Мета проекту - зберегти зелені насадження. Працюючи в різних групах, діти довели, що святкувати Новий рік можна і без живої ялинки. Наші кореспонденти, учні старших класів, підготували листівки-звернення з проханням не рубати ялинок і розклеїли їх по навколишніх селах.
Моя ялинка залишається в лісі
Керівник проекту: Трофименко Світлана Василівна
Учасники проекту: учні 3 – А класу, 7 – А класу, батьки.
Тип проекту: дослідницько – інформаційний, творчий, короткотерміновий.
І. Актуальність проекту:
Екологічний проект сприяє розширенню знань про навколишнє середовище, зумовив потребу в учня займати активну життєву позицію щодо розв’язування проблеми « людина – довкілля», учить усвідомлювати місце свого «Я» в спільному домі, ім’я якому – планета Земля.
ІІ. Мета й завдання проекту:
Завдання проекту:
Вчитель.
Сьогодні у нас презентація проекту « А моя ялинка залишається в лісі». Про свою роботу будуть звітуватись наші групи.
Діти:
І – група « Дослідники» - досліджувала історію святкування Нового року з ялинкою, а також якими були перші ялинкові прикраси.
ІІ – група « Екологи» - з’ясувала, яку користь приносить ялинка для людей, і якої шкоди завдають природі люди, вирубуючи ялинки.
ІІІ – група «Зернятка» - склали власні “вірші про ялинку, які, можливо і є зернятками” великої поезії.
ІV – група « Художники» - допомагала у організації виставки
« Збережи ялинку!».
V – група «Трударики» - виготовили іграшки для наших ялинок, щоб привернути увагу всіх до штучних зелених красунь.
VІ – група « Дизайнери» - разом з батьками організувала виставку “ Замість ялинки – зимовий букет”.
VІІ – група « Редактори» - написали листівку – звернення на захист ялинки і розповсюдила по навколишніх селах.
VІІІ – група « Фотографи» - разом з батьками підготувала цікаві фотографії про ялинку, про чудову зимову пору.
ІХ – група « Спецкореспонденти» - учні 7 – го класу – напишуть статтю у шкільну газету про проведену роботу, а також напередодні провели опитування «Чи потрібна жива ялинка на Новий рік ?».
Слайд ( Прислів’я індіанців Майя).
Вчитель.
Сьогодні навіть уявити важко, що ялинка – символ Нового року зовсім таким не був. Більше того заборонявся. У нас час ялинка посідає якщо не перше, то вже точно друге ( після подарунків) місце.
Проте навряд чи хтось серйозно замислюється чому ми прикрашаємо саме її, а не, наприклад, дуба, чи березу, які, до речі, більш символічні для слов’ян. Зрозуміла річ – так повелося здавна, і цій традиції ми не збираємося зраджувати. Але де її витоки?
- Група « Дослідники» працювала над цими питаннями:
« Хай буде це дерево – деревом Христа!»
Вічнозелена ялинка посідала серед усіх дерев особливе місце.
( Діти показують зразки таких іграшок).
- Група « Екологи» з’ясувала, яку користь приносить ялинка для людей, і якої шкоди завдають природі люди, вирубуючи ялинки.
« Не спилюйте мене, мені боляче! Я боюсь новорічних свят. Я вся тремчу. Невже і мене зрубають, як моїх сусідів? Почекайте! Я стану вам у нагоді!».
Вчитель.
Щоб ялинок не рубати,
Треба штучні купувати.
Можна гілочку зірвати
Та гарнесенько прибрати.
І тоді такі ялинки
Будуть справжні веселинки.
Вчитель .
Слайд ( Ялинка).
Вірші дітей.
Й чарівною весною
В парку ростуть ялинки
Пухнасті, як сніжинки
Дударко Дмитро
Це дерево, мов їжачок
Має безліч голочок.
Росте в кожному селі,
На радість дітворі.
Мороз Єлизавета
Так тихо, хороше у лісі.
Звірята стали в дружнє коло
І водять хоровод навколо.
Карпінська Єлизавета
Знають діточки малі.
Біля кожного будинку
Треба посадить ялинку
Грищенко Іванна
Гірляндами рясними,
Прикрасимо ялинку
і стане веселинка.
Байраковська М.
Почекайте хвилинку.
Вона так хоче жити
І добро усім робити.
Опанович С.
Білочка несе горішки.
Будем вішать пряники,
Й запашні медяники.
Кондратова Діана
Ти красива і маленька
Дуже любимо її
Їй співаємо пісні
Пантін С.
Дід Мороз щось покладе.
Таня вранці рано встане
Подаруночки знайде.
Кравченко Тетяна
Чути скрізь дитячий сміх.
Діти радісно біжать
Новий рік зустрічать.
Сивак В.
Вчитель.
Як же створити відчуття свята, радісного чекання новорічного дива? Досягти такого ефекту можливо і без знищення сотень тисяч дерев.
Про це вам розкажуть діти з групи « Дизайнери».
Слайд ( Зимовий букет).
Вчитель.
То як же ми заспокоїмо наші ялинки, що ж порадимо людям?
Слайд ( Карпатські гори).
Слайд (Штучні ялинки).
Вчитель.
Члени групи « Спецкореспонденти» провели опитування в нашій початковій школі.
Вчитель.
Щороку в нашій країні проходить природоохоронна акція
« Збережи ялинку», метою якої є збереження зеленого багатства нашого довкілля – хвойних дерев. Ми закликаємо мешканців сусідніх сіл і міст приєднатися до передноворічної акції і разом зберегти зимових красунь.
Члени групи « Редактори» працювали над змістом листівки – звернення до людей і розповсюдили їх у тих селах, де живуть учні нашої школи: в Шпитьках, Петрушках, Лісному, Личанці в Горбовичах.
( Зачитування листівки).
Вчитель.
Ми впевнені, що новорічні красуні залишаться в лісі, а Новий рік принесе в наш дім радість, щастя, добро та здоров’я!
Слайди – фото.
( Лунає музика, перегляд фотографій про зимову пору, про зелені красуні ялинки).
Вчитель.
Діти, давайте звеселимо наші ялинки, прикрасимо їх тими іграшками, які готувала група « Трударики».
( Діти прикрашають ялинки).
Гостям – подарунки – макети ялинок з картону – на згадку про проект « Моя ялинка залишається в лісі», який готували учні 3 – А та 7 – А класу Шпитьківської ЗОШ І – ІІІ ступеня.