Додавання і віднімання десяткових дробів.

Про матеріал
Дана розробка допоможе закріпити вміння учнів виконувати додавання й віднімання десяткових дробів та удосконалювати навички застосування одержаних знань при розв’язуванні вправ, рівнянь та задач прикладного змісту; розвивати логічну пам'ять, мислення, уміння аналізувати, робити висновки; виховувати усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві.
Перегляд файлу

Тема: Додавання і віднімання десяткових дробів

Мета: закріпити вміння учнів виконувати додавання й віднімання десяткових дробів та удосконалювати навички застосування одержаних знань при розв’язуванні вправ, рівнянь  та задач прикладного змісту; розвивати логічну пам'ять, мислення, уміння аналізувати, робити висновки; виховувати усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві.

Формування компетентностей:

  • математична компетентність: повторити, систематизувати і узагальнити знання учнів про правила додавання і віднімання десяткових дробів, відтворити і перевірити вміння розв’язувати задачі і вправи на додавання і віднімання десяткових дробів, що мають практичний зміст;

ключові компетентності:

  • спілкування державною мовою – грамотно висловлюватися українською мовою, чітко, лаконічно та зрозуміло формулювати думку; доречно та коректно вживати в мовленні математичну термінологію;
  • основні компетентності у природничих науках та технологіях – усвідомлювати важливість математики як універсальної мови науки;
  • уміння вчитися впродовж життя – визначати мету своєї діяльності, аналізувати і застосовувати потрібні знання та способи для досягнення поставленої мети; контролювати, коригувати та оцінювати результати своєї навчальної діяльності; формувати свідоме ставлення до навчання;
  • інформаційно-цифрова компетентність – вміння безпечно користуватися інтернетом, застосовувати онлайн-сервіси для навчального процесу

Тип уроку: урок удосконалення знань, умінь і навичок.

Хід уроку

Підготовчо-мотиваційний етап

І.  Організація класу

   Добрий день! Сідайте будь-ласка! Я рада вас вітати на уроці!. Усі ми різні і водночас схожі.

     Давайте перевіримо це:

    1. Хто полюбляє кататися на велосипеді - підніміть праву руку.

    2.Хто любить співати - покажіть ліву долоню.

    3. Хто добре відпочив на канікулах - плесніть у долоні.

    4. А всі у кого є друзі – посміхніться.

      Як бачите ми краще пізнали один одного і зараз почнемо працювати. Я сподіваюся, що всі ви візьмете участь у проведенні уроку. Тож бажаю вам успіху у сьогоднішній роботі.

     Сьогодні ми проведемо підсумковий урок з теми: «Додавання та віднімання десяткових дробів», повторимо правила та покажемо, як ви вмієте їх застосовувати їх під час розв’язування прикладів, рівнянь, задач.

    І так тема уроку «Додавання та віднімання десяткових дробів».

Тож відкрийте будь-ласка зошити і запишіть дату та тему уроку, мета якого узагальнити та систематизувати знання з даної теми. Для початку відгадайте загадку: «на базарі їх не купити, на дорозі не знайдеш, їх не зважиш на терезах, і ціни не підбереш». Що це? (Знання)

    Отже беремо з собою знання про десяткові дроби і приступаємо до роботи:

Нагадуємо правила роботи:

   Уважно слухай того, хто говорить.

   Не критикуй! Не принижуй!

   Право промовчати.

   Взаємна повага.

   Дотримуйтесь визначеного часу.

ІІ. Перевірка домашнього завдання

ІІІ. Актуалізація опорних знань

Для того, аби успішно виконувати завдання, нам потрібно пригадати правила.

        Сформулюйте правило додавання двох десяткових дробів.

        Сформулюйте правило віднімання двох десяткових дробів.

-         З чого складається десятковий дріб?

-         Як порівнюють десяткові дроби?

-         Чи зміниться значення десяткового дробу, якщо справа дописати нулі?

-         Як знайти невідомий доданок?

-         Як знайти невідоме зменшуване?

-         Як знайти невідомий від’ємник?

ІV. Закріплення знань та вироблення вмінь

№1149. Обчисліть зручним способом:

  1.     31,9 – 17,65 – 1,9;
  2.     87,088 – 9,6 – 7,088;
  3.     7,51 – 3,6 – 0,01 – 2,5;
  4.     43,669 – 0,99 – 0,169 – 42,5

№1151. Розв’яжіть рівняння:

  1.     (Х +5,5)  - 7,9 =12,35
  2.     (Х – 13,78) +27,6= 105,56
  3.     15,45 +(Х – 96,37) = 102,3
  4.     150,705 – (Х +10,09) = 100,305
  5.     (х – 105,05) – 0,009 = 120,035
  6.     (х – 50,47) – 107,3 = 58,63

№ 1153.  На скільки сума 102,3 +15,06 менша від числа 155,78?

№1155.  На скільки сума 145,258 +12,36 більша за різницю 125,6 – 13,56?

№1158. Знайдіть периметр трикутника АВС, якщо АВ = 2,8 см, ВС – більша за АВ на 0,8 см, АС  - більша за ВС на 1,1.

№1160. Марійка використала 1,7 кг борошна на пиріг, а на печиво – на 1,15 кг більше. Яку масу борошна використав Сергійко?

V. Домашнє завдання.

Прочитати параграф 28 с.233. Виконайте завдання №1150, 1152(1,4), 1154,1159, 1161.

VI. Підсумок уроку

 Дайте відповіді на запитання:

  • Що на уроці було головним?
  • Що було цікавим?
  • Чого навчились?
  • Порівняйте свої знання на початку і в кінці уроку і скажіть: «Чи отримали задоволення від власної праці? Чи вичерпали усі можливості?»

У вас на столах лежать листи самооцінки, заповніть їх.

Обведіть кружечком (цифру ) те, що ви навчились робити. 

  1. Додавати десяткові дроби
  2. Віднімати десяткові дроби
  3. Розв’язувати рівняння

Який у вас настрій?

- зрозумів, але потрібна допомога

- зрозумів все;

- зрозумів і можу надати допомогу товаришам.

VIІ.  Рефлексія

Як ви гадаєте,  45 хв. вашого життя пройшли з користю?..

Сьогоднішній урок я б хотіла закінчити прислів’ям:

         Знання – це скарб, а вміння вчитись – ключ до нього

 Молодці! Дякую всім за активну роботу на уроці.

 

docx
Додано
14 лютого
Переглядів
150
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку