5 клас математика за підручником Істер
Тема. Віднімання натуральних чисел. Властивості віднімання
Мета:
Тип уроку. Засвоєння нових знань.
Обладнання: картки з тестовими завданнями, ПК.
Хід уроку
І. Організаційний етап
1) Перевірка наявності учнів у класі.
2) Перевірка готовності учнів до уроку, налаштування на роботу.
3) Запис в зошитах дати уроку і виду роботи.
Методичний коментар. Оцінювання навчальної діяльності учнів за урок проводиться по системі «накопичувальної» оцінки.
ІІ. Перевірка домашнього завдання
1. Перевірити домашнє завдання за зразком, заздалегідь виконаним на дошці або на ПК, дати відповіді на запитання, які виникли в учнів під час виконання домашнього завдання.
2. Виконання тестових завдань (карточки).
3. (0,5 б) Дія, за допомогою якої за відомою сумою і одним з доданків знаходять другий доданок, називається:
А) додаванням; Б) відніманням; В) порівнянням; Г) інша відповідь.
4.(0,5 б) Виключити зайве слово:
А) зменшуване; Б) доданок; В) різниця; Г) від’ємник.
5.(2 б) У якому з наведених випадків віднімання виконано неправильно?
А) 35906 – 14096 = 21810; Б) 108350 – 96496 = 11854;
В) 15200 – 3878 = 11222; Г) 100000 -10001 = 89999.
6.(2 б) Різниця яких з наведених чисел дорівнює 875?
А) 1185 і 300; Б) 1000 і 225; В) 1330 і 455; Г) 1825 і 850.
7.(1 б) При якому значенні від’ємника х різниця 763 – х дорівнює 163?
А) 63; Б) 600; В) 0; Г) 226.
Відповіді. 1) Б; 2) Б; 3) В; 4) В; 5) Б.
ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку
ІV. Актуалізація опорних знань
Виконання усних вправ (кожне завдання – 0,5 б)
1.Яке число треба додати до 17, щоб отримати 53?
2.Від якого числа треба відняти 47, щоб отримати 17?
3.На скільки число 123 більше за 43?
V. Формування нових знань
Завдання 1. Обчисліть (1 б):
1)429 – (129 + 126); 2) (429 – 129) – 126; 3) (429 – 126) – 129.
Методичний коментар. Учні об’єднуються у різнорівневі групи. Групам ставиться завдання: розв’язати наступну задачу декількома способами.
Завдання 2. Розв’язати задачу. У класі 27 учнів. 12 з них займаються плаванням, а інші 7 – легкою атлетикою. Скільки учнів не займаються ні плаванням, ні легкою атлетикою?
Методичний коментар. Учні пропонують різні способи розв’язування задачі. Вчитель «підводить» учнів до формулювання властивості віднімання суми від числа. Учням пропонується робота з підручником: знайти в підручнику і записати в буквеному вигляді властивість віднімання суми від числа.
Завдання 3. (Робота в групах). Розв’язати задачу. У ящику 7 білих кульок і 8 чорних. Учень взяв деякі 3 кульки. Скільки кульок залишилося в ящику?
Методичний коментар. Учні пропонують різні способи розв’язування задачі. Вчитель «підводить» учнів до формулювання властивості віднімання числа від суми. Учням пропонується робота з підручником: знайти в підручнику і записати в буквеному вигляді властивість віднімання числа від суми.
Розглядаються приклади на с. 31.
(Відкривається таблиця-схема «Віднімання натуральних чисел. Властивості віднімання»)
Фізкультхвилинка
VІ. Формування умінь і навичок
Розв’язування задач і вправ.
Колективна робота: №№ 162 (усно), 176, 178.
Індивідуальна робота: №181, 182 (ДР), №188 (ВР).
VІІ. Підведення підсумків уроку
1.Оцінювання навчальних досягнень учнів.
2.Рефлексія.
VІІІ. Домашнє завдання
Опрацювати §4, дати відповіді на запитання на с.32;
виконати: №151(ПР), №161 (3,4) (СР), №177, 179 (ДР), №189 (ВР).
1