Урок. Додавання, редагування та форматування таблиць в текстовому процесорі MS Word.
Мета:
навчальна: навчити створювати таблиці в текстовому процесорі, ознайомити учнів із властивостями таблиці; сформувати свідомі знання з даної теми, повторити основні прийоми введення, форматування та редагування тексту, сформувати вміння працювати з таблицями (створювати таблиці, редагувати та форматувати їх) і розрізняти поняття форматування і редагування тексту, таблиці; сформувати знання про способи вставлення таблиць у текстовий документ; формувати вміння створювати таблиці у текстовому документі, редагувати структуру таблиць, змінювати формат окремих елементів;
розвивальна: розвивати навички роботи з текстовим процесором MS Office Word, вміння логічно мислити, сприяти всебічному розвитку учнів, закріпити правила безпечного користування комп’ютером; розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;
виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики, позитивне ставлення до себе та класу; виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.
Тип уроку: засвоєння нових знань.
Обладнання та наочність: комп’ютери, комп’ютерна презентація, проектор, вправа на Інтернет-ресурсі LearningApps, інструкції до практичних робіт, набір смайликів, картки з теоретичним матеріалом, дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.
Програмне забезпечення: Microsoft Office Word, наявність Інтернету.
Хід уроку
І. Організаційний етап
Тож давайте знайомитись. Я буду зачитувати висловлювання, якщо вони вам підходять, ви встаєте. Зрозуміли? Отож, уперед.
– Дякую, молодці. Бачите, як багато у нас (у вас) спільного.
IІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду
Отже, ми вміємо створювати текстовий документ, вводити, редагувати і форматувати текст. Щоб повторити поняття редагування і форматування тексту, давайте виконаємо всі разом вправу на Інтернет-ресурсі LearningApps http://learningapps.org/display?v=pfbk6h7g316
– Визначте, які операції відносять до форматування тексту, а які до редагування?
– Молодці. А тепер, щоб повторити способи редагування і форматування тексту виконаємо вправу «Вірно – невірно».
Необхідно вказати вірні і невірні твердження:
Додаткове питання: Якщо потрібно скопіювати текст, то які команди (комбінації клавіш) ми вибираємо?
Учитель пропонує учням розповісти, що їм уже відомо про таблиці:
Рефлексивний прийом «Зроби висновок»
Чи можна сказати, що у вас достатньо знань про таблиці?
IІІ. Мотивація навчальної діяльності
IV. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку
І тема нашого уроку «Додавання, редагування та форматування таблиць в текстовому процесорі MS Word».
V. Вивчення нового матеріалу
(за допомогою комп’ютерної презентації)
План
VI. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу
Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації
Як до текстового документа вставити таблиці?
Для вставлення таблиці до текстового документа в Microsoft Word використовують інструмент Таблиця на вкладці Вставлення. З його допомогою можна створювати таблицю різними способами:
Як редагувати та форматувати структуру таблиці?
У Microsoft Word для цього можна використовувати різні інструменти області Табличні знаряддя на вкладці Конструктор і Макет або вказівки контекстного меню.
За допомогою інструментів із вкладки Конструктор можна обрати стиль таблиці, змінити значення параметрів форматування таблиці – колір і стиль заливки, встановити обрамлення окремих виділених клітинок, змінити товщину та колір межі тощо.
Редагувати структуру таблиці – вставляти й видаляти рядки чи стовпці, об’єднувати або розділяти клітинки – можна за допомогою інструментів вкладки Макет та вказівок контекстного меню.
Для об’єднання клітинок таблиці їх потрібно виділити, потім обрати відповідний інструмент на вкладці Макет або вказівку Об’єднати клітинки в контекстному меню. За допомогою інструмента Напрямок тексту можна розміщувати текст у клітинках горизонтально або вертикально.
VII. Фізкультхвилинка
VIII. Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях
Робота за комп’ютером
Створити таблицю за зразком на слайді
IX. Домашнє завдання
X. Підсумки уроку
Прийом «Конкурс на найкраще запитання»
Учитель пропонує учням придумати цікаві запитання з теми уроку. Учні відповідають на запитання однокласників і визначають найкраще запитання.
Рефлексія
1. Що нового ви сьогодні дізналися?
2. Чого навчилися?
3. Чи виникали труднощі?
XI. Оцінювання роботи учнів