Досвід роботи. "Робота з причіпками"

Про матеріал
Сучасне навчання… Яким воно має бути? Про це читаємо, міркуємо, дискутуємо. Обираємо нові прийоми, методи, технології. Відповідно до загальної мети освіти Нової української школи , місією початкової школи є різнобічний розвиток особистості дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічний особливостей.
Перегляд файлу

Ігри з причіпками – це несподівано!

                                                                У грі дитина живе,

                                                                і сліди цього життя

                                                                залишаються в ній глибше,

                                                                ніж сліди справжнього життя.

                                                                                     К.Д. Ушинський

Сучасне навчання… Яким воно має бути? Про це читаємо, міркуємо, дискутуємо. Обираємо нові прийоми, методи, технології.

Відповідно до загальної мети освіти Нової української школи , місією початкової школи є різнобічний розвиток особистості дитини відповідно до її вікових та індивідуальних психофізіологічний особливостей.

Найціннішими результатом початкової освіти в особистісному вимірі є здорова дитина вмотивована на успішне навчання.

 В навчально-виховному процесі першокласників значна увага приділяється формуванню пізнавальної діяльності дітей, розвитку мислительних процесів, вихованню інтересу до знань.

 Збільшення розумового навантаження учнів на уроках математики змушує вчителів замислитися над тим, як постійно підтримувати в учнів інтерес до матеріалу та їх активність протягом уроку.

 Одним із вирішення цього питання є проведення на уроках дидактичних ігор. Саме у процесі гри в учнів виробляються навички самостійного мислення, розвивається увага і потяг до знань. Граючи учні ніби мимоволі вчаться, пізнають, запам’ятовують нове, орієнтуються в надзвичайних ситуаціях, поповнюють запас уявлень, понять, розвивають фантазію. Навіть пасивні діти підключаються до гри з неабияким бажанням стараючись не підвести товаришів.

 Гра для дитини – це праця, гра – це навчання. Гра приносить радість дітям. Навчання теж повинно бути радісним. Тому природно не відривати першокласників від гри, а навчати їх на перших порах через гру.

 Першокласник у школі - найемоційніший учень. Для нього гра казка, вигадка – це невід’ємна складова духовного життя. І вчитель має підтримати, пробудити в душі кожного цікавість до пізнання навколишнього світу Гра виконує безліч функцій: розвиває пізнавальні здібності, кмітливість, уяву, активізує інтерес та увагу дітей. Увага першокласників насамперед спрямована на ігрову діяльність. 

Щоб зробити навчання молодших школярів цікавішим, не потрібно купувати додаткові підручники та настільні ігри. Можна ввімкнути трішки фантазії та використати побутові речі для виконання різних завдань. Це не лише зробить уроки веселими, а й допоможе учням краще опанувати новий матеріал.

 Ми зі своїми учнями граємо в різні ігри на уроках. Особливо їм подобається грати з причіпками на уроках математики. Гра «Причіпкові фантазери» допомагала вивчати нумерацію чисел від 1 до 10, а також геометричні фігури: трикутник, чотирикутник, шестикутник. Діти із задоволенням викладали з причіпок прямі, криві, ламані лінії. Склад числа закріплювали разом з грою «Веселі причіпки». При ознайомлені з числами другого десятка допомагала гра «Поділися причіпкою». Граючи в цю гру діти з задоволенням працювали в парі. Групова гра «Більше причіпок, то краще» дала змогу краще засвоїти матеріал з теми «Нумерація чисел від 21 до 100». Діти з задоволенням працюють як самостійно, так і в парі.

 Під час фізхвилинок пропоную дітям «прикрасити» свій одяг причіпками здійснити чарівні перетворення . Перетворитись на динозаврів, начіплявши один одному на спину причіпки. Далі діти вигадують ім’я своєму динозаврику і вітають сусіда по парті.

 

Гра «Причіпкові фантазери»

Матеріали для гри: на кожного учня 10 причіпок і 10 різних шаблонів.

Гра полягає в тому, що учні прикріплюють причіпки до шаблонів на яких не вистачає різних елементів: число і цифра 2 – це морквинка, число і цифра 3 –ананас, число і цифра 4 – хмарка з крапельками, число і цифра 5 – цибулинка, число і цифра 6 – жучок - сонечко. . число і цифра 7 – вуса у кота, число і цифра 8 – сонечко, число і цифра 9 – голки у їжачка і число і цифра 10 – сороконіжка.

E:\фотки з фотика\P1190193.JPG                 I:\DCIM\100OLYMP\P2220019.JPG

 

Гра «Веселі причіпки»

Матеріали для гри. Набір причіпок 10 штук, смужка для причіпок.

Гра застосовується при вивченні складу числа. Отримавши завдання від вчителя , учні на смужці причіплюють певну кількість причіпок. Розглядаємо різні варіанти.

 

E:\фотки з фотика\P1190194.JPG                  J:\1-А И.А\PA150546.JPG

 

 

Гра «Поділись причіпкою»

Гра проводиться в парі. Щоб утворити число більше десяти потрібно звернутися до сусіда по парті і утворити потрібне число. Гру можна проводити на швидкість.

 

I:\DCIM\100OLYMP\P2100004.JPG                      I:\DCIM\100OLYMP\P2100003.JPG

 

Гра «Більше причіпок, то краще»

Гра допомагає  при вивченні теми «Нумерація чисел від 21 до 100». Діти об’єднуються в групи , кожен зі своїм десятком причіпок. Таким чином утворюють числа від 21 до 39,від 40 до 89, від 90 до 100. Вчаться лічити десятками.

 

F:\DCIM\101MSDCF\DSC06362.JPG                        F:\DCIM\101MSDCF\DSC06360.JPG

 

Ігри з причіпками для дітей належать до модульної гімнастики, яка передбачає заняття з предметами, які самі по собі не розбираються, але з них можна робити інші речі. За допомогою такої гімнастики зміцнюється і розвивається кисть і два пальці руки, які активно задіяні при письмі.

   Коли відбувається дидактична гра з причіпками, то вказівний і великий пальці ведучої руки відчувають напругу схожу з тою, яку потрібно прикласти при утриманні ручки або олівця. Паралельно з фізичним розвитком кисті відбувається вдосконалення мови, поповнення словникового запасу, активізується творче мислення, відбувається формування просторових понять і чуттєвого сприйняття світу.

 Звичайно існує безліч способів , що допомагають розвинути дрібну моторику дитини. На мою думку використання причіпок є доцільним і практично можливим  в умовах класного навчання в НУШ.

 

 

docx
Додано
8 червня 2021
Переглядів
411
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку