Як хліб на стіл прийшов
(Дослідницько-пошуковий проєкт)
Мета проєкту:
Очікувані результати:
а) розширення світогляду та пізнавального інтересу учнів;
б) прищеплення бережного відношення до хліба;
в) виховання поваги до праці хліборобів;
г) виготовлення освітнього проєкту;
д) створення фото- та відеорепортажу з місць дослідження.
Навчальні предмети: «Я досліджую світ», «Мистецтво».
Тривалість: один рік.
Етапи навчального проєкту
І етап. Стратегія проєкту.
Визначення теми, мети і завдань проєкту.
ІІ етап. Планування проєкту.
1. Мотивація навчальної діяльності.
а) Відгадування загадки:
Хоч не солодкий,
Та дуже смачний.
Хоч сам маленький,
Проте дорогий.
Сядем обідати –
Він на столі.
Люблять його
І дорослі, й малі. (Хліб
- Про що ми поведемо розмову?
- За що хліб люблять і дорослі, і малі?
б) Слухання пісні «Гімн хлібу».
- Чи сподобалась вам пісня?
- Який наказ давав батько своєму сину?
- Як розумієте слова «хліб – усьому голова»?
в) Розповідь учителя.
Хліб – усьому голова. Мабуть, ці слова ви вже чули багато разів, і вони стали звичними, як сонячне світло або дихання вітру. Але до хліба треба ставитися по-особливому, бо це святиня людська, яка є і залишається дорогою і величною для нас вічно. Адже хліб на столі – це радість для людей, бо в ньому не лише ситність, але й тепло сонця, щедрість землі, праця багатьох людей.
- А чи знаєте ви як пахне хліб? (Діти розповідають про запахи хліба, використовуючи власний досвід).
- А чи знаєте ви як росте хліб? (Побачивши здивовані обличчя дітей, повторюю знову)
- Так, так, саме росте хліб? Ось для того, щоб дізнатися, як хліб росте ми і попрацюємо з вами над проєктом «Як хліб на стіл прийшов?»
2. Формування «сходинок» проведення дослідження.
І сходинка – спостереження;
ІІ сходинка – літературна;
ІІІ сходинка – етнографічна;
ІV сходинка – презентація проєкту.
ІІІ етап. Реалізація завдань проєкту.
1. Визначення джерел інформації по темі проєкту.
2. Колективна і самостійна пошукова робота.
І сходинка: екскурсії в поле в різні пори року;
екскурсія в хлібопекарню;
екскурсія в хлібний магазин.
ІІ сходинка: перегляд та обговорення мультфільму «Легкий хліб»;
читання та обговорення творів про хліб;
складання власних творів.
ІІІ сходинка: добір прислів’їв, приказок, загадок, казок про хліб та працю хліборобів, малювання до них малюнків.
ІV сходинка: створення малюнкової гри «Як хліб на стіл прийшов»;
виставка малюнків до прислів’їв та приказок про хліб;
виховний захід «Хліб – усьому голова!».
ІVетап. Підведення підсумків.