Доповідь на тему:Елементи краєзнавства на уроках географії, як засіб підвищення мотивації до навчальної діяльності.

Про матеріал
Основні завдання краєзнавчої діяльності в школі на сучасному етапі: 1. Допомогти школі у навчанні та вихованні, будувати навчально-виховну роботу з учнями так, щоб у них формувався діалектико-матеріалістичний світогляд. 2. Виховувати в дітей високе почуття патріотизму; 3. Прищеплювати любов до праці; 4. Виховувати міцний та дружний дитячий колектив; 5. Оздоровлювати дітей, зміцнювати їх фізично і морально; 6. Поповнювати зібраними у походах і на екскурсіях матеріалами Існуючи,
Перегляд файлу

Елементи краєзнавства на уроках географії, як засіб підвищення мотивації до навчальної діяльності.

Основні завдання краєзнавчої діяльності в школі на сучасному етапі:

1. Допомогти школі у навчанні та вихованні, будувати навчально-виховну

роботу з учнями так, щоб у них формувався діалектико-матеріалістичний

світогляд.

2. Виховувати в дітей високе почуття патріотизму;

3. Прищеплювати любов до праці;

4. Виховувати міцний та дружний дитячий колектив;

5. Оздоровлювати дітей, зміцнювати їх фізично і морально;

6. Поповнювати зібраними у походах і на екскурсіях матеріалами Існуючи,

або створювати нові шкільні краєзнавчі музеї, кабінети, краєзнавчі гуртки.

Краєзнавча робота з географії найбільш ефективна тоді, коли має ідейнополітичну спрямованість, підпорядкована навчально-виховним завданням

школи, пов’язана з життям, а її методи відповідають віковим особливостям та

інтересам учнів.

Краєзнавчу роботу потрібно проводити планово, додержуючи наступності.

Корисно при цьому підтримувати зв’язки з відповідними місцевими установами

та організаціями, поєднувати комплексні дослідження з докладним вивченням

окремих питань.

На всіх етапах краєзнавчої діяльності застосовуються різноманітні методи

досліджень: літературний, картографічний, статистичний, дослідницький,

анкетний, метод бесід фотографування. На практиці ці методи, як правило,

поєднуються.

Використання краєзнавчих матеріалів на уроках географії

Краєзнавчий принцип покладено в основу шкільної програми з географії, є

основним і в організації позакласної роботи. Краєзнавча інформація необхідна

сьогодні під час вивчення багатьох тем. Наприклад, вивчаючи фізичну й

економічну географію України у 8-9 класах, варто розширити й поглибити

матеріал краєзнавчими даними про природні особливості, промисловість,

сільське господарство, історичне минуле, соціально-економічний розвиток

свого краю.

Оволодіння краєзнавчих матеріалів не може обмежуватися лише

вивченням літературних джерел. На мою думку, це має бути активне

дослідження способом спостереження за природними явищами й організація

екскурсій та походів. Вважаю, що тільки так можна навчити учнів «не лише

дивитися, а й бачити, не лише знати, а й розуміти», прищепити їм той «інстинкт

місцевості», про який говорив свого часу К.Ушинський, коли радив викладати

географію на основі краєзнавства.

Принцип краєзнавства в своїй роботі реалізую через проведення найбільш

доступних і масових форм вивчення природи та господарства рідного краю, в

яких переважають елементи живого спостереження, екскурсій, подорожі.

Значення екскурсій, полягає в цілеспрямованому вивченні рідного краю для

здобуття загально географічних знань.

Зібраний учнями на екскурсіях краєзнавчий матеріал оформлюється у

вигляді фотоальбомів, рукописних журналів, схем і картосхем, стіннівок,

таблиць, діаграм. Бо саме краєзнавство має важливе дидактичне значення. Воно

забезпечує наочність викладання географії, активізує учнів, підвищує їхнє

прагнення до самостійності в роботі, прищеплює їм практичні навички й

уміння, формує наукове світорозуміння, заохочує до посильної участі у

громадському житті, виховує почуття патріотизму.

 

docx
Пов’язані теми
Географія, Інші матеріали
Додано
21 лютого 2023
Переглядів
372
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку