Доповідь на тему: "Проблема адаптації 1 класу до уроків музичного мистецтва (з досвіду вчителя музики Черкаської ЗОШ І-ІІ ст.)".

Про матеріал
Доповідь підготовлена до шкільної наради. Вона стане у нагоді вчителям музичного мистецтва, допоможе їм поповнити всій власний досвід щодо проблеми адаптації учнів 1 класу до уроків музичного мистецтва.
Перегляд файлу

Проблема адаптації 1 класу до уроків музичного мистецтва

(з досвіду вчителя музики Черкаської ЗОШ І-ІІ ст.)

 

Початок навчання дитини в першому класі – складний і відповідальний етап у її житті, адже відбувається дуже багато змін. Це не тільки нові умови життя та діяльності, а й нові контакти, нові стосунки, нові обов’язки.

Не день і не тиждень потрібно для того, щоб звикнути до школи по-справжньому. Це досить тривалий процес, пов’язаний зі значним напруженням усіх систем організму. Лише через 5-6 тижнів поступово підвищуються та стають стійкішими показники працездатності, у дитини спадають напруження та тривожність.

У період адаптації першокласників до систематичного шкільного навчання уроки музичного мистецтва відіграють особливу роль. Музичні заняття сприяють зняттю емоційної напруги, м’язових затисків, підвищенню працездатності, розвивають уяву, фантазію, здатність до емпатії, виразність міміки і рухів. Крім того, музика, як засіб виховання, надає естетичного забарвлення духовному життю дитини. ЇЇ головним завданням у школі є не стільки навчання музиці, скільки вплив через музику на світ учнів.

«Музика є самим чудодійним, самим тонким засобом залучення до добра, краси, людяності. Слухаючи музику, людина пізнає себе, і пізнає насамперед, що вона людина, прекрасна, народжена для того, щоб бути прекрасною, і якщо в ній є щось погане, то це треба перебороти; відчути погане в самому собі і допомагає музика»,- говорив видатний педагог В.О.Сухомлинський.

Вивчаючи музику, учні вже с першого класу відчувають, що музика – це саме життя. Життєвого матеріалу більш ніж  достатньо, і вчитель може вільно відбирати його в залежності від власних знань, власних інтересів та особистого життєвого досвіду.

У програмі музичного мистецтва першого класу передбачені різні види діяльності: прослуховування музики, спів, музично-ритмічні рухи, гра, бесіда, робота з музично-шумовими інструментами, театралізація ігрових пісень, робота над виразністю мови, концертна діяльність.

«Музика – уява – фантазія – казка – творчість - … доріжка, йдучи якою, дитина розвиває свої духовні сили», - писав В.О.Сухомлинський. На своїх уроках я теж обрала путь до сердець малюків через казку, цікаві ігри, дитячу творчість засобами музики. На мою думку, цей путь і є педагогічна підтримка – допомога першокласникам в подоланні труднощів, страхів, негативних переживаній.

В нашої школі адаптація 1 класу до уроків музичного мистецтва пройшла успішно. Всі учні позитивно ставляться до уроків музики, вимоги вчителя сприймають адекватно; чемні, уважно вислуховують вказівки; музичні вправи виконують охоче і сумлінно, старанно співають.

Найбільш активні на уроках: Істратова Дарина, Колісниченко Арина, Кучма Микита, Грибанов Данило.

Таки учні як: Папуша Сніжана, Копитько Богдан, Літковець Руслан  потребують окремої уваги вчителя. Це стосується підвищення емоціонального настрою, спритності, переключенню уваги, швидкості реакції сіх дітей.

Завдання вчителя у вихованні школярів полягає у методичному впливі на дітей з метою розвитку в них духовної, емоційно-моральної й освіченої особистості. Одним із засобів для реалізації цього завдання і є, з одного боку, музичне мистецтво, а з іншого – особистий приклад учителя.