Доповідь "Засоби педагогічних впливів, спрямованих на соціалізацію учнів молодшого шкільного віку"

Про матеріал
Сучасна школа не повинна давати тільки знання, уміння, навички, а й розвивати учня як особистість, здатну застосовувати ці знання, уміння і навички у сучасному житті.
Перегляд файлу

Вчитель Шило Н.П.

Засоби педагогічних впливів, спрямованих на соціалізацію учнів молодшого шкільного віку

Моє заповітне бажання –

 передати тобі ту життєву мудрість,

 яку називають умінням жити.
В. О. Сухомлинський
( з листа до дочки )

А уміння жити — це процес, через який  безпорадне  дитя поступово перетворюється на особу, яка розуміє і саму себе, і навколишній світ, адаптується до нього, набуваючи знань та звичок, притаманних культурі  певного суспільства, в якій він (або вона) народився (народилася).Зараз цей процес називається соціалізація.
          Сучасна школа не повинна давати тільки знання, уміння, навички, а й розвивати учня як особистість, здатну застосовувати ці знання, уміння і навички у  сучасному житті.

 Діти молодшого шкільного віку - особливий народ. Вони сповнені завзяття, ентузіазму, загадковості, відкриті для сприймання нового, готові до дружби і з широко відкритими очима вступають у шкільне життя. Тому важливу роль у соціалізації учнів відіграє вчитель.

Саме вчитель, задовольняючи потребу молодшого школяра в спілкуванні з дорослими й ровесниками, цим самим має створити середовище для його соціалізації.

Ефективність соціалізації  учнів початкової школи зростає, коли їх життєдіяльність відбувається в такому педагогічно організованому просторі, який постійно змінюється, тобто, в якому створюються ситуації, аналогічні тим, що чекають учнів у дорослому житті

А тому так важливо з приходом дитини до школи створювати умови для її спілкування як з дорослими, так і з ровесниками в усіх видах їх діяльності.

Соціалізація дитини до конкретних умов життя реалізується у багатьох новітніх освітніх технологіях. Ці технології навчання не тільки допомагають створенню необхідної атмосфери для занять, а й знімають внутрішню скутість, сприяють соціалізації дітей, виховують в них почуття толерантності, розвивають навички спілкування та регуляції спільної діяльності.

Власний досвід свідчить про те, що які б інноваційні технології ми не впроваджували в практику, досягти успіху можна лише зацікавивши учня на уроці, коли, розвиваючи свої здібності, він задовольняє пізнавальні потреби.

Ігрові технології

Використовуючи ігрову технологію, я навчаю дітей не так, як нам дорослим зручно презентувати навчальний матеріал, а як дітям зручно та природньо його отримати. Також технологія дозволяє мені залучати кожного учня в роботу, враховуючи його інтереси, схильності, рівень підготовки до предмету.

Здоров’язберігаючі технології

Впроваджуючи в навчальний процес здоров’язберігаючі технології я стараюсь створювати позитивний фон та атмосферу психологічного комфорту, ситуації успіху.

Проблемно – пошукові

Діти за своєю природою - випробовувачі. Вони з великою цікавістю приймають участь в різноманітних випробовуваннях. Важливо навчити дітей спостерігати, порівнювати, задавати питання та виробити бажання знайти відповіді.

Інтерактивні технології

На мою думку, в молодшому шкільному віці ефективні умови для взаємодії учасників навчального процесу створюються в процесі використання інтерактивних технологій навчання, яка передбачає діалогічність, підтримку індивідуального розвитку дитини, надання їй самостійності в прийнятті рішень, творчості.

Технологія проблемного навчання

Цю технологію я використовую таким чином, щоб учні не залишалися пасивними слухачами та виконавцями, а перетворювалися на активних дослідників навчальних проблем. Навчальна діяльність стає творчою. Діти краще засвоюють те, що відкрили самостійно та відтворили самостійно .

Дитина успішно розвивається і сприймає радість життя, якщо воно несуперечливе, гармонійне.

Процес соціалізації не може здійснюватися без активної та безпосередньої участі батьків. Щоб досягти справжнього результату у вихованні й соціалізації дітей можна лише тоді, коли будуть гармонічно поєднуватися всі види педагогічного впливу, зокрема і сім’ї, і школи.
Тому підтримка зворотнього зв язку з батьками- участь батьків у шкільному житті- створить умови для забезпечення активної участі дорослих у формуванні навичок соціальної компетентності дітей, їх підготовку до самостійного життя.

docx
Додано
21 вересня 2022
Переглядів
225
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку