"Конспект уроку та Презентація з природознавства для 3 класу на тему "Ґрунт. Родючість – основна властивість ґрунту.""

Про матеріал

Відкритий урок природознавства

Зміст архіву
Перегляд файлу

Тема. Ґрунт. Родючість – основна властивість ґрунту.

Мета: формувати в учнів поняття про утворення ґрунту і його родючість; розвивати вміння спостерігати, узагальнювати; виховувати допитливість, самостійність.

Хід уроку. 

І. ОРГАНІЗАЦІЯ КЛАСУ (Слайд 1)
1. Сьогодні у нас незвичайний урок,

    Сьогодні ми зробимо ще один крок.

    В країну природи, в країну погоди.
          2.Підсумок фенологічних спостережень(Слайд 2)

Сьогодні __ (день, число,  місяць). Зараз надворі панує __ (пора року). День сьогодні _ (стан неба), температура повітря __. Вітер __. Вранці опади  __ (які?)

Як почувають себе рослини? Які зміни відбулися у житті птахів?

Як поводять себе тварини? Розкажіть про працю людей восени.

II.    АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ(Слайд 3)

  1. Д.з  Що таке корисні копалини?
           Які види корисних копалин ви знаєте?

             Розподіліть корисні копалини по групах (паливні, рудні, будівельні)

Торф, мідна руда, залізна руда, кам’яне вугілля, природний газ, пісок, граніт, глина, нафта.

            Відгадайте загадку. (Слайд 4)
             Один ллє, другий п'є, третій росте. (Дощ, грунт, рослина)
           III.   ПОВІДОМЛЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ(Слайд 5)
           Сьогодні на уроці ви дізнаєтеся більше про ґрунт і його основну властивість.
          IV.   ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

 «Асоціативний кущ».

- Які асоціації виникають у вас зі словом ґрунт?

          3.    Робота за підручником (Слайд 6)
 З ґрунту рослини корінням убирають воду і розчинені в ній поживні речовини. Опале листя, стебла рослин, рештки відмерлих тварин перегнивають, і з них утворюється перегній.
 Відгадайте загадки із підручника.
  Мене б'ють, товчуть, ріжуть, перевертають — я все терплю і всім добром плачу.
  Що найбагатше у світі?
 Запам'ятайте.' Ґрунт — це верхній пухкий шар землі, на якому ростуть рослини. Основна властивість ґрунту — родючість. Це здатність забезпечувати рослини теплом, повітрям, водою з розчиненими в ній поживними солями.

-  Як ви розумієте ці слова?
(Слайд 7)Опрацювати в групах розповідь їжачка Хитрячка на с.53. і дати відповіль на питання.
 Як утворюються грунти? Від чого залежить родючість грунтів? Як називаються найродючіші грунти?

2. Розповідь з елементами бесіди. (Слайд 8)

     - Так все правильно.  Розгляньте малюнок. Шари земної поверхні.

Під впливом різноманітних процесів руйнуються гірські породи, перетворюючись на пісок і глину. Згодом з’являється пухкий шар землі (ґрунт), в який легко проникають вода, повітря, заселяються дрібні організми і рослини. Роздивіться малюнок на с 52.

3. Відео(Слайд 9)
 Роздивіться фотографії на с. 54 і порівняйте різні ґрунти, зображені на них. Чим вони схожі, а чим відрізняються? Поміркуйте: від чого залежить склад ґрунтів. (Різні за кольором, вмістом перегною, місцем розташування, вологістю)
Висновки
  Ґрунт — це верхній, родючий шар землі, на якому ростуть рослини і де живуть різні організми.
  Основна властивість ґрунту — родючість.
4.    Фізкультхвилинка(Слайд 10)

Раз,два! Всі присіли.

Потім вгору підлетіли

Три, чотири! Нахилились,

Із струмочка  гарно вмились

5,6 Всі веселі

крутимось на каруселі

7,8! Діти милі

Ніжками затупотіли

Девять, десять Відпочили

І за парти  дружно сіли.
V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ(Слайд 11)
1.     Гра у групах  «Збери прислів’я»

Яка земля,                                    такий і хліб

Більше землю удобряй,              будеш мати урожай

На добрій землі хліб сіють,        а на погану – перегній возять

Земля – наша мати -                    всіх годує

На ледачій землі                          і трава не росте

На чорній землі                           біла пшениця родить
2.    (Слайд 12) Робота в парах в зошиті с.31 завдання 1.

Перевірка роботи. Завдання 2 колективно.
3.     Гра «Учитель»
 Виправте помилки.
  Верхній пухкий, родючий шар землі, у якому ростуть рослини, називається перегноєм.
  Чим більше в ґрунті перегною, тим ґрунт світліший.
  Опале листя, рештки відмерлих рослин і тварин повільно перегнивають, і утворюється ґрунт.
  Ґрунт, у якому мало перегною, називають чорноземом.
  У чорноземі добре ростуть рослини, але дають низький урожай.
VI.   ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ(Слайд 13)
 Прочитайте сторінки Книги важливих знань про природу на с. 54.
  Ґрунт утворюється з гірських порід?(так) 

  Ґрунт нижній твердий шар землі? (ні)
 У ґрунті темного кольору багато перегною? (так)
 Перегній утворюється з відмерлих решток рослин, тварин? (так)
 Найродючіший ґрунт піщаний? (Ні)
 Основна властивість ґрунту – родючість? (Так)

 Чим більше перегною – тим родючіший ґрунт? (Так)

- На наступному уроці ми проведемо досліди і дізнаємося «З чого складається грунт.»
VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ(Слайд 14)

Для всіх опрацювати с. 52-54. Індивідуальні картки

За бажанням: Скласти розповідь «Чорноземи - наше багатство» або знайти 2 прислів’я про землю.  

VIII. ОЦІНЮВАННЯ

Зміст слайдів
Номер слайду 1

Сьогодні у нас незвичайний урок,Сьогодні ми зробимо ще один крок. В країну природи, в країну погоди.

Номер слайду 2

Хвилинка фенологічних спостережень.

Номер слайду 3

Станція «Домашня» Що таке корисні копалини? Які види корисних копалин ви знаєте? Розподіліть корисні копалини по групах (Торф, мідна руда, залізна руда, кам’яне вугілля, природний газ, пісок, граніт, глина, нафта.)торф

Номер слайду 4

Станція «Загадкова» Загадка. Один ллє, другий п'є, третій росте. Дощ. Земля. Рослина

Номер слайду 5

Тема уроку: Ґрунт. Основна властивість ґрунту.

Номер слайду 6

Станція «Наукова» Робота з підручником с.52

Номер слайду 7

Робота з підручником с.53. Опрацювати розповідь їжачка Хитрячка і дати відповіді на питання. 1 група. Як утворюються ґрунти?2 група. Від чого залежить родючість ґрунтів? 3 група. Як називаються найродючіші ґрунти? Станція «Групова»

Номер слайду 8

Станція «Знань»

Номер слайду 9

Номер слайду 10

Номер слайду 11

Станція «Народна» Гра «Збери прислів’я» 1 група1. Яка земля, такий і хліб.2. Більше землю удобряй, будеш мати урожай.2 група1. На добрій землі хліб сіють, а на погану – перегній возять.2. Земля – наша мати - всіх годує.3 група1. На ледачій землі і трава не росте.2. На чорній землі біла пшениця родить.

Номер слайду 12

Станція «Письмова» Робота в парах в зошиті с.31 завдання 1

Номер слайду 13

Станція «Підсумкова»

Номер слайду 14

Станція «Домашня»Для всіх: опрацювати с. 52-54. За бажанням: Скласти розповідь «Чорноземи - наше багатство» або знайти 2 прислів’я про землю.  

Середня оцінка розробки
Структурованість
4.3
Оригінальність викладу
4.0
Відповідність темі
4.3
Загальна:
4.2
Всього відгуків: 3
Оцінки та відгуки
  1. Шостак Наталія Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Гордієнко Оксана Вікторівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  3. Маринич Людмила Сергіївна
    Загальна:
    2.7
    Структурованість
    3.0
    Оригінальність викладу
    2.0
    Відповідність темі
    3.0
zip
Додано
25 грудня 2017
Переглядів
22022
Оцінка розробки
4.2 (3 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку