Дослідницько-пошуковий проект "Звідки береться пил?"

Про матеріал

Всім відоме таке явище, як пил. Абсолютно всі коли-небудь витирали пил, але через деякий час, він знову з'являвся. Пил, прямо як волосся: його підстригаєш, а воно знову виростає. І звідки він береться? Багато хто з нас ставив собі це питання, але так і не міг відповісти на нього. У цьому проекті, ми дізнаємось звідки береться пил і з чого він складається!

Перегляд файлу

Новопавлівська ЗОШ І – ІІІ ступенів

Врадіївської  районної ради    Миколаївської області

 

Вчитель початкових класів Кобзун Оксана Миколаївна

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Новопавлівка – 2018

Вступне слово

 

Картинки по запросу пил під мікроскопомВсім відоме таке явище, як пил. Абсолютно всі коли-небудь витирали пил, але через деякий час, він знову з'являвся. Пил, прямо як волосся: його підстригаєш, а воно знову виростає. І звідки він береться? Багато хто з нас ставив собі це питання, але так і не міг відповісти на нього. У цьому проекті, ми дізнаємось звідки береться пил і з чого він складається!

Картинки по запросу пилПил - це нерозчинні в повітрі мікрочастинки, які завдяки своїй дуже маленькій масі, знаходяться в мало рухомому стані або підвішаному стані. Мікрочастинки бувають органічними і неорганічними. До органічних належать: маленькі частинки волосяного покриву твари н і людей, мікроорганізми і бактерії, віруси, відмерлі частинки шкірного покриву людини. До неорганічних належать: частинки гірських порід, що утворилися при обваленні або вибуху, грунту, частинки піску, підняті в повітря вітром, речовини, що виділяються при горінні. Також, до неорганічних відносяться частинки метеоритів і астероїдів, які згоріли в атмосфері.                   

Похожее Ð¸Ð·Ð¾Ð±Ñ€Ð°Ð¶ÐµÐ½Ð¸ÐµВ основному, органічний пил складається з від мерлих клітин шкіри. Так, ви правильно думаєте, людина сама є джерелом пилу, адже всього за два тижні повністю змінюється шкірний покрив верхнього шару шкіри. Великий вміст пилу в повітрі може бути шкідливим для здоров'я людини, але це буває рідко, в основному при горінні речовин і обваленні споруд.                                                                            

Пил є дуже важливою складовою природи в цілому, складно уявити, що життя без пилу могло б взагалі не існувати. Вся конденсація водяної пари на Землі відбувається на мікрочастинках. Так що без пилу життя на Землі могло існувати тільки у воді.                         

На великих висотах пил практично відсутній. Ми це можемо побачити тоді, коли пролітає літак. Оскільки на висотах пил практично відсутній, водним парам нікуди осідати, і тому ми так довго бачимо слід від літака, поки весь пар не осяде.                                                       

Картинки по запросу след от самолетаПил грає важливу роль в житті людини і всього живого. Ми його не бачимо (за винятком великих часток, що пролітають повз сонячне проміння), але добре відчуваємо, нам завжди потрібно його прибирати, щось очищати від нього, але все таки, раз він є, значить він потрібний! Нічого в житті не просто так!

Похожее изображение 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Планування роботи учнів над створенням міні-проекту:

   Колективний дослідницько-пошуковий проект учнів 3 класу

«Звідки береться пил?»

 

Вид проекту за домінуючою діяльністю: дослідницько-пошуковий.

 

Мета проекту: виявлення пилу в повітрі та встановлення джерел його забруднення.

 

Очікувані результати:

- вміє презентувати результати дослідження з виявлення пилу в повітрі та встановлення джерел його забруднення за змістом створеного ним  певного освітнього продукту;

- оцінює власну проектну діяльність та  проектну діяльність однокласників.

 

Спосіб вирішення проблеми: самостійна пошукова та аналітична робота дітей з учителем.

 

Навчальні предмети: природознавство.

 

Тривалість: 7 днів.

 

Освітній продукт:  виставка малюнків, фотографії,  інформаційні повідомлення дітей, оформлення портфоліо.

Похожее изображение 

 

 

                                                                                                                  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Картинки по запросу пыльЕтапи навчального проекту

 

І етап. Організація проекту.

На цьому етапі треба визначити тему, мету проекту,  вид проекту та його тривалість.

 

ІІ етап. Планування проектної діяльності.

Ознайомлення учнів із загальною темою і провідною проблемою.

 

Послухайте текст.

Якість повітря в приміщенні

 Дуже часто люди звертають увагу на чистоту атмосферного повітря, а про якість повітря у приміщенні думають мало або ж і взагалі забувають. Учені стверджують, що іноді повітря у приміщенні виявляється більш забрудненим, аніж назовні, навіть у промислових містах. Сьогодні люди проводять у приміщенні більше часу.

 Чисте повітря особливо важливе для дітей. Об’єм повітря, який вони вдихають, у розрахунку на масу їхнього тіла, набагато перевищує аналогічний показник для дорослих. Відтак ризик накопичення шкідливих речовин в організмі дитини набагато більший.

Бесіда.

- Чому так важливо звертати увагу на чистоту повітря в приміщенні?

- Для кого особливо важливе чисте повітря? Чому?

Наше завдання: виявити пил в повітрі приміщення та встановити джерела його забруднення.

   Упродовж  7 днів ви будете виявляти пил в повітрі та встановлювати джерела його забруднення в школі, в трьох різних приміщеннях (спортивна зала, коридор, класна кімната).  Ваше завдання - ознайомити однокласників з отриманими результатами.

 

Визначення форми презентації результатів.

 

Визначення критеріїв оцінювання проектної діяльності учасників.

Картинки по запросу пыль 

ІІІ етап. Реалізація проекту.

 

  1.        Ознайомлення із завданнями дослідження.

 

  1.        Планування дій щодо виконання дослідження.

 

  1.        Пошук джерел інформації, способів її збору та аналізу.

 

  1.        Самостійна дослідницька робота учнів.

 

Учні проводять дослідження в школі. На цьому етапі діти працюють в трьох групах (об’єднуються в групи за допомогою кольорових пилинок). За допомогою діти можуть звертатись до працівників школи.

 Кожен учень отримує пам’ятку «Як виявити пил та його джерела в приміщенні», яка допоможе йому в проведенні дослідницької роботи.

( Додаток 1)

 

  1.        Виготовлення освітнього продукту.

 

ІVетап. Презентація проекту; оцінювання проекту і власної діяльності у ньому (самооцінка).

 

  1.  Оформлення результатів дослідження.

 

  1. Підготовка до презентації.

 

  1. Захист проектів.

 

  1. Оцінювання проектної діяльності за визначеними критеріями.

 

  1. Аналіз успіхів і невдач. Висновки.

 

Продукт, створений у процесі вирішення поставленого завдання:

 

Картинки по запросу пыльнотатки з результатами роботи, фотографії та малюнки джерел забруднення.

 

Форми презентації:

Картинки по запросу пыль 

Усний виступ за планом:

а) чи виявлено пил на предметах в приміщеннях школи;

б) які джерела забруднення повітря в школі.

Додаток 1.

 

Пам’ятка «Як виявити пил та джерела забруднення в своїй оселі?»

Дослідження 1.

Виявлення  пилу на різних предметах в приміщеннях школи.

  1. Обери три об’єкти дослідження в приміщенні. Це можуть бути підвіконня, стіл, листя кімнатної рослини. Запиши назви обраних об’єктів на окремих аркушах паперу.
  2. Витри об’єкти дослідження вологою серветкою. Для кожного об’єкту використовуй нову серветку. Прикріпи серветки на відповідні аркуші.
  3. Порівняй серветки, зроби висновок.
  4. Вияви найменш та  найбільш забруднене місце в кімнаті. Зроби висновок. Запиши результат дослідження.

Дослідження 2.

Виявлення джерел забруднення повітря у школі.

Прочитай. які джерела забруднення впливають на чистоту повітря у приміщеннях:

  1. Чи розташована твоя школа поряд з промисловими підприємствами?
  2. Чи проводяться в школі або поряд на вулиці будівельні та ремонтні роботи?
  3. Чи живуть поряд і забруднюють повітря своєю шерстю тварини?
  4. Чи потрапляють в приміщення школи сигаретний дим, гумовий пил від автомобільних шин, які стираються, вихлопні викиди автомобілів?
  5. Чи заноситься пил в приміщення разом із взуттям і одягом.
  6. Вияви інші можливі джерела забруднення вашої школи. Зроби висновок. Запиши результат дослідження.

Чи можна сказати, що працівники школи та учні  дбають  про чистоту повітря в приміщенні? Чому?

Узагальнюючий урок

Предметні компетентності

(конкретизовані навчальні цілі, очікувані результати):

Початковий рівень:

-  пригадує склад повітря та його властивості ;

-  називає джерела забруднення повітря.

Середній рівень:

- пояснює відмінності чистого й забрудненого повітря, їх вплив  на

  здоров’я людини .

Достатній рівень:

     - знаходить необхідну інформацію (за завданням вчителя) у підручнику або  інших   джерелах про те, як повітря впливає на здоров’я людини; про

джерела забруднення повітря;

     -  виконує завдання «продовж речення»; «заверши речення».

Високий рівень:

-  складає розповідь за ілюстраціями про повітря в довкіллі;

-  аналізує інформацію, висуває пропозиції щодо розв’язання проблеми

   виявлення пилу в повітрі та встановлення джерел його забруднення;

-  створює освітній продукт і презентує  результати дослідження;

-  оцінює власну діяльність.

План  уроку

  1. Пригадування учнями складу повітря та його властивостей для розгадування кросворду «Повітря». (Додаток 2).
  2. Складання за ілюстраціями  розповіді про чисте та забруднене повітря в довкіллі. Пояснення  їх відмінностей. Виконання завдання «Заверши речення». (Додаток 3).
  3. Читання учнями тексту «Повітря і твоє здоров’я». Знаходження в тексті інформації  про те, як повітря впливає на здоров’я людини. Відтворення отриманої інформації «своїми словами». Виконання завдання «Продовж речення». (Додаток 4).
  4. Читання учнями тексту «Звідки береться пил?» Знаходження необхідної інформації (за завданням вчителя) про джерела забруднення повітря . Робота в групах. Записування  на «хмаринках»  джерел забруднення повітря. (Додаток 5).
  5. Називання за ілюстраціями джерел забруднення повітря. (Додаток 6).
  6. Презентація учнями результатів дослідження «Виявлення пилу в повітрі та встановлення джерел його забруднення».
  7. Підведення підсумків уроку.

Додаток 2.

 

Розгадайте кросворд, ключове слово якого є темою нашого уроку.

 

 

1.

 П

а

р

а

 

2.

Т

е

р

м

о

м

е

т

р

 

3.

В

у

г

л

е

к

и

с

л

и

й

4.

В

і

т

е

р

 

5.

А

з

о

т

 

6.

Ф

л

ю

г

е

р

 

7.

Р

о

з

ш

и

р

ю

є

т

ь

с

я

 

  1. Після дощу у повітрі з’являється водяна …
  2. Прилад, яким вимірюють температуру повітря. 
  3. При диханні живих організмів  виділяється ………. Газ.
  4. Направлений рух повітря.
  5. Газ, якого в повітрі найбільше. 
  6. Прилад для вимірювання напрямку вітру.
  7. Що відбувається з повітрям під час нагрівання? 

 

 

 

Додаток 3.

 Складіть розповідь за ілюстраціями. Розкажіть про те, чим відрізняється повітря в зображеному довкіллі.

  Як почуватимуться люди й інші живі організми у чистому та забрудненому повітрі?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Завершіть (усно) речення.

Все живе — люди, тварини і рослини — вимагає для свого існування, збереження доброго здоров’я  _____ повітря.

Додаток 4.

Прочитай текст.

Повітря і твоє здоров’я

 

 На твоє здоров’я впливає якість повітря, яким ти дихаєш. Жителі сіл і невеликих містечок мають перевагу: ліси виділяють багато кисню, річки і озера наповнюють повітря вологою, польовий вітер перемішує повітряні маси.

 Повітря у місті, навпаки, заповнене пилом, бактеріями, цигарковим і автомобільним димом. Мікроскопічні частинки, які кружляють у повітрі, осідають на вулицях, на будинках, у наших квартирах. Пил треба відразу ж прибрати за допомогою вологої ганчірки. Учені встановили, що з кожним вдихом міський житель поглинає 280 тисяч пилинок, а видихає щоразу лише 80 тисяч. Пил шкідливо діє на органи дихання, очі, шкіру. Він може викликати алергію.

 Щодня після школи витирай пил у своїй кімнаті, і твоє дихання буде чистішим і вільнішим.

 Дарія Біда

Знайди в тексті інформацію про те, як повітря впливає на здоров’я людини. Підготуйся  розказати про це «своїми словами».

Продовжте (усно) речення.

Повітря сіл і невеликих містечок збагачене ________ і ________.

Повітря у місті, навпаки, заповнене ________, ______, ________.

 

Додаток 5.

1 група

Прочитайте текст.

 

 Ми прибираємо пил, а за декілька днів він знову осідає. Звідки він береться?

Щороку на Україну випадає мільйони тон пилу. Більшість його має природне походження, але частина – продукт діяльності людини.

 Найбільшим джерелом природного пилу є ґрунт. Вітер видуває частинки землі, вони піднімаються високо в небо і переносяться на сотні кілометрів.

 На другому місці – океанський пил. Море викидає у повітря разом з краплинками води малесенькі кристалики солі. Вони піднімаються високо над землею і разом з водяною парою утворюють хмари.

 

  Обговоріть в групі прочитане. Знайдіть в тексті інформацію про джерела забруднення повітря та назвіть речовини, що забруднюють повітря.

Запишіть  на «хмаринках»  джерела забруднення повітря.

 

2 група

Прочитайте текст.

 

  Пил утворюється під час спалювання палива: нафти, вугілля, дерева, газу.

 На планеті сотні вулканів. Вони димлять, наче гігантські цигарки. Вулкан Сакурадзіма (Японія, острів Кюсю) щороку викидає у повітря 14 мільйонів тонн пилу. Місто Кагосіма поблизу цього вулкану є найбільш запилене місто у світі: його вулиці завжди вкриті шаром пилу і попелу.

 Джерелом пилу є пожежі.

 

Обговоріть в групі прочитане. Знайдіть в тексті інформацію про джерела забруднення повітря та назвіть речовини, що забруднюють повітря.

Запишіть  на «хмаринках»  джерела забруднення повітря.

 

3 група

Прочитайте текст.

 

  Пустелі теж є джерелом пилу. Величезна пустеля Сахара „постачає” пилом Центральну Америку, Росію, Україну, Англію, Австралію.

 Отож, не дивуйся, що у себе в кімнаті ти можеш прибирати пил, який прибув з пустелі Сахари, японського вулкану Сакурадзіма, сіль з Тихого океану і частинки ґрунту з-під Варшави. А також… космічний пил, який потрапляє на планету з метеорними дощами, квітковий пил з клумби, грибки, спори, шерсть тварин і волосся людей, сигаретний дим, гумовий пил від автомобільних шин, які стираються, волокна тканин. Все це кружляє у повітрі і проникає у наші квартири.

 

   Обговоріть в групі прочитане. Знайдіть в тексті інформацію про джерела забруднення повітря та назвіть речовини, що забруднюють повітря.

Запишіть  на «хмаринках»  джерела забруднення повітря.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додаток 5.

 

 

 Назвіть за ілюстраціями джерела забруднення повітря.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 6
Оцінки та відгуки
  1. Омельчук Ірина Олександрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Коцур Олена
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Сухорукова Ганна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Липенко Тамара Володимирівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  5. Артюшевська Тетяна Петрівна
    Дякую! Дуже сподобалось!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  6. Гусарова Наталія Юріївна
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 3 відгука
doc
Додано
25 жовтня 2018
Переглядів
20393
Оцінка розробки
5.0 (6 відгуків)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку