Дослідницькі роботи для ЗДО

Про матеріал
. Розповідь вихователя. - Сніжинки – це тонкі крижинки різної форми. У морозяну, безвітряну погоду сніг падає окремими сніжинками. А під час сильного вітру сніжинки перетворюються на ніжний пил. Вітер скочує сніжинки в білі кульки. Вони схожі на сніжки, які ми ліпимо зі снігу, тільки дуже маленькі, мов горошинки Сніжинки падають на землю з хмар.
Перегляд файлу

    Дослідницька  робота 1

 

Тема. Сніг.

1. Розповідь вихователя.

- Сніжинки – це тонкі крижинки різної форми. У морозяну, безвітряну погоду сніг падає окремими сніжинками. А під час сильного вітру сніжинки перетворюються на ніжний пил. Вітер скочує сніжинки в білі кульки. Вони схожі на сніжки, які ми ліпимо зі снігу, тільки дуже маленькі, мов горошинки Сніжинки падають на землю з хмар.

2. Спостереження.

  • Узяти сніг у руки і скачати в колобок.
  • Спіймати сніжинку на долоню, потримати і роздивитися, що з

     нею відбувається.

  • Спіймати сніжинку на кольоровий папір. Роздивитися її форму.
  • Походити по снігу, знайти залишені сліди і визначати їх напрямок.
  • Поспостерігати, як прибирають сніг снігоприбиральні машини.
  • Лопаткою розрізати кучугури, звернути увагу на щільність, крихкість снігу.

3. Дослід.

 Набрати сніг у посудину, принести в групову кімнату. Спостерігати, що сталося зі снігом у приміщенні. Роздивитися воду, відзначити, що вона брудна: у ній пил, бруд, дрібні предмети тощо. Пояснити, що, падаючи, сніжинки зібрали всі частинки, які були  в повітрі. Зі снігом в організм можуть потрапити різні мікроби, тому брати до рота сніг не можна.

 

   

                               Дослідницька робота 2

 

Тема. Зимовий вітер.

1. Розповідь вихователя.

 У холодний ясний зимовий день дорогою «біжать» снігові струмені. Сильний вітер підіймає в повітря сніговий пил, і вздовж дороги стелиться хурделиця. Якщо в цей час падає сніг і кучугури швидко ростуть, потрібно перечекати негоду. У хурделицю йти і їхати важко, можна заблукати і замерзнути.

2. Дослід. Визначити напрямок вітру (за допомогою вертушки, прапорця, іншого оснащення).

 

    Дослідницька робота 3

 

Тема. Райдуга.

1. Розповідь вихователя.

 Особливо яскрава, святкова райдуга утворюється після літньої зливи чи під час грози. Райдуга з’являється після дощу, коли з-за хмар визирає сонце, у протилежній сонцю стороні. Якщо стати обличчям до сонця, то райдугу не можна буде побачити.

2. Спостереження.

- Помилуватися райдугою, відзначити, чим вона подобається.

- Назвати побачені в райдузі кольори.

3. Дослід.

Утворити райдугу, розбризкуючи воду з високо піднятої лійки. (Воду потрібно розбризкувати проти сонячних променів.)

   

    Дослідницька робота 4

 

Тема. Глина.

Для проведення роботи знадобиться глина, дощечки за кількістю дітей.

Дослід з елементами розповіді.

-  Глина – матеріал, який дає нам природа. Навіщо потрібна глина? З неї можна виробити багато різних речей, корисних у хатньому вжитку.

    Погляньте, як я легко відриваю шматочки глини від великої грудки. (Вихователь роздає дітям шматочки глини.) Спробуйте і ви пом’яти глину в руках. Яка вона? Люди навчалися робити з глини багато потрібних і красивих предметів: посуд, іграшки, будівельні матеріали.(Доцільно показати малюнки із зображенням глиняних предметів.) Спробуйте кинути шматочок глини на дощечку. Розбилася глина? Ні. У сирому вигляді глина не б’ється, а якщо її висушити, обпекти в печі, вона стане твердою і зможе легко побитися. Ось чому глиняними виробами слід користуватися обережно. (Можна запропонувати дітям виліпити з глини будь-який предмет.)

    

 

 

 

 

 

                                  Дослідницька робота 5

Тема. Тканина.

Для роботи знадобляться зразки тканин, збільшувальне скло (бажано для кожної дитини).

Дослід з елементами розповіді.

-   Погляньте на зразки тканин, торкніться їх. Ви відчули, що  тканини різні на дотик: гладенькі, колючі, прохолодні тощо.А що спільного в усіх тканин? Розгляньте тканину через збільшувальне скло. З чого складається тканина? Правильно, з ниток, які переплетені між собою. Міцність тканини залежить від якості ниток, з яких її виготовили: з товстих ниток виходить товста тканина, з тонких – тонка. Скажіть, що шиють із товстих тканин? Із тонких? Знайдіть серед зразків тканин кольорові. Гарно розфарбовано, чи не так? Але такою тканина стала не одразу, спочатку вона була білою. Художник придумав малюнок, потім за допомогою спеціальних верстатів його намалювали на тканині. (Можна запропонувати дітям зібрати колекцію тканин в альбомі.)

   

Дослідницька робота 6

Тема. Папір.

Для роботи знадобляться зразки різного паперу.

Дослід з елементами розповіді.

-   Роздивіться шматочки різного паперу. Що ви можете про них розказати? (Папір різний на дотик: гладенький, цупкий, тоненький тощо.) А скажіть, які предмети виготовлені з паперу? (Зошит,книга, журнал, газета, серветки тощо.) А чи знаєте ви, з чого роблять папір? Його виготовляють із деревини. Дерево розпилюють на полінця, полінця розбивають на друзки, друзки варять у спеціальних розчинах – утворюється паперова маса. Спеціальні машини її перемішують і віджимають, розпрямлюючи гарячими валами (немов праскою) і змотують у величезні рулони. (Можна запропонувати дітям створити колекцію паперу, аналогічну до колекції тканин.)

 

    Дослідницька робота 7

Тема. Одяг. Взуття.

 На столах у дітей лежать зразки тканин, з яких шиють одяг (хутро, шерсть, вовна, льон, шовк, шифон).

  • Спробуйте розподілити тканини на дві групи: для зимового одягу та літнього вбрання. Поясніть свій вибір.

 

 

                               Дослідницька робота 8

Тема. Хліб – наше багатство.

На столах у дітей лежать колоски різних зернових культур: жита, пшениці, вівса, ячменю, а також кукурудза.

-   Як ви гадаєте, про що сьогодні ми говори темо?(Відповіді дітей.)

Слово «хліб» таке звичайне, повсякденне, як сонце,  земля. А чи завжди був хліб? Здається, що він був вічно. Але це не так. Учені вважають, що в найдавніші часи люди споживали зерна дикорослих рослин, коли їм не щастило на полюванні. Згодом зерна почали розмочувати у воді, подрібнювати на каменях. Минуло ще багато-багато років, і люди навчилися випікати на розжареному камінні прісні коржі. Це, власне, і був перший хліб. Від того темного твердого хліба з кам’яною пилюкою до пухкої випеченої паляниці минуло декілька тисяч років. За цей  час у різних країнах світу хлібороби навчалися з дикорослих зернових рослин вирощувати високоврожайні сорти пшениці, жита, ячменю кукурудзи, а пекарі – випікати велику кількість хлібобулочних виробів.

- Розгляньте колоски деяких зернових культур, з яких виготовляються різні сорти хліба.

Вихователь показує окремо кожний вид зернової культури і пояснює,чим вони відрізняються. Можна провести невеличку вправу. Спочатку вихователь показує колосок, а діти називають цю зернову культуру, а потім він називає злак, а діти називають цю зернову культуру, а потім він називає злак, а діти показують відповідний колосок. Після чого вихователь виставляє на свій стіл хлібобулочні вироби з названих злаків. Розказуючи про кожний, просить дітей знайти відповідний колосок і покласти біля цього хлібобулочного виробу. Далі діти куштують ці вироби.

 

                           Дослідницька робота 9

Тема. Виготовлення гербарію.

Конверт на кожну дитину з трьома-чотирма листочками (осиновий, кленовой, дубовий, березовий, гілка сосни).

Діти на прогулянці протягом певного часу збирають листя для виготовлення гербарію. Вихователь говорить, що вони разом будуть виконувати дуже цікаву роботу.

-  Розгляньте колекцію із засушених листочків. Така колекція називається гербарієм. Щоб його виготовити, нам потрібні газети. Охайно кладемо листочки між аркушами газети, зверху знову закриваємо газетою. Так можна зробити декілька разів. А зверху потрібно покласти якийсь важкий предмет, наприклад товсту книгу. Через 2-3 дні газети потрібно змінити, бо вони вбирають вологу з рослин. Коли листя висохне, можна прикріпити його до цупкого паперу й поставити в шафі.

-   Як ви гадаєте, а для чого потрібний гербарій?(Діти роздумують та відповідають).

 

 

 

                               Дослідницька діяльність 10

Тема: Природа жива і нежива.

Для того аби впевнитися, що рослини – це частина живої природи, ми висадимо деякі з них сьогодні й будемо за ними спостерігати.

Разом з дітьми можна посадити в землю цибулину, корінець петрушки, у блюдце з вогкою серветкою покласти насіння  квасолі, гороху тощо. Мета цієї роботи – побачити на власні очі, як народжується, росте рослина.

Можна провести такий дослід: одну цибулинку поставити в темне приміщення, другу – не поливати. За висадженими рослинами вести ретельне спостереження; спробувати з’ясувати, які з предметів неживої природи необхідні для росту рослин.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
15 квітня 2019
Переглядів
630
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку