Клас 11
ТЕМА. Програми роботи з таблицями
Мета:
Навчальна:
Розвивальна:
Виховна:
Тип уроку: практичне заняття.
Обладнання: персональні комп’ютери, програмне забезпечення Turbo Pascal, проектор, презентація «Займи позицію», робочі папки «Мова Pascal» із завданнями, аудіозапис Вправи.mp3 (для зняття напруження очей та м’язів).
ХІД УРОКУ
Ми завершуємо ознайомлення з табличними величинами та програмами роботи з таблицями. Ви вмієте описувати масиви, вводити і виводити елементи масивів, складати програми опрацювання табличних величин. Але треба бути уважним і добре розуміти, що робиш і для чого.
Сьогодні ми відчуємо смак творчого перенесення набутих знань у нестандартні ситуації, будемо розвивати навички порівняння та узагальнення знань, учитимемось обґрунтовувати власний досвід, формуватимемо навички само- і взаємооцінювання.
Ми будемо це робити для того, щоб ви змогли розв’язувати більш складні завдання, щоб успішно оволоділи навиками практичного програмування і добилися високих результатів у даній галузі знань.
Презентація «Займи позицію»
Учні дають відповідь: „Так, тому що...” або „Ні, тому що...”
1. Чи правильно описані масиви?
2. Чи правильно записано введення елементів одновимірного масиву?
Readln(A[i]);
Readln(B(i));
Readln G[i] ;
Writeln(S[i]);
3. Чи правильно записано введення елементів двовимірного масиву?
а) For i:=1 to 5 do
Readln(A[i]);
б) For i:=1 to 4 do
For j:=1 to 3 do
Readln(C[i,j]);
в) For i:=1 to 7 do
For j:=1 to 6 do
writeln(D[i,j]);
4. Номери елементів масиву непарні. Чи правильно записано умову?
а) j< >0;
б) A[i] mod 2 < > 0;
в) j mod 2 < > 0;
5. Чи правильно записано виведення елементів одновимірного масиву?
а) For i:=1 to 5 do
Readln(A[i]);
б) For i:=1 to 4 do
write (C[i,j]);
в) For i:=1 to 7 do
writeln(‘D[‘,I,’]=’,D[i]);
Домашнє завдання було запропоновано по групам.
Група НАУКОВЦІ: Замінити в масиві парні числа двійками, а непарні числа – одиницями.
Група ДОСЛІДНИКИ: В масиві з 11 чисел знайти суму чисел, які закінчуються на 8.
Інструктаж з техніки безпеки.
Реалізувати на комп’ютері програми домашнього завдання. Лідер групи презентує виконане завдання.
Вправи виконуються сидячи в зручній позі, хребет прямий, очі відкриті, погляд прямо, відвернувшись від комп'ютера.
Звучить запис:
Кожен учень одержує робочу папку «Мова Pascal», що містить інструкцію з виконання роботи. В інструкції зазначено тему, мету роботи і альтернативні варіанти завдань різного рівня складності.
Завдання для роботи
Початковий та середній рівні навчальних досягнень
Достатній рівень навчальних досягнень
Високий рівень навчальних досягнень
ТВОРЧЕ ЗАВДАННЯ
Дано масив А [1..12]. Надрукувати ті елементи масиву А, індекси яких є
Учні, які першими справилися із завданням, виконують роль консультантів.
(Робота в парах)
Задача1. Дано дійсні числа а2002, а2003, ... , а2011 – кількість опадів (у мм), що випали у селищі Ладан за останні 10 років. Обчислити середню кількість опадів за цей період і щорічне відхилення від середнього значення.
Задача2. Лікар-психіатр призначив Сергійкові лікування від лайливих слів. Виконуючи поради психіатра, хворий повинен був записувати у таблицю по днях протягом місяця кількість використаних ввічливих слів «Дякую», «Пробачте», «Прошу». У який день місяця друзям Сергійка повезло більше за все? А у який день місяця у хлопчика був самий поганий настрій? Які ввічливі слова Сергійкові більше всього до вподоби?
Література
1