Урок " Розв’язування задач і вправ з натуральними числами"

Про матеріал
Інтегрований урок з математики, основ здоров’я та фізичної культури в 5 класі, що побудовано на міжпредметних зв'язках, з використанням мультимедійного обладнання, інноваційних технологій із інтерактивними методами навчання. Урок допоможе продовжити роботу над формуванням в учнів вміння розв'язувати задачі на всі дії з натуральними числами, інтеграція з основами здоров'я та фізичною культурою допоможе виховати в учнів бажання вести здоровий спосіб життя. У додатках мультимедійна презентація та дидактичні матеріали до уроку.
Перегляд файлу

   Дата:

Клас: 5 клас

Тема уроку. Розв’язування задач і вправ з натуральними числами.

Мета уроку:

 -закріпити вміння і навички учнів, розв'язувати задачі та вправи на всі дії з науральними числами;

- розвивати розумову активність учнів, пам'ять, спостережливість; формувати вміння аналізувати, порівнювати та узагальнювати інформацію;

- розширити кругозір учнів, виховувати уважність, організованість, уміння співпрацювати в колективі;

- формувати в учнів усвідомлену потребу в здоровому способі життя, прищеплювати учням навички здорового способу життя.

Тип уроку: урок узагальнення, систематизації та розширення знань учнів.

Обладнання : комп’ютер, мультимедійна дошка, презентація уроку, аркуш з завданнями для учнів.

Методи уроку: словесні, наочні, практичні, методи заохочення, методи перевірки.

Форми організації уроку: індивідуальна, групова, фронтальна.

Очікувані результати: застосовуватимуть дії з натуральними числами при

 розв`язанні задач, виконуватимуть дії з натуральними числами.

 Структура уроку:

І. Організаційний момент.

ІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку.

ІІІ. Активізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

ІV. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

V. Рефлексія.

VІ. Домашнє завдання.

Хід уроку

I. Організаційний момент.

 

 Доброго дня, я рада всіх вас бачити сьогодні. І сподіваюсь, що ви теж прийшли на урок з гарним настроєм. Ми будемо повторяти, систематизувати та узагальнювати набуті знання та навички з теми «Натуральні числа». (Слайд 1)

ІІ.  Активізація опорних знань та мотивація навчальної діяльності.

Повторення в класі необхідно провести швидко за допомогою інтерактивної дошки, звернув увагу на властивості натуральних чисел.

«Мозковий штурм». (Слайд 2)

 - Властивості додавання і множення натуральних чисел (Слайд 3), (Слайд 4)

   - Виконати зручним способом  1)128 + 83+72; 2) 25*89*4 (Слайд 5), (Слайд 6).

- Знайти значення виразу 134*1167*0 (Слайд 7)

   - 2 кг яблук  коштують 22 грн. Скільки коштує 6 кг таких самих яблук?

      (Слайд 8

- Як знайти об`єм прямокутного паралелепіпеда?  (Слайд 9)

ІІІ. Повідомлення теми, мети і завдань уроку. (Слайд 1)

 Сьогоднішній урок незвичайний. Щоб дізнатися, над чим будемо працювати, виконаємо вправу. (Слайд 10)

Завдання. Розташуй числа в порядку зростання: 1245– Я, 1217-І,  1211 – Г, 1221 –Е, 1203 – Г, 1207 – І.

 Зі складених літер ми дізналися ім'я грецької богині здоров'я, від її імені утворено слово "гігієна". (Гігіея). (Слайд 11)

І як ви зрозуміли, на уроці будемо говорити про здоров`я.

Кожна людина сама відповідає за своє здоров’я і благополуччя, вона повинна знати, що і яким чином впливає на її здоров’я. Мета – розширити та узагальнити ваші знання із основ здоров’я та за допомогою мови цифр, а саме через розв’язання задач показати, що існують конкретні факти, які доводять, що до збереження здоров`я потрібно ставитися відповідально.

Епіграф нашого уроку: «Здоров`я- це найбільший скарб, перед яким все інше – дрібниці» (Слайд 12)

     А девіз уроку: «Міркуємо швидко, відповідаємо правильно, лічимо точно,       пишемо гарно» (Слайд 13)

   Як ви вважаєте, що і як впливає на здоров’я? Що таке здоровий спосіб життя?

 На мій погляд, найбільший вплив на стан здоров'я школяра мають режим дня, харчування і рухова активність, інтелектуальний розвиток

І V. Узагальнення і систематизація знань, умінь і навичок.

 Учні класу поділені на три групи. Кожна група виконували творче завдання.   Представлення отриманих результатів у вигляді презентації, доповіді. Поступово рухаємося по сходинках. (Слайд 14)

Перша сходинка нашого уроку. (Слайд 15)

  1 група. За допомогою Інтернет-ресурсів, за даними ВООЗ, знайти яким повинен бути розподіл часу у режимі. (Посилання на презентацію http://surl.li/doofd )

Біологи. Важливе значення має також особиста гігієна, дотримання режиму дня, і водний баланс, і рухова активність, і позитивні емоції.

    Працюючи над питанням особистої гігієни, ми багато цікавого дізналася про те, як правильно чистити зуби, скільки треба спати, як правильно розподілити свій час.

Виконання цієї частини домашнього завдання перевіримо за допомогою інтерактивних вправ.

 Завдання. Виконуємо вправу «Режим дня» https://learningapps.org/27228943

 (Слайд 16)

Біологи. Школяру треба випивати не менше 100 г води на 2 кг маси тіла.

Математики.

Задача. Скільки склянок води треба випивати щодня, якщо одна склянка містить 200 г води? (Учені розв`язують задачу самостійно, враховуючи дані про свою вагу) (Слайд 17)

 Біологи. Здоровий сон допомагає відновлювати сили, мати гарний вигляд, краще вчитися, дає енергію для спорту, позашкільної діяльності, розваг. Спати дітям нашого віку треба не менше 10 годин.

 

Математики.

Задача. Учень 5 класу ліг спати о 10 годині вечора. Прокинувся о 7 ранку. Чи дотримується він режиму сну? (Слайд 18)

 

2 група. А ми піднімаємося на другу сходинку «Здорове харчування. Збалансований раціон». (Слайд 19)

Біологи презентують « Збалансований раціон»

  http://surl.li/doofo  (Слайд 20)

Математики.

Задача. Солодкий батончик, який важить 50 г, коштує 9 грн.

Кілограм  яблук коштує 10 грн

Скільки яблук можна купити за гроші, які ти заплатиш за 1 кг батончиків? Який з продуктів буде корисніший?  (Слайд 21)

Біологи. Ми знаємо, як важливо вживати в їжу достатню кількість фруктів.                 

Рецепт приготування фруктового салату.

   Фруктовий салат з груш, яблук та апельсину забезпечить вас енергією на     весь день. Для його приготування треба взяти 1 яблуко – 150 г, грушу – 150     г, апельсин -100 г. Всі фрукти подрібнити на шматочки й залити 100 г несолодкого йогурту. (Слайд 22)

Математики.

Задача. Обчислити енергетичну цінність салату, використовуючи дані таблиці

Продукт

Енергетична цінність ккал/100г

Апельсин

44

Груша

54

Яблуко

46

Несолодкий йогурт

76

 

3група. Рухова активність. Життя – це рух, рух – здоров’я.

(Слайд 23)

   Фізкультхвилинка.   http://surl.li/jogh   (Слайд 24)

   Здоровий спосіб життя і спорт є необхідною умовою здорової людини. Отже,                        ми піднялись на третю сходинку. На уроках суспільствознавства ми дізнаємось, як змінювався спосіб життя людей у різні епохи. Спосіб життя сучасної людини змінився внаслідок стрімкого розвитку науки й техніки та зростання загального рівня добробуту людини, зросла доступність і кількість харчових продуктів, знизилась потреба в фізичній праці.

Коли  ти весь день сидить за комп’ютером, з`являється втома, яка знижує якіст ь виконання завдань, погіршується настрій

Що треба робити в таких випадках?

Ще давні греки казали «Хочеш бути здоровим? Бігай. Хочеш бути розумним? Бігай. Хочеш бути сильним? Бігай. Учені з `ясували, що 20 хвилин фізичних вправ допоможуть зберегти бадьорість і гарний настрій на протязі 12 годин. Фізично активні люди почуваються більш щасливими і задоволеними життям. Мене вразили висновки вчених і вирішив скласти  пам`ятку для себе та своїх друзів. (Слайд 25)

1.Починай день з ранкової зарядки

2.Не пропускай уроків фізкультури

3.Відвідуй спортивні секції

4. Щодня ходи пішки не менше 30 хвилин

 Засвоєння матеріалу перевіримо, виконуючи тест http://surl.li/dnbnm (Слайд 26)

До речі, в нашій школі є всі умови, щоб учні розвивалися фізично.

 У нас 2 басейна. Плавання позитивно впливає на фізичний розвиток дитини: формує м’язи та правильну поставу

Під час плавання ваша дитина рухає руками, б’ючи ногами. І вони роблять ці дії у воді, а це означає, що їх мозок реєструє тактильне відчуття води плюс її опір. Тобто тіло відчуває на собі третю силу! Вчені довели, що діти, які плавають, мають кращі успіхи у фізичному та розумовому розвитку в порівнянні з однолітками, які не плавають

Задача. (Слайд 27)

Бассейн нашої школи має форму прямокутного паралелепіпеда, довжина    якого 10 м, ширина – 7 м, глибина – 90 см. Скільки дітей можуть плавати   одночасно, якщо на одну дитину потрібно не менше 4 кв.м? Скільки л  води  потрібно, щоб наповнити бассейн ?

   V. Рефлексія.  

   - Чи змогли ми сьогодні за   допомогою математичних задач побудувати              модель здорової людини?       

   - Чи відповіли на питання «Що треба робити, щоб бути здоровим?»

   - Чи може математика допомогти здоров'ю?

   (Слайд 28)

   VІ. Домашнє завдання. (Слайд 29), (Слайд 30)

   Розв`язати задачі.

   1.Щоб бути здоровим, людина повинна щодня вживати 3 г білків на кожні 4      кг своєї ваги. Обчисліть кількість білків, необхідних дитині масою 40 кг на день.

   2.Одна сигарета скорочує життя людини на 6 хвилин. Скільки годин життя забирає в себе цей курець за 30 днів, якщо він викурює в день по 5 сигарет?

 

 

 

docx
Додано
31 березня 2023
Переглядів
434
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку