КЗ КОР «Мостищенська спеціальна школа І-ІІ ст.»
ВИХОВНА ГОДИНА
для учнів 4 класу
Тема:«Дорожній рух знай – життя зберігай!»
Мета: перевірити і закріпити знання учнів із правил безпечного переходу проїжджої частини дороги; повторити сигнали світлофора, навчитися орієнтуватися на вулицях міста за допомогою дорожніх знаків; розвивати увагу, виховувати обережність, спостережливість, культуру поведінки на вулицях міста та околицях.
Обладнання:
Епіграф
Пішов батько навпростець — не скоро повернеться.
(Народна мудрість)
Хід виховної години
I. Організаційний момент
Любі учні, дітвора,
Нам у подорож пора.
Та щоб в неї вирушати,
Правила дорожнього руху
Потрібно знати!!!
ІІ. Вступна бесіда вчителя
Руху правила єдині,
Їх повинні поважати,
Знати їх усі повинні —
І дорослі, і малята.
Добрий друг наш — знак дорожній
Ставиться не так собі,
Як подружиться з ним кожен,
Допоможе він тобі.
Щоб не трапилося всяке,
Шанувати треба знаки.
На дорозі небезпечно,
Тож обачним будь доречно.
Руху правила єдині,
Знати їх усі повинні.
Шануватимуть їх люди —
Скрізь тоді порядок буде!
IІI. Повідомлення теми і мети виховної години
Дорожній рух знай – життя зберігай!
Вихователь: Сьогодні ми з вами вирушимо в уявну подорож під час якої дізнаємося як правильно себе поводити під час дорожнього руху.
І зупинимося на кожному питанні окремо, виділимо для себе багато нової та корисної інформації щодо правильного поводження та безпечного руху на дорозі.
ІV. Основна частина
Вихователь:
Червоний – це тривога. Перехід заборонений.
Жовтий – це увага. Потрібно приготуватися до руху.
Зелений – це спокій. Дозволено рухатися.
1. Розв’яжи кросворд:
2 |
|
|
|
|||||||||
|
1 |
|
|
|
||||||||
|
|
|
||||||||||
1 |
|
|
|
|
|
|
|
|
||||
|
|
|
|
|
||||||||
|
|
|
|
|||||||||
|
|
|
||||||||||
2 |
|
|
|
|
|
|
||||||
|
|
|
||||||||||
По горизонталі:
1. Стоїть на одній нозі, допомагає вулицю перейти. (Світлофор)
2. Кінець дороги (Тупик)
По вертикалі:
1. Двоколісний механічний вид транспорту. (Мотоцикл)
2. Назва вантажної машини (Самоскид)
2. Продовж твердження:
Доповни правила переходу вулиці пішоходами.
1. Пішоходи повинні переходити проїжджу частину вулиці по пішохідних …
(переходах)
2. Якщо є світлофор, то йти треба тільки на … (зелене світло)
3. Якщо переходів немає, то дорогу слід переходити на перехрестях по лінії тротуару або … (узбіччя)
4. Перед тим, як переходити дорогу з двостороннім рухом, подивися …
(ліворуч). Якщо проїжджа частина вільна, можна йти.
5. Дійшовши до середини дороги. Слід зупинитись і подивитись …(праворуч).
6. Якщо почався рух транспорту, потрібно зупинитись на …(острівці безпеки)
7. Якщо проїжджа частина вільна, потрібно завершити …(перехід)
8. Щоб перейти дорогу з одностороннім рухом, треба подивитися в сторону, … (протилежну руху транспорту).
9. Якщо транспорту немає, то …(потрібно завершити перехід, не зупиняючись на середині дороги).
3. З’єднай стрілками:
Очікуючи на транспорт… |
… не притуляйся до дверей, не стій на сходинках |
На зупинках не повертайся…
|
… ззаду |
Коли підходить машина…
|
… спереду |
Автобус обходь…
|
… спиною до транспорту |
Тролейбус обходь … |
… не намагайся стати у перший ряд |
Трамвай обходь …
|
… ззаду |
Під час руху пасажирського транспорту… |
… стій на зупинці разом з іншими людьми |
4.Фіз..хв «Світлофор»
- Зараз ми пограємо у гру «Світлофор». Я буду називати колір і виконувати певні рухи, а ти будь уважною і виконуй те, що я говорю. Це гра на увагу.
Червоний - руки вгору; жовтий - присідання; зелений-руки вперед.
5. «Дорожні знаки»
Дорожні знаки треба знати завжди!
Вони врятують тебе від біди!
Кожній команді по черзі показують дорожні знаки. Діти повинні їх назвати і розповісти про призначення .
- В’їзд заборонено;
- Залізничний переїзд зі шлагбаумом;
- Діти!
- Пішохідний перехід;
- Подача звукового сигналу заборонена;
- Підземний пішохідний перехід;
- Слизька дорога;
- Рух праворуч.
«Загадкова»
Тягнеться нитка, а в клубок не змотаєш. (Дорога)
Два брати спереду гудуть,
За ними двоє ще женуться,
Біжать, ніяк не доженуть,
Об землю спересердя труться. (Колеса)
Я літаю, я літаю, я зірки на крилах маю,
І мотор у мене є, що життя мені дає. (Літак)
Маленькі будиночки по місту біжать,
Хлопчики й дівчатка в будиночках сидять. (Трамвай, тролейбус)
Дім по вулиці іде, на роботу всіх везе –
Не на курячих лапках, а в гумових чобітках. (Автобус)
Полотно, а не доріжка,
Кінь біжить сороко ніжка. (Поїзд)
Тримається за проводи і бігає туди-сюди,
А за нею з десяток близнюків-дитяток. (Електричка)
V. Заключна частина
Вікторина
- Людина, яка керує автомобілем? (водій)
- Яке світло світлофора дозволяє рух? (зелене)
- Людина, яка іде по тротуару? (пішохід)
- Яка частина вулиці найбільш небезпечна? (проїжджа)
- Спеціальна дорожня розмітка для переходу дороги? (зебра)
- Яке світло світлофора забороняє рух? (червоне)
VІ. Підсумок виховної години
Я вдячна вам за вірні відповіді і за активність, переконалася в тому, що з правилами дорожнього руху ви знайомі. Насправді це досить серйозна справа, яка вимагає уважності, спостережливості та обережності.
Молодці, я сподіваюсь що ваші знання про правила дорожнього руху збережуть вам здоров’я і життя.