Надання учням радості праці, радості успіху у навчанні, збудження в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності, віри в себе – це важливе завдання вчителя початкових класів. Використання ситуації успіху має сприяти підвищенню робочого тонусу, збільшенню продуктивності навчальної роботи, а також допомогти учням усвідомити себе повноцінною особистістю і, відповідно, забезпечити успіх у навчанні.
Дати учням радість праці, радість
успіху у навчанні, збудити у їхніх серцях
почуття гордості, власної гідності –
це перша заповідь вихователя.
У наших школах не повинно бути
нещасних дітей, душу яких гнітить
думка, що вони ні на що не здібні.
Успіх у навчанні – єдине джерело
внутрішніх сил дитини, які продовжують
енергію для переборення труднощів,
бажання вчитися.
В.О.Сухомлинський
Надання учня радості праці, радості успіху у навчанні, збудження в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності, віри в себе – це важливе завдання вчителя початкових класів. Використання ситуації успіху має сприяти підвищенню робочого тонусу, збільшенню продуктивності навчальної роботи, а також допомогти учням усвідомити себе повноцінною особистістю і, відповідно, забезпечити успіх у навчанні.
Навіть разове переживання успіху може докорінно змінити психологічне самопочуття учня. Адже успіх – спусковий механізм подальшого творчого руху особистості.
Створити ситуацію успіху на уроках мені допомагають інтерактивні методи навчання.
Інтерактивне навчання дозволяє розв`язати кілька завдань:
Суть інтерактивного навчання полягає у тім, що навчальний процес відбувається тільки шляхом постійної, активної взаємодії всіх учнів. Це базується на співпраці, взаємо навчанні вчитель-учень, учень-учень.
Це дає змогу учням:
У своїй роботі віддаю перевагу таким інтерактивним прийомам і методам:
Враховуючі психологічні особливості учнів молодшого шкільного віку та рівень їхньої готовності до спілкування, вважаю, що застосування інтерактивних технологій навчання в початковій школі варто розпочинати з роботи в парах.
Саме в процесі роботи в парах учні отримують можливість говорити, що є необхідним для цього вікового періоду.
Отже, на практиці просто необхідно використовувати інтерактивні форми в цілому, або ж взявши елементи, які більш доцільні до певного класу. Саме інтерактивні методи дають змогу створювати навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно, а це дає змогу учням формувати характер, розвивати світогляд, логічне мислення, зв`язне мовлення, формувати критичне мислення, виявити і реалізувати індивідуальні можливості.
Використання інтерактивної моделі навчання дає вчителю можливість фахового росту, навчання разом з учнями. Зробити перший крок допоможе саме новий підхід до навчання та його цілей.
Понад дві тисячі років тому видатний китайський педагог Конфуцій сказав:
Те, що я чую, я забуваю,
Те, що я бачу, я пам’ятаю,
Те, що я роблю, я розумію.
Ці три простих твердження обґрунтовують необхідність використання активних методів навчання. Дещо змінивши слова видатного педагога, можна сформулювати кредо інтерактивного навчання:
Те, що я чую, я забуваю,
Те, що я бачу, я пам’ятаю,
Те, що я чую, бачу і обговорюю, я починаю розуміти,
Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок.
Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром. Процес навчання – не автоматичне вкладання навчального матеріалу в голову учня. Він потребує напруженої розумової роботи дитини і її власної активної участі в цьому процесі. Цього можна досягти тільки за допомогою активного 9інтерактивного) навчання.