ТЕМА. "Що заважає і що допомагає дитині вчитися"
Слайд 2
Слайд 3
слайд№4Сьогодні ми повинні відійти від формальних, нецікавих класних та загальношкільних зборів. Завдання нашого педагогічного колективу полягає у тому, щоб викликавши батьків до школи не тільки полаяти їх, пригрозити їм , що позбавляє вас бажання бувати у школі, а розв’язати поставлену проблему, непедагогічну ситуацію шляхом бесіди і порозуміння, побачити в кожному учневі його «Я», щось позитивне, помітити успіх, довести про це вам, залучити вас до загальношкільних справ і разом з вами з’ясувати причину "Що заважає і що допомагає дитині вчитися"
Справжня мудрість вихователя — батька, матері — в умінні дати дитині щастя. А щастя дитини — це і спокійний вогонь, який дає тепло та їжу, але вогонь цей може перетворитися і в катастрофічну пожежу. Усе залежить від того, як ви керуєте вогнем, дорогі батьки. В мудрості бути кочегаром цього вогнища — уся мудрість виховання. Але все ж наш вихованець — дитина, як сказав Сухомлинський
Слайд№5
Слайд№6
Слайд 7
Усі ми, батьки, бажаємо виростити свою дитину щасливою, розумною, щоб вона обрала правильну дорогу в життя, зуміла самореалізуватися.
Вдома дитина веде себе по-одному, а потрапляє у школу, у колектив, тут вона повинна дотримуватися певних правил, виконувати різні вимоги. Це служить вихованню волі, умінню жити серед людей.
Батьки проводять багато часу на роботі. Здається, головне для них – дитину нагодувати, одягнути, створити певні умови, а часу для того, щоб поговорити з дитиною про те, що робиться в її душі не вистачає.
А психологи стверджують для того щоб дитина почувала себе щасливою, потрібно сім разів протягом дня погладити її по голові, обійняти, поплескати по плечу, підбадьорити, тобто через тілесний дотик підтвердити: «Я люблю тебе!».
Вчителі і батьки прагнуть зробити усе можливе, щоб навчання школярів було успішним, щоб кожна дитина досягла більш високих результатів. Адже навчання – це найважливіший обов’язок дітей.
Батьки повинні проявити інтерес до всіх дітей шкільного віку, до розповіді дитини про те, що відбувалося в класі, що пояснювали вчителі на уроці, що задали додому, як оцінили роботу учня.
Під час таких бесід батьки бачать, які предмети добре засвоюються, а які – викликають труднощі у їхньої дитини, і можуть разом з вчителями знайти вихід і допомогти їй.
Дитяча лінь, не ретельність, і не обов’язковість відразу ж впадають в око і якщо вчасно не звернути увагу на систематичні недоробки при виконанні домашнього завдання це може призвести до відставання.
Слайд №8
Всі ми хочемо щоб дитина добре вчилася. Але чи може вона це? Чи не є наші вимоги завищеними? Від чого це залежить? Чи не забагато питань? Давайте разом поміркуємо. Адже ми передаємо дитині в генах не тільки колір волосся і форму очей але й природні додатки, на базі яких розвиваються здібності до якихось видів діяльності, виявляється що низькі успіхи з певного предмету є не провиною дитини, а її лихом, спадково переданим, тому успіхи дитини залежать і від батьків і від того, як вони організували підготовку дитини до школи, від їхньої допомоги в перші дні навчання і контролю за подальшим навчанням.
Придивіться і подумайте, чи працюють наші діти в силу своїх природних задатків та можливостей.
Слайд №9
Деякі батьки припускаються помилки потураючи дітям у виборі улюблених та неулюблених предметів, мовляв, тобі синку, майбутньому лікарю чи податківцю не потрібна література чи географія.
Знання потрібні і для багатого, всебічного, щасливого духовного життя, не пов’язаного з працею. Не бійтеся, того, що нашим дітям важко навчитися, слід боятися, коли їм занадто легко.
Тому тема наших зборів «Що допомагає і що заважає дитині вчитися»
Слайд №10
Слайд 11
Цей відомий афоризм можна перефразувати і для учнів: "Хто хоче вчитися, той шукає можливості, хто не хоче ¾ шукає причини".
Що з заважає сучасній дитині вчитися? Цікаво почути батьківську думку.
Слайд 12
1. Вправа "Калейдоскоп думок"
Мета – активізація учасників шляхом заохочення їхніх роздумів та висловлювань.
Батьки висловлюють власні думки з приводу того, що заважає вчитися їхнім дітям.
Директор. Думки досить цікаві та оригінальні.
Чи цікаво вам почути, як самі учні визначили чинники, які заважають їх вчитися?
У школі серед учнів було проведено опитування на дану тематику, і ось які причини переважали:
Слайд 13
Із опитаних 72 учнів
1. Лінь - 28
Цю причину вказали більшість опитаних учнів
2. Інтернет (соціальні мережі) - 34
Теж досить поширена серед учнів відповідь
3. Комп'ютер і телевізор - 20
Ці технічні засоби названі більшістю опитаних учнів і займають перші 3 місця
З 4 по 7 місце вказані такі причини:
4. Телефон
5. Певні риси характеру (неуважність, незібраність, нерішучість)
6. Друзі
7. Надмірні навчальні навантаження
Як бачимо у ваших поглядах на дану проблему та відвертих відповідях ваших дітей є багато спільного.
Усі озвучені чинники та деякі інші, які ми ще не згадали, можна об'єднати у дві великі групи: зовнішні і внутрішні.
Слайд 14
Зовнішні причини:
Внутрішні причини:
Особлививою причиною Що заважає і допомагає дитині вчитися є відвідування. Бо як кажуть пусту парту без дитини не навчиш
Виступ заступника директора з НВР Терпая В.В.
Слайд 15
Назва предмета |
Високий 1-3 |
Достатній 4-6 |
Середній 7-9 |
Початковий 10-11 |
||||
Річна |
моні-торинг |
Річна |
моні-торинг |
Річна |
Моні-торинг |
Річна |
Моні-торинг |
|
Українська мова |
1 |
1 |
1 |
5 |
8 |
4 |
0 |
0 |
Українська література |
2 |
1 |
2 |
2 |
6 |
7 |
0 |
0 |
Історія |
|
|
|
|
|
|
|
|
Алгебра |
|
|
|
|
|
|
|
|
Геометрія |
|
|
|
|
|
|
|
|
Аналіз роботи школи
Основну роботу з батьками наша школа проводить через батьківський комітет школи , де складається єдиний план спільної діяльності сім'ї, школи і громадськості, вирішуються питання покращення матеріально – технічної та навчально – методичної бази школи.
Слайд 16
Клас |
Прізвище, ім’я по-батькові |
1 |
|
2 |
|
3 |
|
4 |
|
5 |
|
6 |
|
7 |
|
8 |
|
9 |
|
Як бачимо, допомогти дитині вчитися таки нелегко, але все у ваших руках.
Як батькам заохотити дитину до навчання?
Слайд 17
Перш за все, є те, чого робити не потрібно:
• Не потрібно залякувати і карати, цим ви прищепите дитині не любов до навчання, а страх перед вами.
• Не потрібно платити за гарне навчання - цим ви розвинете у дитини споживацьке ставлення до життя взагалі, і до вас зокрема.
• Не потрібно ставити умови і обмеження в категоричній формі - нічого, крім негативних емоцій у дитини це не викличе.
Слайд 18
З іншого боку, потрібно і навіть необхідно:
• З самого дитинства заохотити дитину до постійного здобуття нових знань.
• Сприяти дитині в навчальному процесі, але не робити нічого за дитину.
• У випадку якщо є проблеми з вчителями, залагоджувати їх дипломатично.
• У разі проблем з однолітками в школі, намагатися вирішити їх разом з дитиною.
• Пояснити дитині, наскільки важливий результат отримання знань.
І, нарешті, батькам необхідно пам’ятати, що життя людини не може складатися тільки з роботи і навчання, навіть якщо цій людині всього сім, дванадцять чи п’ятнадцять років.
Слайд 19
Слайд 20
Слайд 21
Слайд 22
Анкета для батьків
Що заважає мені вчитися? (Чому?)
1. Лінь ___________________________________________________________
__________________________________________________________________
2. Інтернет (соціальні мережі) _______________________________________ __________________________________________________________________
3. Комп'ютер і телевізор ____________________________________________
__________________________________________________________________
4. Телефон_________________________________________________________
__________________________________________________________________
5. Певні риси характеру (неуважність, незібраність, нерішучість) ______
__________________________________________________________________
6. Друзі___________________________________________________________
_________________________________________________________________
Що заважає мені вчитися? (Чому?)
1. Лінь ___________________________________________________________
__________________________________________________________________
2. Інтернет (соціальні мережі) _______________________________________ __________________________________________________________________
3. Комп'ютер і телевізор ____________________________________________
__________________________________________________________________
4. Телефон_________________________________________________________
__________________________________________________________________
5. Певні риси характеру (неуважність, незібраність, нерішучість) ______
__________________________________________________________________
6. Друзі___________________________________________________________
_________________________________________________________________
___________________________________________________________________
Що заважає мені вчитися? (Чому?)
1. Лінь ___________________________________________________________
__________________________________________________________________
2. Інтернет (соціальні мережі) _______________________________________ __________________________________________________________________
3. Комп'ютер і телевізор ____________________________________________
__________________________________________________________________
4. Телефон_________________________________________________________
__________________________________________________________________
5. Певні риси характеру (неуважність, незібраність, нерішучість) ______
__________________________________________________________________
6. Друзі___________________________________________________________
_________________________________________________________________
___________________________________________________________________