Заняття з використанням елементів методики В. Воскобовича для дітей середнього дошкільного віку «Чарівна мандрівка до Фіолетового лісу» подане в ігровій формі, дозволить не лише швидко повторити, закріпити знання дітей, а й викличе у їх зацікавлення. Педагог під час проведення заняття не дотримується систематизації.
Заняття з використанням елементів методики В. Воскобовича для дітей середнього дошкільного віку «Чарівна мандрівка до Фіолетового лісу»
Мета: продовжувати формувати вміння рахувати в межах 7, співвідносити цифру з числом, порівнювати предмети за величиною; закріпити знання про дні тижня, удосконалювати вміння орієнтуватися в просторі, розвивати увагу, логічне мислення, пам'ять; виховувати дружні стосунки, бажання прийти на допомогу, вміння слухати й розуміти вихователя.
Матеріал: кораблик з фетру з семи щоглів і різнокольоровими вітрилами; квітка-семицвітка, різні за величиною та кольором пелюстки; квадрати Геоконти, кольорові резиночки, картинки з цифрами, геометричними фігурами, голосних літерами; іграшка ворона Метра та хлопчика Гео.
Хід заняття
І. Організаційний момент. Привітання.
Доброго ранку сонце привітне!
Доброго ранку небо блакитне!
Доброго ранку Вам і мені!
Доброго ранку всій українській землі!
ІІ. Вступна частина:
- Малята! Сьогодні вранці мені на телефон прийшло дивне повідомлення, я вам його зачитаю:
«Дорого дня, мої любі діточки! Пише вам ваш друг хлопчик Гео. Настала весна, але злий Ромео напустив на наш Фіолетовий ліс холод та дощ, і всі мої друзі ніяк не можуть прокинутися від «зимового сну», щоб їх розбудити мені потрібна ваша допомога. Чекаю вас у нашому Фіолетовому лісі.
Р.S. Друзі! Пам’ятайте хитрий Ромео буде вам чинити всілякі перешкоди і перепони під час вашої подорожі, але ви кмітливі, спритні та мудрі, тому з легкістю впораєтеся!
З повагою ваш Гео!»
Вихователь: - Ну що малята допоможемо нашому Гео!
Діти: Так!
Вихователь: - Ой! Малята мені знову прийшло SМS повідомлення! Якийсь невідомий номер!(вихователь читає повідомлення):
«Діти! Якщо ви здолаєте всі перешкоди, які я вам буду влаштовувати під час вашої подорожі до Фіолетового лісу, я розвію свої чари і в фіолетовому лісі знову настане весна! Але якщо ви не справитеся з ними, то начувайтеся!
Ромео!»
Вихователь: Тож у подорож цікаву, дуже незвичайну до Фіолетового лісу вирушаймо, друга Гео виручаймо!
- А на чому ж ми будемо подорожувати?
Діти: На кораблі!
ІІІ. Основна частина.
Вихователь: Прошу вас підійти до нашого кораблика!(діти підходять до дошки на якій розташований кораблик з фетру).
- Діти! Як зветься коралик на якому ми попливемо до Фіолетового лісу? (Плюх-плюх)
- Скажіть а що є в усіх кораблів? (палуба, щогла і вітрила)
- Діти! Давайте порахуємо скільки щоглів має наш кораблик!(сім)
- Чи однакові вони по висоті?
Діти: - Ні! Щогли різні – високі, середні та низенькі.
Вихователь: - А скільки вітрил на щоглах кораблика? (багато)
- А якого вони кольору? (діти називають кольори)
- Якого кольору вітрила на середній щоглі? Скільки їх?
- Покажіть найнижчу щоглу?Якого вона кольору? Скільки вітрил вона має?
- А скільки вітрил на найвищій щоглі?Якого вони кольору?
- Скільки вітрил має щогла, яка розташована поряд з самою високою? Назвіть її колір?
- На якій щоглі вісять чотири вітрила? А в яку сторону вони направлені вправо чи вліво?
- А якщо я розверну вітрила ось так (вихователь розвертає вітрила), то в яку сторону вони будуть направлені?
- Молодці! З вами зовсім не страшно відправлятися в плавання, ви все знаєте про кораблі!
- Ось наш коралик і приплив до бережка!
- Малята йдемо з вами повз чарівну галявину квітів!
По лісовій стежинці,
Дружно крокували ми,
І до квітки - Семицвітки весело дійшли!
Вихователь: - Ой! Погляньте діти, а що це за така дивна квітка? Цікаво, як вона зветься!
- Може хтось з вас знає?
Діти: Квітка – семицвітна!
Вихователь: Діти! Давайте назвемо кольори пелюсточок квітки-семицвітки! (називають).
- А як ви думаєте чому її так називають?
- Давайте перевіримо чи їх дійсно 7?Порахуємо пелюсточки разом (рахують).
- Малята, а що вам нагадують пелюстки квітки-семицвітки? (дні тижня)!
Вихователь пропонує дітям відгадати загадки про дні тижня.
1. Вранці всі ми з добрим ділом привітали…(понеділок).
2. Ніченька минула скоро, наступив… (вівторок).
3. Ну а далі наступила …(середа).
4. Йде четвертий далі день, називаєм ми його …(четвер).
5. Діло доре ладиться, бо настала…(п’ятниця).
6. В дома скрізь кипить робота, бо прийшла …(субота).
7. А субота з хлібом – сіллю привела сестру …(неділю).
Вихователь: Молодці малята! Ви відгадали всі загадки.
- А хто сам без допомоги спробує назвати дні тижня? (діти називають по бажанню).
Гра «Склади квітку – семицвітку».
Вихователь пропонує дітям об’єднатися в три команди: перша складає квітку-семицвітку з великих пелюсток, друга з середніх, третя з маленьких.
Вихователь: Дякую діти! Ви всі гарно справилися з завданням! Але бачу ви трішки стомилися. Час всім нам вже відпочити і улюблену фізкультхвилинку зробити!
Фізкультхвилинка.
Сонечко світить,
Сопілочка грає,
Річка тече,
Човник пливе,
Правим веслом загрібаєм,
Лівим веслом загрібаєм,
Обома веслами дружно погребли!
І до бережка припливли!
Вихователь: Діти! Трішки відпочили і знову в подорож вирушаймо!
По лісовій стежинці,
Дружно крокували ми,
І до ворона Метра весело дійшли!
(Діти сідають за столи, на яких для кожного є квадрат Геоконт, різнокольорові резиночки і картинки з геометричними фігурами, цифрами та літерами, які потрібно викладати).
Ворон Метр: - Добрий день малята! Знаю, що ви мандруєте в Фіолетовий ліс до Гео. Візьміть мене будь-ласка з собою! А я вам за це казочку цікаву розповім!
Текст казки.
«В країні Геометрії жила родина Квадратиків – мама квадрат, тато Квадрат і їх синочок Квадратик! У маленького квадратика зовсім не було друзів. Коли батьки йшли на роботу, він залишався вдома сам. Йому було дуже самотньо.
- Я звичайний квадратик, якби ж я був таким чарівником як гномики Біле, Чорне, Сіре – то зміг би стати кимось іншим!»
Вихователь: Діти! Давайте допоможемо нашому квадратику і викладемо на Геоконті «чарівні візерунки».
Діти викладають свої візерунки, вихователь опитує, що вони виклали.
Вихователь: Молодці діти! Ми успішно справилися з завданням і дісталися Фіолетового лісу. Ой! Знову прийшло повідомлення! (зачитує).
- Молодці! Ви гарно вмієте рахувати, знаєте геометричні фігури, дні тижня! Допомогли квадрату Геоконту тому я пробуджу від «чарівного сну» Фіолетовий ліс. Прощавайте!
Діти з вихователем підходять до середовища Фіолетового лісу, звучить запис звуків лісу, з’являється іграшка хлопчик Гео.
ІІІ. Заключна частина.
Хлопчик Гео: Добрий день! Я дуже радий вас бачити. Ви пробудити від зимового сну Фіолетовий ліс! Дякуємо вам! Ми з мешканцями Фіолетового лісу приготували вам солодкі дарунки!
Дарує дітям корзинку з солодощами.
Вихователь: Дякуємо тобі й твоїм друзям! У вас дуже гарно, але ми так довго до вас мандрували виконуючи завдання, що на жаль нам з малятами вже час повертатися додому! До побачення!