Навчальна програма курсу "Вчимося жити разом"

Про матеріал
Навчальна програма предмету «Вчимося жити разом» Укладено за модельною навчальною програмою «ВЧИМОСЯ ЖИТИ РАЗОМ. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Лаврентьєва І.В., Хомич О.Л.)
Перегляд файлу

Навчальна програма предмету «Вчимося жити разом»

Укладено за модельною навчальною програмою «ВЧИМОСЯ ЖИТИ РАЗОМ. 5-6 класи» для закладів загальної середньої освіти (автори Воронцова Т.В., Пономаренко В.С., Лаврентьєва І.В., Хомич О.Л.)

Кі-ть годин

Зміст

Види навчальної діяльності

Очікувані

результати навчання

1

7год

Роль цінностей у

житті людини.

Життєві цінності.

Родинні цінності. Цінності українського народу. Загальнолюдські цінності.

Дослідження особистих цінностей.

Ієрархія цінностей. Обговорення родинних цінностей

і цінностей українського народу.

-                     Визначає свої потреби, бажання, інтереси й цілі. - Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби.

-                     Виконує різні ролі в груповій роботі.

-                     Визначає відмінності між людьми як ціннісну ознаку індивідуальності.

-                     Толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці й доброту.

Проявляє психосоціальні компетентності:

-                     визначення життєвих цінностей

-                     спільної діяльності та співробітництва

2

Самооцінка і поведінка людини.

Унікальність людини.

Види самооцінки.

Визначення своїх унікальних якостей.

Обговорення видів

- Оцінює надійність різних джерел інформації (ЗМІ, реклама, соцмережі тощо).

 

 

 

Вплив самооцінки на поведінку людини. Реагування на критику. Впевненість і самовпевненість.

Самооцінка характеру.

самооцінки та її впливу на поведінку людини.

Самооцінка рис характеру.

-                     Розрізняє ситуації, коли силу переконання використали з позитивними чи негативними намірами.

-                     Визначає свої потреби, бажання, інтереси й цілі.

-                     Самостійно створює й реалізовує короткострокові плани щодо досягнення успіху, зокрема в навчанні, спорті, побуті тощо.

-                     Застосовує вербальні й невербальні засоби спілкуван ня для конструктивної комунікації.

-                     Розуміє перспективність своєї діяльності для успішного майбутнього.

-                     Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби.

3

Повага до різноманіття Схожість і відмінність людей. Повага до особистих якостей інших людей. Толерантність. Уміння працювати спільно.

Дослідження різноманіття і поваги до інших людей та ознак дискримінації.

Аналіз аргументів на користь роботи в команді.

4

Що сприяє порозумінню між людьми

Уміння слухати і говорити.

Здатність розуміти і використовувати мову тіла.

Щира і доброзичлива манери спілкування.

Моделювання вербальних і невербальні способів спілкування.

Відпрацювання умінь активного слухання.

5

Коло стосунків. Дружня

Дослідження ознак

 

 

 

родина.

Родина як осередок любові,

емпатії, взаємної допомоги та відповідальності.

Склад родини.

Обов’язки членів родини. Допомога дітей батькам

та іншим дорослим у родині.

люблячої родини.

Наведення учнями прикладів своїх сімейних обов’язків.

-                     Встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку.

-                     Толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці й доброту.

-                     Пояснює почуття інших осіб і визнає їхнє право на вираження своїх почуттів.

-                     Виявляє чуйне ставлення до людей з особливими потребами.

-                     Виявляє розуміння індивідуальних відмінностей

(гендерних, расових, національних, фізичних тощо.

6

Коло стосунків. Стосунки з друзями й однокласниками. Ознаки справжньої дружби.

Формування дружніх стосунків між хлопчиками і дівчатками. Способи підтримки доброзичливих взаємин із однокласниками.

Дослідження якостей справжнього друга.

Моделювання уміння представляти своїх друзів.

Обговорення способів підтримки

доброзичливих взаємин із однокласниками.

 

7

 

Урок контролю навчальних досягнень та корекції знань

-                     Виявляє чуйність до осіб, що потребують допомоги.

Проявляє психосоціальні компетентності:

-                     спільної діяльності та співробітництва

-                     позитивної самооцінки

-                     мотивації успіху

-                     співчуття

-                     ефективного спілкування

-                     протидії тиску і дискримінації

-                     визначення життєвих цінностей

-                     позитивної самооцінки

8

6 год

Друзі з особливими потребами Люди з інвалідністю. Виявлення

емпатії та поваги до людей

із вадами здоров’я Особливості спілкування з людьми, які мають вади

зору і слуху. Підтримка дітей з особливими потребами.

Обговорення, що відчувають

люди з вадами здоров’я, якщо вони не мають друзів. Дослідження прикладів видатних

людей із вадами здоров’я, які досягли життєвого успіху.

Моделювання уміння

висловити підтримку людям з особливими потребами.

9

Ефективне спілкування.

Ввічливість.

Уміння слухати. Як висловлювати прохання.

Як робити компліменти

Обговорення ознак ефективного спілкування.

Відпрацювання навичок ввічливого активного слухання.

Моделювання уміння висловлювати прохання і робити

 

 

 

 

компліменти

-  розв’язування конфліктів

-  самоконтролю

-  протидії тиску і дискримінації

10

Ефективне спілкування з дорослими. Коло дорослих, яким довіряють.

Спілкування з новими вчителями, іншими працівниками школи. Подолання невпевненості у під час спілкування в різних життєвих ситуаціях

Складання пам’ятки

«Дорослі, яким я довіряю» Моделювання уміння долати

невпевненість у життєвих

ситуаціях: розпитати дорогу,

передати на проїзд у громадському транспорті, висловити прохання, надати допомогу.

11

Конструктивне розв’язання конфліктів Види конфліктів. Розв’язання конфлікту поглядів.

Способи розв’язання конфлікту інтересів. Конструктивна поведінка в конфліктних ситуаціях.

Аналіз прикладів толерантного розв’язання конфлікту поглядів.

Дослідження чотирьох способів

розв’язання конфлікту інтересів

та ситуацій, в яких ці способи є доречними.

 

 

 

Запобігання конфліктам.

Обговорення способів, як запобігати конфліктам

 

12

Командна робота Дружні і небезпечні компанії. Команда. Ознаки командної роботи. Дружний клас.

Спільний проєкт

Дослідження ознак дружньої

команди: комунікація, кооперація, компроміс

Практикум командної роботи.

Обговорення спільного проєкту класу.

13

Протидія тиску, насильству і цькуванню Позитивні і негативні соціальні впливи.

Маніпуляції.

Упевнена поведінки. Протидія маніпуляціям і тиску однолітків.

Обговорення прикладів позитивного та негативного впливу однолітків. Моделювання уміння казати «ні».

Дослідження способів протистояння насиллю у своєму середовищі. Практикум уміння розпізнавати маніпуляції і протидії їм.

 

 

 

 

 

 

14

Безпека в інтернеті.

Мережа інтернет.

Соціальні мережі. Правила спілкування в мережі інтернет. Правила безпеки в інтернет.

Захист персональних даних.

Аналіз переваг і недоліків інтернету.

Дослідження правил ввічливого

і безпечного спілкування в

мережі інтернет. Аналіз прикладів ризикованої поведінки у мережі інтернет.

Обговорення правил захисту персональних даних.

15

4 год

Емоційна грамотність. Емоції, почуття, настрій.

Основні емоції та їх прояв.

Розпізнавання почуттів за мовою тіла.

Висловлення почуттів

за

Дослідження основних емоцій.

Практикум розпізнавання емоцій за невербальними ознаками.

Моделювання здатності ставити

себе на місце іншого,

-                     Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби. - Встановлює нові контакти й ефективно співпрацює для

досягнення результату, використовує різні засоби зв’язку.

-                     Толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці й доброту.

 

 

 

допомогою

«Я — повідомлень». Способи поліпшення настрою

уявляти, що він думає і відчуває.

Відпрацювання вміння висловлювати свої почуття за допомогою «Я — повідомлень». Дослідження способів поліпшення настрою.

-  Виявляє розуміння індивідуальних відмінностей

(гендерних, расових, національних, фізичних тощо. Проявляє наскрізні психосоціальні компетентності:

-  ефективного спілкування

-  спільної діяльності та співробітництва

-  протидії тиску і дискримінації

16

Екологічна відповідальність Що ми залишимо нащадкам.

Вплив людства на природу.

Сміттєва криза. Екологічні звички. Екологічна відповідальність. Принципи сортування відходів. Раціональне споживання.

Дослідження негативних наслідків

для природи діяльності людства.

Аналіз термінів розкладання різних видів сміття. Моделювання способів сортування сміттєвих відходів.

Обговорення, від чого

можна

відмовитися для збереження природи.

-                     Застосовує вербальні й невербальні засоби спілкування для конструктивної комунікації.

-                     Аналізує взаємозв’язок між потребами людини та обмеженістю ресурсів.

-                     Обстоює потребу ощадливого використання ресурсів і повторної переробки вторинної сировини. - Бере участь у груповій роботі, враховуючи індивідуальні особливості й потреби.

-                     Толерантно ставиться до поглядів, переконань, інтересів і потреб інших осіб, що не загрожують здоров’ю, безпеці й доброту. Проявляє наскрізні психосоціальні компетентності:

-                     ефективного спілкування

 

 

 

 

 

- спільної діяльності та співробітництва

17

Урок узагальнення та систематизації знань

 

 

 

 

 

 

 

pdf
Додано
22 вересня 2022
Переглядів
1367
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку