Тема: Додавання і віднімання десяткових дробів
Мета: закріпити вміння учнів виконувати додавання й віднімання десяткових дробів та удосконалювати навички застосування одержаних знань при розв’язуванні вправ, рівнянь та задач прикладного змісту; розвивати логічну пам'ять, мислення, уміння аналізувати, робити висновки; виховувати усвідомлення значення математики для повноцінного життя в сучасному суспільстві.
Формування компетентностей:
ключові компетентності:
Тип уроку: урок удосконалення знань, умінь і навичок.
Хід уроку
Підготовчо-мотиваційний етап
І. Організація класу
Добрий день! Сідайте будь-ласка! Я рада вас вітати на уроці!. Усі ми різні і водночас схожі.
Давайте перевіримо це:
1. Хто полюбляє кататися на велосипеді - підніміть праву руку.
2.Хто любить співати - покажіть ліву долоню.
3. Хто добре відпочив на канікулах - плесніть у долоні.
4. А всі у кого є друзі – посміхніться.
Як бачите ми краще пізнали один одного і зараз почнемо працювати. Я сподіваюся, що всі ви візьмете участь у проведенні уроку. Тож бажаю вам успіху у сьогоднішній роботі.
Сьогодні ми проведемо підсумковий урок з теми: «Додавання та віднімання десяткових дробів», повторимо правила та покажемо, як ви вмієте їх застосовувати їх під час розв’язування прикладів, рівнянь, задач.
І так тема уроку «Додавання та віднімання десяткових дробів».
Тож відкрийте будь-ласка зошити і запишіть дату та тему уроку, мета якого узагальнити та систематизувати знання з даної теми. Для початку відгадайте загадку: «на базарі їх не купити, на дорозі не знайдеш, їх не зважиш на терезах, і ціни не підбереш». Що це? (Знання)
Отже беремо з собою знання про десяткові дроби і приступаємо до роботи:
Нагадуємо правила роботи:
• Уважно слухай того, хто говорить.
• Не критикуй! Не принижуй!
• Право промовчати.
• Взаємна повага.
• Дотримуйтесь визначеного часу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
ІІІ. Актуалізація опорних знань
Для того, аби успішно виконувати завдання, нам потрібно пригадати правила.
– Сформулюйте правило додавання двох десяткових дробів.
– Сформулюйте правило віднімання двох десяткових дробів.
- З чого складається десятковий дріб?
- Як порівнюють десяткові дроби?
- Чи зміниться значення десяткового дробу, якщо справа дописати нулі?
- Як знайти невідомий доданок?
- Як знайти невідоме зменшуване?
- Як знайти невідомий від’ємник?
ІV. Закріплення знань та вироблення вмінь
№1149. Обчисліть зручним способом:
№1151. Розв’яжіть рівняння:
№ 1153. На скільки сума 102,3 +15,06 менша від числа 155,78?
№1155. На скільки сума 145,258 +12,36 більша за різницю 125,6 – 13,56?
№1158. Знайдіть периметр трикутника АВС, якщо АВ = 2,8 см, ВС – більша за АВ на 0,8 см, АС - більша за ВС на 1,1.
№1160. Марійка використала 1,7 кг борошна на пиріг, а на печиво – на 1,15 кг більше. Яку масу борошна використав Сергійко?
V. Домашнє завдання.
Прочитати параграф 28 с.233. Виконайте завдання №1150, 1152(1,4), 1154,1159, 1161.
VI. Підсумок уроку
Дайте відповіді на запитання:
У вас на столах лежать листи самооцінки, заповніть їх.
Обведіть кружечком (цифру ) те, що ви навчились робити.
Який у вас настрій?
- зрозумів, але потрібна допомога
- зрозумів все;
- зрозумів і можу надати допомогу товаришам.
VIІ. Рефлексія
Як ви гадаєте, 45 хв. вашого життя пройшли з користю?..
Сьогоднішній урок я б хотіла закінчити прислів’ям:
Знання – це скарб, а вміння вчитись – ключ до нього
Молодці! Дякую всім за активну роботу на уроці.