«Допоможемо колобку» (для дітей 3-го року життя)
Мета: спонукати дітей слухати і розуміти мову дорослого, промовляти слова потішок. Розширювати знання українського фольклору. Розвивати інтонаційну виразність мовлення. Виховувати любов до усної народної творчості. Матеріал: солоне тісто, дощечки для ліпки, серветки,
іграшка-Колобок, іграшкові звірята: зайчик, вовк, лисиця, ведмідь, ляльковий посуд, хліб, калач.
Хід: діти у колі.
Добрий день, мої малята!
Гарні ваші оченята -
Карі, сині та сіренькі
Ви для мене всі любенькі!
Вітаються. Закочується Колобок.
-Діти, ви впізнали, хто це? Так це Колобок. Він сумний, плаче. Колобок розповідає, що його хочуть з”їсти всі, кого він зустрів на своєму шляху. А кого зустрів Колобок? Хто його хотів з”їсти? Чому?(Колобок смачний, а звірята голодні). Як же нам допомогти Колобку? Нагодуємо звірят смачною їжею, то вони й не їстимуть його. Запросимо звірят у гості. (Колобок боїться, ховається). Погукаємо звірят: Зайчику! Вовчику! Ведмедику! Лисичко!(Діти голосно гукають. По черзі виставляю іграшки). Зваримо кашку для звірят:
Гу-ту-ту, гу-ту-ту, (плескають долонями)
Варим кашку круту, (колові рухи кулачком)
Підливаєм молочка (нахилити кулачок)
Погодуєм козачка. (імітувати) От ми й зварили смачненьку кашку. Поставимо на столик кашку (ставлю горщик з кашею), тарілочки, розкладемо ложки (діти допомагають). Ще спечемо хлібчик:
Печу, печу хлібчик
Діткам на обідчик.
Меншомо- менший,
Більшому- більший.
Шусть у піч.
Саджаю, виймаю,
Ріжу, ріжу гам!
(діти виконують рухи відповідно до тексту потішки) Кладу на стіл хліб. Щоб обід був смачніший, спечемо солодких калачів.
Я печу, печу, печу
Діткам всім по калачу,
Маком їх потрушу,
В піч гарячу посаджу.
Випікайтесь калачі
У натопленій печі.
Будемо всіх маляток
Калачами пригощати.
(діти виконують рухи відповідно до тексту) Кладу на стіл калач. – А чим ще можна пригостити звірят? (відповіді дітей) Виліпимо та спечемо печиво.
Ліпка печива із солоного тіста: пальчикова гімнастика «Оцей пальчик…» Показую, як викачуємо коловими рухами долонь кульку з тіста. Потім цю кульку, яка знаходиться між долоньками, притискуємо. Вийшло «печиво». Діти сідають за столи. Самостійна робота дітей з солоним тістом. Надаю індивідуальну допомогу. Готове «печиво» викладаємо на дощечку та ставимо у пічку. – А поки печиво буде випікатись, пограємо у гру «Сірий кіт». Діти стають ланцюжком, тримаючись один за одного руками, (попереду- «кіт» вихователь)). Всі рухаються по колу або по кривій лінії.
«Сірий кіт запитує: - А миші в стозі є? - Є! -відповідають «миші». – А не бояться кота? - Ні! - Ой, як кіт вусами поворушить, то всіх мишей подушить! Миші розбігаються, а кіт їх ловить. - Поки ми грали, вже спеклось печиво. Викладемо його на тарілочку. Насиплемо кашки. Посадимо звірят за стіл нехай вони пригощаються (діти допомагають). Ось наші гості наїлися. Тепер вони хочуть спати. Покладемо звірят у ліжечка, поколихаємо. Діти колихають звірят. Звучить колискова пісня «Котику сіренькій» (аудіозапис). З”являється Колобок. Він дуже вдячний, за те, що не дали звірятам його з”їсти. За це Колобок приніс вам подаруночки і хоче пригостити вас (роздає гостинці). А тепер Колобок поспішає додому. До побачення!