Доповнена та віртуальна реальність.
Створення власних ефектів
за допомогою додатка «Artivive».
Мета:
Матеріали, необхідні для проведення уроку:
Проектор для демонстрації відео та слайдів;
Класна дошка, крейда або маркери;
Смартфони на платформі Android чи iOS із додатком «Artivive»;
Додаток : AppStore, Google Play
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Вітання з класом. Перевірка присутності і готовності учнів до уроку.
Ось знову лунає дзвінок,
Запрошує всіх на урок.
Будемо дружно ми працювати,
Створювати та фантазувати.
II. ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄНИХ ЗНАНЬ, ДОМАШНЬОГО ЗАВДАННЯ
Що таке шкідливе програмне забезпечення та основні принципи боротьби з ним. Назвіть основні дії для захисту персональних комп’ютерів від шкідливого програмного забезпечення.
III. ВИВЧЕННЯ НОВОГУ МАТЕРІАЛУ.
Наприклад, коли ви спите і бачите сни – це реальність чи ні? А те, що ви бачите в кіно? А коли граєте в ігри на комп'ютері?
Тобто реальність – це все те, що може відбутися з нами насправді в свідомому стані.
А всі додаткові речі, такі як, наприклад, сни, кіно, чи комп'ютерні ігри, змінюють цю реальність.
А ви бажали колись змінити реальність чи доповнити її?
Ми любимо все нове і цікаве, що може зробити навчання корисним та незвичайним.
На уроці інформатики ми зможемо доторкнутись до одного з видів доповненої реальності, де ви будете використовувати свої ґаджети. На власному досвіді перевіримо, що таке доповнена реальність і побачимо її можливості.
Bridges AR - додаток, що дозволяє дослідити основні конструкції мостів, що може підштовхнути вас до креативного мислення при розробці власного шедевра. Режим «Fly» дозволяє здійснити «політ» над мостом та оглянути його з висоти пташиного польоту.
Як це працює?
1. Завантажуєте додаток на телефон/планшет.
2. Роздруковуєте ключові зображення.
3. Запускаєте додаток на телефоні, наводите камеру на зображення, і ви бачите 3D моделі мостів.
Візуалізація навчального матеріалу полегшує його сприйняття та засвоєння. Інформатика — наука, що потребує ілюстрації теоретичного матеріалу. Правильно підібраний демонстраційний матеріал допомагає краще зрозуміти різноманітні процеси та прийоми роботи. Звичайні 2D зображення класичних підручників, посібників та монографій не дають повноцінного уявлення про структура та вид тої чи іншої діяльності. Таким чином, для ефективного вивчення інформатики, на сучасну пору доцільно використовувати численні демонстрації, які є неможливими без використання мультимедійних презентацій, Інтернет-ресурсів, та програм-реалізаторів доповненої реальності.
Доповнена реальність ( Augmented Reality, AR) — проектування будь-якої цифрової інформації (зображення, відео, текст, графіка і т.д.) поверх екрану будь-яких пристроїв. В результаті реальний світ доповнюється штучними елементами і новою інформацією. Може бути реалізована за допомогою додатків до звичайних смартфонів і планшетів, окулярів доповненої реальності, стаціонарних екранів, проекційних простроїв та інших технологій.
Як працює технологія AR
Загальна схема створення доповненої реальності в усіх випадках така: камера пристрою AR знімає зображення реального об’єкта; програмне забезпечення (ПО) пристрою проводить ідентифікацію отриманого зображення візуальне доповнення, поєднує реальне зображення з його доповненням і виводить кінцеве зображення на пристрій візуалізації.
Детальніше технологію створення доповненої реальності ми розглянемо на прикладі використання її для діагностики промислового обладнання або управління ним.
Які бувають типи доповненої реальності?
Є декілька різних технологій, які використовуються для роботи AR. Розгляньмо їх.
Доповнена реальність, що базується на маркерах. Деколи її також називають розпізнаванням зображень. Цей тип технології використовує камеру та спеціальний пасивний візуальний маркер, наприклад QR-код (quick response code – код швидкого відгуку), який показує запрограмований результат лише тоді, коли сенсор його зчитує. Таким чином вдається вирізнити віртуальні об'єкти з реального світу.
В яких сферах використовується доповнена реальність?
Можливості використання AR технологій практично безмежні та можуть бути застосовані майже в усіх аспектах нашого життя. Вони якісно змінять способи нашого спілкування, споживання інформації та ведення бізнесу. Ось декілька прикладів їх використання в реальному житті.
Освіта. Деякі додатки на базі AR можуть зробити навчання більш інтерактивним. Наприклад, за допомогою AR-окулярів можна відвідувати спеціальні тури, сидячи у класі, та розглядати різноманітні історичні об'єкти, поки викладач про них розповідає.
Наприклад, додаток Google Expeditions [Ґуґл Експедішнс]
Медицина. За допомогою спеціальних окулярів та додатку, що використовує доповнену реальність, хірурги на відстані можуть асистувати своїм колегам, проектуючи свої руки на окуляри хірурга, який проводить операцію.
Завдяки цьому можна поєднати телемедицину та AR.
Наприклад, за допомогою окулярів Google Glass [Ґуґл Ґлас] та додатку Vipaar [Віпар].
Авіація. AR доволі давно використовують військові пілоти.
Спеціальні дисплеї та шоломи виводять інформацію про системи винищувача та допомагають цілитися.
AR починають користуватися і в цивільній авіації.
Наприклад, спеціальні окуляри доповненої реальності можуть допомагати пілоту орієнтуватися в просторі, дотримуватися маршруту та отримувати додаткову інформацію під час польоту.
Наприклад, окуляри доповненої реальності Aero Glass [Аеро Ґлас].
Туризм. Новим поколінням притаманно пізнавати світ за допомогою безпосередньої взаємодії.
Наприклад, Каталонський національний музей мистецтва для цього почав активно застосовувати AR. Це дозволяє краще орієнтуватися у будівлі музею, блукати заплутаними коридорами та інтерактивно знайомитися з експонатами.
Дизайн. Облаштувати квартиру тепер набагато простіше, оскільки замість того, щоб уявляти, чи підійде вам певний елемент меблів, можна його віртуально підставити у свій інтер'єр за допомогою AR-додатку.
Наприклад, додаток Furniture Dropping [Ферніче Дропінґ].
ДОДАТКИ ДОПОВНЕНОЇ РЕАЛЬНОСТІ:
ВІРТУАЛЬНА РЕАЛЬНІСТЬ:
(від англійської Virtual Reality [Верчуал Ріаліті] або скорочено VR [Ві Ар]) – це ілюзія реальності, що створена за допомогою комп'ютерних систем, які забезпечують зорові, звукові та інші відчуття.
Чи бачили ви колись такий пристрій у кіно або в магазинах техніки?
Чи, може, хтось має такий удома?
Це - VR-окуляри
VR-окуляри – спеціальні технічні пристрої, що виглядають як дуже великі окуляри та складаються з двох екранів, розташованих окремо перед кожним оком.
Екрани показують дещо зміщені одне відносно одного зображення того самого об'єкта, створюючи ілюзію тривимірного простору.
Для того, щоб ми могли рухатись в окулярах та дивитись у різні боки використовується спеціальний датчик, гіроскоп. Він відстежує положення голови (нахили і повороти) та дозволяє мандрувати всередині віртуального оточення. З технічної точки зору принцип роботи віртуальної реальності полягає у передачі сигналу від датчиків, які орієнтуються у просторі (гіроскоп, акселерометр, компас, зовнішні камери) та виводу зображення на екран в залежності від твого положення. Іншими словами, користувач VR-окулярів відчуває себе всередині віртуального світу та має можливість у повній мірі роздивитись навкруги.
Особливості:
Сфери використання віртуальної реальності:
ДОДАТКИ ВІРТУАЛЬНОЇ РЕАЛЬНОСТІ:
То ж в чому відмінність віртуальної реальності від доповненої?
Говорячи простими словами, на відміну від віртуальної реальності, яка вимагає повного занурення у віртуальне середовище, доповнена реальність використовує середовище навколо нас та просто накладає на нього певну частинку віртуальної інформації, наприклад, графіку, звуки та реакцію на дотики.
Оскільки віртуальний та реальний світи гармонійно співіснують, користувачі з досвідом доповненої реальності мають змогу випробувати цілком новий, покращений світ, де віртуальна інформація використовується як додатковий корисний інструмент, що забезпечує допомогу в повсякденній діяльності.
Більшість упливових людей, які працюють у сфері інформаційних технологій вважають, що наше майбутнє більш пов'язане з доповненою реальністю, ніж із віртуальною.
У найближчому майбутньому люди будуть використовувати саме доповнену реальність у повсякденному житті.
Правила безпечної поведінки при роботі за комп’ютером.
Валеологічні вимоги до уроку: вправи для зняття зорової втоми.
Давайте тепер на власному досвіді перевіримо, що таке доповнена реальність, і побачимо її можливості. Для цього виконаємо з вами суперзавдання.
Є такий дивовижний додаток, який пов’язаний з художніми творами. Цей додаток називається Artivive APK.
ПРОГРАМА «ARTIVIVE»
За допомогою цієї програми можна побачити безліч ефектів доповненої реальності й легко створити власні. Artivive слугує для візуалізації, кращого розуміння творів сучасного мистецтва. Artivive це революційний інструмент, який перетворює ваш погляд на мистецтво. Інтуїтивно зрозумілий додаток використовує доповненої реальності, щоб створити новий вимір для мистецтва, просто додавши арт-відео. Artivive пропонує розповідь про час і для анімаційного мистецтва посилання на відчутної частини мистецтва.
Практичне завдання
ІV. ПІДСУМОК УРОКУ ТА РЕФЛЕКСІЯ
Сьогодні на уроці ми звами деталізовано розглянули які існують види реальності та створили ефект візуалізації, що значно цікавіше, ніж дивитися просто на картинку у підручнику.
Також ви можете ознайомитись з іншими додатками на сайті Фейсбук за посиланням https://www.facebook.com/groups/3051188461665108
РЕФЛЕКСІЯ:
сьогодні я дізнався…
мені було цікаво…
мені було важко опрацьовувати...
я виконував завдання...
я зрозумів, що…
теперь я можу…
я відчув, що…
я навчився…
у мене вийшло…
я спробую...
мене здивувало…
ці знання я зможу використати (поза уроками)...
мене здивувало…
мені захотілося...
V. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ
Попрацюйте вдома із додатком самостійно, роздивіться уважно те, що ви бачите на екрані.
Золотівський ліцей № 16
Гірської міської територіальної громади
Сєвєродонецької районної ради
Луганської області
Урок інформатики у 9 класі
Доповнена та віртуальна реальність .
Створення власних ефектів у додатку «Artivive».
Підготувала
Вчитель інформатики
Золотівського ліцею № 16
Сєвєродонецької районної ради
Луганської області
Гуторова Ганна Володимирівна
м. Золоте