Проект "Зимуючі птахи нашого краю"

Залишити відгук до розробки

Щоб залишити свій відгук, необхідно зареєструватись.

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.8
Оригінальність викладу
4.8
Відповідність темі
5.0
Загальна:
4.9
Всього відгуків: 4
Оцінки та відгуки
  1. Водолазська Римма Миколаївна
    знайшла цікаву інформацію щодо оформлення проекту. Дякую.
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    4.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Тещинська Вікторія Миколаївна
    Дякую!!! Ваш проект мені дуже сподобався))))
    Загальна:
    4.7
    Структурованість
    4.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Жуль Олена
    Щиро дякую!!! Знайшла багато цікавого для себе і своїх учнів! Хай Вам щастить!
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  4. Переходько Зоя Петрівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
Показати ще 1 відгук
Дякуємо! Ми будемо тримати Вас в курсі!
Перегляд файлу

Тема проекту. Зимуючі птахи нашого краю

Мета проекту. Встановити взаємозв’язок між змінами в неживій природі та життям птахів; формувати вміння висувати, аргументувати та захищати свої ідеї; вчити учнів  здійснювати проектну діяльність; розвивати нестандартне мислення, творчий підхід до розв’язання поставленої проблеми, вміння  спостерігати, порівнювати; прищеплювати дітям значимі загальнолюдські цінності, виховувати дбайливе ставлення до природи, викликати бажання допомогти птахам узимку.

Проблемне питання проекту

Як живеться птахам взимку?    Чи потрібно оберігати природу?

Предметно-змістова галузь

Читання, «Я і Україна», образотворче мистецтво, трудове навчання, позакласна виховна робота

Асистенти проекту. Батьки, бібліотекар, вчитель

Очікувані результати проекту

Зацікавленість проектною діяльністю; застосування учнями власного життєвого досвіду; покращення контактів між дітьми; гуманне ставлення до зимуючих птахів, до природи рідного краю; допомога птахам у скрутну зимову пору

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 Коли батьки приводять до мене малюків – першокласників, я усвідомлюю, що мені треба навчити їх гарно читати, грамотно писати, швидко рахувати, самостійно мислити, логічно міркувати. І поступово кожна дитина оволодіває цими знаннями і навичками. Але поряд із навчальною метою невідривно іде виховна. Як виростити, виховати з маленького чоловічка  справжню Людину? Скільки треба докласти зусиль, любові, досвіду, щоб досягти цієї мети? Дуже важливо з перших років виховати в дітях колективізм, вимогливість до себе та інших, чесність, правдивість, доброту, співчуття, піклування. Саме в молодшому шкільному  віці відбувається інтенсивне накопичення досвіду моральної поведінки, створюються сприятливі умови для розвитку провідних рис особистості, для становлення моральних знань, моральної свідомості учнів.                                                                                                                                                               Підвищити ефективність виховної діяльності можна за допомогою методу проекту, який активно впроваджується в початковій ланці.                                                              

Ми живемо в сільській місцевості, де біля кожного будинку ростуть сади. Діти кожного дня приходили в школу і розповідали , яку пташку вони бачили у себе в дворі. Саме в цей час, взимку, коли птахам дуже важко знайти собі корм під снігом та льодом, погодні умови не залишають шансу нашим пернатим друзям. Ми так радіємо їх присутності у довгий зимовий період! З ними ж зима яскравіша і привабливіша. А для птахів зима важка пора. Особливо така як у цьому році. Саме тому я запропонувала підготувати проект «Зимуючі птахи нашого краю!» Ця робота викликала у дітей інтерес і захоплення. Вони  із задоволенням включилися в роботу. Адже їм довелося розв’язувати багато цікавих і корисних завдань, пов’язаних із реальним життям. У ході підготовчої роботи особлива увага приділялась спільній діяльності учнів, стосункам між ними. Треба було розподілити між учасниками проекту обов’язки та відповідальність за його реалізацію. Великими помічниками для нас були батьки, які активно включились у роботу і допомагали чим могли. Проект був довготривалий: з січня по лютий. Діти збирали інформацію про птахів, спостерігали за їхньою поведінкою, читали оповідання, казки, загадки, малювали малюнки про життя птахів взимку. Але самим основним стало виготовлення годівничок із підручних матеріалів та підгодівля птахів. Кожного дня діти бігали в шкільний сад,  носили корм, чистили годівнички від снігу та сміття, лагодили пошкоджені. Було проведено конкурс віршів «Пташині історії», вікторину «Зимуючі птахи», створили презентацію про птахів, які найчастіше прилітали до годівничок, випустили фотобюлетень, присвячений подіям проектного періоду, провели бліц – опитування другокласників «Для чого потрібно оберігати природу?»                                                                            

Результати проекту (творчі роботи дітей, годівнички), зацікавленість дітей та активна участь багатьох батьків під час підготовки і проведення проекту довели доцільність проведення цього заходу. Зміст проекту відповідав їхньому віку, було використано оптимальний зміст раціональної та емоціональної інформації.          Діти зрозуміли мету проекту, тому зацікавлено працювали в групах, сумлінно виконували конкретні доручення. Інформація мала достовірний та науковий характер.                                                                                                                                                                                Протягом проекту діти були особливо уважними, дисциплінованими, зацікавленими. Учні набули знань про зимуючих птахів Полісся, з’ясували, які птахи регіону занесені у Червону книгу України. Діти розвили практичні навички турботливого ставлення до навколишньої природи – виготовили годівнички та підгодовували птахів. Усі діти були залучені до активного пізнавального процесу.

 


Проект

 «Зимуючі птахи нашого краю»

 

Зміст проекту

Діяльність учнів

І. Організаційний етап

1. Нарада з батьками. Обмін інформацією

2. Як ми працюватимемо

3. Створення класної бібліотеки. Оформлення виставки книг про природу

4. Студія «Юні художники» (створення композиції «Край, де я живу»)

      На нараді з батьками та учнями на класних зборах обговорили, над якими питаннями будемо працювати, спланували дії учнів, обрали форми роботи, визначили засоби представлення інформації

ІІ. Дослідницько-пізнавальний етап

  1. Екскурсія в сад
  2. Збір інформації про зимуючих птахів нашого краю
  3. Збір загадок, прислів’їв, приказок, про птахів
  4. Година спілкування «Пернаті друзі»
  5. Формування екологічних поглядів школярів сторінками творів В. Сухомлинського

       На даному етапі передбачається пошук і підбір необхідної інформації, вибір місця для реалізації проекту, читання та обговорення творів

В. Сухомлинського

ІІІ. Творчий етап

  1. Операція «Годівничка»
  2. Спостереження за птахами, що летять до годівничок
  3. Створення презентації «Зимуючі птахи»
  4. Конкурс читців-декламаторів «Пташині історії»
  5. Випуск екологічної газети «Живи, пташко!»

       Головним завданням цього етапу є виготовлення годівниць. Принесення дітьми корму для птахів, збирання крихт хліба у шкільній їдальні, прибирання снігу та сміття з годівниць, ведення спостереження за птахами, які прилітають поїсти.

ІV. Підсумковий етап

  1. Вікторина «Зимуючі птахи»
  2. Випуск фотобюлетеня, присвяченого подіям проектного періоду
  3. Бліц-інтерв’ю із другокласниками «Для чого потрібно оберігати природу?»

 

 Захист проекту. Презентація творчих надбань. Оцінювання результатів (що вдалося зробити легко, що викликало труднощі)

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

             Державо моя, Україно!

Край, де калина росте без упину,

а пісня все лине - ота, солов'їна.

Лишайся ж такою, моя Україно!

Ліси, ґрунти, озера, річки,

моря, рослинний і тваринний світ -

усе це зараз і навіки

повинен бачити твій рід.

Усяк малий, усяк той дід

повинен знати на весь вік:

„Якщо з природи щось черпати,

то мусиш їй і спокій дати,

а головне - про неї дбати,

знати,  любити  та  охороняти".

 

 

 

 

Проект „Зимуючі птахи нашого краю”

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Година спілкування

«Пернаті друзі»

Мета. Забезпечити засвоєння учнями знань про значення птахів у природі та житті людини; довести до свідомості учнів необхідність збереження різних видів зимуючих птахів; виховувати у дітей повагу та бережливе ставлення до природи.

Обладнання. Ілюстрації зимуючих птахів, дитячі малюнки, пташині годівнички, виставка книг про птахів, записи «голоси» птахів.

Хід заняття

I. Повідомлення теми і мети заняття.

- Діти, куди ми потрапили? Прислухайтесь. Що це? (Звучать голоси пташок.) Яка пора року? (Голоси птахів стихають.)

  • Чому вони стихли? Що сталося? Куди поді­лися пташки? Чому?
  • Чи всі пташки відлетіли в теплі краї?
  • Діти, пригадайте, яких птахів  ви знаєте? (Лелеку,   шпака...)   А   ще?   (Соловейка, журавля...) Та хіба всіх пригадаєш? Он тільки на Україні їх 360 видів! А всього на Землі 8600.

Сьогодні  ми  говоритимемо  про  птахів,  які зимують у нас. А ось і вони.

До нас сьогодні завітали гості. Це птахи, які залишилися у нас зимувати.


1-й учень

Гуляють білі сніговиці,

Тріщить мороз,

гудуть вітри.

Сидять зажурені синиці,

І повзики, і снігурі.

2-й учень

Зима-зима. Не те, що влітку —

Біліє далеч снігова,

І на малесеньку чечітку

Колючий острах навіва.

Дзьобатий дятел працьовито

У кору стука — не дріма.

Але тепер йому не літо —

Кругом зима. Кругом зима!

3-й учень

А сніг лежить, а вітер злиться.

І навіть щиглик на біду,

Хоч звичка в нього — бадьориться,

Притих під кущиком в саду.

4-й учень

Сніжинки білі — не комахи,

А ковдра біла — не тепло,

І повели розмову птахи

Про те, що буде, що було.


 

II. Основна частина.

 - Послухаймо, що цікавого вони нам роз­кажуть. Перший наш гість — Синичка. А тепер, Синичко, розкажи, як тобі живеться.

Синичка:


Скільки тут пташок співало,

Веселилося щодня,

Коли сонце пригрівало

І літала комашня,

Кожний кущик, кожну гілку

Обсідали залюбки,

Щоб не шкодили ніскільки

їм зажерливі жуки.

Сили в крильцях не жаліла

Кожна пташка — ой, люлі!

І комах, і гусінь їла

На зеленому гіллі.

Я одна, тоді, бувало,

Не хвалюся задарма,

За добу комах з'їдала,

Скільки важила сама.

А тепер кругом зима —

Ні комашечки нема.


Учитель. А ось і другий гість. Він вам добре зна­йомий. Хто це? (Дятел) Як тобі, Дятле, живеться взимку?

Дятел:


Ой було, було, було —

Всюди зелено було.

Хто працює, а не спить,

Досхочу міг їсти й пить.

Пробудився на зорі —

Застрибав по корі,

Де сховався жучок,

Короїд, черв'ячок...

Лиш прицілився — стук-стук!

І вже у дзьобі жук.

А тепер кругом зима,

їжі доброї нема!


 

Учитель. Веселий і безтурботний Горобчик з'явився тут.

Горобчик:


В зимові дні на стовпчиках,

На вітах, на дахах

Сидять малі горобчики

У сірих піджаках.

Сидіти їм під стріхами,

Шукати б їм тепла,

Та жаль, що всюди віхола

Поживу замела.

Сніги, мов білі килими,

І долі ні зерна.

Ви хліба накришили б нам,

Посипали пшона.

Горобчики наїлися

І наче у теплінь

Всі радо розлетілися —

Цвірінь, цвірінь, цвірінь!


      Сорока: І мене діти взимку біля своїх годівниць бачать.


Строката сорока

В садку білобока

Веселої вдачі

Навприсядки скаче.

Де, Вороно-Каркароно,

Ти була?

Що, Вороно-Каркароно,

Принесла?

 

Ворона:

Я проснулась, стрепенулась

І кар-кар!

На воронячий зібралась я базар,

Рано-рано прилетіла до струмка,

Покружляла, покружляла я вгорі,

Горобців порозганяла у дворі.


Учитель:

Зараз зима. Багато птахів залишаються зимувати у нас. Але це для них не так просто. Найважливіші та найтяжчі зимові місяці для птахів — грудень і січень, саме тоді потрібна допомога, увага людини, і справа тут не тільки в морозі. Птахам важко пережити скорочений світловий день. За якихось 6—7 годин, їм потрібно не лише знай­ти їжу, а й засвоїти її, щоб пережити довгу зимову ніч. Виявляється, що в грудні птах робить у середньому за світловий час доби біля 800 рухів, а в січні — 1200, тоб­то, додається час, а тому й збільшується шанс дістати їжу та вижити взагалі. Тому взимку у птахів залишається од­на надія — на людину. Які з птахів залишаються зимувати у нас?

Група учнів готувала розповідь про зимуючих птахів нашого краю

1. Про те, що синиця дуже корисний птах, відомо лю­дині ще з давніх- давен. Перший закон про охорону птахів був прийнятий на початку 13 століття, а в грамоті Людовика Баварського (1328 р.) говорилося, що: «Тяжкий штраф чекає того, хто зловить синицю — старанного лов­ця комах». Взимку синиці їдять у садах яйця та зимуючих гусениць золотогуски, деяких шовкопрядів. Щоб приваб­лювати синицю у сади, слід вивішувати їжу для них. Си­ниці починають гніздування рано навесні. Тому дуплян­ки для них розвідують з осені. Спочатку птахи ховаються в них від морозу, а потім залишаються і виводять пташе­нят з настанням пори гніздування.

Синички, хоча і тримаються поблизу людини, свої гнізда часто будують в дуплах дерев, у щілинах будівель, на балконах, але завжди зберігають певну дистанцію. Житла споруджені дуже старанно: вимощують порож­нину дупла або щілини в стіні будинку сухим мохом, су­хою травою і листям, але саму середину гнізда, куди са­мочка відкладає маленькі, білі, з рожевими цяточками яєчка (їх буває 10—12), вимощують ніжним пір'ячком і шерстю тварин. За літо синичка встигає вивести 2 по­коління пташенят. Таким чином, можна підкреслити, що синички — це одні з найбільш корисних пташок, які не тільки милують око і дарують насолоду своїм веселим співом, але й допомагають людям у боротьбі за високі врожаї садів та городів.

Бережіть цих чудових пташок!

                                 2. Дятел. Забарвлення оперення в дятлів 

                            здебільшого строкате, яскраве, іноді

                            одноманітне (чорне, зе­лене) і майже у всіх видів самців                                     

                           і деяких самок на голові є червона «шапочка». Голова в

                           них порівняно велика, дзьоб міцний, конічний, на кінці

                                     долотоподібний. Язик надзвичайно довгий (8—14 см), завжди змочений липкою слиною. Це в дятлів найбільш чутливий орган дотику. Ним вони добувають з-під кори і навіть з дере­вини комах та їх личинок. За допомогою коротких і сильних ніг з гострими загнутими кігтями всі дятли чудово лазять по стовбурах дерев, спираю­чись на цупкий хвіст. Літають неохоче, але швид­ко, то різко піднімаючись, то ніби падаючи з скла­деними крилами.

3. Снігур. З'являється в лісах і парках пізно восени. Він більший за гороб­ця (вага 32—34 г). Має чорний корот­кий і товстий дзьоб, м'яке, довге

та густе оперення. Самці досить наряд­ні взимку.

Вони червоногруді, з чор­ною синюватого блиску

«шапочкою» на голові, таким же чорним підборіддям, хвостом і крилами та сіро-голубою спинкою, з білим попереком і надхвістям. В самок замість червоних і голубих кольорів бурувато-сірі. Взимку снігурі поїдають насіння бур'янів, різні ягоди та брунь­ки дерев.

4. Ворона. Ворона , або ґава — добре відомий усім птах. За будовою тіла вона нагадує крука, але менша за нього (вага 500—700 г). Голова, горло, крила, хвіст, дзьоб і ноги чорні, решта оперення сіре. Ворона

живиться комахами, гризунами. Може заподіювати

шкоду, коли знищує яйця і пташенят як комахоїдних,

так і мисливських птахів, напа­дає на

домашніх курчат, поїдає насіння на посівах.

У зв'язку з цим її відносять до шкідливих

птахів. Проте влітку і восени ворона сіра

знищує багато шкідливих комах і приносить тим самим велику користь. Відомо, що ворона разом з галками та граками під час оранки визбирує із землі личинок хрущів та дротяників.

5. Галка. Вона чорна, лише шия, щоки в неї світло-сірі та черево тем­но-сіре. Дзьоб товстий. Живиться галка переважно комахами, якими й вигодовує пташенят. Особливо корисна вона поблизу населених пунктів, де знищує багато шкідників у садах і на городах. В деяких населе­них пунктах галка буває майже єдиним видом птахів, що знищує хрущів у зелених насаджен­нях. Галки визбирують багато черв'яків, лялечок жуків та інших комах під час оранки. Восени вони збираються у великі зграї, іноді разом з граками і мандрують по полях в пошуках їжі.

6. Сорока. Має чорно-біле строка­те оперення, довгий східчастий хвіст. Сорока всеїдний птах. Живиться різноманітними комахами, а також зерном диких трав та злако­вих культур. Але там, де сорок багато, вони шко­дять, знищуючи багато пташенят як диких так і свійських птахів. Коли пташенята підростуть со­рока починає полювати за мишовидними гризу­нами та комахами і знову стає дуже корисним птахом. Взимку знаходить корм і на смітниках.

 


1-й учень

А пташкам маленьким де їсти узяти,

Як снігом весь світ замело?

В них лапки маленькі.

Як сніг розгрібати?

Як знати, де зерня було?

2-й учень

Тепер нам пора про пташину подбати,

Від голоду уберегти.

Для неї годівнички малі змайструвати

І крихти туди принести.

3-й учень

Бо ж ми у теплі і в достатку живемо,

І нам не страшні холоди.

А крихтами хліба ми пташку спасемо

Від голоду і від біди.


 

Учитель. Ось ми і дізналися, які пташки зимують у нас. І я дуже рада, що всі ви, діти, потурбувалися про них, виготовили найрізноманітніші годівнички, у які насипатимете різний корм для пташок, щоб вони успішно перезимували. А якого корму потре­бують пташки?

1-й учень. Синичкам можна давати різну крупу, насіння соняшника і гарбуза, а також свіже несолене сало.

2-й учень. Для інших пташок згодяться пшоно, крихти білого хліба і каша, а також дрібно нарі­зані яблука.

3-й учень. А ще можна покласти в годівничку і різне насіння з квітів та трав.

4-й учень. Що б ви туди не насипали, не забувайте, що годівнички до вечора опустіють, тому зранку не забудьте принести корму знову.

1-й учень. Зате навесні ваш садок, навіть те одне деревце, що під вашим віконцем, зацвіте і заспіває веселим щебетом пташок. Його не вразить ані попе­лиця, ані гусінь, ані інші шкідники, адже пташки, про яких ви подбали, не забудуть про ваше тепло і добре серце.

2-й учень


Ми зробили годівнички

Для горобчика й синички.

Корму також принесли,

Щоб голодні не були.

Крихти хліба і жовток,

Ще насіннячка й сирок.

Ще пшонця їм повну жменьку

І горішків чималенько.

От пташки як налетіли,

Мабуть, дуже зголодніли!

Все склювали і наїлись

Та на кущиках розсілись.

З радості защебетали—                         Та «спасибі» нам сказали.


 

III. Підведення підсумку.

Учитель:

  •                    Яких зимуючих птахів ви спостерігали в нашій місцевості?
  •                    Чому вони не полетіли до теплих країв?
  •                    Які можна зробити годівниці для птахів?
  •                    Які птахи прилітають до годівниць?
  •                    Який корм краще поїдають?
  •                    Яке правило ви засвоїли при підгодівлі птахів?
  •                    Чим віддячують птахи?

Отже, ви для себе зробили висновок: кожен, хто лю­бить і цінує рідну природу, повинен постійно дбати про її збагачення, вміти зберігати і розумно використовувати її скарби. Отож, необхідно завжди охороняти птахів, сте­жити за тим, щоб ніхто не кривдив їх, не забирав яєчок, не руйнував гнізд, не здіймав галасу там, де вони гніздяться!

 

 

 

 

 

 

Вікторина  «Зимуючі птахи»

Мета. Виховувати у школярів бережливе ставлення до пернатих друзів, бажання допомагати їм узимку.

Обладнання. Репродукції картин, де зображено птахів, малюнки птахів, виконані дітьми, наголівнички із зображенням птахів.

Хід вікторини

І. Повідомлення теми та мети вікторини

Клас ділиться на дві команди: «Снігурята» та «Горобята».

За кожну правильну відповідь команда отримує фішку. В кінці гри фішки підраховуються, переможці нагороджуються книжками-розфарбовками про птахів.

ІІ. Конкурс 1 - «Загадковий»

Учитель. А зараз ми проведемо віршовану вікторину, з якої дізнаємося як ви засвоїли назви зимуючих птахів.


На землі білосніжна корона,

Біле все, лише чорна... (ворона).

 Вже безлисте гілля, наче палка,

А на ньому сидить сонна... (галка).

 На тополі високо-високо

Стрекотить білобока... (сорока).

От було б менше снігу, якби

Були б ситі усі... (голуби).

          А ось тут на малім деревці,

Ніби кульки сидять... (горобці).

          Все замерзло, немає водички.

Між гілками літають... (синички).

          В пору цю їсти пташечка хоче,

Он на дереві дятел... (стукоче).

 

З-під кори добуває личинки,

Все ж їда для малої... (пташинки)

       Все поснуло: жук, муха, комар,

А в ялинах — господар... (шишкар).

         З шишок від добуває зернятка,

Будуть ситі його... пташенятка).

          Десь здалеку доноситься стук,

То горіха роздовбує... (крук).

          Ліс шумить і хурделиця ойка,

Між гілками з'явилася... (сойка).

        В теплий край ці пташки не літають,

Зиму тут вони всі... (зустрічають).

 

На берізці на гіллі вгорі

Кольорові сидять... (снігурі).

А омелюхів зграйка ось тут

Горобину червону... (клюють).

           Десь у лісі, немов у дворі,

Ходять красеники... (глухарі).

           Зараз стужа, мороз і зима.

Корму доброго птахам... (нема).

         Та у вирій вони не літають,

Вони мужньо тут зиму... (стрічають).

         Над усе вони люблять свій край,

То ж пташині ти... (допомагай).

 


Конкурс 2 – «Пізнавальний»

  • Настав час перевірити, що ви знаєте про цих птахів.
  1. Назвіть осілих птахів нашої місцевості.( Синиця, сорока, дятел, ворона, сова, пугач, горобець)
  2. Що пташкам страшніше взимку: холод чи голод? (Голод)
  3. Якого хижого нічного птаха занесено до Червоної книги України? (Пугач)
  4. Чи корисний горобець? (Живиться в основному комахами, ними вигодовує пташенят. Споруджено пам’ятник у м. Бостоні (США) за знищення комах)
  5. Які птахи прилітають до нас взимку? (Снігурі, омелюхи)
  6. Чи корисно підгодовувати птахів улітку? (Ні. Тривале вживання неприродного корму, наприклад хліба, призводить до порушення обміну речовин)

Конкурс 3 – «Відгадай пташку за її слідом»

- Дрімає зимовий ліс. Холод скував дерева і запорошив їх снігом. Застигли білі берези і могутні дуби. Ніби все завмерло. Але про життя нагадує ланцюжок слідів на снігу.
Конкурс 4 – «Чия це пісенька?»
- Чи можете ви уявити своє життя без співу птахів?! А ліс без пташиного хору,без барабанного дробу дятла і скрекотання непосидючої сороки…У такому зимовому мовчазному лісі було б і страшно, і сумно…
(звучить романс Р.Грієва)

Чик-чирик  (горобець)
Кар-ро-хк  (ворона)
Чи-чи-ку  (синиця)
Чек-чек  (сорока)
Трр-трр  (дятел)
Угу-угу  (сова)
- Люди здавна спостерігали за голосами і поведінкою птахів у теплу і холодну,ясну сонячну і похмуру дощову погоду. Звідси-прикмети.
Конкурс 5 – «Продовж речення-прикмету»
(ведучий зачитує першу частину речення,а команди по черзі продовжують)
Снігурі перед вікном цвірінькають - …(на відлигу)
Горобці ховаються в укриття –… (на мороз або заметіль)
Ворона ховає дзьоб під крило – …(на холод)
Сорока ховається під стріхою – …(на заметіль)
Зимою ворони літають і кружляють зграями – …(буде мороз)
Синиця до хати –… (зима у двір)
Галки збирають у великі зграї і сильно кричать –… (на мороз і ясну погоду)
Горобці перелітають зграйками з місця на місце –… (перед сильним вітром)

Учитель. Бережіть птахів! Не вбивайте їх, не руйнуйте пташиних гнізд, майструйте шпаківні та годівнички, зимою підгодовуйте птахів!

Ніколи не зробимо шкоди

Ми пташці у нашім краю.

Ми друзі і вірні, і щирі,

Бо ми бережем повсякчас

Пташок,що літають у вирій,

І тих, що зимують  у нас.

 

Література

  1. В мире птиц. Д.В. Владышевский – Новосибирск: Наука, 1982
  2. Все про все на світі: Енциклопедія /Л. Слабошпицька. – К.: Махаон–Україна, 2004
  3. Дванадцять місяців: зима, весна, літо, осінь/ Упорядник Г. Кирпа.-Х.: Белкар-книга, 2008
  4. Операция «Стерх». В.Е. Флинт – М.: Леск. Пром.- сть, 1981 – 152с., ил.
  5. Пернаті друзі. П.Ф. Гальченко, Київ, Урожай, 1978, 200с.
  6. Повна ілюстрована енциклопедія школяра. – К.: Країна мрій, 2006
  7. Пташине весілля. 3б. віршів, оповідань, казок, пісеньок і лічилок: Для мол. шк.. віку /Упоряд. В.І. Лучука; Мал. Н.В. Кирилової. – К.: Веселка, 1990. – 158с.: ил.

  8) Червона книга України. Вони чекають на нашу допомогу. / Упорядники О.Ю.                                         Шапаренко, С.О. Шапаренко – Х: Торсінг, 2002, 336с.

 9)  Щоб жили лебеді: Розповіді про рідкісних і цінних тварин та рослин західних областей УРСР. К.А. Татаринов. – Львів: Каменяр, 1983. – 109с.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Бліц – інтерв’ю  

„Для  чого  потрібно  оберігати  природу?”

 

 

 

                          Щоб  лелеки  поверталися   до  рідної  хати.

                                 Дзюба Аліна

 

 

 

 

 

                   Щоб веселка з неба влітку нам посміхалась

 

                                                                                          Ющук Олександр

 

 

                                Щоб  квітів  було  на  планеті  багато.

                                         Переходько Іоанна

 

 

 

 

 

               Щоб  нам  сонечко  сяяло  й  не  згасло  ніколи.

                                                                                                Мамчур Тетяна

 

 

 

 

 

                                    Щоб  Матінка - Земля  більш  розквітала, щоб                                   для  неї  чиста  ера  настала.

                                             Кухарчук Юрій

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Прислуцький навчально-виховний комплекс

«Загальноосвітня школа І – ІІІ ступенів – дитячий садок»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
19 грудня 2017
Переглядів
2212
Оцінка розробки
4.9 (4 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку