23 квітня о 18:00Вебінар: Шкільна територія як об'єкт STEАM-дослідження

Урок у 2 класі Школа Ввічливості

Про матеріал
Урок з Я у світі "Школа ввічливості". Цим уроком я хочу донести до дітей, що бути ввічливим - це дуже гарно і навіть приємно. Бо ввфчливість це прекрасна риса людини. Ввічливими не народжуються, а становляться, якщо дотримуватися деяких правил.
Перегляд файлу

Тема: Школа ввічливості.

Мета: розвивати в учнів знання про норми вихованості, вдосконалювати навички культури поведінки, спілкування з ровесниками й дорослими, виховувати у дітей шанобливе ставлення до оточуючих, вчити бути привітними, добрими, милосердними.

Обладнання: картки для індивідуального опитування, підручник, зошит, таблиця, на якій записано прислів'я і приказки, сигнальні картки.

Хід уроку

I. Хвилина спостережень.

Черговий учень розповідає про погоду, використовуючи план:

  • Який стан неба сьогодні.
  • Чи є опади.
  • Холодно чи тепло на вулиці.

А зараз підведемо підсумки спостережень за тиждень.

Учні записують спостереження у зошиті.

II. Перевірка домашнього завдання.

  1. Фронтальне опитування.
  • Що ми вивчали на минулому уроці? (Побут та звичаї рідного краю.)
  • Що входить до складу національного костюма?
  • Які національні встрави готують у вас вдома?
  • Які народні свята та обряди святкують у вашій місцевості?
  1. Робота з картками.

Картка № 1

Що зайве?

Жупан, штани, капелюх,вишита сорочка, спідниця.

Що ти знаєш про український віночок?

 

 

 

III. Вивчення нового матеріалу.

Дорогі діти! Подивіться одне одному в вічі, посміхніться, передайте частинку свого хорошого настрою іншому. От бачите, від ваших посмішок затишніше і світліше стало в класі.

 Послухайте вірш Анатолія Котоцького "Як зробити день веселим" і дайте відповідь на запитання: Що потрібно зробити, щоб день був веселим, добрим?

  1. Читання вірша з підручника (с.66).
  2. Відповідь на запитання.
  3. Розповідь з елементами бесіди.

Як приємно бачити усміхнене обличчя, почути ласкаві, звернені

до тебе слова. Тоді настрій стає веселим, піднесеним. Людям, які вас оточують, також приємно чути лагідні, привітні, добрі слова.

 Добре слово – наче зернятко, що, зійшовши, дарує нам радість. Ось як українська поетеса Тамара Коломієць сказала про це.

Сію дитині

В серденько ласку.

Сійся-родися,

Ніжне "будь-ласка".

"Вибач" тремтливе –

Слово у сердці,

Як зернятко в ниві.

"Доброго ранку!"

"Світлої днини!" –

Щедро даруй ти

Людям, дитино …

Не привітатися або не відповісти на привітання в усі часи у всіх народів вважалося  невихованістю та неповагою.

  Чи можна бажати людині доброго дня із злим виразом на обличчі?

 Тлумачний словник слово пояснює так: привітний – той, що виявляє доброзичливість, привітність.

 Бути привітним – значить радіти іншому, доброзичливим – бажати добра. На вашу доброзичливість люди відповідатимуть доброзичливістю.

  Чи знаєте ви, як треба вітатись? (Відповіді учнів.)

  Як ви привітаєтеся із своїми друзями? (Відповіді учнів.)

  Вчителькою? (Відповіді учнів.)

  Як потрібно прощатися з рідними, друзями, вчителями? (Відповіді учнів.)

  1. Створення проблемної ситуації.

На перерві ти поспішаєш до їдальні. Назустріч тобі дівчинка. Ти випадково її штовхнув. Вона падає і плаче. Як ти вчиниш?

  • Побіжиш далі, адже так їсти хочеться!
  • Крикнеш: "Гей, роззяво, дивитися треба!"
  • Скажеш: "Вибач!" І побіжиш далі.
  • Допоможеш дівчинці встати і вибачишся.

(Відповіді дітей). Висновок.

  1.  Розповідь вчителя.

З давніх часів на Україні було  прийнято звертатись до батьків на "Ви".

Але, на жаль, зараз у великих містах ця форма звертання втрачена. Ви можете її почути переважно в селах.

  1. Гра "Ти чи Ви".

Як ти звернешся до батьків? ровесника? малюка? вчительки? бабусі?  подруги?

(Сигнальні картки).

  1. Фізкультхвилинка.

Треба дружно всім нам встати,

Фізкультпаузу почати.

Сонце спить, небо спить,

Навіть вітер не шумить.

Рано-вранці сонце встало

І проміння всім послало.

  1. Робота з підручником (с. 65).

Що ми називаємо етикетом?

  1. Розповідь учителя.

Багато правил етикету виникли ще з часів сивої давнини. Найбільш чемні та красиві, що допомагають людині виявити повагу, лагідне ставлення до людей, людство пронесло через віки. Такі правила перетворились на добрі традиції, яких вихована людина завжди дотримується. Не випадково, багато прислів'їв, приказок розкривають ці правила.

 (Вивішується таблиця з написами).

 Задумайтеся над такими виразами і зробіть відповідні висновки.

  •     Слухай більше, говори менше.
  •     Пообіцяв щось зробити – зроби.

Не можеш – не обіцяй

  • Хоч не багатий, а гостю радий.
  • Поважаючи людину, поважаєш себе.
  • Той, хто робить добро іншому, робить добро самому собі.
  • Шляхом зла не ходять до добра.

(Обговорення кількох виразів. Висновки учнів.)

11.Гра "Струмочок".

Правила гри.

 Діти, беручись за руки, стають парами і утворюють, піднявши руки договори, струмочок. Хлопчик або дівчинка, коли проходять у струмочку, вибирають пару і, стаючи поруч з вибраним, говорять, за що він (вона) поважає її (його).

 IV. Закріплення.

  1. Відповіді  на запитання підручника (с.65).
  2. Робота в зошиті.

 

V. Підсумок.

Гра "Додай слово".

Розтопить серце всякого

Сердечне слово … (дякую)

Коли тебе впіймають раптом за підказку,

Ти вчителя розлучиш: … (вибачте, будь-ласка).

Зеленіє древній пень,

Коли почує: … (добрий день).

Коли згасає сонце у росі,

Й зоря лягає лагідно на плечі,

Серед знайомих, рідних голосівітне: …

Ми чуємо привітне: … (добрий вечір).

Щоб знову зустрітись в годину призначену,

Кажу щиро завжди я всім: … (до побачення).

"Будь ласка", "Спасибі" і "Будьте здорові"

Слова необхідні й корисні у мові.

Приємно їх чути і в школі, і вдома

Від мами, від вчителя й просто знайомих.

Тож раджу: частіше їх, друзі, вживайте,

Даруйте сміливіше радісний настрій!

І кожен свій день, як завжди, починайте

Із слів: "Добрий ранок!", "Вітаю!", "Здраствуй!

Будьте, діти, завжди ввічливими, привітними, добрими. Поважайте

людей,  робіть добро і вам добре. Пам'ятайте, що ви живете серед людей!

 VІ. Домашнє завдання.

  1. Опрацювати тексти у підручнику, дати відповіді на запитання (с. 65-67).
  2. Пригадати кілька ситуацій з життя і з позиції чемної людини (дитини) визначити правильність поведінки.

 

docx
Пов’язані теми
Я у світі, Розробки уроків
Додано
25 лютого
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку