Тема уроку: Хочеш будь щасливим, не будь лінивим. Самостійність і відповідальність. Практична робота: складання правил успішного навчання
Мета уроку: продовжити формувати в учнів уявлення, що праця є першоосновою життєдіяльності людини, з’ясувати сутність понять «працьовита людина», « лінива людина», сформувати уявлення того, що слід робити задля успішного навчання
Обладнання: підручник « Я у світі», зошит з друкованою основою, наочні матеріали
Хід уроку:
Перевірка готовності до уроку, привітання, представлення вчителя
Доброго дня. Мене звати Вероніка Валентинівна і сьогодні я проведу у вас урок « Я у світі». На парті повинні бути робочий зошит, пенал, кольорові олівці та підручник. Все зайве приберіть із парт.
Поміркуйте і скажіть, що потрібно робити для того щоб бути успішним?
Що таке інтуїція?( Чуття, проникливість, здогад)
Перевірка виконання домашнього завдання ( с.10-11)
Подумайте і скажіть, як ви розумієте вислів « Хочеш бути щасливим, не будь лінивим»? … Дійсно, щоб стати успішним, щасливим і досягти успіху потрібно працювати над собою щодня , вчитися, не лінуватися, не відкладати на завтра те, що можна зробити и сьогодні.
Робота з підручником
С.33 Учні читають ланцюжком
Запитання після прочитаного
То чи варто відкладати на завтра те, що можна зробити сьогодні?
Мономах Володимир Всеволодович
Залишив по собі світлу пам'ять як розумний князь і добрий організатор. Поруч із тим Володимир Мономах – це приклад доброго, справедливого християнського володаря. Написав «Повчання» де звертався не лише до дітей, але й до всіх людей.
Скажіть будь ласка, як ви розумієте значення слова « Повчання»? Хто закликає вас до навчання?
С.33-34 Вибіркове читання « Повчання Князя Мономаха»
При читанні тексту зверніть увагу, які повчання залишив для нас Володимир Мономах.
Запитання після тексту
Хто залишив своїм дітям «Повчання»?
Що містить в собі цей твір?
Отож, давайте прочитаємо тлумачення слова «повчання»
Отже, що таке повчання?
Робота з зошитом
С.12 з.1
У першому стовпчику у нас вказано причину, а в другому – наслідок. Подумайте і з’єднайте відповідно до певної причини наслідок.
Проспати - спізнитися
Бути не уважним – припуститися помилки
Упасти - синець
Бути старанним – похвалити
Поділитися фарбами – знайти друга
Подумайте і скажіть, хто вона – самостійна і відповідальна людина ?
Самостійна людина -не боїться своїх слабкостей, сприймає їх як завдання до вирішення, а не як перешкоди. Самостійно приймає рішення та відповідає за них. Висловлює свою думку, сама вирішує свої проблеми.
Відповідальна людина- це та людина, яка чітко знає що має робити, не забуває за свої обов’язки, виконує все вчасно, не спізнюється.
Що ви вмієте робити самостійно?
Ви вважаєте себе самостійним і відповідальним?
Завдання 2
Давайте визначимо, який найдорожчий плід у житті людини.
Розгорніть підручники на сторінці 20. Поміркуйте, що є найдорожчим скарбом у житті. ( читання в ролях)
Завдання після прочитаного
Скажіть, який найдорожчий скарб? ( знання, книги)
Завдання 2
Обведіть з-поміж перелічених предметів той, який є найціннішим скарбом у житті?
Фізкультхвилинка
Ми в ракету дружно сіли ( імітація)
І у космос полетіли ( махи руками)
Повз малі планети й зорі ( стрибки з обертанням руками)
Летимо як метеори ( Біг на місці)
Обігнали ми комету( Стрибки на місці)
Повернулись на планету( сіли на місця)
А чи любите ви читати?
Які книги ви прочитали?
Запишіть їх назви у зошиті .
Робота з підручником
Сторінка 19
Давайте прочитаємо твір про правила поведінки учнів і дізнаємось яких правил слід дотримуватись самостійним і відповідальним учням.
Читання крапелькою
Завдання 4 (зошит)
Давайте прочитаємо вже записані правила і допишемо ті, які ще не вказані.
С.15 завдання 3
У ваші зошити завітав художник і намалював персонажів з ваших улюблених мультфільмів, але художник дуже поспішав і припустився деяких помилок. Тому давайте поглянемо і визначимо в чому саме художник помилився.
Завдання 4
Прочитайте умову завдання. На яку годину ви будемо наставляти ваш годинник, о котрій годині починаються уроки? Обведіть предмети, які заважають успішному навчанню.
Заключна частина
Завдання
Розділити подані прислів’я на дві групи:
1) Про переваги працьовитої людини 2) Про лінивих
Що треба робити для того, щоб бути щасливим?
Яких правил слід дотримуватись задля успішного навчання?
Які риси характеру треба в собі виховувати, щоб бути успішною людиною?
Домашнє завдання
Зошит сторінка 14.