Урок № 10 Клас 6
Тема уроку: Додавання об’єктів до слайдів. Практична робота «Створення комп’ютерної презентації «Подорож до Місяця»».
Освітньо – виховні завдання теми: створити комфортні умови для навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність, самостійність.
Міжпредметні зв’язки: астрономія, історія, інформатика.
Тип уроку: комбінований урок (засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок)
Обладнання та наочність: дошка, комп’ютери з підключенням до мережі Інтернет, навчальна презентація, фото та відео.
Програмне забезпечення: браузер, пакет офісних програм, редактор презентацій Microsoft Office PowerPoint.
МЕТОДИ, ФОРМИ І ПРИЙОМИ НАВЧАННЯ
МЕТОДИ |
ФОРМИ |
ПРИЙОМИ |
1.Інформаційно- рецептивний |
Розповідь-пояснення, бесіда, інструктаж, |
Виклад інформації, пояснення, активізація уваги та мислення, прийоми запам’ятовування, |
2.Репродуктивний |
словесні, наочні і практичні методи, робота за зразком |
подання матеріалу в готовому вигляді, контроль, самоконтроль, конкретизація і закріплення вже набутих знань |
3. Навчально – дослідницький |
самостійна творча робота учнів на здобуття та розширення знань |
активізація уваги та мислення, здобуття нових знань у процесі самостійної роботи учнів, формування висновків, пізнання закономірності |
Хід уроку
Організаційний момент
Актуалізація опорних знань
1. Повторення правил ТБ
- Щоб бути здоровими і все у нас з вами було добре, слід дотримуватись правил безпеки в комп’ютерному кабінеті. Тож пригадаймо їх.
Пограємо в гру «Чи можна?»
Якщо відповідь до картинки «Так» підніміть зелений квадрат, якщо відповідь до картинки «ні» підніміть червоний квадрат.
У кожного на парті лежать картки. Відповідаємо швидко та високі піднімаємо картки.
Молодці! Ми з вами повторили правила безпечної поведінки за комп’ютером.
2. Інтерактивна вправа
- Отже пригадаймо все, що ми знаємо про презентації, за допомогою інтерактивного тесту . Для цього візьмемо свої гаджети та відскануємо QR-код. Або займіть своє місце за комп’ютером та перейдіть за посиланням поданим у вашій папці «Для учнів»
До вашої уваги інтерактивна вправа.
https://kahoot.it/challenge/2e5d14e6-b745-4e67-bfd2-9d9b6af0a7ef_1621843246084
Мотивація навчальної діяльності.
Сьогодні на уроці ми з вами будемо мандрувати в космічній загадковій країні, що зветься Всесвітом. Я попрошу вас закрити очі і уявити безхмарне зоряне небо.
(на фоні музики)
Місячна ніч, небо дуже гарне. М’яке сріблясте світло місяця поливає Землю. Тисяча мигаючих зірок розкидані по всьому небі. Місяць потихеньку опускається все нижче і нижче, і ховається за горизонтом. Небо темне і ви бачите тисячі зірок, вони стають ще яскравішими. Здавна людський розум намагався проникнути в таємниці цього величезного, нескінченного світу.
(Закінчується музика, діти відкривають очі)
- Що ви уявляли? (щось загадкове…)
Охарактеризуйте трьома словами ваші почуття.
Для цього візьмемо свої гаджети та відскануємо QR-код. Або на комп’ютері перейдіть за посиланням поданим у вашій папці «Для учнів»
https://www.menti.com/pyvzhsxfpx
Тепер поглянемо, що у нас отрималося:
https://www.mentimeter.com/s/25f563ecb4430194c85a10b6da399548
Оголошення теми і мети уроку.
- Отже, сьогодні під час уроку ми здійснимо переміщення з нашого прекрасного міста Кривий Ріг в те місце, яке залишається загадкою для багатьох дослідників – у космос. Нехай ця подорож принесе вам багато нових знань та приємні несподіванки. Також ми будемо продовжувати знайомитись з можливостями середовища презентацій PowerPoint, вчитимемось додавати графічні об’єкти до слайдів та змінювати їх властивості. А додатковим завданням буде додавання анімації.
Вивчення нового матеріалу
- І зватимемось ми не учнями, а астронавтами.
- А хто ж такі астронавти? (Люди, які вивчають космос)
- Отже, ми - астронавти, як і наш відомий земляк, перший українець, який побував у космосі.
-Хто знає, про кого йде мова? (Леонід Каденюк)
- Але варто знати, що Леонід Каденюк не лише бував у космосі, а ще й, як справжній астронавт, працював у лабораторіях, проводив досліди та наукові експерименти.
- Я пропоную перевірити, чи зможемо ми з вами стати справжніми астронавтами та дослідниками. Уявімо себе в лабораторії.
У кожного перед монітором лежать картки з емблемою. Займіть місце за столом з відповідним знаком. Це буде вашим робочим кабінетом.
Перед вами матеріали досліджень науковців. Ці знання вам знадобляться в космосі. Ви маєте виділити в них ту частину, яка належить людям відповідної професії. У вас на це є 3 хв. (Додаток «Професії пазл»)
- Час вичерпано. Тож надайте свої відповіді.
- Молодці! Ви гарно впорались із завданням.
І з тими знаннями, які ви щойно отримали, ми можемо відправлятися в космос.
- То ж сідаймо у зореліт, ми вирушаємо у захопливу подорож до зірок.
- Займіть свої місця за комп’ютерами. Але йти потрібно, як астронавти в космосі, без сили тяжіння.
- Діти, ви готові?
Відкриваємо файл «Вправа для очей»
Хто встиг порахувати зорі?
Осмислення та закріплення матеріалу.
Виконання практичного завдання
- Тож спробуймо за допомогою редактора презентацій створити слайд і додати до нього графічні зображення. Уважно слухайте та виконуйте разом зі мною. Ми з вами зробимо справжній політ на Місяць.
Інструктаж виконання практичного завдання
1. Знайдіть на робочому столі папку під назвою «Космос»
2. Перегляньте файли, які містяться в ній та відео-приклад до практичної роботи.
3. Відкрийте програму Microsoft PowerPoint.
4. Знайдіть на стрічці вкладку «вставка», натисніть на неї та оберіть кнопку «малюнок». (рисунок на російській мові).
5. Оберіть у вікні «Вставка малюнка» місце знаходження файлу з потрібним малюнком».
6. Установіть вказівник на файл і клацніть ліву кнопку миші.
7. Натисніть кнопку «Вставити».
Малюнок, який ви додали, має свої властивості: розмір по висоті, ширині, положення на слайді та інші. Значення цих властивостей можна змінювати. Для цього потрібно навести на нього вказівник та натиснути один раз ліву кнопку миші. Після виділення навколо малюнка з’явиться контур у вигляді тонкої рамки з маркерами для зміни розмірів та обертання. Вибравши відповідний маркер і натиснувши ліву кнопку миші, ви можете змінювати розміри та положення малюнка.
Додайте фон для слайду, і за тим же алгоритмом самостійно спробуйте додати ракету до космічного слайду.
Тож ви можете починати виконувати практичне завдання, але не забувайте про те, як правильно сидіти за комп’ютером, згадайте, як потрібно тримати мишку.
Додаткове завдання: Зайдіть на вкладку анімація і спробуйте до ракети додати анімацію «шляхи переміщення», щоб вона рухалась з Кривого Рогу до Місяця.
- Перейдіть в режим перегляду презентацій, давайте погляньмо на роботи.
– Які ж вони у вас вийшли?
А щоб їх могли переглянути всі учні, використаємо онлайн-стіну.
https://padlet.com/svetlichna202/q7b7n5nvnkkn88ue
Ви – молодці!
Отже давайте запам’ятаємо свою космічну адресу:
Підведення підсумків уроку
Астронавти передають повідомлення на Землю за допомогою спеціальних сигналів. І ви на мої запитання відповідайте сигналами.
https://wheelofnames.com/uk/pze-jyu
Зараз ми з вами будемо крутити колесо настрою, на якому буде відображатися певна емоція. Якщо вона вас характеризує в даний момент, подайте сигнал як справжній астронавт.
- Я дякую вам за роботу на уроці. Ви були просто молодці! Ті знання, які ви отримали сьогодні, допоможуть вам бути більш сучасними, обізнаними та знадобляться при навчанні в старших класах. А дізнатись більше про космос вам допоможе Інтернет.
До нових зустрічей!
1.Чому цей урок можна вважати інноваційним?
Нестандартний, або інноваційний, урок - це заняття, що має нетрадиційну, гнучку, варіативну структуру та орієнтоване, головним чином, на підвищення інтересу учнів до навчання за допомогою нової форми організації їх навчальної діяльності. Він припускає введення будь-яких нових елементів, які не використовувалися раніше. Так як в ході уроку учні не тільки закріплюють і узагальнюють матеріал, але й самі беруть активну участь в ході заняття, співпрацюють один з одним, з вчителем.
Інноваційні уроки спрямовані на активізацію навчально-пізнавальної діяльності учнів, бо вони глибоко зачіпають емоційно-мотиваційну сферу, формують дух змагальності, збуджують творчі сили, розвивають творче мислення, формують мотивацію навчально-пізнавальної та майбутньої професійної діяльності. Тому такі уроки найбільше подобаються учням і викликають у них творчий інтерес.
2.Чим даний урок відрізняється від уроків, які проводили в школі раніше? Урок засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок на практиці проводжу під час виконання практичних робіт. Значний обсяг матеріалу, що потрібно застосувати на практиці, дає змогу урізноманітнити форми роботи та сприяти підвищенню зацікавленості учнів до вивчення інформатики.
Особливістю й одночасно складністю цього типу уроків є вміння визначати обсяг навчального матеріалу, виділяти головні ідеї, поняття, правила й добирати відповідні завдання.
3.На даному уроці я використала діджитал інструменти, такі як:
mentimeter.com
create.kahoot.it
drive.google.com
youtube.com
wheelofnames.com
padlet.com
wordwall.net