Доповідь "Ранкові зустрічі"

Про матеріал
Кожен учитель намагається використовувати такі форми і методи навчання, що зацікавлювали б дітей навчальним матеріалом, заохочували вчитися. Такими методами є ранкові зустрічі.
Перегляд файлу

 

 

Ранкові зустрічі.

Особливості їх проведення.

 

 

Кожен учитель намагається використовувати такі форми і методи навчання, що зацікавлювали б дітей навчальним матеріалом, заохочували вчитися.

 

Практика ранкової зустрічі — це один із перших методів, які застосовують учителі у своїх класах, орієнтованих на учня.

 

Ранкова зустріч -  займає важливе місце в повсякденному розкладі. Тому учителі щоденно  присвячують їй  20-25 хвилин на початку дня, щоб створити позитивну атмосферу в класі на весь день, націлити дітей на робочий лад.

Ранкова зустріч - це зустріч учнів на початку дня  з учителем та своїми однокласниками. Учні збираються, щоби привітати один одного, вислухати думки друзів про певне питання, поставити свої питання, обговорити якісь проблеми та  поділитися власним досвідом. Вона дає педагогам можливість навчити школярів взаємної поваги та позитивного ставлення одне до одного , сприяє формуванню цілісного колективу. Після вітання діти беруть участь у короткій,  груповій вправі, яка націлена на  виховання почуття неконкурентної команди та відчуття єдності. Закінчується ранкова зустріч щоденними новинами, які  готує вчитель, щоби підкреслити навчальні завдання цього дня.

 

Ранкова зустріч складається з чотирьох основних компонентів.

 

1) Вітання – перший компонент ранкової зустрічі. Учні разом із вчителем, (асистентом учителя, якщо він є) розміщуються у колі. Усі діти вітаються і це забезпечує розуміння, що вони є важливими членами групи.

Під час вітання кожен з повагою звертається до інших на  ім’я, у колі створюється доброзичливий настрій. Діти усвідомлюють свою важливість і допомагають іншим почуватися значимими.

 Вітання створює спокійний і розважливий настрій для наступного елементу зустрічі – обміну інформацією.

2) Обмін інформацією – другий компонент ранкової зустрічі. Учні висловлюють свої думки, обмінюються ідеями та пропонують важливі для них теми для обговорення. Однокласники ставлять запитання або висловлюють коментарі з певної теми, проблеми. Таким чином учні дізнаються про інших і надають можливість решті дізнатися про себе. Кожна дитина може поставити запитання чи прокоментувати, а учень, який повідомляє інформацію, відповідає на запитання та коментарі товаришів. Обмін інформацією допомагає розвивати навички, які дають змогу навчатися впевнено говорити і слухати.   Обмін інформацією формує у школярів навички вільних висловлювань перед іншими дітьми та батьками.

3) Групове заняття - третій компонент ранкової зустрічі, що розпочинається після спокійного періоду обмірковування інформації. Мета групових занять полягає в об’єднанні групи. Кожен її учасник приєднується до спільних розваг — співає, грається в ігри, що не передбачають суперництво. У класі створюється відчуття єдності, радості через виконання пісень, участі в іграх, коротких і швидких заняттях. Ігри та заняття, позбавлені елементів суперництва, кооперативні за суттю, враховують індивідуальний рівень розвитку певних навичок дітей. Такі групові заняття, здебільшого, пов’язані з навчальною програмою чи темою, яка в цей час вивчається у класі. Групові заняття менш структуровані, аніж такі компоненти ранкової зустрічі, як вітання та обмін інформацєю, спрямовані на задоволення притаманного дітям бажання рухатися.

4) Щоденні новини – завершальний елемент ранкової зустрічі. У звичайному зошиті, альбомі для малювання чи блокноті учні ведуть власні записи. Діти самостійно обирають тему для записів, визначають, чим писати: олівцем чи фломастером, звичайною кульковою ручкою чи кольоровою. У кожного школяра — свій щоденник. Дитина обирає з-поміж кількох запитань ті, на які вона хоче відповісти. Відповідаючи на запитання, учні можуть просто малювати або роботи позначки протягом п’ять хвилин. Діти вчаться вільно висловлювати свої думки, розвивають мислення і момовлення. Такий метод надає можливість виявити свої почуття. Право обиратимає тільки дитина.

 Щоденні новини — це письмове оголошення, яке щодня вивішується на відповідному стенді чи дошці. Письмове оголошення налаштовує учнів на те, що має вивчатися цього дня, а також дає можливість обміркувати події та навчання попередніх днів. Щоденні новини допомагають дітям тренувати навчальні навички, що сприяють розвиткові математичних та мовленнєвих навичок. Щоденні новини можуть містити різноманітні завдання (заповнення календаря, перегляд розкладу виконання робіт, створення графіка погоди), що активізує початок індивідуальної роботи або діяльність у центрах активності.

Рекомендовану послідовність компонентів – вітання, обмін інформацією, групове заняття, щоденні новини – можна змінити відповідно до потреб кожного класу. Деякі педагоги закінчують ранкову зустріч груповим заняттям, оскільки воно створює відчуття спільноти, готує клас до роботи упродовж дня. Інші завершують ранкову зустріч щоденними новинами, оскільки це створює перехід до навчального матеріалу.

 

У класі орієнтованому на дитину, учні самостійно керують власною поведінкою і приймають правильні рішення під керівництвом вчителя. Педагоги сприяють розвитку самоконтролю, дозволяючи дітям встановлювати основні принципи поведінки у класі через запровадження правил класу.

 

ПОВНА КИШЕНЯ ВІТАНЬ :

Прості вітання :

  •                  Рукостискання.
  •                  Жестове вітання
  •                  Арабське вітання – Ассалам Алейкум.
  •                  «Хай-файв» (вітання, коли одна людина плескає піднятою долонею в долоню іншої людини).

«Компліменти» Діти говорять один одному приємні слова, компліменти. Та відповідають подякою за комплімент. Можна сюди приєднати звертання. «Повітряна кулька» Кожен гравець надуває кульку та пише своє ім’я. Вмикається музика, діти підкидають кульки догори. Через деякий час музика вимикається, і кожен віддає кульку, що опинилася в руках, власнику та називає його ім’я. Гра повторюється кілька разів.

ІГРИ ПІД ЧАС ОБМІНУ ІНФОРМАЦІЄЮ

«5 важливих речей» Гра проводиться в парах. Пари мовчки, жестами показують один одному 5 важливих для себе речей. Потім партнери розповідають про те, що зрозуміли. Для того, щоб зекономити час, можна запрошувати до розповіді не всіх учнів, а тих на кого впаде вибір.

«Бінго» Діти способом відривання роблять ляльку відповідно до своєї статі. На ляльці пишуть своє ім’я. Потім на голівці можна записати назву улюбленої книжки, там де очі - улюблений мультфільм, де вушка – ім’я улюбленого співака. Там де животик – улюблена страва, на ручках – улюблену справу, на ніжках – місце, яке найбільше вразило. Потім всі встають і починають спілкуватись з учасниками групи. Якщо виникає співпадіння, то діти вигукують: «Бінго!». Можна відзначати кількість співпадінь. Якщо співпадінь немає, то можна прорекламувати те що любиш ти

Перебіг ранкової зустрічі

1. Вітання.

 Доброго ранку!

Привіт, здоров! Щоб день нам удався.

Хелов!

- Ну що поїхали ? Під грайливу музику учитель показує різні види транспорту, а діти повторюють за ним.

- Поїхали машиною.

- Полетіли літаком.

- Поїхали на велосипеді.

- Крокуємо.

- Пливемо по морю.

 Вправа « Приємне слово» Діти стають у коло і простягають перед собою руки, заплющивши очі. На рахунок «один, два, три» вчитель непомітно кладе в долоні одного з учнів «чарівну паличку». Дитина, що її отримала, виходить у центр. Це — фея доброти. (Якщо хлопчик — чарівник.) Фея торкається до будь-кого «чарівною паличкою» і каже йому щось приємне. Та дитина має сказати приємне слово своєму сусідові і так далі по колу.

2. Обмін інформацією.

- Чи пам’ятаєте Ви тему тижня?

- Тема тижня: «Я – мандрівник».

- Сьогодні ми продовжуємо мандрувати. А якою країною? Ви дізнаєтеся коли на фліп-чарті складете слово з розсипаних букв, які написані на квіточках.

- То якою країною ми будемо подорожувати?(Україною).

- Тема дня: Куди ми помандруємо? Подорож Україною.

- Так. Ми сьогодні будемо мандрувати нашою Батьківщиною.

- Давайте пригадаємо.

 Яке місто є столицею нашої держави? (Київ)

 Яка мова в Україні є державною? (Українська)

 Як називається найбільша річка України? (Дніпро)

 Назвіть моря України. (Чорне море, Азовське море)

 Що являє собою герб України? (Тризуб)

 Які кольори державного прапора України? (Жовтий і блакитний)

- Україна для нас – найрідніша, найдорожча, найкраща у світі, бо це наша рідна земля, на якій ми народилися й живемо, де жили й працювали Ранкові зустрічі 25 наші предки. Україна – це тихі води і ясні зорі, зелені сади, білі хати, лани золотої пшениці, медові та молочні ріки.

- Щоб подорожувати Україною, нам потрібно зібрати рюкзак. Давайте пограємо у гру «Збери рюкзак» і пригадаємо, які речі необхідні нам для подорожі. Гра «Збери рюкзак » На килимку лежать різні речі. Учням потрібно вибрати і покласти в рюкзак ті, які необхідні для подорожі.

- Отже, рюкзак зібраний.

-А щоб дізнатися на якому транспорті будемо мандрувати, спробуйте відгадати загадку.

Пасажирський чи товарний,

Металевий він і гарний.

Все ховає у вагонах

І стає лиш на перонах (потяг).

- Так, будемо подорожувати потягом. Я замовила квитки по Інтернету, кур’єр доставив їх нам. Мені дуже прикро, бо я помітила, що у квитках допущено помилки. Очевидно, комп’ютер дав збій. І не вписали ваші імена та прізвища. Давайте сядемо за парти і виправимо цю помилку. (Учні сідають за парти і заповнюють квитки.)

- Будь ласка, надрукуйте своє ім’я та прізвище.

3. Щоденні новини.

- Давайте звіримо з квитком.

- Яке сьогодні число?(23)

- Який місяць? (січень)

- Який рік? (2022)

- Яка пора року надворі? (Зима)

- Доведіть, що це зима.

- Які ще зимові місяці ви знаєте?( грудень,лютий)

- Якою погодою зустріла нас сьогодні природа?

- Квитки ми придбали. Звірили і можемо вирушати у подорож.

4. Групове заняття. (Діти обирають колір косинки і об’єднуються у групи ) Один, два, три. По кольору в групи об’єднались ми.

- А якими містами України будемо мандрувати, ви дізнаєтесь коли складете пазли. (Під музичний супровід).

1-ша група. Місто Київ.

 2-га група. Місто Харків.

3-тя група. Місто Вінниця.

4-та група. Місто Одеса.

- То які міста ми сьогодні відвідаємо ?

- Давайте утворимо вагончики. У потязі вагони розташовані в певному порядку. Спочатку 1, потім – 2,3,4.Давайте ми з вами займемо місця, відповідно до номеру, який вказаний у квитку.(Створення потягу). Подорожуючи потягом ми будемо милуватися містами нашої країни. Отже,вирушаємо .( Під пісню «А я з друзями мандрую по землі») .

 - Ми зараз вийдемо з потягу і сідаємо на галявину.( Діти сідають на свої місця). - Ми з вами поринемо у віртуальну подорож «Міста України». Перегляд відео. - Я вам бажаю гарного трудового дня і коли ви будете дорослими, щоб мандрували по всьому світу. Тож давайте поаплодуємо собі за гарну роботу.

 

Піклування одне про одного, відчуття емоційної безпеки, потрібної для того, аби ділитися важливими ідеями та досвідом, готовність допомагати друзями — це саме ті якості, що відображають суть ранкової зустрічі.

doc
Додано
12 червня 2022
Переглядів
1173
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку