Математика 5 клас
Тема: Додавання і віднімання десяткових дробів. Розв’язування вправ і задач.
Мета:
● навчальна: формувати в учнів навички додавання і віднімання десяткових дробів, вчити застосовувати набуті звання в нестандартних ситуаціях;
Тип уроку: урок- кейс, узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: підручник, картки завдання, комп’ютер, проектор, пляшечка з водою.
Хід уроку
І Організаційний етап. (1 хвилина)
Слайд 1. Немає нічого, що не долалось би працею.
ІІ Мотивація. (5 хвилин)
Сьогодні ми з вами і далі продовжуємо працювати з десятковими дробами. А саме над вдосконаленням навичок додавання і віднімання десяткових дробів при обчисленнях, при розв’язуванні рівнянь та задач.
Слайд 2.
Отож, тема уроку «Додавання і віднімання десяткових дробів.»
Як ви думаєте, що вам може допомогти при досягненні мети? (дотримуватися правил)
Слайд 3 .
Щоб додати десяткові дроби, їх підписують один під одним так, щоб кома стояла під комою. Далі додають десяткові дроби, як і натуральні числа, не зважаючи на коми. У сумі кому ставлять під комою.
Слайд 4.
Щоб відняти два десяткові дроби, від’ємник підписують під зменшуваним так, щоб кома стояла під комою. Віднімають десяткові дроби, як і натуральні числа, не зважаючи на коми. У різниці кому ставлять під комою.
На уроці ми з вами не тільки будемо удосконалювати вміння додавати і віднімати, але й познайомимось з речовиною, яка є необхідною для нашого життя. Ця речовина - ВОДА
ІV Вивчення нового матеріалу. (30 хвилини)
Сьогодні у нас урок-кейс. Нам потрібно буде відшукати ключі розв’язавши задання. Працюємо по групах.
Слайд 5 Кейс 1. Хімія
Завдання: Виконати дії
1-а група 2-а група
1) 15,04 + 9,82 = (24, 86); 1) 4,3 + 31,17= (35,47);
2) 23,85 + 0,1964= (24,0464); 2) 12,8 + 8,5=( 21,3);
3) 15,5 – 12,27 = (3,23); 3) 10,3 – 1,099= (9,201);
4) 76,8 – 47,1=(29,7) ; 4) 98,5 – 56,3=(42,2).
відео
Слайд 6
Вода́ — хімічна речовина у вигляді прозорої безбарвної рідини. Формула її Н2O. Одна молекула води складається з 2-ох атомів Гідрогену і одного атома Оксигену. У ній існують водневі зв’язки. Цікаво, що кут між зв’язками становить 104,5⁰.
Переходимо до нашого наступного кейсу
Слайд 7 Кейс 2. Фізика
Завдання: виконати рівняння
1) 7,2 + x = 10,4 (3,2); 1) 28,1 – x = 15,9 (12,2);
2) 28,2 – (х + 5,6) = 18,5 (4,1); 2) 8 – (9,15 – х) = 3,64 (4,79).
У природі існує у трьох агрегатних станах — твердому (лід), рідкому (вода) і газоподібному (водяна пара).
Слайд 8 відео
У рідкому стані вода практично не стискається, при замерзанні розширюється на 1/11 від свого об'єму.
Найбільшу густину вода має при +4°С. На відміну від інших рідин, вода при охолодженні від + 4 до 0°С розширюється. Тому лід легший від води (на 8%) і не тоне у ній. Завдяки цьому та малій теплопровідності шар льоду захищає глибокі водойми від промерзання до дна, і цим забезпечується у них життя.
Вода характеризується великою теплоємністю. Завдяки цьому температура океанів і морів змінюється досить повільно. Цим пояснюється також те, що клімат на островах більш рівномірний, ніж на материках.
Переходимо до наступного кейсу
Слайд 9 Кейс 3. Географія
Завдання: Розв’язати задачі
1 група. Довжина першої сторони трикутника дорівнює 5,23 см. Ця сторона на 0,6 см коротша від другої сторони і на 0,9 см довша за третю. Знайдіть периметр трикутника.
В – дь: 15,39 см
2 група. У першому пакеті 3,25 кг цукру, що на 0,8 кг більше, ніж у другому, і на 0,4 кг менше, ніж у третьому. Скільки кілограмів цукру в трьох пакетах разом?
В –дь: 9,35 кг
Вода — одна із найголовніших речовин, потрібних для органічного життя. Рослини і тварини містять понад 60 % води за масою. На Землі водою покрито 70,9% поверхні. Давайте поглянемо на карту
Що ми бачимо?
Слайд 10 відео
Бачимо, що океани, моря, озера і річки, займають більшу частину поверхні земної кулі. Так як вода є найпоширенішою речовиною на Землі, то нашу планету по праву можна назвати блакитною планетою. Гідросфера займає близько 71% всієї поверхні Землі. Вода входить до складу комет, її молекули були виявлені в міжзоряному просторі. Вода присутня в організмах, ґрунті, у багатьох мінералах і гірських породах. Її кількість на Землі оцінюється в мільярди тонн, а запас води становить 1млн. 359 тис.м. Правда, на частку прісної води припадає лише 28%.
Слайд 11 (віршик)
Вона здійснює у природі постійний кругообіг.
Хімічні елементи, які входять до складу води, Гідроген і Оксиген, належать до найпоширеніших у природі. Вода виявлена в складі міжзоряних газових хмар, що лежать у межах нашої галактики - Чумацького Шляху.
Вода належить до найпоширеніших речовин на Земній кулі.
Водою вкрито близько 2/3 поверхні земної кулі (океани, моря, озера, річки). Значна її кількість у вигляді льоду і снігу вкриває високі гори і величезні простори Арктики і Антарктиди. Багато води в атмосфері — пара, туман і хмари. Значні кількості води містяться і в земній корі у вигляді підземних вод. У природі вода перебуває не тільки у вільному стані, а і в хімічно зв'язаному.
Вода входить до складу багатьох гірських порід і всіх рослинних і тваринних організмів. На воду припадає близько 60% маси тварин і до 80% маси риб. У деяких рослинах вміст води іноді перевищує 90% їхньої маси.
Більшість запасів води на Землі знаходяться в морях і океанах, прісна вода становить 2,5-3% від загального об'єму гідросфери
Наш останній навчальний кейс- Екологія
Слайд 12 Кейс 4. Екологія
Поставте замість зірочок знаки «+», «–» так, щоб виконувалася рівність:
1) 1,1 * 0,01 * 1 * 0,11 = 0; 2) 0,4 * 0,6 * 0,7 * 0,8 = 0,9.
1,1 +0,01 – 1 – 0,11 = 0 ; 0,4 + 0,6+ 0,7 – 0,8 = 0,9
Нинішня екологічна ситуація у великих містах залишає бажати кращого. Воду з-під крану пити небажано з урахуванням кількості хлору і сильним навантаженням на очисні споруди на водозаборах. Багато людей вже давно купують питну воду в магазинах або замовляють її в спеціальних компаніях.
відео
Слайд 13
А зараз я попрошу вас оцінити свою роботу на уроці за допомогою кольорового світлофора
-червоний – ще потрібно працювати
-жовтий – майже без помилок
-зелений – усе виходить
Слайд 14
V. Підсумок уроку ( 2 хвилин)
Висновки з уроку:
VІ Домашнє завдання. (1 хвилина)
1.Повторити основні правила додавання і віднімання десяткових дробів
2.Виконати № 1190 (виконати дії додавання, віднімання), 1195 (виконати рівняння).
Слайд 15
Дякую за увагу. Урок закінчено!
Слайд 4 Кейс 1. Хімія
Завдання: Виконати дії
1-а група
1) 15,04 + 9,82;
2) 23,85 + 0,1964;
3) 15,5 – 12,27;
4) 76,8 – 47,1 .
Слайд 4 Кейс 1. Хімія
Завдання: Виконати дії
2-а група
1) 4,3 + 31,17;
2) 12,8 + 8,5;
3) 10,3 – 1,099;
4) 98,5 – 56,3.
Кейс 2. Фізика
Завдання: виконати рівняння
1-а група
1) 7,2 + x = 10,4;
2) 28,2 – (х + 5,6) = 18,5;
Кейс 2. Фізика
Завдання: виконати рівняння
2-а група
1) 28,1 – x = 15,9;
2) 8 – (9,15 – х) = 3,64.
Кейс 3. Географія
Завдання: Розв’язати задачу
1 група. Довжина першої сторони трикутника дорівнює 5,23 см. Ця сторона на 0,6 см коротша від другої сторони і на 0,9 см довша за третю. Знайдіть периметр трикутника.
Кейс 3. Географія
Завдання: Розв’язати задачу
2 група. У першому пакеті 3,25 кг цукру, що на 0,8 кг більше, ніж у другому, і на 0,4 кг менше, ніж у третьому. Скільки кілограмів цукру в трьох пакетах разом?
Кейс 4. Бізнес
Поставте замість зірочок знаки «+», «–» так, щоб виконувалася рівність:
1) 1,1 * 0,01 * 1 * 0,11 = 0;
Кейс 4. Бізнес
Поставте замість зірочок знаки «+», «–» так, щоб виконувалася рівність:
1) 0,4 * 0,6 * 0,7 * 0,8 = 0,9.