Конспект уроку інформатики для 5-го класу з теми :
«Додавання зображень із файлу та їх форматування»
Мета уроку:
Формування ключових компетентностей:
-
вміння вчитися – розуміти мету навчальної діяльності, уміння виділяти головне, аналізувати, оцінювати, використовувати на практиці;
-
соціальна – уміння адаптуватись і визначати особисті цілі та виконувати різні ролі і функції в колективі; підтримувати взаємини;
-
загальнокультурна – дотримуватися норм мовленнєвої культури, зв’язно висловлюватися в контексті змісту самостійно опрацьованого матеріалу підручника й додаткової літератури;
-
здоров’язбережувальна – знати правила безпечної роботи з комп’ютером, вчитись безпечно поводитися в комп’ютерному класі, формувати режим роботи;
-
інформаційно-комунікаційна – уміння раціонально використовувати комп’ютер для пошуку та опрацювання інформації, уміння спостерігати та робити логічні висновки;
Формування предметної компетентності:
-
Ознайомити та сформувати в учнів основні поняття роботи з текстовим процесором, алгоритмом створення текстового документу. Поглибити знання та поняття текстового редактору та процесору, редагування та форматування текстового документу, навчитись додавати зображення до текстового документу, знати основні складові текстового документу; розвивати вміння чітко й лаконічно висловлювати свої думки, збагачувати мовлення учнів; розвивати логічне й алгоритмічне мислення; формувати вміння діяти за інструкцією, планувати свою діяльність, аналізувати i робити висновки; формувати вміння застосовувати знання та навички в різних ситуаціях; виховувати старанність, акуратність під час роботи з документами. Виховувати інформаційну культуру учнів, уважність, акуратність, дисциплінованість. Розвивати культуру медіаграмотності.
Тип уроку: засвоєння нових знань, формування вмінь і навичок.
Обладнання: комп’ютери класу, презентація, мультимедійна дошка;
Основні терміни та поняття: текстові редактори та процесори, редагування, форматування.
Структура уроку
-
Організаційний момент. (1 хв.)
-
Мотивація навчальної діяльності. (2 хв.)
-
Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння навчального матеріалу. Актуалізація опорних знань. Постановка навчальної задачі. (7 хв)
-
Етап сприйняття та усвідомлення нового матеріалу. Засвоєння і застосування нових знань (7 хв.)
-
Первинна перевірка розуміння навчального матеріалу (4 хв)
-
Фізкультхвилинка. (2 хв.)
-
Засвоєння нових знань, формування вмінь (15 хв)
-
Підбиття підсумків уроку (5 хв)
-
Домашнє завдання. (2 хв.)
Хід уроку
І. Організаційний етап
-
привітання
-
перевірка присутніх
-
перевірка готовності учнів до уроку
ІІ. Мотивація пізнавальної діяльності.
— Під час вивчення теми «Опрацювання текстових даних» ви навчилися створювати текстовий документ, вводити (набирати) текст, форматувати його, виконувати різні операції з цілим текстом та його фрагментами.
— Що потрібно зробити, якщо є потреба проілюструвати текст, зробити його більш наочним, цікавим?
— Правильно, вам потрібно навчитися вставляти в текст зображення.
— Чи доводилося вам вставляти зображення раніше? У якій програмі? (MS PowerPoint)
ІІІ. Підготовка учнів до активного й усвідомленого засвоєння навчального матеріалу. Актуалізація опорних знань. Постановка навчальної задачі.
Давайте пригадаємо чим редагування відрізняється від форматування
-
Редагування – це додавання і видалення символів, а також виправлення помилок.
-
Форматування — це процес оформлення зовнішнього вигляду тексту документа.
Демонструю учням два вікна (програми блокнот та програми MS Word 2010) з однаковим текстом, але різним форматуванням. Прошу знайти схожість та відмінності.
Чим текстовий редактор відрізняється від текстового процесора. Наведіть приклад кожного з них.
-
Текстовий редактори – це програми, що дозволяють створювати тексти з простим форматуванням. (блокнот, Notepad++)
-
Текстові процесори – це програми, що дозволяють створювати тексти зі складним форматуванням. (MS Word 2010, LibreOffice Writer, OpenOffice, WordPad).
Отже, спільним у обох груп програм є можливість редагувати тексти.
Можливості складного форматування та використання різноманітних об’єктів є лише у текстових процесорах.
Основні об’єкти текстового документа
-
Символ – мінімальна одиниця текстової інформації;
-
Слово – довільна послідовність символів, що з обох боків обмежена службовими символами (пробіл, кома, крапка, знак оклику тощо).
-
Строка – довільна послідовність символів, що знаходяться між лівою та правою границею документу.
-
Абзац – довільна послідовність символів, що обмежені спеціальними символами кінця абзацу. Щоб почати новий абзац необхідно натиснути клавішу Enter. Допускається використання пустих абзаців.
-
Фрагмент – довільна послідовність символів. Фрагментом може бути слово, частина слова, частина абзацу, або увесь текст.
Отже що таке текстовий документ?
Це документ, який складається з текстових об’єктів (символів, слів, абзаців) та, можливо, інших об’єктів (графічних зображень, таблиць, діаграм, схем тощо).
A як можна вставити зображення в текстовий документ, ви дізнаєтеся під час вивчення теми уроку. На цьому уроці ми з’ясуємо,
Під час вивчення цієї теми ви дізнаєтесь:
-
Чому так важливо вміти додавати малюнки.
-
Як додавати малюнки до тексту документа;
-
Дізнаємося про основні параметри розміщення малюнків у тексті;
-
Навчимося здійснювати форматування малюнків.
Метою сьогоднішнього уроку є:
-
Згадати правила редагування та форматування тексту.
-
Навчитися додавання зображення із файлу.
-
Навчитися форматувати малюнки
IV Етап сприйняття та усвідомлення нового матеріалу. Засвоєння і застосування нових знань
Розповідь учителя (з демонструванням презентації на екрані)
Вставлення графічних об’єктів у текст здійснюється за допомогою команд Стрічка Вставлення
-
Зображення. Вставлення → Зображення →Виберіть у вікні потрібне зображення, вказавши його місце розташування на дисках комп’ютера.
-
Графіка. Вставлення → Графіка (кліпи з колекції Microsoft Office)
-
Діаграми. Вставлення →Діаграма. ( Використовується як ілюстрації до статичних даних)
-
Організаційні діаграми SmartArt. Вставлення→ SmartArt
-
Автофігури (малюнки на основі прямих і кривих ліній, прямокутників, еліпсів…) Фігури, вибрати необхідний об’єкт
V. Фізкультхвилинка
Всі піднесли руки –раз!
На носках стоїть весь клас,
Два – присіли, руки вниз,
На сусіда подивись.
Раз! – і вгору,
Два! – і вниз,
На сусіда не дивись.
Будем дружно ми вставати,
Щоб ногам роботу дати.
Раз – присіли, два – піднялись.
Хто старався присідати,
Може вже відпочивати.
VI. Первинна перевірка розуміння навчального матеріалу
Завдання 1. Відновіть пошкоджений алгоритм ( на дошці написано 3 пункти алгоритму ).
- За яким алгоритмом вставляються графічні зображення в текстові документи?
Знайдіть на Стрічці групу Зображення.
Виберіть у вікні потрібне зображення.
Відкрийте вкладку Вставлення.
Завдання 2 (Планування практичної роботи)
(на дошці написано 3 визначення треба визначити, що їх об’єднує та чого не вистачає на дошці)
1. Роздивіться визначення.
2. Зробить відповідний напис
3. Додайте малюнок до кожного з написів
VІI. Засвоєння нових знань, формування вмінь
Робота за комп’ютером
-
Повторення правил безпечної поведінки за комп’ютером.
2)Інструктаж учителя.
Практичне завдання «ДЕРЖАВНІ СИМВОЛИ УКРАЇНИ»
-
Відкрий власну папку, встав в неї папку з номером 1. Переглянь вміст цієї папки.
-
Знайди в папці 1 документ «Заготовка», перейменуй його «Символи України».
-
Встав в документ «Символи України» картинки, які відповідають змісту тексту.
-
За допомогою команд контекстного меню Формат малюнка змініть властивості зображення.
-
Переконайтеся, що ваш документ схожий картинку «Приклад».
-
Збережіть зміни.
-
Закрийте всі додатки, що використовувалися під час роботи.
-
Повідомте вчителя про виконане завдання.
3) Вправи для очей.
Полетів метелик вгору, полетів метелик вниз.
Клас він облетів по колу, сів на парту, сів на ніс.
В іншу сторону по колу політав — і до вікна.
Хай літає він на волі. До уроку нам пора!
VІІI. Підбиття підсумків уроку
Закінчіть речення.
— Сьогодні я дізнався…
— Сьогодні я навчився…
— Було цікаво…
— Я виконував завдання…
— Тепер я вмію…
— У мене не вийшло…
IX. Домашнє завдання
Опрацювати параграф підручника та виконати тестове завдання за посиланням https://naurok.com.ua/test/3-5-dodavannya-grafichnih-zobrazhen-u-tekstoviy-dokument-u-tekstovomu-procesori-364531.html