Додавання, редагування та форматування таблиць в текстовому процесорі MS Word

Про матеріал
Розробка уроку, конспект + презентація, матеріал для уроку з практичним завданням (для достатнього та високого рівня).
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Додавання, редагування та форматування таблиць в MS Word

Номер слайду 2

Вправа на Інтернет-ресурсіhttp://learningapps.org/display?v=pfbk6h7g316

Номер слайду 3

Таблиці в текстіДля впорядкування даних та полегшення їх сприйняття використовують таблиці.

Номер слайду 4

Таблиці та їх властивостіТаблиця складається зі стовпців і рядків, на перетині яких знаходяться клітинки. Об'єкти таблиціТаблиця у Word може містити до 63 стовпців і довільну кількість рядків.

Номер слайду 5

Створення таблиціТаблиця в текстовому документі являє собою сукупність клітинок, які можуть містити: Створити таблицю можна кількома способами.

Номер слайду 6

Створення таблиціДля вставлення таблиці до текстового документа в Microsoft Word використовують інструмент Таблиця на вкладці Вставлення.

Номер слайду 7

Створення таблиціЗ його допомогою можна створювати таблицю різними способами: Виділити мишею кількість рядків і стовпців таблиці Обрати вказівку Вставити таблицю. За допомогою вказівки. Накреслити таблицю

Номер слайду 8

Створення таблиціВидалити зайві межі можна за допомогою інструмента Гумка на вкладці Конструктор.

Номер слайду 9

Виділення об'єктів таблиціЩоб одночасно опрацювати кілька клітинок, їх потрібно виділити:

Номер слайду 10

Виділення об'єктів таблиціВикористовуючи елементи керування Стрічки: зробити потрібний об'єкт таблиці поточним, виконати Табличні знаряддя  Макет  Таблиця  Виділити та вибрати у списку потрібну команду: Щоб зняти виділення, необхідно клацнути у будь-якому місці сторінки.

Номер слайду 11

Редагування й форматування таблиціРедагування таблиць передбачає зміну розмірів стовпців і рядків. Для переміщення окремої межі таблиці треба: навести вказівник на потрібну межу: На межі рядкавказівник матиме вигляд. На межі стовпцявказівник матиме вигляд Під час перетягування штрихова лінія буде демонструвати нове положення межі.

Номер слайду 12

Редагування й форматування таблиціДля зміни розміру одного стовпця або рядка (без зміни розміру інших) слід перетягнути маркери горизонтальних або вертикальних меж на відповідній лінійці. Щоб ці маркери з’явились, треба клацнути всередині таблиці. Маркери меж стовпців. Маркери меж рядків

Номер слайду 13

Редагування й форматування таблиціФорматування об’єктів у клітинках таблиці здійснюється стандартними засобами Word. Для швидкого очищення вмісту всієї таблиці або її об'єктів достатньо їх виділити і натиснути клавішу Delete: дані будуть видалені, а сама таблиця залишиться. Delete

Номер слайду 14

Редагування й форматування таблиціЩоб перейти в потрібну клітинку, по ній слід клацнути. Якщо додатковий рядок потрібен усередині таблиці, то курсор слід поставити в кінці рядка, за межами таблиці й натиснути клавішу Enter. Клавіша Tab дозволяє переміщуватися по клітинках праворуч, а при положенні курсора в нижній клітинці праворуч — створювати новий рядок.

Номер слайду 15

Редагування й форматування таблиціВидалити будь-який виділений рядок чи стовпець таблиці можна, натиснувши клавішу Backspace. Back. Space

Номер слайду 16

Редагування й форматування таблиціДля налаштування загального стилю таблиці та редагування й форматування її об’єктів (зміна напрямку тексту, об’єднання або розділення клітинок) використовують контекстне меню.

Номер слайду 17

Редагування й форматування таблиціДля форматування таблиці призначені елементи керування тимчасових вкладок Макет та Конструктор розділу Табличні знаряддя на Стрічці. Для форматування тексту в клітинках також можна застосовувати стандартні засоби Word.

Номер слайду 18

Для тих, хто хоче знати більше. Якщо кілька клітинок таблиці, які розташовані поруч, потрібно об'єднати в одну, то їх слід виділити та вибрати кнопку Об'єднати клітинки в групі Об'єднання. Під час об'єднання вміст клітинок не зникає, а «склеюється» і розміщується в об'єднаній клітинці.

Номер слайду 19

Для розділення однієї чи кількох суміжних клітинок на кілька клітинок потрібно:

Номер слайду 20

Для тих, хто хоче знати більше. Розділити клітинки чи об'єднати клітинки можна також, використавши інструменти Накреслити таблицю та Гумка групи Накреслити межі вкладки Конструктор. Розділ 3 § 17

Номер слайду 21

Для тих, хто хоче знати більше. Коли таблицю в документі потрібно розділити на дві для введення між ними тексту або перенесення частини таблиці на іншу сторінку, використовують кнопку Розділити таблицю групи Об'єднання. Для цього курсор повинен знаходитися в тому рядку таблиці, де планується розрив.

Номер слайду 22

Редагування таблиціЯкщо таблиця велика і займає більше ніж одну сторінку текстового документа, то заголовки стовпців на інших сторінках можна вставити автоматично. Для цього слід виділити рядки заголовка на початку таблиці та виконати Макет  Дані  Повторити рядки заголовків

Номер слайду 23

Редагування таблиціДля видалення таблиці з документа і представлення її вмісту у вигляді звичайного текста можна виконати автоматичне перетворення таблиці на текст. Для цього потрібно виділити таблицю, виконати Макет  Дані  Перетворити на текст і в діалоговому вікні Перетворення на текст указати символ, який слід вставляти в місцях попереднього поділу тексту на окремі клітинки.

Номер слайду 24

фізкультхвилинка

Номер слайду 25

Дайте відповіді на запитання. Для чого в документі використовують таблиці? Із чого вони складаються? Які об'єкти містять?Які властивості таблиці та їх можливі значення?Якими способами можна вставити таблицю в текстовий документ?Як виділити різні об'єкти таблиці?Як можна видалити або вставити рядки чи стовпці в таблиці?

Номер слайду 26

Розгадайте ребус. Таблиця«Ребуси українською» © rebus1.com

Номер слайду 27

Під час виконання практичних завдань пам’ятай про правила безпеки життєдіяльності при роботі з комп’ютером!Пам’ятайте!

Номер слайду 28

Робота за комп’ютером: Створити таблицю за зразком: НАРАХУВАННЯ ЗАРОБІТНОЇ ПЛАТИКупівля комплектуючих для комп’ютера{5 C22544 A-7 EE6-4342-B048-85 BDC9 FD1 C3 A}Комплектуючі Ціна, €Ціна, грн. Кількість Вартість, грн. Системний блок400216012160 Монітор 1508101810 Клавіатура1054154 Маніпулятор «миша»527254 Колонки15814324 Вартість комп’ютера в грн.3402{073 A0 DAA-6 AF3-43 AB-8588-CEC1 D06 C72 B9}ПрізвищеІ кварталІІ кварталІІІ кварталІV кварталІванов3156220022002200 Петренко5983337833783378 Сидоренко 2305545654565456 Хоміч 5640145614561456 Козлова 6500458965004589

Номер слайду 29

Додаткове завдання (для високого рівня)створити таблицю за зразком

Номер слайду 30

Домашнє завдання. Опрацювати п.3.14 с.112-120

Номер слайду 31

Дякую за увагу!

qr-code.gif
Перегляд файлу

Урок. Додавання, редагування та форматування таблиць в текстовому процесорі MS Word.

Мета:

  • формування предметних компетентностей:

навчальна: навчити створювати таблиці в текстовому процесорі, ознайомити учнів із властивостями таблиці; сформувати свідомі знання з даної теми, повторити основні прийоми введення, форматування та редагування тексту, сформувати вміння працювати з таблицями (створювати таблиці, редагувати та форматувати їх) і розрізняти поняття форматування і редагування тексту, таблиці; сформувати знання про способи вставлення таблиць у текстовий документ; формувати вміння створювати таблиці у текстовому документі, редагувати структуру таблиць, змінювати формат окремих елементів;

розвивальна: розвивати навички роботи з текстовим процесором MS Office Word, вміння логічно мислити, сприяти всебічному розвитку учнів, закріпити правила безпечного користування комп’ютером; розвивати уважність, пам’ять, мовлення, логічне мислення, навички самостійної роботи на комп’ютері;

виховна: виховувати інтерес до вивчення інформатики, позитивне ставлення до себе та класу; виховувати самостійність та відповідальність, працелюбність, акуратність у роботі.

  • формування ключових компетентностей:
  • спілкування рідною мовою: уміння формулювати відповідь на поставлені запитання;
  • спілкування іноземними мовами: уміння використовувати програмні засоби та ресурси з  інтерфейсом іноземними мовами;
  • уміння вчитися: навички ставити перед собою цілі й досягати їх, вибудовувати власну траєкторію навчання;
  • ініціативність і підприємливість: уміння виробляти власні цінності, ставити цілі, діяти задля досягнення їх, спираючись на знання інформатики;
  • математична компетентність: уміння аналізувати графічні об’єкти.

Тип уроку: засвоєння нових знань.

Обладнання та наочність: комп’ютери, комп’ютерна презентація, проектор, вправа на Інтернет-ресурсі LearningApps, інструкції до практичних робіт, набір смайликів, картки з теоретичним матеріалом, дошка, комп’ютери, підручники, навчальна презентація.

Програмне забезпечення: Microsoft Office Word, наявність Інтернету.

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • Привітання; вправа «Давайте познайомимось»

Тож давайте знайомитись. Я буду зачитувати висловлювання, якщо вони вам підходять, ви встаєте. Зрозуміли? Отож, уперед.

  1.               Я люблю шоколад.
  2.               У мене є пес.
  3.               Я народився зимою.
  4.               Я люблю рано вставати.
  5.               Я граю у футбол.
  6.               Я люблю інформатику.

 

– Дякую, молодці. Бачите, як багато у нас (у вас) спільного.

  • Перевірка присутніх.
  • Перевірка готовності учнів до уроку. Створення атмосфери психологічного комфорту.

IІ. Актуалізація опорних знань і життєвого досвіду

Отже, ми вміємо створювати текстовий документ, вводити, редагувати і форматувати текст. Щоб повторити поняття редагування і форматування тексту, давайте виконаємо всі разом вправу на Інтернет-ресурсі LearningApps http://learningapps.org/display?v=pfbk6h7g316

– Визначте, які операції відносять до форматування тексту, а які до редагування?

  1. Переміщення частини тексту в інше місце це – редагування.
  2. Зміна типу вирівнювання абзацу – форматування.
  3. Копіювання фрагмента тексту в інше місце – редагування.
  4. Виправлення помилок у тексті ­– редагування.
  5. Зміна розміру символі у тексті ­– форматування.
  6. Видалення фрагмента тексту – редагування.
  7. Визначення кольору символу у тексті – форматування.
  8. Встановлення міжрядкового інтервалу – форматування.
  9.  Зміна шрифту – форматування.
  10.  Заміна одного фрагмента тексту іншим – редагування.

– Молодці. А тепер, щоб повторити способи редагування і форматування тексту виконаємо вправу «Вірно – невірно».

Необхідно вказати вірні і невірні твердження:

        для зміни розміру шрифту фрагменту тексту потрібно його виділити і скористатись командами діалогового вікна Шрифт або командою Шрифт контекстного меню виділеного фрагмента (вірно)

        щоб перенести фрагмент документа в інше місце, потрібно його виділили, скористатись командою контекстного меню Вирізати, або комбінацією клавіш Ctrl + Х, і поставивши курсор в потрібне місце знову скористатись контекстного меню Вставити, або комбінацією клавіш Ctrl + V (вірно)

Додаткове питання: Якщо потрібно скопіювати текст, то які команди (комбінації клавіш) ми вибираємо?

  • Щоб вставити малюнок необхідно виділити потрібний малюнок, навести на нього показник миші, натиснути праву кнопку миші. Вибрати команду Копіювати, поставити курсор в потрібному місці документу, знову натиснути праву кнопку миші  і вибрати команду Вставити. (один із способів).

Учитель пропонує учням розповісти, що їм уже відомо про таблиці:

  1. Наведіть приклади використання таблиць у вивченні різних шкільних предметів та в повсякденному житті.
  2. Як перемістити курсор у текстовому процесорі?
  3. Які властивості має графічне зображення в текстовому документі? Які значення вони можуть приймати?
  4. Діти, а що таке таблиця? (Таблиця — дані, розташовані у певному порядку за рядками та стовпцями.)
  5. З чого таблиці складаються?
  6. Де ви зустрічались із таблицями?

Рефлексивний прийом «Зроби висновок»

Чи можна сказати, що у вас достатньо знань про таблиці?

IІІ. Мотивація навчальної діяльності

  • Слово вчителя. Є кілька способів створення таблиці в текстовому документі. Ви хочете навчитися робити це самостійно? Скажіть, що спільного між даними документами? (наявність таблиць). Може хтось знає, як створити таблицю у текстовому процесорі Microsoft Office Word? Отже, сьогодні ми навчимось створювати таблиці у Microsoft Office Word.

IV. Повідомлення теми, цілей, завдань уроку

І тема нашого уроку «Додавання, редагування та форматування таблиць в текстовому процесорі MS Word».

V. Вивчення нового матеріалу

 (за допомогою комп’ютерної презентації)

План

  1. Способи створення таблиці.
  2. Розглянути властивості таблиці (кількість стовпців, кількість рядків, висота рядків, ширина стовпців, висота та ширина таблиці, розміщення таблиці у тексті).
  3. Як змінити ширину стовпця, висоту рядка.
  4. Форматування таблиці.
  5. Редагування вмісту таблиці.

VI. Сприймання й усвідомлення учнями нового матеріалу

Пояснення вчителя з елементами демонстрування презентації

Як до текстового документа вставити таблиці?

Для вставлення таблиці до текстового документа в Microsoft Word використовують інструмент Таблиця на вкладці Вставлення. З його допомогою можна створювати таблицю різними способами:

  1. Виділити мишею кількість рядків і стовпців таблиці.
  1. Обрати вказівку Вставити таблицю та вказати потрібну кількість стовпців і рядків у вікні Вставлення таблиці.
  2. За допомогою вказівки Намалювати таблицю можна легко створити таблицю складної структури.

Як редагувати та форматувати структуру таблиці?

У Microsoft Word для цього можна використовувати різні інструменти області Табличні знаряддя на вкладці Конструктор і Макет або вказівки контекстного меню.

За допомогою інструментів із вкладки Конструктор можна обрати стиль таблиці, змінити значення параметрів форматування таблиці – колір і стиль заливки, встановити обрамлення окремих виділених клітинок, змінити товщину та колір межі тощо.

Редагувати  структуру таблиці – вставляти й видаляти рядки чи стовпці, об’єднувати або розділяти клітинки – можна за допомогою інструментів вкладки Макет та вказівок контекстного меню.

Для об’єднання клітинок таблиці їх потрібно виділити, потім обрати відповідний інструмент на вкладці Макет або вказівку Об’єднати клітинки в контекстному меню. За допомогою інструмента Напрямок тексту можна розміщувати текст у клітинках горизонтально або вертикально.

VII. Фізкультхвилинка

VIII. Самостійне застосування знань у стандартних ситуаціях

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
  2. Інструктаж учителя.
  3. Практична робота за комп’ютерами.

Створити таблицю за зразком на слайді

  1. Вправи для очей.

IX. Домашнє завдання

X. Підсумки уроку

Прийом «Конкурс на найкраще запитання»

Учитель пропонує учням придумати цікаві запитання з теми уроку. Учні відповідають на запитання однокласників і визначають найкраще запитання.

Рефлексія

1. Що нового ви сьогодні дізналися?

2. Чого навчилися?

3. Чи виникали труднощі?

XI. Оцінювання роботи учнів

  1. Для чого в документі використовують таблиці? Із чого вони складаються? Які об’єкти містять?
  2. Які властивості таблиці та їх можливі значення?
  3. Якими способами можна вставити таблицю в текстовий документ?
  4. Що розуміють під терміном «таблиця» ?

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Кірія Анжела Віталіївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
zip
Додано
7 жовтня 2020
Переглядів
7646
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку