Урок математики у 1 класі
Тема: Досліджуємо склад числа 6.
Мета: формувати в учнів знання складу числа 6; вчити подавати число у вигляді суми двох доданків, користуватися знаками + і -. Розвивати обчислювальні навички, навички усної лічби, порівняння чисел, логічне мислення; виховувати цікавість та інтерес до математики.
Обладнання: мультимедійний проектор, цеглинки лего, будинки з числами, картки для роботи в парах, лічильний матеріал ( трикутники, кружечки ).
Освітні галузі: математична, мовно – літературна, соціальна.
Хід уроку
І Організація класу
Психологічна вправа «Всі готові до уроку»
-
Чи готові ваші вуха слухати – головою кивніть.
-
Чи готові ваші очі бачити – оком моргніть.
-
Чи готові ваші ротики відповідати – посміхніться.
-
Чи готові ваші руки писати – рукою махніть.
ІІ Контроль, корекція і закріплення знань
-
Усна лічба
Математика дуже цікава наука. Сьогодні ми спробуємо це довести.
Гра з цеглинками.
-
Я буду задавати запитання, а ви відповідь будете відкладати цеглинками.
-
Скільки кольорів у світлофора?
-
Скільки крил у птаха?
-
Скільки лап у кішки?
-
Скільки місяців у осені?
-
Скільки пальців на одній руці?
-
Скільки цеглинок у кожного з вас?
Гра «Так чи ні»
-
За числом 3 слідує число 4? (так)
-
Число 4 – це 1 і ще 1? (ні)
-
3 = 3? (так)
-
2 і 4 є сусідами числа 4? (так)
-
Число 2 є попереднім до числа 5? (ні)
-
Число 5 є наступним після 4? (так)
-
Інтерактивна вправа «Випадкове колесо»
ІІІ Вивчення нового матеріалу
-
Робота в парах
Гра «Засели будиночки»
Потрібно заселити будиночки. Це незвичайні будиночки. В них живуть числа 3, 4, 5. Вам потрібно вставити ті числа, яких е вистачає.
Діти роблять перевірку, звіряючи з дошкою.
Фізхвилинка
-
Повідомлення теми уроку.
-
Давньогрецький математик, філософ Піфагор вважав, що число 6 дуже дивовижним. Якщо додати 1, 2, 3 – ці три послідовні числа, то отримаємо 6. Лего - конструктор, з яким ми працюємо теж складається з 6 цеглинок. І будинок числа 6 не заселений і йому дуже сумно. Допоможемо його заселити? Отже, сьогодні будемо досліджувати склад числа 6.
-
Робота з лічильним матеріалом
Учні за допомогою трикутників і кружечків виставляють склад числа 6, вчитель на дошці заселяє будинок відповідними числами.
IV Закріплення вивченого матеріалу
-
Учениця розповідає скільки дітей у її сім’ї, діти слухають скільки хлопчиків і скільки дівчаток. ( 3 + 3 ).
-
Робота з підручником ст. 25, завдання 4.
Вправа «Долоні, ребро, кулак, ось так»
-
Виконання завдань у зошиті з математики.
Доповнити кульки з морозивом числами, які входять до складу числа 6.
-
Гра «Загадкова скринька»
У скриньці завдання:
-
6 – це 5 і …
-
6 – це 4 і ...
-
6 – це 3 і …
-
6 – це 2 і …
V Рефлексія
-
Склад якого числа ми сьогодні вивчили?
-
Хто нагадає, які числа ми заселяли у будиночок числа 6?
Вправа «Ромашка»