Доповідь. БАТЬКІВСТКІ ЗБОРИ "Що заважає та допомагає дитині вчитися"

Про матеріал
Доповідь. БАТЬКІВСТКІ ЗБОРИ "Що заважає та допомагає дитині" вчитися.Роман Марія Юріївна Директор НВК "Широківська ЗОШ І-ІІ ступенів-ДНЗ" Освіта - вища
Перегляд файлу

ТЕМА. "Що заважає і що допомагає дитині вчитися"

Слайд 2  

Слайд 3

слайд№4Сьогодні ми повинні відійти від формальних, нецікавих класних та загальношкільних зборів.  Завдання нашого педагогічного колективу полягає у тому, щоб викликавши батьків до школи  не  тільки полаяти їх, пригрозити їм , що позбавляє вас бажання бувати у школі, а розв’язати поставлену проблему, непедагогічну ситуацію шляхом бесіди і порозуміння, побачити  в кожному учневі  його «Я», щось позитивне, помітити успіх, довести про це вам, залучити вас до загальношкільних справ  і разом з вами з’ясувати причину "Що заважає і що допомагає дитині вчитися"

      Справжня мудрість вихователя — батька, матері — в умінні дати дитині щастя. А щастя дитини — це і спокійний вогонь, який дає тепло та їжу, але вогонь цей може перетворитися і в катастрофічну пожежу. Усе залежить від того, як ви керуєте вогнем, дорогі батьки. В мудрості бути кочегаром цього вогнища — уся мудрість виховання. Але все ж наш вихованець — дитина, як сказав Сухомлинський

Слайд№5

Слайд№6http://berezskolan1.at.ua/vihrobota/img006.jpg

Слайд 7

Усі ми, батьки, бажаємо виростити свою дитину щасливою, розумною, щоб вона обрала правильну дорогу в життя, зуміла самореалізуватися.

            Вдома дитина веде себе по-одному,  а потрапляє у школу, у колектив, тут вона повинна дотримуватися певних правил, виконувати різні вимоги. Це служить вихованню волі, умінню жити серед людей.

               Батьки проводять багато часу на роботі. Здається, головне для них – дитину нагодувати, одягнути, створити певні умови, а часу для того, щоб поговорити з дитиною про те, що робиться в її душі не вистачає.

            А психологи стверджують для того щоб дитина почувала себе щасливою, потрібно сім разів протягом дня погладити її по голові, обійняти, поплескати по плечу, підбадьорити, тобто через тілесний дотик підтвердити: «Я люблю тебе!».

              Вчителі і батьки прагнуть зробити усе можливе, щоб навчання школярів було успішним, щоб кожна дитина досягла більш високих результатів. Адже навчання – це найважливіший обов’язок дітей.

             Батьки повинні проявити інтерес до всіх дітей шкільного віку, до розповіді дитини про те,  що відбувалося в класі, що пояснювали вчителі на уроці, що задали додому, як оцінили роботу учня.

                    Під час таких бесід батьки бачать, які предмети добре засвоюються,  а які – викликають труднощі у їхньої дитини, і можуть разом з вчителями знайти вихід і допомогти їй.

          Дитяча лінь, не ретельність, і не обов’язковість  відразу ж впадають в око і якщо вчасно не звернути увагу на систематичні недоробки при виконанні домашнього завдання це може призвести до відставання.

 

Слайд №8

Всі ми хочемо щоб дитина добре вчилася. Але чи може вона це? Чи не є наші вимоги завищеними? Від чого це залежить? Чи не забагато питань? Давайте разом поміркуємо. Адже ми передаємо дитині в генах не тільки колір волосся і форму очей але й природні додатки, на базі яких розвиваються здібності до якихось видів діяльності, виявляється що низькі успіхи з певного предмету є не провиною дитини, а її лихом, спадково переданим, тому успіхи дитини залежать і від батьків і від того, як вони організували підготовку дитини до школи, від їхньої допомоги в перші дні навчання і контролю за подальшим навчанням.

        Придивіться і подумайте, чи працюють наші діти в силу своїх природних задатків та можливостей.

 

Слайд №9

Деякі батьки припускаються помилки потураючи дітям у виборі улюблених та неулюблених предметів, мовляв, тобі синку, майбутньому лікарю чи податківцю не потрібна література чи географія.

           Знання потрібні і для багатого, всебічного, щасливого духовного життя, не пов’язаного з працею. Не бійтеся, того, що нашим дітям важко навчитися, слід боятися, коли їм занадто легко.

Тому тема наших зборів «Що допомагає і що заважає дитині вчитися»

Слайд №10

 

Слайд 11

Цей відомий афоризм можна перефразувати і для учнів: "Хто хоче вчитися, той шукає можливості, хто не хоче  ¾ шукає причини".

Що з заважає сучасній дитині вчитися?   Цікаво почути батьківську думку.

 

Слайд 12

1. Вправа "Калейдоскоп  думок"

Мета – активізація учасників шляхом заохочення  їхніх роздумів та висловлювань.

Батьки висловлюють власні думки з приводу того, що заважає вчитися їхнім дітям.

  • Виступ класного керівника Галас Т.М.
  • Виступ психолога школи Терлецької  Д.В.

 

 Директор.  Думки досить цікаві та оригінальні.

Чи цікаво вам почути, як самі учні визначили чинники, які заважають їх вчитися?

У школі серед учнів було проведено опитування на дану тематику, і ось які причини переважали:

Слайд 13

Із опитаних 72 учнів

1. Лінь - 28

Цю причину вказали більшість опитаних учнів

2. Інтернет (соціальні мережі) -  34

Теж досить поширена серед учнів відповідь

3. Комп'ютер і телевізор - 20

 Ці технічні засоби названі  більшістю опитаних учнів  і займають перші 3 місця

З 4 по 7 місце вказані такі причини:

4. Телефон

5. Певні риси характеру (неуважність, незібраність, нерішучість)

6. Друзі

7. Надмірні навчальні навантаження

Як бачимо у ваших поглядах на дану проблему та відвертих відповідях ваших дітей є багато спільного.

Усі озвучені чинники та деякі інші, які ми ще не згадали, можна об'єднати у дві великі групи: зовнішні і внутрішні.

 

Слайд 14

Зовнішні причини:

  1. зниження цінності освіти у суспільстві;
  2. нестабільність існуючої освітньої системи;
  3. недосконалість організації навчального процесу;
  1. негативний вплив середовища (ЗМІ, вулиця, родина).

Внутрішні причини:

  1. *      послаблення здоров’я школярів;
  2. *      низький розвиток інтелекту;
  3. *      відсутність мотивації до навчання;
  4. *      слабкий розвиток вольової сфери школярів.

Особлививою причиною Що заважає і   допомагає дитині вчитися є відвідування. Бо як кажуть пусту парту без дитини не навчиш

 

  Виступ заступника директора з НВР Терпая  В.В.

 

 

 

Слайд 15

Назва предмета

Високий

1-3

Достатній

4-6

Середній

7-9

Початковий

10-11

Річна

моні-торинг

Річна

моні-торинг

Річна

Моні-торинг

Річна

Моні-торинг

Українська мова

1

1

1

5

8

4

0

0

Українська література

2

1

2

2

6

7

0

0

Історія

 

 

 

 

 

 

 

 

Алгебра

 

 

 

 

 

 

 

 

Геометрія

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Аналіз роботи школи

 

Основну роботу з батьками наша школа проводить через батьківський комітет школи , де складається єдиний план спільної діяльності сім'ї, школи і громадськості, вирішуються питання покращення матеріально – технічної та навчально – методичної бази школи.

Слайд 16

Клас

Прізвище, ім’я  по-батькові

1

 

2

 

3

 

4

 

5

 

6

 

7

 

8

 

9

 

Як бачимо, допомогти дитині вчитися таки нелегко, але все у ваших руках.

Як батькам заохотити дитину до навчання?

 

Слайд 17 

Перш за все, є те, чого робити не потрібно:

• Не потрібно залякувати і карати, цим ви прищепите дитині не любов до навчання, а страх перед вами.

• Не потрібно платити за гарне навчання - цим ви розвинете у дитини споживацьке ставлення до життя взагалі, і до вас зокрема.

• Не потрібно ставити умови і обмеження в категоричній формі - нічого, крім негативних емоцій у дитини це не викличе.

Слайд 18 

З іншого боку, потрібно і навіть необхідно:

• З самого дитинства заохотити дитину до постійного здобуття нових знань.

• Сприяти дитині в навчальному процесі, але не робити нічого за дитину.

• У випадку якщо є проблеми з вчителями, залагоджувати їх дипломатично.

• У разі проблем з однолітками в школі, намагатися вирішити їх разом з дитиною.

• Пояснити дитині, наскільки важливий результат отримання знань.

І, нарешті, батькам необхідно пам’ятати, що життя людини не може складатися тільки з роботи і навчання, навіть якщо цій людині всього сім, дванадцять чи п’ятнадцять років.

 

Слайд 19

 

 

 

Слайд 20

 

Слайд 21

 

 

 

 

 

 

 

 

Слайд 22

 

 

 

 

 Анкета для батьків

Що   заважає мені  вчитися?  (Чому?)

1. Лінь   ___________________________________________________________

__________________________________________________________________

2. Інтернет (соціальні мережі) _______________________________________ __________________________________________________________________

3. Комп'ютер і телевізор ____________________________________________

__________________________________________________________________

4. Телефон_________________________________________________________

__________________________________________________________________

5. Певні риси характеру (неуважність, незібраність, нерішучість)  ______
__________________________________________________________________

6. Друзі___________________________________________________________

_________________________________________________________________

  1. Надмірні навчальні навантаження _____________________________

 

Що   заважає мені  вчитися?  (Чому?)

1. Лінь   ___________________________________________________________

__________________________________________________________________

2. Інтернет (соціальні мережі) _______________________________________ __________________________________________________________________

3. Комп'ютер і телевізор ____________________________________________

__________________________________________________________________

4. Телефон_________________________________________________________

__________________________________________________________________

5. Певні риси характеру (неуважність, незібраність, нерішучість)  ______
__________________________________________________________________

6. Друзі___________________________________________________________

_________________________________________________________________

  1. Надмірні навчальні навантаження _____________________________

___________________________________________________________________

 

Що   заважає мені  вчитися?  (Чому?)

1. Лінь   ___________________________________________________________

__________________________________________________________________

2. Інтернет (соціальні мережі) _______________________________________ __________________________________________________________________

3. Комп'ютер і телевізор ____________________________________________

__________________________________________________________________

4. Телефон_________________________________________________________

__________________________________________________________________

5. Певні риси характеру (неуважність, незібраність, нерішучість)  ______
__________________________________________________________________

6. Друзі___________________________________________________________

_________________________________________________________________

  1. Надмірні навчальні навантаження _____________________________

___________________________________________________________________

 

doc
Додано
26 березня 2019
Переглядів
1290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку