Досвід роботи педагога-організатора "Організація дитячого самоврядування в ЗЗСО як провідного чинника соціалізації учнівської молоді"

Про матеріал
Формування досвіду свідомої громадянської поведінки шляхом активного залучення учнів до роботи органів учнівського самоврядування для покращення процесів соціалізації учнівської молоді. Створення умов та здійснення педагогічного супроводу щодо самореалізації учнівської молоді, через залучення її до участі в організації цікавого позашкільного життя. Формування в дітей якостей, які допоможуть ім стати гідними громадянами демократичної України у дорослому житті. Усвідомлення дітьми в шкільному віці своєї участі у вирішенні важливих справ суспільного життя, що є основою нормальної життєвої позиції в дорослому житті. Особистий досвід в організації учнівського самоврядування в Костянтинівській ЗЗСО № 5.
Перегляд файлу

C:\Users\User\Desktop\2154b157cf819784cbc0ad10e4833ab0.png     Управління освіти міської ради м. Костянтинівки

Костянтинівського закладу загальної  середньої освіти

                              І – ІІІ ступенів № 5

     Костянтинівської міської ради Донецької області,

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

               Атестаційні матеріали з досвіду роботи

     « Організація дитячого самоврядування в ЗЗСО

 як провідного чинника соціалізації учнівської молоді»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                  Карагічевої Вікторії  В’ячеславівни

                                           Педагога – організатора

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                             2020-2021

ЗМІСТ   ДОСВІДУ

 

  1. Вступ     ------------------------------------------------------------------ 4

 2. Учнівське самоврядування

     Костянтинівської  ЗЗСО І-ІІІ ступенів №5

      (з досвіду роботи)      -------------------------------------------------  5 - 12

   

 3.   Додаток         --------------------------------------------------   13 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

F:\img007.jpg

АНКЕТА  ВЧИТЕЛЯ

  1. Карагічева Вікторія В’ячеславівна
  2. 03.01.1968
  3. Освіта вища – Донецький державний університет, 1997 р.

Спеціальність за фахом:  викладач російської мови та літератури

  1. м. Костянтинівка, пл.. Победи, б.18, кв. 50, 0507601310
  2. ЗЗСО №5, (06272)43793
  3. Педагог – організатор
  4. Педагогічний стаж: 33 роки
  5. Стаж на посаді педагога-організатора: 13 років
  6. Грамота Управління освіти міської ради м. Костянтинівки

(Наказ управління освіт від 27.09.2016 р. №400 к/тр)

  1.  Попередня атестація: 16.03.2016 р. Рішення комісії: відповідає займаній посаді і раніше присвоєній кваліфікаційній категорії  «спеціаліст першої категорії»
  2. Претендує на вищу кваліфікаційну категорію
  3.  Відповідальний член атестаційної комісії:

заступник директора з навчально – виховної роботи

Людмила Іванівна Воробйова

  1.   «Організація дитячого самоврядування в ЗЗСО як провідного чинника соціалізації учнівської молоді»

 

 

 

 

 

 

 

  1. ВСТУП                                                          4

Самоврядування у школі ... Ним пишаються, презентують різноманітним комісіям та перевіркам, організовують и розвивають. Вважається, що завдяки самоврядуванню дітей вчать приймати рішення, готують до майбутнього життя, дають можливість проявити лідерські та організаторські здібності. Разом із тим у питанні відносно учнівського самоврядування є і велика кількість опонентів, які вважають, що самоврядування - це бюрократія, яка вирощує не лідерів, а чиновників, і права у членів учнівського самоврядування номінальні, а рішення цього самого врядування втілюються у життя лише тоді, коли це зручно вчителям. Саме така розбіжність у погляді на доцільність створення органів учнівського самоврядування у школах підсілює інтерес до цього питання. До нього зверталися педагоги різніх часів та епох, стверджуючі, що воно є провідним чинником  соціалізації учнівської молоді.

Тема мого педагогічного досвіду: «Особливості організації дитячого самоврядування у ЗЗСО як провідного чинника соціалізації учнівської молоді».

Актуальність теми полягає у тому, що формування особистості, яка має свою точку зору, яка здатна на нестандартні рішення та прагне постійного саморозвитку, неможливо без існування та активної роботи системи шкільного учнівського самоврядування. Сучасним навчальним закладам надана можливість самостійного вибору шляхів реалізації функцій виховання, демократизації  та гуманізації освітнього процесу. Саме тому необхідно досліджувати  форми реалізації завдання сучасної освіти, однією з яких є організація учнівського самоврядування у школах.

              Учнівське самоврядування, яке я вибудовую у школі повинно надати учням ті кроки самостійності у прийнятті рішень, які необхідні для подальшого майбуття їх життєвого досвіду. На моє переконання учнівське самоврядування – це не гра. Це самоорганізація учнів у колектив, який

                                                                                                                              5                                                                                                                          формулює свої,  учнівські закони шкільного життя, звичайно в рамках Статуту закладу та Правил поведінки учнів школи.

         Свою роль, як педагога – організатора, я вбачаю у створенні умов та здійснення педагогічного супроводу щодо самореалізації учнівської молоді, через залучення її до участі в організації цікавого позашкільного життя.

         Мета: формування досвіду свідомої громадянської поведінки шляхом активного залучення учнів до справ і турбот школи, безпосередньої їх участі у формуванні життя учнівського колективу за їх же самостійно прийнятими рішеннями, шляхом розвитку молодіжного руху та учнівського самоврядування.

        

2. Учнівське самоврядування в Костянтинівській ЗЗСО  І-ІІІ ступенів №5

       (з досвіду роботи)

        Діяльність органів самоврядування в школі сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадянської позиції, процесу соціалізації учнів, більш ефективному їх входженню в доросле життя. Школа керується інтересами й потребами дітей, прагне стати осередком, де учні не лише вчаться, а й становляться як особистості, живуть повноцінним, духовним життям.

            Однією з основних ознак демократичної держави є наявність розвинутого громадянського суспільства. Громадяни створюють органи самоврядування з метою задоволення та захисту спільних інтересів. Однією з форм залучення учнів до громадського життя є участь у шкільному самоврядуванні. Саме в стінах школи у дітей формуються ті якості, які потім у дорослому житті допоможуть ім стати гідними громадянами демократичної України. А ще в шкільному віці усвідомлення своєї участі у вирішенні важливих справ суспільного життя є основою нормальної життєвої позиції в дорослому житті. В Костянтинівському ЗЗСО І-ІІІ ступенів №5 вже

 

                                                                                                                             6

багато років існує орган учнівського самоврядування «Школа великих успіхів»,  яку  очолює шкільна Президентська рада, до складу якої входять мери 5-11 класів та президент школи.

    Діяльність органів самоврядування в школі сприяє згуртуванню шкільного колективу, розвитку громадянської позиції, процесу соціалізації учнів, більш ефективному іх входженню в доросле життя. Школа керується інтересами і потребами дітей, прагне стати осередком, де учні не лише вчаться, а й становляться як особистості, живуть повноцінним, духовним життям.

         Концепція розвитку школи, гасло якої «Від успішної особистості до школи успіху», передбачає формування успішної компетентної особистості. Учнівське самоврядування покликане надати в цьому слушну допомогу, розвинути такі якості школярів, як самостійність, активність, ініціативність,

комунікативність, толерантність, відповідальність, обов’язковість, уміння приймати рішення й реалізувати намічене тощо.

           Саме з цією метою у школі була розроблена демократична модель шкільного учнівського самоврядування – Школа великих успіхів. Важливість роботи органів самоврядування полягає в тому, що самоврядування як спосіб організації життєдіяльності шкільного товариства, дозволяє формувати випереджувальний соціальний досвід, який включає в себе цілий комплекс демократичних процедур, спеціальних знань і організаторських умінь.

                Можливість учнів брати участь в роботі Президентської Ради, їхня активна життєва позиція стали важливим фактором формування активної громадянської позиції, а роботу в дитячий організації – у діючий ефективний засіб правового виховання школярів.

            Метою роботи учнівської організації є формуванні соціальної компетентності учнів, розвиток їх лідерського потенціалу, вміння брати на себе відповідальність за прийняття рішень

 

 

                                                                                                                          7                       Головними завданнями учнівської організації ЗЗСО №5 є: вироблення в учнів організаторських навичок, розвиток їх соціальної компетентності; формування вмінь налагоджувати взаємодію, співпрацю на принципах партнерства, вміння продуктивного співробітництва; виховання у зростаючої особистості почуття власної причетності до розвитку суспільства, держави; формування в учнів таких якостей як відповідальність за доручену справу, колектив, принциповість, самостійність, ініціативність; виховання моральних, естетичних й екологічних цінностей; прилучення до здорового способу життя; вдосконалення управління навчальним закладом.

            У своїй роботі органи шкільного самоврядування дотримуються принципів демократії, самореалізації, гласності, добровільності, активної участі у справах, самодіяльності учнів в поєднанні з педагогічним керівництвом, врахування вікових особливостей дітей, суспільно – корисної діяльності.

            Діяльність учнівського самоврядування будується відповідно нормативно – правової бази:

  1. Конвенція ООН про права дитини.
  2. Конституція України.
  3. Закон України «Про освіту».
  4. Закон України «Про загальну середню освіту».
  5. Закон України «Про сприяння становлення та розвитку молоді в Україні».
  6. Національна концепція громадського виховання.
  7. Національна стратегія розвитку освіти в Україні на період до 2021 року.
  8. Положення про середній загальний освітній навчальний заклад.

                 Робота Президентської Ради ЗЗСО №5  спрямована за наступними напрямками: «Дозвілля» - організація масових та спортивних заходів,

                                                                                                                                   

                                                                                                                               8

«Ерудіт» - організація інтелектуальних заходів, «Патріот» - організація патріотичних заходів, «Милосердя» - організація акцій милосердя та благодійних заходів, «Еколог» - організація заходів екологічного напрямку, «Джура» - організація патріотичних заходів, пов’язаних з історією українського козацтва та туристськими змаганнями.

                З ініціативи Президентської   Ради  групою «Дозвілля»  проводяться цікаві заходи, акції, конкурси та вечори. Зокрема, щорічно в  перший тиждень вересня проводиться тиждень фізкультури та спорту, спортивні змагання, олімпійські уроки, зустрічі з відомими спортсменами. А також впродовж року масові загальношкільні заходи; святкові вистави, концертні програми, конкурси талантів, фестивалі ретро та сучасної музики та інші.

                 Основним завданням групи "Ерудит" є забезпечення простору для ініціативи, творчості, самодіяльності учнів у навчально-пізнавальній діяльності. Члени групи організовують конкурси ерудитів, проводять інтелектуальні ігри з метою виявлення обдарованих дітей та закріплення програмного матеріалу з різних предметів, беруть активну участь у предметних тижнях.

                Група «Патріот» спрямовує свою роботу на виховання справжніх патріотів нашої країни, займається пошуковою роботою, а також організує заходи військово – патріотичного спрямування, бере участь в експедиції за напрямками руху «Моя земля – земля моїх батьків», етнографічно – пошукову роботу (вивчення долі своєї родини в долі Батьківщини, подвижницької діяльності своїх дідів та прадідів), досліджує маловідомі героїчні та трагічні сторінки історії свого краю.

               Група «Милосердя» організовує благодійні акції, ярмарки, дискотеки, концерти. На зібрані кошти купуються необхідні речі для дитячих будинків та дітей з багатодітних та малозабезпечених сімей.

 

                                                                                                                           9

               Команда «Джура» бере участь в міському етапі Всеукраїнської дитячо-юнацької    військово-патріотичної гри «Сокіл» («Джура»).

               Робота шкільного учнівського самоврядування планується згідно річного плану виховної роботи, який включає в себе заходи за всіма напрямками. Основним видом діяльності підготовки заходів є проектна діяльність, в ході якої учні  5-11 класів самостійно вибирають захід, щоб його підготувати, організувати та реалізувати.

             Ефективною формою роботи учнівського самоврядування є проектна діяльність. У процесі соціального проектування учні в першу чергу отримують навички партнерства та взаєморозуміння лідерства та поваги до інших., ініціативності у прийнятті рішень, висловленні думок, практики відповідальності та реалізації індивідуальних та колективних справ.

               Саме в стінах школи в учнів формуються ті якості, які потім у дорослому житті допоможуть їм стати гідними громадянами демократичної                                                                                                                                 

України, тобто: соціально – активними, компетентними, здатними приймати свідомі рішення та відповідати за них, здатними робити свідомий вибір.

                    Участь в проектній діяльності дає їм можливість набути навичок: комунікації, толерантної поведінки, пошуку компромісу, роботи в команді, особистої відповідальності за свої рішення та дії, ініціативи.

                     А головне – учні можуть переконатися у тому, що навіть неймовірні їхні фантазії насправді можуть бути здійснені, якщо їх ретельно відпрацювати. В підсумку учні нашої школи отримують навички перетворення мрії на реальність, причому власними зусиллями.

                  Педагогічний колектив школи розуміє, що участь школярів в учнівському самоврядуванні - це важливий шлях у формуванні в молодого покоління відповідальності, ініціативи, творчості. Особлива увага приділяється можливостям забезпечення кожному учневі престижної позиції, успіху в справах, широких контактів з однолітками.

                                                                                                                            10                                                                                                                

              Загальні засідання активу відбуваються кожного  місяця. На засіданнях розглядаються питання, спрямовані на розвиток учнівської ініціативи, дисципліни, творчості та на проведення змістовного дозвілля учнів. Засідання проводяться в різноманітних формах: "круглий стіл", "мозковий штурм", тренінгові заняття. Традиційними стали зустрічі шкільного активу з адміністрацією школи, які направлені на тісну співпрацю педагогів та дітей. Важливим завданням, над яким працює учнівський та педагогічний колективи в плані розвитку дитячого самоврядування на сьогодні є формування високого рівня організаційної культури учнів-лідерів (відповідальність, організованість, цілеспрямованість, дисциплінованість, потреби у творчості та виявленні ініціативи).

             Діяльність учнівського самоврядування Костянтинівській ЗЗСО №5 спрямована на створення дійової, чіткої, адекватної сучасним освітнім   пріоритетам і завданням виховної системи, здатної забезпечувати виховання учня як громадянина України, особистості моральної, вільної, демократичної, життєво і соціально  компетентної, готової здійснювати самостійний вибір, приймати відповідальні рішення у різноманітних життєвих ситуаціях і бути готовою до відповідальності за них.

            У виховній роботі школи утвердились ефективні технології, які забезпечують творчий розвиток особистості, з глибоко усвідомленою громадянською позицією. Домінантою у розвитку учнівського самоврядування є формування в учнів патріотизму з новим змістовим наповненням.

                 Модель учнівського самоврядування має позитивний результат функціонування системи: учні зайняті різноманітними видами громадської діяльності та позаурочної роботи за інтересами, більшість з них виділяються свідомою дисципліною, високою громадською активністю.

 

                                                                                                                              11

             Учнівське самоврядування - це результат цілеспрямованих педагогічних зусиль з організації учнівського колективу, який забезпечує формування ряду позитивних якостей (поваги до демократичних цінностей, норм співжиття, почуття солідарності, причетності, відповідальності, критичного мислення тощо), відчуття господарів у рідній школі, розвиток організаторських здібностей у своїх членів шляхом залучення їх до управління шкільними справами та створення працездатних органів колективу, наділених реальними правами та обов'язками.

              Перша важлива сходинка для учнівського колективу - навчитися жити в умовах демократії, виробити в себе навички активної участі в діяльності своєї організації, у вирішенні питань, які мають колективне, громадське значення. Через створення гуманістично спрямованої моделі учнівського самоврядування формувати творчу, національно  свідому,  життєстверджуючу особистість.

               Учнівське самоврядування - це педагогічна технологія, яка сприяє розвитку громадянських якостей дитини в  системі демократичних відносин виховного колективу на принципах самореалізації, самодіяльності, самоорганізації та самодостатності особистості.

              Для вирішення існуючої проблеми, реалізації поставленої мети та ідеї в нашій школі визначено основні завдання діяльності учнівського самоврядування шляхом організації життя учнівського колективу, які реалізуються у залученні всіх  його членів до планування, організації, контролю і підбиття підсумків навчальної і суспільно корисної праці.             

              Основна їх мета - виховати в учнів активну життєву позицію,  підготувати їх до дійової участі в демократичному управлінні суспільством.

                  Робота учнівського самоврядування базується на принципах: ·самостійності при вирішенні питань у рамках повноважень, закріплених у статуті навчального закладу чи органу дитячого самоврядування;

                                                                                                                               12

·відповідальності органів дитячого самоврядування перед членами колективу, педагогами, батьками;

·різноманітності форм організації дитячого самоврядування;

·взаємозв'язку між різними рівнями дитячого самоврядування;

·відкритості та прозорості діяльності в усіх сферах самоврядування;

·системності планування та реалізації програм і  проектів;

-консультативно-педагогічної підтримки дорослими.

                 Роль учнівського самоврядування у соціалізації учнівської молоді полягає у формуванні соціально активної особистості, здатної співпрацювати з іншими та самостійно приймати рішення. Зокрема, існуюча модель учнівського самоврядування  у нашій школі сприяє виробленню в учнів  таких якостей як:                                                                                                                                  

·відповідальність за доручену справу, за колектив, за все, що відбувається навколо;

·принциповість - вміння критикувати, належним чином сприймати критику, давати об'єктивну оцінку власним вчинкам і оточуючих людей;

·самостійність;

·готовність залежно від конкретних умов знаходити правильне рішення, долати труднощі;

·творче ставлення до дійсності;

·вміння виявляти ініціативу, вносити в  будь - яку справу свої зусилля, думки, пропозиції.

 

 

   

ДОБРІ СПРАВИ РОЮ «ОТАМАНИ».

  1. Подарунки для малят.

У грудні члени рою взяли участь у всеукраїнському флешмобі - конкурсі "Відеоролик про щеплення». Зняті дітьми ролики з пропагандою дитячих щеплень з метою профілактики інфекційних захворювань та зберігання здоров'я підростаючого покоління були відіслані на сайт ГО «Батьки за вакцинацію». У подарунок за участь в акції була отримана посилка з настільними іграми для дітей. Ці ігри джурівці  із задоволенням передали в користування учням початкової школи.

 

         C:\Users\lenovo\Desktop\добрые дела\20190124_125219.jpg

                          Фото №2. Подарунки для малят.

                                       C:\Users\lenovo\Desktop\добрые дела\20190124_125336.jpg

                                              Фото №3. Подарунки для малят.                                 

 

 2.  Організація новорічного свята «Добро перемагає зло»

Учнівське самоврядування в нашій школі працює за кількома напрямками Одним з них є шефська робота - співпраця вчителів початкової школи та педагога - організатора з учнями старшої школи в організації виховної роботи з малюками з метою допомоги учителям у підготовці до свят. Рій складається з дітей творчих, готових допомагати школі у всьому. Протягом навчального року «Отамани» взяли участь в організації та проведенні двох шкільних заходів для маленьких дітей. У грудні, спільно з членами учнівського самоврядування, учасники рою стали улюбленими героями святкової новорічної казки, де  вони подорожували разом з малюками по стежках чарівного зимового лісу, там, де добро перемагає зло.

C:\Users\lenovo\Desktop\добрые дела\EgvkgeIkae8.jpg

Фото №4. Новорічне свято «Добро перемагає зло»

 

                                  C:\Users\lenovo\Desktop\добрые дела\GpKel7LdZ8s.jpg

                                     Фото №5. Новорічне свято «Добро перемагає зло»         

 

3.Організація фестивалю української творчості

«Україна мила, серцю дорога»

З метою виховання почуття патріотизму і гордості за приналежність до великого українського народу, любові і поваги до Вітчизни – України, її символів, традицій, обрядів, в лютому команда джурівців взяла участь в підготовці і проведенні фестивалю української творчості «Україна мила, серцю дорога» для учнів 2-4 класів, де молодші школярі змогли продемонструвати свої творчі здібності: вміння співати та танцювати українські музики, декламувати вірші рідною мовою, акторську майстерність при відтворенні українських народних обрядів.

 

                                             C:\Users\lenovo\Desktop\добрые дела\20190221_111440.jpg

                                     Фото №6 . Фестиваль «Україна мила, серцю дорога»

                   

F:\школьное фото 2018-2019\патриот\украина 1-4\20190221_115732.jpg

         Фото №7 . Фестиваль «Україна мила, серцю дорога»

                                                                                                                             

 

4. Акція «Чисте місто – чисте довкілля»

В рамках акції «Чисте місто – чисте довкілля» з метою підвищення рівня екологічної компетентності та здоров'я підростаючого покоління, активізації просвітницької та природоохоронної діяльності,  наприкінці квітня рій «Отамани» взяв активну  участь в  суботниках із благоустрою шкільної та прилеглої до неї території. Було впорядковано: спортивний майданчик, квіткові клумби, прибрано шкільну та прилеглу  до неї територію, тобто прибране сміття по вулиці Пугачова до зупинки Хімічна. Також була прибрана територія біля пам’ятників Другої світової війни в сквері Шевченка та по вулиці Демещенка.

 

                       C:\Users\lenovo\Desktop\добрые дела\Добрі справи\IMG_4177.JPG

                               Фото №8. «Чисте місто – чисте довкілля»

 

C:\Users\lenovo\Desktop\добрые дела\Добрі справи\IMG_0537.JPGC:\Users\lenovo\Desktop\добрые дела\Добрі справи\IMG_4173.JPG

Фото №9, №10.

 «Чисте місто -  чисте довкілля»                  

 

5. Акція «День зустрічі птахів».

У нашій культурі пернаті вважаються символами миру, волі і сімейного благополуччя. Птахи завжди користувалися любов’ю слов’ян. Тому рій вирішив взяти активну участь в виготовленні шпаківень в рамках Всеукраїнської екологічної акції «День зустрічі птахів», метою якої є активізація уваги учнівської молоді до сучасних проблем приваблювання і охорони, поширення і збільшення чисельності та видового різноманіття перелітних птахів. Шпаківні були розвішані у сквері, біля школи та прилеглих житлових будинках.

C:\Users\lenovo\Desktop\добрые дела\Добрі справи\IMG_0545.JPGC:\Users\lenovo\Desktop\добрые дела\Добрі справи\IMG_0548.JPG

Фото №11, №12. День зустрічі птахів.                           

docx
Додано
3 березня 2021
Переглядів
855
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку