Тема уроку: Додавання одноцифрових чисел до двоцифрових. Віднімання одноцифрових чисел від двоцифрових
Мета уроку:
• формування предметних компетентностей: ознайомити учнів з прийомами додавання одноцифрових чисел до двоцифрових та віднімання одноцифрових чисел від двоцифрових ; закріплювати вміння знаходити значення математичних виразів; повторити читання двоцифрових чисел та назви десятків; розвивати мислення, увагу;
• формування ключових компетентностей:
• уміння вчитися:розвивати вміння організовувати своє робоче місце, планувати власні дії, оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний інтерес;
• комунікативної: розвивати мислення, вміння доводити власну думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;
• соціальної: розвивати вміння продуктивно працювати в групах, виявляти ініціативу, докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;
• громадянської: розширити знання учнів про пору року весна, виховувати любов до природи, почуття дружби у ставленні до однокласників.
Обладнання: підручники, ручки, парасолька, набори «Лего», ілюстративний та роздатковий матеріал, відеоматеріали,презентація,пісочний годинник,"Скарбничка труднощів", заохочувальні браслети.
Тип уроку: урок формування компетентностей.
Міжпредметні зв′язки: навчання грамоти, я досліджую світ, мистецтво.
Перебіг уроку:
І.Організаційна частина.
- Діти, сьогодні до нас на урок завітали гості,щоб подивитися, які ви вже стали дорослі, як ви любите математику. Поверніться обличчям до гостей,усміхніться,адже посмішка - успіх у будь - якій роботі і привітайтеся.
Сідайте дівчатка, сідайте хлопчики. Спочатку краса, а потім-сила.
І слайд
Ми вітаємо щиро Вас, добрий день!
Хай щасливим буде день!
ІІ слайд
ІІ. Мотивація навчальної діяльності.
1.Психологічне налаштування на урок.
- Подивіться і скажіть, що я тримаю в руках. Правильно, парасольку.
- Як ви думаєте, навіщо вона мені потрібна? Парасолька для того, щоб ніяка похмура погода не зіпсувала нам сонячного настрою, який я сподіваюся буде домінувати у нас сьогодні на уроці.
- Діти,так до якого уроку ми підготувалися?Покажіть за допомогою цеглинок.
- Хто любить розв'язувати вирази - підніміть зелену цеглинку.
- Хто любить рахувати - жовту підніміть цеглинку.
- Хто любить розв'язувати задачі - постукайте цеглинками.
- Хто любить працювати з геометричним матеріалом - покладіть цеглинки на парту.
2.Очікування від уроку.
ІІІслайд
- Діти, яким повинен бути наш урок? ( змістовним, цікавим, казковим, навчальним і т.д.)
ІVслайд
- Давайте поміркуємо, якими учні повинні бути на уроці? (уважними, розумними, організованими, ввічливими, активними і т.д.)
- Я думаю, що саме такими ви й будете .
- Сьогодні на уроці ми будемо працювати під девізом:
Vслайд
Наш девіз - усе узнати,
Вміти добре рахувати.
Виростаймо ж - і у путь.
Хай знання із нами йдуть!
- Діти, до нас на урок завітала ще одна гостя. Спробуйте відгадати, хто вона.
VІ слайд
Загадка.
Де вона проходить -
Там травиця сходить,
Квіти розцвітають,
Солов'ї співають ( весна)
VІІслайд
- Давайте зустрінемо її за українською традицією - гостинно, постелимо їй килимок,а він не простий,а чарівний.
1.Гра "Віднови числовий ряд" за допомогою цеглинок.
а) робота в парах ( на цеглинках написані числа. Вам треба їх швидко розставити у порядку зростання)
41 42 44 45 47 49 48 46 50 43
б) Вправа "Хто живе поруч"( один учень з групи піднімає цеглинку,а інші - відповідних сусідів)
- Назвіть кругле число.
- До якого десятка вони відносяться?
- Скількома різними цифрами записується число43?
- Діти, давайте уявимо,що одна цеглинка лего - 1десяток. Я по черзі буду показувати різну кількість цеглинок, а вам треба порахувати і сказати, яке це число.
2.Математична розминка
- Назвіть найменше двоцифрове число.
- Назвіть найбільше двоцифрове число.
а) Усне розв'язування задач
- Коли гусак стоїть на одній нозі,то важить 7кг. Скільки він буде важити, коли стане на дві ноги? (7)
- Мама купила 5яблук.Саша і Матвій з"їли всі, крім одного. Скільки яблук залишилося?( 1)
- Незнайко написав листа з 14 слів і зробив у кожному слові по 1 помилці.
Скільки помилок у Незнайковому листі? (14)
VІІІ слайд
- А ось і вона, наша красуня-весна, яка запрошує Вас у мандрівку до чарівної галявини. Чи хотіли б ви там побувати? Йти далеко. А так, як зараз тане сніжок, розлилося багато води, а біля тієї галявинки утворилась, майже річка, то неї можна дібратися тільки на кораблику або човнику.
ІХ слайд
2.Робота з геометричним матеріалом.
Дівчина - весна пропонує скласти човник чи кораблик, на якому б ви хотіли відправитися в подорож. Не забуваємо про правила роботи в групі.
а) Робота в групах
- Які геометричні фігури ви використали?
- Ну, що ж, розміщуйтеся зручніше і в путь.
Х слайд
- Ой,чомусь наш кораблик знову зупинився. Та це ж весняний вітерець сильно дме і не пропускає нас,бо хоче погратися з вами у гру " Так чи ні"
ХІ слайд
б)гра " Так чи ні?"
- Я вважаю, щоб зменшити число, треба додати.
- Я вважаю, що числа при додаванні називаються
зменшуване,від'ємник,різниця.
-Я вважаю, щоб збільшити число треба додати.
- Я вважаю, що в числі 36 - 3десятки і 6 одиниць.
- Я вважаю, що лисиця важить 12г.
- Я вважаю, що числа 21,22,23,24,25 відносяться до ІІІ десятка.
ХІІ слайд
Подякував нам вітерець, а ми попливли далі. Ви дівчині - весні так сподобалися,що вона запросила вас відвідати космічний ігровий майданчик, де ми й зупинимося. Не забуваємо про правила поведінки в громадських місцях.
ХІІІ слайд
3.Усний рахунок.
(Гра "Космодром")
ХІV слайд
ІІІ. Оголошення теми та мети уроку.
Сьогодні на уроці ми будемо продовжувати вчитися додавати одноцифрові числа до двоцифрових та віднімати одноцифрові числа від двоцифрових.
ІV. Повторення вивченого матеріалу.
ХV слайд
1.Хвилинка каліграфії.
Кожна людина починає свій новий день з чистої водички. І ми почнемо нашу роботу в зошиті з джерельця чистоти, з хвилинки каліграфії. Гарно напишемо рядок цифр. Я читатиму назви казок, а ви, коли чуєте число,записуєте.
Одна зірка, дві кізочки,троє поросят, чотири рясні дощі,п'ять бажань, про змія, в якого шість голів, сім козаків і восьмий отаман, дев'ять братів і десята сестра.
2. Робота в парах.
Обміняйтеся зошитами і намалюйте корону над цифрою, яка написана на вашу думку найкраще
ХVІ слайд
2.Математичний диктант.
- Запишіть число, в якому1десяток 7 одиниць; 3десятки 4одиниці; 5десятків.
- число 32 зменшили на 1;
- число 56 збільшили на 1;
- суму чисел 10 і 4.
- Перевіримо, які числа ви записали. (17,34,50,31,55,14)
Фізкультпауза
Пальчик, пальчик тук-тук-тук
По цеглинці стук-стук-стук.
Плесни, плесни раз, два, три
Ти цеглиночку бери.
Її другу передай,
Усе спочатку починай.
ХVІІ слайд
V. Вивчення нового матеріалу.
1. Робота з підручником.
№1, с.100 - поясніть, як виконували додавання. У числі 32, скільки десятків, а скільки одиниць? 3десятки - це 30, а 2одиниці і 5одиниць, скільки буде?
№2, с.100 - поясніть, як виконали віднімання.
- Скільки зелених квадратиків? Чи всі вони однакового кольору? Скільки квадратиків світло - зеленого кольору? Якщо їх забрали, то скільки залишилося?
2.Практична робота з паличками та намистинками.
- Позначте намистинками число 25. Вилучте 5намистинок. Скільки намистинок стане?
ХVІІІ слайд
VІ. Закріплення вивченого матеріалу.
1. № 3,с.100 - з поясненням.
- Як називаються числа при додаванні? Як називаються числа при відніманні?
2. №5 - задача за малюнком ( усно)
ХVІІІ слайд
Фізкультхвилинка ( під музику)
3.Самостійна робота.
- Розв'язати задачу на карточці.
4.Практична робота . Як провести відрізок, щоб отримати 2трикутники, 2чотирикутники? ( додатково)
VІІ. Підсумок уроку.
ХІХ слайд
- Наша подорож підходить до кінця.
Гра "Мікрофон" .
- Вийдіть і станьте в круг.
- Розкажіть нашим гостям, чи сподобався вам урок?
- Діти, що вам на уроці найбільше запам'яталося? Чого навчилися, подорожуючи? ( Гра "Ти - молодець").
- Відзначте свій успіх.
У вас на партах лежить квіточка. Ви її візьміть, подумайте, які труднощі у вас виникали і вкиньте квіточку у нашу "Скарбничку труднощів". Ось так ми від них позбавилися. Ви сьогодні гарно працювали. Кожен з вас одержує справедливо браслетик.
Х Х слайд
- Дякую всім за роботу на уроці.
- Хто ж це наближається до нас? Та це ж наша дівчина - весна.
- Діти, мені ви дуже сподобалися, тому я вас запрошую до себе в гості на чарівну галявину і хочу пригостити всіх смаколиками за ваші старання. ( У коридорі звучить музика. Всі виходять за дівчиною - весною).
( Весна вручає вчителям квіточку з галявини )
- Хочу побажати вам, шановні вчителі, творчої наснаги, успіхів у роботі, веселих усмішок та старанних учнів!