Досвід роботи "Створення ситуації успіху використовуючи інтерактивні методи навчання у початкових класах"

Про матеріал

Надання учням радості праці, радості успіху у навчанні, збудження в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності, віри в себе – це важливе завдання вчителя початкових класів. Використання ситуації успіху має сприяти підвищенню робочого тонусу, збільшенню продуктивності навчальної роботи, а також допомогти учням усвідомити себе повноцінною особистістю і, відповідно, забезпечити успіх у навчанні.

Перегляд файлу

Дати учням радість праці, радість

успіху у навчанні, збудити у їхніх серцях

почуття гордості, власної гідності –

 це перша заповідь вихователя.

У наших школах не повинно бути

нещасних дітей, душу яких гнітить

думка, що вони ні на що не здібні.

Успіх у навчанні – єдине джерело

внутрішніх сил дитини, які продовжують

енергію для переборення труднощів,

бажання вчитися.

В.О.Сухомлинський

Надання учня радості праці, радості успіху у навчанні, збудження в їхніх серцях почуття гордості, власної гідності, віри в себе – це важливе завдання вчителя початкових класів. Використання ситуації успіху має сприяти підвищенню робочого тонусу, збільшенню продуктивності навчальної роботи, а також допомогти учням усвідомити себе повноцінною особистістю  і, відповідно, забезпечити успіх у навчанні.

Навіть разове переживання успіху може докорінно змінити психологічне самопочуття учня. Адже успіх – спусковий механізм подальшого творчого руху особистості.

Створити ситуацію успіху на уроках мені допомагають інтерактивні методи навчання.

Інтерактивне навчання дозволяє розв`язати кілька завдань:

  • розвиває комунікативні вміння та навички;
  • допомагає встановленню емоційних контактів між учасниками навчального процесу;
  • забезпечує виховне завдання, оскільки змушує працювати в команді, прислухатися до думки кожного.

Суть інтерактивного навчання полягає у тім, що навчальний процес відбувається тільки шляхом постійної, активної взаємодії всіх учнів. Це базується на співпраці, взаємо навчанні вчитель-учень, учень-учень.

Це дає змогу учням:

  • полегшити процес засвоєння знань;
  • аналізувати навчальну інформацію, творчо підходити до засвоєння навчального матеріалу;
  • навчатись формулювати власну думку, правильно її виражати;
  • моделювати різні життєві ситуації;
  • слухати іншу людину, прагнути до діалогу;
  • вчитися будувати відносини в групі, визначати своє місце в ній, уникати конфліктів.

У своїй роботі віддаю перевагу таким інтерактивним прийомам і методам:

  • Інтелектуальна розминка ( це два-три не дуже складні питання для розмірковування; основна мета такої розминки – налаштування учнів на роботу);
  • Асоціативний кущ( схема, яка поступово «розростається» найстійкішими асоціаціями);
  • Лови помилку ( учитель у своєму повідомленні припускається помилки, героям приписує чужі думки і вчинки, даються невірні тлумачення подій і процесів);
  • Мікрофон (учитель пропонує учням висловити думки щодо поставленого питання, використовуючи уявний мікрофон);
  • Мозкова атака( передбачає вільне висловлювання думок і допомагає знаходити багато ідей та рішень);

Враховуючі психологічні особливості учнів молодшого шкільного віку та рівень їхньої готовності до спілкування, вважаю, що застосування інтерактивних технологій навчання в початковій школі варто розпочинати з роботи в парах.

Саме в процесі роботи в парах учні отримують можливість говорити, що є необхідним для цього вікового періоду.

  • Робота в парах( ця форма роботи дозволяє учням набути навичок співробітництва, оволодіти вміннями висловлюватися та активно слухати);
  • Рольова гра ( визначити ставлення до конкретної життєвої ситуації, набути досвіду шляхом гри);
  • Рефлексія( підіб’ємо підсумки);

Отже, на практиці просто необхідно використовувати інтерактивні форми в цілому, або ж взявши елементи, які більш доцільні до певного класу. Саме інтерактивні методи дають змогу створювати навчальне середовище, в якому теорія і практика засвоюються одночасно, а це дає змогу учням формувати характер, розвивати світогляд, логічне мислення, зв`язне мовлення, формувати критичне мислення, виявити і реалізувати індивідуальні можливості.

Використання інтерактивної моделі навчання дає вчителю можливість фахового росту, навчання разом з учнями. Зробити перший крок допоможе саме новий підхід до навчання та його цілей.

Понад дві тисячі років тому видатний китайський педагог Конфуцій сказав:

Те, що я чую, я забуваю,

 Те, що я бачу, я пам’ятаю,

Те, що я роблю, я розумію.

Ці три простих твердження обґрунтовують необхідність використання активних методів навчання. Дещо змінивши слова видатного педагога, можна сформулювати кредо інтерактивного навчання:

Те, що я чую, я забуваю,

 Те, що я бачу, я пам’ятаю,

Те, що я чую, бачу і обговорюю, я починаю розуміти,

Коли я чую, бачу, обговорюю й роблю, я набуваю знань і навичок.

Коли я передаю знання іншим, я стаю майстром. Процес навчання – не автоматичне вкладання навчального матеріалу в голову учня. Він потребує напруженої розумової роботи дитини і її власної активної участі в цьому процесі. Цього можна досягти тільки за допомогою активного 9інтерактивного) навчання.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
20 жовтня 2018
Переглядів
663
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку