Додавання зображень із файлу та їх форматування

Про матеріал
Можливість ознайомити та сформувати в учнів основні поняття роботи з текстовим процесором, алгоритмом створення текстового документу. Поглибити знання та поняття текстового редактору та процесору, редагування та форматування текстового документу, навчитись додавати зображення до текстового документу, знати основні складові текстового документу; розвивати вміння чітко й лаконічно висловлювати свої думки, збагачувати мовлення учнів; розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; формувати вміння застосовувати знання та навички в різних ситуаціях; виховувати старанність, акуратність під час роботи з документами. Виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. Розвивати культуру медіаграмотності.
Перегляд файлу

Конспект уроку інформатики для 5-го класу з теми :

«Додавання зображень із файлу та їх форматування»

Мета уроку:

Формування ключових компетентностей:

  •                 вміння вчитися – розуміти мету навчальної діяльності, уміння виділяти головне, аналізувати, оцінювати, використовувати на практиці;
  •                 соціальна – уміння адаптуватись і визначати особисті цілі та виконувати різні ролі і функції в колективі; підтримувати взаємини;
  •                 загальнокультурна – дотримуватися норм мовленнєвої культури,  зв’язно висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу підручника й додаткової літератури;
  •                 здоров’язбережувальна – знати правила безпечної роботи з комп’ютером, вчитись безпечно поводитися в комп’ютерному класі, формувати режим роботи;
  •                 інформаційно-комунікаційна – уміння раціонально використовувати комп’ютер для пошуку та опрацювання інформації, уміння спостерігати та робити логічні висновки;

Формування предметної компетентності:

  •                 Ознайомити та сформувати в учнів основні поняття роботи з текстовим процесором, алгоритмом створення текстового документу. Поглибити знання та поняття текстового редактору та процесору, редагування та форматування текстового документу, навчитись додавати зображення до текстового документу, знати основні складові текстового документу; розвивати вміння чітко й лаконічно висловлювати свої думки, збагачувати мовлення учнів; розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; формувати вміння застосовувати знання та навички в різних ситуаціях; виховувати старанність, акуратність під час роботи з документами. Виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. Розвивати культуру медіаграмотності.

Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.

Обладнання: комп’ютери класу, презентація, мультимедійна дошка;

Основні терміни та поняття: текстові редактори та процесори, редагування, форматування.

Структура уроку

  1. Організаційний момент. (1 хв.)
  2. Мотивація навчальної діяльності. (2 хв.)
  3. Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння навчального матеріалу. Актуалізація опорних знань. Постановка навчальної задачі. (7 хв)
  4. Етап сприйняття та усвідомлення нового матеріалу. Засвоєння і застосування нових знань  (7 хв.)
  5. Первинна перевірка розуміння навчального матеріалу (4 хв)
  6. Фізкультхвилинка. (2 хв.)
  7. Засвоєння нових знань, формування вмінь (15 хв)
  8. Підбиття підсумків уроку (5 хв)
  9. Домашнє завдання. (2 хв.)

Хід уроку

І. Організаційний етап

  • привітання
  • перевірка присутніх
  • перевірка готовності учнів до уроку

ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.

— Під час вивчення теми «Опрацювання текстових даних» ви навчилися створювати текстовий документ, вводити (набирати) текст, форматувати його, виконувати різні операції з цілим текстом та його фрагментами.

— Що потрібно зробити, якщо є потреба проілюструвати текст, зробити його більш наочним, цікавим?

— Правильно, вам потрібно навчитися вставляти в текст зображення.

— Чи доводилося вам вставляти зображення раніше? У якій програмі? (MS PowerPoint)

ІІІ. Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння навчального матеріалу. Актуалізація опорних знань. Постановка навчальної задачі.

Давайте пригадаємо чим редагування відрізняється від форматування

  • Редагування – це додавання і видалення символів, а також виправлення помилок.
  • Форматування — це процес оформлення зовнішнього вигляду тексту документа.

Демонструю учням два вікна (програми блокнот та програми MS Word 2010) з однаковим текстом, але різним форматуванням. Прошу знайти схожість та відмінності.

Чим текстовий редактор відрізняється від текстового процесора. Наведіть приклад кожного з них.

  • Текстовий редактори – це програми, що дозволяють створювати тексти з простим форматуванням. (блокнот, Notepad++)
  • Текстові процесори – це програми, що дозволяють створювати тексти зі складним форматуванням. (MS Word 2010, LibreOffice Writer, OpenOffice, WordPad).

Отже, спільним у обох груп програм є можливість редагувати тексти.

Можливості складного форматування та використання різноманітних об’єктів є лише у текстових процесорах.

Основні об’єкти текстового документа

  • Символ – мінімальна одиниця текстової інформації;
  • Слово – довільна послідовність символів, що з обох боків обмежена службовими символами (пробіл, кома, крапка, знак оклику тощо).
  • Строка – довільна послідовність символів, що знаходяться між лівою та правою границею документу.
  • Абзац – довільна послідовність символів, що обмежені спеціальними символами кінця абзацу. Щоб почати новий абзац необхідно натиснути клавішу Enter. Допускається використання пустих абзаців.
  • Фрагмент – довільна послідовність символів. Фрагментом може бути слово, частина слова, частина абзацу, або увесь текст. 

Отже що таке текстовий документ?

Це документ, який складається з текстових об’єктів (символів, слів, абзаців) та, можливо, інших об’єктів (графічних зображень, таблиць, діаграм, схем тощо).

A  як можна вставити зображення в текстовий документ, ви дізнаєтеся під час вивчення теми уроку. На цьому уроці ми з’ясуємо,

 Під час вивчення цієї теми ви дізнаєтесь:

  • Чому так важливо вміти додавати малюнки.
  • Як додавати малюнки до тексту документа;
  • Дізнаємося про основні параметри розміщення малюнків у тексті;
  • Навчимося здійснювати форматування малюнків.

Метою сьогоднішнього уроку є:

  • Згадати правила редагування та форматування тексту.
  • Навчитися додавання зображення із файлу.
  • Навчитися форматувати малюнки

 IV  Етап сприйняття та усвідомлення нового матеріалу. Засвоєння і застосування нових знань

Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)

Вставлення графічних об’єктів у текст здійснюється за допомогою команд Стрічка Вставлення

  1. Зображення. Вставлення → Зображення →Виберіть у вікні потрібне зображення, вказавши його місце розташування на дисках комп’ютера.
  2. Графіка. Вставлення → Графіка (кліпи з колекції Microsoft Office)
  3. Діаграми. Вставлення →Діаграма. ( Використовується як ілюстрації до статичних даних)
  4. Організаційні діаграми SmartArt. Вставлення→ SmartArt
  5. Автофігури (малюнки на основі прямих і кривих ліній, прямокутників, еліпсів…) Фігури, вибрати необхідний об’єкт

V. Фізкультхвилинка

Всі піднесли руки –раз!

На носках стоїть весь клас,

Два – присіли, руки вниз,

На сусіда подивись.

Раз! – і вгору,

Два! – і вниз,

На сусіда не дивись.

Будем дружно ми вставати,

Щоб ногам роботу дати.

Раз – присіли, два – піднялись.

Хто старався присідати,

Може вже відпочивати.

VI. Первинна перевірка розуміння навчального матеріалу

Завдання 1. Відновіть пошкоджений алгоритм ( на дошці написано 3  пункти  алгоритму ).

- За яким алгоритмом вставляються графічні зображення в текстові документи?

Знайдіть на Стрічці групу Зображення.

Виберіть у вікні потрібне зображення.

Відкрийте вкладку Вставлення. 

Завдання 2  (Планування практичної роботи)

(на дошці написано 3 визначення треба визначити, що їх об’єднує та чого не вистачає на дошці)

1. Роздивіться визначення.

2. Зробить відповідний напис

3. Додайте малюнок до кожного з написів

I. Засвоєння нових знань, формування вмінь

Робота за комп’ютером

  1. Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.

2)Інструктаж учителя.

Практичне завдання «ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ УКРАЇНИ»

  1. Відкрий власну папку, встав в неї папку з номером 1. Переглянь вміст цієї папки.
  2. Знайди в папці 1 документ «Заготовка», перейменуй його «Символи України».
  3. Встав в документ «Символи України» картинки, які відповідають змісту тексту.
  4. За допомогою команд контекстного меню Формат малюнка змініть властивості зображення.
  5. Переконайтеся, що ваш документ схожий картинку «Приклад».
  6. Збережіть зміни.
  7. Закрийте всі додатки, що використовувалися під час роботи.
  8. Повідомте вчителя про виконане завдання.

3) Вправи для очей.

Полетів метелик вгору, полетів метелик вниз.

Клас він облетів по колу, сів на парту, сів на ніс.

В іншу сторону по колу політав — і до вікна.

Хай літає він на волі. До уроку нам пора!

VІІI. Підбиття підсумків уроку

Закінчіть речення.

— Сьогодні я дізнався…

— Сьогодні я навчився…

— Було цікаво…

— Я виконував завдання…

— Тепер я вмію…

— У мене не вийшло…

IX. Домашнє завдання

Опрацювати параграф підручника та виконати тестове завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/3-5-dodavannya-grafichnih-zobrazhen-u-tekstoviy-dokument-u-tekstovomu-procesori-364531.html

docx
Додано
3 травня 2020
Переглядів
562
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку