Доповідь На тему: «Виховання у дітей морально-етичних норм поведінки – завдання сучасної педагогіки»

Про матеріал
Саме дитячий садок має забезпечити фізичне, психічне, здоров'я дитини, її різнобічний гармонійний розвиток, набуття життєвого досвіду, стати своєрідним посередником між родиною та широким світом.
Перегляд файлу

Доповідь

На тему: «Виховання у дітей морально-етичних норм поведінки – завдання сучасної педагогіки»

 

Вихователь:

Рой Д.О.

 

Саме дитячий садок має забезпечити фізичне, психічне, здоров'я дитини, її різнобічний гармонійний розвиток, набуття життєвого досвіду, стати своєрідним посередником між родиною та широким світом. У процесі морального виховання педагоги повинні засвоїти самі й навчати своїх вихованців правил людського співжиття:

— дотримання норм культурної поведінки;

— спілкування на основі добрих почуттів і взаємин;

— взаємна ввічливість;

— усвідомлення себе членом колективу і вміння добре поводитись у колективі;

— гуманізм, дисциплінованість, витримка, скромність, товариськість, чуйність;

— позитивна мотивація власної трудової діяльності;

— повага до праці товаришів і дорослих;

— бережливе ставлення до природи, шана до землі;

— дбайливе ставлення до речей.

Зміст усієї системи морально-правового виховання визначений програмами (чинними) виховання дітей дошкільного віку та Базовим компонентом дошкільної освіти.

А моральне виховання дітей передбачає:

— засвоєння та розуміння морально-правових норм;

— формування позитивного ставлення до морально-правових норм;

— виховання моральних почуттів;

— формування психологічних установок на соціально активну поведінку;

— подолання вад характеру та виправлення поведінки;

Процес засвоєння дитиною моральних норм може бути примусовим, а може — і саме це найкращий шлях — відбуватись як свідоме й гармонійне перетворення вимоги до неї у внутрішню настанову, яка з часом стане звичкою.

Стадії розвитку моральної свідомості:

1.Доморальний період (дитина слухається, щоб уникнути покарання).

2.Рівень конвенційної моралі (дитина прагне бути доброю, слухняною, очікуючи схвалення з боку авторитетних людей, відчуваючи сором перед їхнім

осудом).

3.Рівень автономної моралі (дитина віком 5-7 років уже здатна усвідомлювати відносність та умовність соціальних норм).

У психології є таке поняття, як «емоції», — це почуття, з яких складається емоційний світ дитини. А ставлення до людей, практичної діяльності й до самого себе називають моральними почуттями, і вони невід'ємні від норм моральної поведінки. їхнім джерелом є взаємини людей, спільна діяльність. Моральні почуття тісно пов'язані з формуванням у дітей чітких, зрозумілих, значущих уявлень про добро і зло права й обов'язки, правду і неправду, чесність, честь, відповідальність тощо.

Завдання педагогів — уже в дошкільному віці сформувати певні види моральних почуттів. А саме:

  • Почуття правди.
  • Почуття довіри.
  • Почуття справедливості.
  • Почуття емпатії.
  • Почуття прихильності.
  • Почуття гідності.
  • Почуття чесності.
  • Почуття відповідальності.
  • Почуття сорому.
  • Почуття совісті.
  • Почуття успіху.
  • Громадянські почуття.

Зауважимо, що дитина лише тоді ставитиметься до інших з розумінням і повагою, коли відчуватиме повагу до себе самої. Авторитарні форми впливу гальмують її розвиток, живлять невпевненість у собі, перешкоджають формуванню самостійності та відповідальності.

Виховання малюка починається насамперед із виховання дорослого. Ха­рактер і якість виховання значною мірою залежить від особистості й педагога, його фахового рівня. Педагогічна майстерність — важлива умова оптимізації процесу морального розвитку дошкільнят.

Складові педагогічної майстерності:

—  гуманізм (гуманістична спрямованість інтересів, ідеалів);

—  фахові знання (знання психології, педагогіки, методики дошкільного виховання);

—  педагогічні здібності (дидактичні, комунікативні, перцептивні);

—   педагогічна техніка (вміння керувати своєю поведінкою та діяльністю, взаємодіяти з іншими людьми).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
29 січня 2023
Переглядів
745
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку