1
Комунальна організація (установа, заклад)
«Шосткинська загальноосвітня школа
І-ІІІ ступенів № 7 Шосткинської міської ради Сумської області»
(ШЗШ І-ІІІ ступенів № 7 ШМР Сумської області)
Сценарій виховного заходу
з інформатики
між командами учнів 6-Б класу
ІНТЕЛЕКТ-ШОУ “У СВІТІ ІНФОРМАЦІЇ”
Підготувала
вчитель інформатики
ШЗШ І-ІІІ ступенів №7
Банна Людмила Петрівна
м. Шостка, 2016 р.
АНОТАЦІЯ
Широке впровадження в навчальний процес нових інформаційних технологій включає розробку та практичне використання науково-методичного забезпечення, ефективне застосування інструментальних засобів та систем комп’ютерного навчання і контролю знань, системну інтеграцію цих технологій в існуючі навчальні процеси та організаційні структури.
Потреба вивчати інформатику насамперед пов’язана із загальноосвітніми функціями цього курсу, його роллю в розв’язанні загальних завдань навчання, виховання і розвитку школярів.
Загальноосвітня функція вивчення інформатики пов’язана з оволодінням учнями комплексом знань, умінь і навичок, необхідних для повсякденного життя та майбутньої професійної діяльності, вивчення на сучасному рівні предметів природничо-математичного та гуманітарного циклів, продовження вивчення інформатики в будь-якій з форм безперервної освіти, вміння застосовувати теоретичні знання на практиці, гнучко використовувати знання з інших предметів на уроках інформатики та у повсякденному житті при користуванні комп’ютерною технікою.
Виховна функція вивчення інформатики пов’язана з формуванням в учнів уміння зважено приймати рішення, нести відповідальність за прийняте рішення, вміння працювати в групах, відстоювати свою думку, вболівати за команду, вести дискусію, розвивати вміння змагатися, прагнути до перемоги, виховувати гармонійно розвинену особистість.
Даний виховний захід є актуальним на сьогоднішній день, оскільки дає змогу виявити знання учнів, їхню кмітливість, вишуканість, творчість, гнучкість знань. Позакласний захід сприятиме формуванню навичок логічного мислення, пам'яті та уважності учнів, підвищить інтерес до інформатики, як навчальної дисципліни, та як до системи знань з використання ІКТ у повсякденному житті.
Виховний захід є практичним застосуванням теоретичних знань учнів. Крім того будь-яке завдання інтелект-шоу можна замінити, ускладнивши його чи спростивши.
Тема: ІНТЕЛЕКТ-ШОУ “У СВІТІ ІНФОРМАЦІЇ”
Мета:
Обладнання: персональні комп’ютери, екран, завдання для конкурсів, створені у програмі Microsoft PowerPoint, бланки для журі, робочі файли, призи, грамоти.
Епіграф:
“Хто володіє інформацією – той керує світом”
Натан Ротшильд
Клас святково прибраний, навколо прикріплені вислови про інформацію, на екрані через проектор висвітлюється назва виховного заходу, звучить легка фонова музика, для команд виставлено столи та по кругу навколо них стільці, окремо виставлено столи та стільці для журі. На дошці (на найвиднішому місці) прикріплено епіграф.
Хід гри.
Ведучий 1: Доброго дня, вельмишановне товариство!
Ведучий 2: Доброго дня, шановні друзі!
Ведучий 1: Сьогодні ми раді вітати вас у цьому гостинному залі. Хтось з великих казав: „Якщо в календарі нічого немає, а на душі негаразди, то потрібно придумати маленьке свято і відзначити його”.
Ведучий 2: І ось сьогодні у нас свято - ІНТЕЛЕКТ-ШОУ “У СВІТІ ІНФОРМАЦІЇ” за участю учнів 6-го класу.
Ведучий1:
Інформатика — наука,
Про яку скажу вам так,
Що без неї не запустиш
Ні ракету, ні літак.
Ось включаю я комп'ютер,
Загорається екран,
Натискаю кнопку Enter
І пірнаю в океан.
Інтернету шир безмежна
У комп'ютері сидить.
Треба швидкість тут шалену,
щоб цей космос облетіть.
Поринаю з головою
Я в програми Word, Excel,
Ще й дзвіночка попрохаю
Не дзвонити цілий день.
Друзям всім своїм бажаю
Із комп'ютером дружить.
За плечима, я вважаю,
ці знання нам не носить.
Ведучий 2: Сьогоднішній конкурс буде оцінювати журі до складу якого ввійшли:...
Привітаймо наше журі оплесками.
Ведучий 1. Але перш ніж розпочати нашу гри я нагадую вам правила гри:
1. Мобільні телефони повинні бути вимкнені.
2. Підказувати учасникам варіанти відповідей категорично забороняється. У разі порушення цього правила особа повинна буде покинути клас, а питання буде знято.
3. Під час обмірковування питання в класі повинна бути повна тиша, порушники цього правила змушені залишити клас.
4. Нагадую капітанам команди, що після сигналу обговорення питання командою припиняється, у разі порушення з команди буде зніматись один бал.
5. Перед відповіддю на питання капітан повинен назвати ім’я учасника, який буде давати відповідь.
6. Рішення членів журі є остаточним і оскарженню не підлягає.
Ведучий 2: Журі представлене, учасники готові? Ми з повним правом можемо розпочати перший конкурс.
Ведучий 1: А почнемо ми звісно зі знайомства. Умови конкурсу прості. Кожна команда повинна представити себе.
І конкурс «Представлення команд».
Ми починаємо перший конкурс «Представлення команд».
Ведучий 1: Перед початком конкурсів необхідно визначити, хто першим буде починати змагання. В мене є дві картки з цифрами 1 та 2. Хто витягне цифру 1 – починає першим.
Ведучий 2: Саме час нагадати журі і глядачам, що максимальна кількість балів за цей конкурс – 4 бали.
Ведучий 1: Отже, розпочнемо.
Ведучий 2: Ми запрошуємо 1-шу та 2-гу команду. Капітани команд представте будь-ласка свої команди. (Команди представляють: назву, девіз, привітання.)
Капітан команди 1:
Добрий день у цьому залі
Усім учням й вчителям.
Привітаємось, щоб знали
Всі, кому аплодувать.
Ми команда дружна й сильна,
Знаєм все ми про ПК!
Ми веселі та активні
Чи десь є іще така?
Ми команда просто клас
«Мишки-програмишки називають нас»
Тож, будь ласка, судді, ставте
Лиш високі бали нам!
Ви ж гучніше вболівайте,
Оплески даруйте нам.
Тій команді, що найкраща,
Хай фортуна посміхнеться.
Серед нас усіх на сцені
Найдостойніша знайдеться!
Девіз: Нехай розум переможе силу.
Капітан команди 2:
Наша команда називається Розумні ноутбуки
Ми сторінками Інтернету мандрували
І, нарешті, на цю сцену завітали,
Веселими й кмітливими бути забажали.
Всіх запрошуємо з нами
Подумати, помріяти, позмагатися, посміятися.
Розумом своїм все охопити,
Гідно все ж нас ОЦІНИТИ.
Привіт всім вболівальникам від нас!
Підтримайте нас весело в цей час!
Девіз: Бути завжди попереду!
Ведучий 1:
Ось конкурс другий – “розминкою” він зветься.
Кожній команді десять питань дається.
ІІ конкурс «Розминка»
Кожній команді буде поставлено 10 запитань, на кожне з яких вона відповідає відразу без обдумувань. Якщо не знає, то говорить “далі”. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом.
Запитання до першої команди:
Запитання до другої команди:
Ведучий 1: Для свого рішучого слова запрошується журі підвести підсумки двох конкурсів.
ІІІ конкурс «Стерті слова»
Ведучий 2: Наступний конкурс «Стерті слова».
У комп’ютер забрався вірус та стер окремі слова в словосполученнях. Учням необхідно продовжити словосполучення, пов’язані з інформатикою. Правильна відповідь оцінюється 1 балом за кожне словосполучення. Яка команда першою підніме руку – та й відповідає.
ІV конкурс «Практикум»
В конкурсі приймають участь по 1 учню від кожної команди. Їм пропонується за 5 хвилин виконати практичні завдання в текстовому процесорі. Оцінюється швидкість та правильність. За перемогу в конкурсі команда отримає 5 балів, інша команда – від 4 до 1, в залежності від виконання завдання.
Завдання.
1) “Розріжте” рядки (кожен новий рядок починається з нового рядка та з червоної літери).
2) Відредагуйте текст, виправте помилки та вставте пропущені символи
Ведучий 2: поки вони працюють ми з вами порозгадуємо загадки, щоб не сумувати. За кожну правильну відповідь 1 бал.
V конкурс «Загадки»
А, Б, В, Г і кома –
Всім, мабуть, уже відома
Така клавішна структура.
Звісно ж це…(клавіатура)
Я показую об’єкти,
Фото-, відео проекти.
Я не плеєр, не мотор,
А звичайний…(монітор)
Якщо є складна робота,
Мусить бути лиш охота,
Бо зі мною буде толк,
Адже я – системний…(блок)
Я не нишпорю в коморах,
Не ховаюся по норах.
Ковзаю по столу трішки,
Бо комп’ютерна я…(мишка)
Я пишу листи і вірші,
Мої тексти найгарніші.
Хай підтвердить весь народ,
Як усім потрібен…(Word)
Промені і сонце-коло
Намалюємо ми скоро.
Творчий маю я характер,
Бо графічний я…(редактор)
Ведучий 2: Поки по 2 представники від команд працюють за комп’ютерами, з іншими ми починаємо конкурс «Пантоміма».
VІ конкурс «Пантоміма»
Ведучий 1: Зараз команди за допомогою міміки й жестів будуть зображати той предмет з інформатики, що написаний у них на аркуші. Інші команди повинні відгадати, що вони зображають.
Ведучий 2: Прошу капітанів одержати в мене завдання. На підготовку командам дається 3 хв. За відгадане слово команда отримає 1 бал. За не відгадане знімається 1б у артистів.
Слова:
Ведучий: Зараз надамо слово журі, які скажуть скільки балів отримала кожна команда за 6 конкурсів.
VІІ конкурс “Підказка”
Ведучий: За кожну повну і правильну відповідь команда отримує 2 бали.
Фотокартки:
Ведучий: Поки журі підводить підсумки, а зараз хтось зачитає нам правила з техніки безпеки.
Ось зайшли ми всі до класу, П’є Миколка зараз «Колу»
урок інформатики у нас. І на Клаву щедро ллє.
Галасує та стрибає А Іванко у розетці
Наш невихований клас. Щось там гвоздиком довбе.
Не сиджу і я без діла – Флешку з вірусами хутко
Викрутку свою узяв Мій товариш підключив
І системний блок швиденько І програми всі у компі
На частинки розібрав. За хвилину замочив.
І тепер у нашім класі Без компів нам на занятті
Вчитель інформатики Стало дуже сумно.
То словами, то на пальцях Виконуйте всі правила,
Нам будує графіки. Поводьтеся розумно.
Додатковий конкурс.
1 2 3 4
5 6 7
Універсальний електронний прилад для обробки інформації
5 6 5 6 9 0 7 2 7
__ __ __ __ __ __ __ __ __
(комп'ютер)
Ведучий 1: Ну а тепер журі підведе підсумки нашого турніру. Слово журі. Оголошення результатів та нагородження переможців подарунками.
ВСЕ ПОЧИНАЄТЬСЯ З МАМИ
Можна у світі чимало зробити: Перетворити зиму на літо, Можна пізнати стежки таємничі Та підкорити далеч космічну. Можна характер свій подолати, Штурмом вершини науки узяти, Можна пройти крізь пустелі та хащі… Тільки без мами не можна нізащо: Все найдорожче, що є тільки з нами, - Все починається з нашої мами!
Якк уумру, то поховайте меене на магиллі
Серед сстепу широкого нна вкраїні милій.
Щоп лаани широкополі і дніпро, і крручі
Бууло видно, бууло чути, яяк криве ревучий.