ТЕМА. Додавання одноцифрових чисел до числа 8.Математична подорож.
Мета: ознайомити дітей з додаванням числа 8 з переходом через десяток; закріпити знання, здобуті на уроках математики, розвивати мислення, увагу, пам’ять, спостережливість, кмітливість, винахідливість, прищеплювати любов до математики.
Тип уроку: комбінований
Вид уроку: урок-подорож
Обладнання: записи на дошці, карта «Математична подорож», конверт з листом, малюнки жабки, рибки, рака, бджілки, плакат з прикладами, палички, цукерки, підручники з математики для 2 класу. Аудіозаписи класичної музики Шопена, звуків природи.Шість цеглинок LEGO.
Хід уроку
І. Організаційний момент.
1. Організація учнів
Любі діти, у наш клас
Завітали гості щирі,
Привітайте в добрий час
Гостей посмішкою й миром!
Добрий день!
Всі сідайте тихо, діти,
На уроці – не шуміти,
Руку гарно піднімати.
Чітко всім відповідати.
Перевірка готовності приладдя до уроку.
Перегляньте все на парті:
Є підручник, зошит,
Є пенал, лінійка,олівці…
Бачу всі готові! Молодці!
То ж гаразд, часу не гаєм
і урок вже починаємо.
МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ
1.Психологічне налаштування на урок.
—Який настрій у вас? Покажіть виразом обличчя.
— Усміхніться, до мене, поділіться гарним настроєм з товаришами.
За виразом обличчя я бачу, що у вас дуже гарний настрій. Я дуже хотіла б, щоб такий настрій був у нас усіх на нашому уроці та взагалі кожного дня.
Вправа «Очікування» ( Слайд 2)
— Діти, яким повинен бути наш урок?
(змістовним, навчальним, веселим, цікавим)
— Давайте поміркуємо, якими повинні бути учні на уроці
( уважними, розумними, організованими, ввічливими, слухняними, активними, кмітливими, чемними і т.д.)
Тож, сподіваюся, що саме такими будете ви мої учні!
Адже, на уроці,
Треба дружно працювати,
Щоб могли на всі питання
Ви гарно відповідати.
ІІ. Ознайомлення з темою і завданнями уроку.
– Діти, сьогодні вранці поштар приніс нам конверт, на якому написано: «Не відкривати до уроку математики». Тож зараз ми можемо його відкрити. Ой, тут є карта скарбів… Здається, хтось пропонує нам знайти скарб! Ну що, діти, ви хочете знайти скарб?
Тоді давайте поглянемо, що це за карта? А ще тут є інструкція. Так-так… (читає лист)
Сьогодні на уроці, діти, вам доведеться пройти нелегкими цифровими стежками таблиці додавання числа 8 і заплутаними стежками задач. На своєму шляху ви зустрічатимете перепони. Тож слідкуйте за підказками і просіть допомоги.
Карта вкаже вам дорогу до скарбу.
Я впевнена що до кінця уроку ми знайдемо дорогоцінний скарб.
Девіз нашого уроку! (слайд 3)
– Перед нами відкрилася дорога. Ну що, діти, ви готові до подорожі?
Отже, вирушаємо!
IIІ. Актуалізація опорних знань
1.Математична розминка (Слайд 4)
– А ось і перша перешкода. Дорогу перетинає річка.Що це за річка.Як вона називається?р.Бистриця.
Що ж робити? О! Здається, я знаю! Треба попросити допомоги у того, хто живе в річці! Мабуть, це рак.
Рак пропонує нам пограти в цікаву гру
2.Гра «Істина-брехня»
Якщо твердження істинне,учні великий палець руки піднімають вгору,якщо хибне – вниз і називають правильну відповідь.
Молодці! Вирушаймо далі! (Слайд 5)
Що це? Знову перепона. Ми потрапили у болото. Хто живе в болоті? Жабка! Давайте поглянемо, які завдання вона нам приготувала?
3.Каліграфічна хвилинка. (Слайд 6)
Жабка просить, щоб ми попрацювати у зашиті, а працювати ми будемо під музичний супровід Шопена.
Відкрийте зошити і запишіть дату
15 грудня
Класна робота
Каліграфічно запишіть цифру 8 стільки разів, скільки вам років.
8 ,8, 8….
Математичний диктант (Слайд 7)
4.Робота в групі
Гра «Футбол» зєднайте стрілками відповідь і м’ячики які знаходяться у воротах
99-90=9 90-60=30
30+30= 60 50+30=80
40+40=80 80-10=70
90+10=100 20+70=90
Після закінчення гри команди обмінюються роботами і оцінюють один одного.
Чудова робота!
– Дорога вільна!
ІV.Вивчення нового матеріалу
1. Робота з підручником.
Рушаємо далi. Я бачу ліс. Він теж не хоче нас пропускати. Нам допоможе його мудрий житель – сова. (Слайд 8)
Вона цікавиться чи знаєте ви скільки букв у слові сова-4,а скільки складів-2
Сова дуже вдячна вам.
Мудра сова пропонує нам відкрити підручник на ст.84
Але спочатку давайте пригадаємо склад числа 10
Колективне повторення складу числа 10
2. Пояснення додавання і віднімання числа 8 з переходом через десяток (Слайд 9)
– Щось ми втомилися. Давайте перепочинемо у лiсi.
3. Фізкультхвилинка. (Слайд 10)
Відеоролик
V. Узагальнення і систематизація знань (Слайд 11)
– Ідемо далi. Видніється знову вода. Так це ж озеро. Переплисти нам його допоможе рибка.
1.Робота на дошці
Обчисліть вирази на дошці з квітки –семицвітки (Слайд 13)
2.Самостійна робота (Слайд 15)
Виконайте завдання і встановіть відповідність (робота з Лего)
Виконали завдання.Можемо рушати далі!
Гарно попрацювали!
3. Робота цеглинками LEGO
– Який довгий шлях пройшли, але ще не дісталися до скарбу. Мабуть, ми вже скоро до нього дійдемо.
– Діти, куди ми потрапили?
Стоять вулики, а навколо літають бджоли.
– Так, справді, це пасіка.
– Щоб бджоли нас не покусали, треба виконати завдання бджілки.
(Слайд 16-17)
Проведемо математичний бліц – турнір.
Тест про прості та складені задачі в цьому нам допоможуть шість цеглинок LEGO
Якщо задача розв’язується однією дією –піднімаєте 1 цеглинку,
якщо двома – дві.
(Учитель читає задачу, учні стежать за підручником, повторюють умову). (Слайд 18-19)
Задача 4.ст.85
Побачивши мишу,кіт Мурко пробіг за нею 8м прямо,а потім 8м вправо. Яку відстань пробіг кіт Мурко за мишею?
– Діти, що відомо в задачі? Кіт Мурко пробіг за мишею 8м прямо,а потім 8м вправо.
– Що у нас невідоме в задачі? Яку відстань пробіг кіт Мурко за мишею?
Прямо-8 м Вправо-8м
Отже,це задача на скільки дій?
8+8=16(м) Відповідь:кіт Мурко пробіг 16 метрів.
Задача 5.ст.85. Зустрілася якось родина котячих: 2 тигри, 3 пантери, З рисі та 5 гепардів. Скільки всього звірів зустрілося?
2 + 3 + 3 + 5 = 13 (зв.)
Відповідь: зустрілося всього 13 звірів.
Задача 8, ст.85 Протягом тижня левиця 2 дні полювала,а решту днів відпочивала.Скільки днів відпочивала левиця протягом тижня?
Скільки працювала-2дні
Скільки днів відпочивала-?невідомо
Але ми знаємо що тиждень має скільки днів? (7)
Отже,розв’язання від 7-2=5(д.)
Відповідь: протягом тижня левиця відпочивала 5 днів
VІ. Підсумок подорожі. (Слайд 20)
– Куди це ми потрапили? Так це ж наша рідна гімназія! Невже тут заховано скарб? Як довго мандрували, а потрапили до того місця, звідки вирушали. Урок наш добігає кінця, а скарбів ми так і не знайшли. Але як ви гадаєте, що маємо натомість? Так, знання!
Адже у гімназії знаходиться найбільший скарб – знання! (Слайд 21
– Що найбільше запам’яталося?
Оцініть свою роботу за допомогою цеглинок LEGO (Слайд 23)
Хоч скарбів ми і не знайшли але дуже добре провели час,і я для вас маю невеличкий сюрприз.
VІІ. Домашнє завдання
Р.з.ст.28 №3,4
3,5,7,9,11,13,?
Кожне з чисел 3,6,8доповни до 10
1