах вміст води іноді перевищує 90% їхньої маси.

Більшість запасів води на  Землі знаходяться в  морях  і океанах, прісна вода становить 2,5-3% від загального об'єму гідросфери

 

 

Наш останній навчальний кейс- Екологія

Слайд 12      Кейс 4. Екологія

Поставте замість зірочок знаки «+», «–» так, щоб виконувалася рівність:                     

1) 1,1 * 0,01 * 1 * 0,11 = 0;                                                          2) 0,4 * 0,6 * 0,7 * 0,8 = 0,9.

 

1,1 +0,01 – 1 – 0,11 = 0 ;                                  0,4 + 0,6+ 0,7 – 0,8 = 0,9

 

Нинішня екологічна ситуація у великих містах залишає бажати кращого. Воду з-під крану пити небажано з урахуванням кількості хлору і сильним навантаженням на очисні споруди на водозаборах. Багато людей вже давно купують питну воду в магазинах або замовляють її в спеціальних компаніях.

 

відео

 

 

Слайд 13   

  А зараз я попрошу вас оцінити  свою роботу на уроці за допомогою кольорового світлофора

 

  -червоний – ще потрібно працювати

  -жовтий – майже без помилок

  -зелений – усе виходить

 

Слайд 14   

V. Підсумок уроку ( 2 хвилин)

Висновки з уроку:

 

VІ Домашнє завдання.  (1 хвилина)

1.Повторити основні правила додавання і віднімання десяткових дробів

2.Виконати № 1190 (виконати дії додавання, віднімання), 1195 (виконати рівняння).

 

 

 

Слайд 15

 

 

Дякую за увагу. Урок закінчено!

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 4      Кейс 1. Хімія

Завдання: Виконати дії

      1-а група                                     

1) 15,04 + 9,82;                          

2) 23,85 + 0,1964;                      

3) 15,5 – 12,27;                          

4) 76,8 – 47,1 .

 

 

Слайд 4      Кейс 1. Хімія

Завдання: Виконати дії

    2-а група

1) 4,3 + 31,17;

2) 12,8 + 8,5;

3) 10,3 – 1,099; 

4) 98,5 – 56,3. 

 

  

      Кейс 2. Фізика

Завдання:     виконати рівняння

1-а група

1) 7,2 + x = 10,4;                             

2) 28,2 – (х + 5,6) = 18,5;                    

   

     Кейс 2. Фізика

Завдання:     виконати рівняння

2-а група

1) 28,1 – x = 15,9;             

2) 8 – (9,15 – х) = 3,64.

 

Кейс 3. Географія

Завдання: Розв’язати задачу

1 група. Довжина першої сторони трикутника дорівнює 5,23 см. Ця сторона на 0,6 см коротша від другої сторони і на 0,9 см довша за третю. Знайдіть периметр трикутника.

 

 

Кейс 3. Географія

Завдання: Розв’язати задачу

2 група. У першому пакеті 3,25 кг цукру, що на 0,8 кг більше, ніж у другому, і на 0,4 кг менше, ніж у третьому. Скільки кілограмів цукру в трьох пакетах разом?

 

 

 

  

Кейс 4. Бізнес

 

Поставте замість зірочок знаки «+», «–» так, щоб виконувалася рівність:                     

1) 1,1 * 0,01 * 1 * 0,11 = 0;       

 

                                                 

 

 

 

Кейс 4. Бізнес

 

Поставте замість зірочок знаки «+», «–» так, щоб виконувалася рівність:                     

1) 0,4 * 0,6 * 0,7 * 0,8 = 0,9.

 

 

                     

 

 

docx
Додано
30 березня 2023
Переглядів
782
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку