1
Конспект уроку
за темою: «Порівняння десяткових дробів»
(математика, 5 клас)
Учитель: Пилипенко Н.М.
Дата: 21.01.20
Клас: 5-Б
Тема: Порівняння десяткових дробів.
Мета: Навчальна: формування математичних компетентностей учня:
продовжити формувати в учнів поняття про десятковий дріб; запис і читання десяткових дробів; формувати в учнів поняття порівняння десяткових дробів та правила порівняння десяткових дробів; уміння порівнювати десяткові дроби( використовуючи правила, учень пояснює правила порівняння десяткових дробів, вчиться використовувати правила порівняння десяткових дробів під час розв’язання вправ); формувати міжпредметні зв’язки.
Розвивальна: розвивати увагу, уяву, логічне мислення, розумові здібності та пізнавальну активність учнів; плекати цілісне сприйняття світу, розуміння ролі математики у пізнанні дійсності.
Виховна: виховувати в учнів відповідальність за результати навчальної праці, наполегливість, працелюбність, чіткість виконання дій.
Обладнання: таблиця «Порівняння десяткових дробів», мультимедійне устаткування, підручники, робочі зошити, дошка.
Тип уроку: комбінований
Хід уроку
І. Організаційний етап.
Учитель перевіряє готовність учнів до уроку, налаштовує їх на роботу.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
Учні перевіряють домашнє завдання, виконуюсь самоперевірку з оцінюванням.
ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми і мети року
Слово вчителя
ІV. Актуалізація опорних знань.
Усні вправи
23456,7890
Учитель формулює питання «Чи правильно, що…………», а учні показують
Самостійна робота зі взаємоперевіркою та взаємооцінюванням.
Учитель вимовляє назву дробу, а учні записують. Потім обмінюються зошитами, перевіряють роботи один одного і виставляють оцінки за самостійну роботу. (Учитель повертає дошку, де записані правильні відповіді.)
1,2; 3,14; 0,125; 5,045; 0,002; 1,3 (записати ще 2 дроби, що дорівнюють 1,3)
V. Пояснення нового матеріалу
Сьогодні на уроці ви:
Учитель використовує презентацію для пояснення матеріалу про порівняння десяткових дробів.
Математика - фундаментальна наука. Але вона тісно пов’язана з багатьма науками, наприклад, з географією. Ми пишаємося нашою Батьківщиною. Україна має багато мальовничих куточків. І один із них – Карпати.
Питання до учнів.
Діти, хто із вас відвідував Карпати?
Чи знаєте ви назви вершин, які входять до Карпатськіх гір?
Яка з них найвища?
Говерла - 2061 м
Бребенескул - 2032 м
Піп Іван Чорногірський (Чорна Гора) - 2028 м
Петрос - 2020 м
Гутин Томнатик - 2018 м
Ребра - 2001 м
Піп Іван Мармароський - 1936 м
Пояснення вчителя
(Використовуючи наведені приклади, учитель допомогає учням розробити алгоритм порівняння десяткових дробів )
5,123 і 6,5
9,13 і 9,25
0,352 і 0, 35
Фізкультхвилинка
Хлопчики й дівчатка!
Колони підрівняйте
Й розминку-веселинку
Зі мною починайте.
Раз — підняти руки вгору,
Два нагнутися додолу.
Три, чотири — прямо стати.
Будем знову починати.
Руки в боки, руки так,
Руки вгору, як вітряк.
Вище руки підніміть
І голівки потрясіть.
Нахил вліво — раз, два. три
Нахил вправо — раз, два, три.
Нахилились, розігнулись.
Навкруг себе повернулись.
Раз присядьте.
Два присядьте.
І за парти тихо сядьте.
VII. Формування вмінь:
Самостійна робота
Розшифруйте імя та прізвище відомого вченого- математика.
Розмістіть десяткові дроби в порядку зростання:
2,23 (И) |
2,03 (С) |
2,3 (М) |
3,2 (Н) |
3,02 (О) |
|
|
|
|
|
Розмістіть десяткові дроби в порядку спадання:
7,077 (В) |
7,707 (Т) |
7,77 (С) |
7,7 (Е) |
7,07 (І) |
7 (Н) |
|
|
|
|
|
|
Симон Стевін
Історична довідка: Фламандський учений Симон Стевін став відомим насамперед своєю книгою «Десята», виданою фламандською і французькою мовами у 1585 р. Саме після неї в Європі почалося широке використання десяткових дробів. С. Стевін для відокремлення цілої частини від дробової ставив нуль в кружечку. Трактат Стевіна містив практичний опис арифметики десяткових дробів, а також палкий й добре аргументований заклик до їх застосування, зокрема в монетній справі.
VII. Підсумок уроку.
Учитель ще раз на прикладах повторює правила порівняння десяткових дробів, наголошуючи, що вибір відповідних дій виконується за алгоритмом (див. вище).
Сьогодні на уроці ви:
Сьогодні на уроці ви:
Фронтальне опитування
1. Сформулюйте властивість десяткового дробу. Наведіть приклади.
2. Як порівняти десяткові дроби, цілі частини яких різні? Наведіть приклади.
3. Як порівняти десяткові дроби, цілі частини яких рівні? Наведіть приклади.
Додаткові задачі (№№ 1—5)
3,5 < □ < 4,1; 3,7 < □ < 4,0; 3,6 < □ < 3,9.
VIII. Домашнє завдання