Додавання одноцифрових чисел до числа 8. Математична подорож. 2 клас

Про матеріал
Розробка уроку з математики за підручником Гісь,Філяк 2 клас. Додавання одноцифрових чисел до числа 8.Математична подорож.
Перегляд файлу

 

ТЕМА. Додавання одноцифрових чисел до числа 8.Математична подорож.

Мета: ознайомити дітей з додаванням числа 8 з переходом через десяток; закріпити знання, здобуті на уроках математики, розвивати  мислення, увагу, пам’ять, спостережливість, кмітливість,  винахідливість, прищеплювати  любов до математики.

Тип уроку: комбінований

Вид уроку: урок-подорож

Обладнання: записи на дошці, карта «Математична подорож», конверт з листом, малюнки жабки, рибки, рака,  бджілки,  плакат з  прикладами, палички, цукерки, підручники з математики для 2 класу. Аудіозаписи класичної музики Шопена, звуків природи.Шість цеглинок LEGO.

 

Хід уроку

  І. Організаційний момент.

1. Організація учнів

Любі діти, у наш клас
Завітали гості щирі,
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром!

Добрий день!

Всі сідайте тихо, діти,
На уроці – не шуміти,
Руку гарно піднімати.
Чітко всім відповідати.

Перевірка готовності приладдя до уроку. 

Перегляньте все на парті:

Є підручник, зошит,

Є пенал, лінійка,олівці…

Бачу всі готові! Молодці!

То ж гаразд, часу не гаєм

і урок вже починаємо.

 

МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

1.Психологічне налаштування на урок.

—Який настрій у вас? Покажіть виразом обличчя.

— Усміхніться, до мене, поділіться гарним настроєм з товаришами.

За виразом обличчя я бачу, що у вас дуже гарний  настрій. Я дуже хотіла б, щоб такий настрій був у нас усіх на нашому уроці та взагалі кожного дня.

Вправа «Очікування»           ( Слайд 2)

— Діти, яким повинен бути наш урок?

(змістовним, навчальним, веселим, цікавим)

— Давайте поміркуємо, якими повинні бути учні на уроці

 ( уважними, розумними, організованими, ввічливими, слухняними, активними, кмітливими, чемними і т.д.)

Тож, сподіваюся, що саме такими будете ви мої учні!

Адже, на уроці,

Треба дружно працювати,

Щоб могли на всі питання

Ви гарно відповідати.

         ІІ. Ознайомлення  з  темою  і  завданнями  уроку.

– Діти, сьогодні вранці поштар приніс нам конверт, на якому написано: «Не відкривати до уроку математики». Тож зараз ми можемо його відкрити. Ой, тут є  карта скарбів… Здається, хтось пропонує нам знайти скарб!  Ну  що,  діти,  ви  хочете  знайти  скарб?

  Тоді  давайте  поглянемо,  що  це  за  карта?  А  ще  тут є інструкція. Так-так… (читає лист)

Сьогодні на  уроці, діти, вам  доведеться  пройти  нелегкими  цифровими  стежками  таблиці  додавання  числа  8  і  заплутаними  стежками    задач.  На  своєму  шляху  ви  зустрічатимете  перепони.  Тож  слідкуйте  за  підказками  і  просіть  допомоги.

 Карта  вкаже  вам  дорогу  до  скарбу.

  Я впевнена що до кінця уроку ми знайдемо дорогоцінний скарб.

Девіз нашого уроку!     (слайд 3)

11.jpg

– Перед нами відкрилася дорога. Ну що, діти, ви готові до подорожі? 

Отже, вирушаємо!

 IIІ.  Актуалізація опорних знань

1.Математична розминка    (Слайд 4)

– А ось і перша перешкода. Дорогу перетинає річка.Що це за річка.Як вона називається?р.Бистриця.

 Що ж робити? О! Здається, я знаю! Треба попросити допомоги у того, хто живе в річці! Мабуть, це рак. Рак флоридский (Procambarus clarkii) | содержание, разведение

Рак пропонує нам пограти в цікаву гру

2.Гра «Істина-брехня»

Якщо твердження істинне,учні великий палець руки піднімають вгору,якщо хибне – вниз і називають правильну відповідь.

  • Сума чисел 50 і 9 дорівнює 49 (59)
  • Різниця чисел 27 і 7 дорівнює 20 (20)
  • 63 зменшити на 60 буде 6 (3)
  • Від 45 відняти 5 буде 20  (40)
  • 50 збільшити на 10 дорівнює 60 (60)
  • Кут – геометрична фігура (так, вона складається з точки, вершини кута, і двох променів)
  • В одній годині 60 хвилин (так)
  • В 1 дециметрі 9 сантиметрів (1дм=10см)
  • В 1метрі 100сантиметрів (1м=100см)
  • Сьогодні неділя (ні)
  •  

Молодці! Вирушаймо далі!      (Слайд 5)

 

Що  це?  Знову  перепона.  Ми  потрапили  у  болото.  Хто живе в болоті?  Жабка! Давайте поглянемо, які завдання вона нам приготувала?

 

Лягушонок 1

 

 

3.Каліграфічна  хвилинка.     (Слайд 6)

Жабка просить, щоб ми попрацювати у зашиті, а працювати ми будемо під музичний супровід Шопена.

Відкрийте зошити і запишіть дату     

15 грудня

Класна робота

Каліграфічно запишіть цифру 8 стільки разів, скільки вам років.   

8 ,8, 8….

Математичний диктант              (Слайд 7)

4.Робота в групі

Гра  «Футбол»  зєднайте стрілками відповідь і м’ячики які знаходяться у воротах

99-90=9              90-60=30

30+30= 60          50+30=80

40+40=80           80-10=70

90+10=100         20+70=90

Після закінчення гри команди обмінюються роботами і оцінюють один одного.

Чудова робота!

– Дорога вільна!

ІV.Вивчення нового матеріалу

1. Робота  з  підручником.

Рушаємо  далi.  Я  бачу  ліс.  Він  теж  не  хоче  нас  пропускати.  Нам допоможе його мудрий житель – сова.     (Слайд 8)

Вона  цікавиться чи знаєте ви  скільки букв у слові сова-4,а скільки складів-2

Сова дуже вдячна вам.

https://i.pinimg.com/564x/f5/37/0b/f5370b84f344ccbe8b6f34e8ea3081d1.jpgМудра сова пропонує нам відкрити підручник на ст.84

Але спочатку давайте пригадаємо склад числа 10

Колективне повторення складу числа 10

2. Пояснення додавання і віднімання числа 8 з переходом через десяток (Слайд 9)

– Щось  ми  втомилися.  Давайте  перепочинемо  у  лiсi.

 

3. Фізкультхвилинка.  (Слайд 10)

Відеоролик

 

V. Узагальнення і систематизація знань    (Слайд 11)

–  Ідемо далi. Видніється знову вода. Так це ж озеро. Переплисти нам його допоможе рибка.

1.Робота на дошці

Обчисліть вирази на дошці з квітки –семицвітки (Слайд 13)

https://svitppt.com.ua/images/56/55917/960/img6.jpgРыбка 1

2.Самостійна робота (Слайд 15)

Виконайте завдання і встановіть відповідність (робота з Лего)

Виконали завдання.Можемо рушати далі!

Гарно попрацювали!

3.    Робота  цеглинками LEGO

– Який  довгий  шлях  пройшли,  але  ще  не  дісталися  до  скарбу.  Мабуть, ми  вже скоро  до  нього  дійдемо.

–  Діти,  куди  ми  потрапили?

 Стоять  вулики, а  навколо  літають  бджоли.

– Так, справді, це пасіка.

– Щоб бджоли нас не покусали, треба виконати завдання бджілки.

(Слайд 16-17)

 

Пчелка 1

 

     Проведемо математичний бліц – турнір.

Тест про прості та складені задачі в цьому нам допоможуть шість цеглинок LEGO

Якщо задача розв’язується однією дією –піднімаєте 1 цеглинку,

якщо двома – дві.

 (Учитель читає задачу, учні стежать за підручником, повторюють умову).     (Слайд 18-19)

Задача 4.ст.85

Побачивши мишу,кіт Мурко пробіг за нею 8м прямо,а потім 8м вправо. Яку відстань пробіг кіт Мурко за мишею?

 – Діти, що відомо в задачі? Кіт Мурко пробіг за мишею 8м прямо,а потім 8м вправо.

–  Що у нас невідоме в задачі? Яку відстань пробіг кіт Мурко за мишею?

Прямо-8 м  Вправо-8м

Отже,це задача на скільки дій?

8+8=16(м) Відповідь:кіт Мурко пробіг  16 метрів.

 

Задача 5.ст.85. Зустрілася якось родина котячих: 2 тигри, 3 пантери, З рисі та 5 гепардів. Скільки всього звірів зустрілося?
2 + 3 + 3 + 5 = 13 (зв.)
Відповідь: зустрілося всього 13 звірів.

Задача 8, ст.85 Протягом тижня левиця 2 дні полювала,а решту днів відпочивала.Скільки днів відпочивала левиця протягом тижня?

Скільки працювала-2дні

Скільки днів відпочивала-?невідомо

Але ми знаємо що тиждень має скільки днів? (7)

Отже,розв’язання від 7-2=5(д.)

Відповідь: протягом тижня левиця відпочивала 5 днів

 

VІ. Підсумок подорожі.   (Слайд 20)

– Куди  це  ми  потрапили?  Так  це  ж  наша  рідна  гімназія!  Невже  тут  заховано  скарб? Як  довго  мандрували,  а  потрапили  до  того  місця,  звідки  вирушали. Урок наш добігає кінця, а скарбів ми так і не знайшли. Але як ви гадаєте, що маємо натомість? Так, знання!

Адже у гімназії знаходиться найбільший скарб – знання!  (Слайд 21

  •                 Чи сподобалася вам подорож?

 –      Що найбільше запам’яталося?

  • Чи збулися ваші очікування?      (Слайд 22)

Оцініть свою роботу за допомогою цеглинок  LEGO  (Слайд 23)

Хоч скарбів ми і не знайшли але дуже добре провели час,і я для вас маю невеличкий сюрприз.

VІІ. Домашнє завдання  

Р.з.ст.28 №3,4

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

https://naurok.com.ua/uploads/files/60604/141965/153985_html/images/141965.004.png

Перевірка 9 100 24 39 67 18-Як називаються числа при додаванні? -Що станеться, коли ми переставимо доданки? -Як називаються числа при відніманні? Робота з підручником ст. 15,...

 

 

 

 

 

 

 

 

 

квадрат - Геометричні фігуриколо - Геометричні фігуриМатематичні розваги "Точка, точка, огірочок..."Гра “найди пару ”. - презентація з інформатики

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

3,5,7,9,11,13,?

 

Кожне з чисел 3,6,8доповни до 10 

 

1

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 2 клас, Розробки уроків
НУШ
Інкл
Додано
20 листопада 2021
Переглядів
2085
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку