Освітній напрям: «Дитина у сенсорно-пізнавальному просторі»
Тема: «День народження Іринки»
Мета:
-
розширювати уявлення дітей про посуд; ввести в активне мовлення назви посуду;
-
формувати вміння розрізняти рівність і нерівність груп предметів за їх кількістю;
-
продовжити вчити дітей вмінню порівнювати за висотою, шириною предметів різних розмірів; спонукати до вживання слів «різні за величиною», «високий», «низький», «широкий», «вузький»;
-
забезпечувати розуміння та вживання у мовленні слів «вгорі», «знизу»;
-
розвивати увагу, пізнавальний інтерес, пам'ять, зв’язне мовлення;
-
виховувати у дітей бережне ставлення до посуду; стимулювати прагнення до самостійності, бажання допомагати іншим.
Матеріали: презентація «День народження Іринки», інноваційна дидактична вправа.
Хід заняття
І. Організаційний момент
Вихователь: Доброго дня, любі діти!. Нас з вами запросила до себе на день народження дівчинка Іринка. Пропоную завітати до неї в гості.
(Слайд 1)
ІІ. Основна частина
Іринка: Привіт друзі! В мене сьогодні день народження, я запросила вас, та не встигаю прибрати та накрити на стіл. Ви допоможете мені? (відповіді дітей).
Вихователь: Тоді, давайте почнемо з миття посуду.
(Слайд 2)
-
Подивіться, яка гарна тарілочка синього кольору. Вона глибока, та призначення для перших страв: супів, борщу, каші з молоком, або молочних макаронів.
-
Червона тарілочка дрібна, призначена для других страв: різноманітних каш, макаронів та картоплі.
-
Синя чашка призначена для третіх страв: чаю, компотів, киселів, молока.
-
Зелена сковорідка – це кухонний посуд, яка призначена для готування їжі. За допомогою сковорідки смажать та тушкують різні страви (смажать картоплю, яєчню, м'ясо, тушкують овочеве рагу)
-
Помаранчева каструля – це також кухонний посуд. В ній варять супи, борщі, каші та макарони.
-
Ложка, виделка та ніж – це кухонне приладдя. Вони призначення для споживання страв. Ложка – для перших страв, виделка – для других страв. За допомогою ножа відрізають маленькі шматочки, які легко прожувати.
-
Стакан – зазвичай прозорий. Він призначений як і чашка для третіх страв. Зі стакану зазвичай п’ють сік, солодкі напої або ж звичайну воду.
-
Червоний чайник – це кухонний посуд. Призначений для кип’ятіння води. З його допомогою, можна приготувати чай, каву, гарячий напій.
(Слайд 3)
Іринка: Дякую вам, дітки за вашу допомогу. Давайте з вами пограємо у гру. Вам потрібно визначити яка чашечка більша, яка менша.
(Слайд 4)
Вихователь: Розгляньте червону чашку та жовту. Як ви гадаєте, яка чашка більша, а яка менша? (відповіді дітей)
-
Так, жовта чашка в нас більша ніж червону, вона вища і ширша. А червона чашка менша ніж жовта, вона нижча та вужча.
-
Тепер розгляньте синю чашку, та зелену. Яка більша, а яка менша? (відповіді дітей)
-
Так, молодці. Синя чашка більша, вона вища і ширша ніж зелена. А зелена менша, вона нижча та вужча ніж синя чашка.
-
Іринка, пропонує нам трошки відпочити, розім’яти свої ніжки, ручки та станцювати з Кроликом.
(Слайд 5)
Руханка «Танцюй з кроликом»
-
Ми з вами відпочили, та Іринка попросила допомогти з тарілочками. Нам потрібно визначити яких тарілочок більше, яких менше, або ж порівну.
(Слайд 6)
-
Розгляньте червоні тарілочки вгорі, та сині тарілочки знизу. Як ви гадаєте яких тарілочок більше, а яких менше? (відповіді дітей)
-
Так, молодці. Червоних тарілочок більше ніж синіх, а синіх менше ніж червоних.
-
А тепер ще раз подивіться на червоні тарілочки вгорі та сині знизу. Яких більше, яких менше? Можливо їх стало порівну? (відповіді дітей)
-
Так, вгорі дві червоні тарілочки і знизу дві сині тарілочки, їх однакова кількість, тобто порівну.
(Слайд 7)
-
Подивіться, що знаходиться на столі? Давайте назвемо, що ви бачите. (відповіді дітей)
-
А тепер подумайте, що на столі зайве? (відповіді дітей)
-
Так, глибока синя тарілка зайва. Іринка накрила стіл для чаювання, а тарілка призначена для споживання перших страв.
-
А тепер, що зайве на столі? Як ви гадаєте? (відповіді дітей)
-
Так, зелена сковорідка. Іринка приготувала десертні ложечки та дрібні тарілочки для куштування тортика, а сковорідка нам потрібна для приготування страв.
(Слайд 8)
ІІІ. Заключна частина
Іринка: Дякую, вам друзі, я встигла прибрати та приготувати частування для гостей, і запрошую вас до столу. Пити чай з нового сервізу та куштувати смачний торт
(Слайд 9)
Вихователь: Дітки, ви молодці! Впоралися з усіма завданнями, та тепер зможете допомагати своїм батькам при готуванні, або ж прибиранні на кухні.