Досвід роботи вчителя початкових класів

Про матеріал

Пріоритетними завданнями навчання в початковій школі на сучасному етапі мають бути забезпечення розвитку пізнавальних інтересів дитини, подальшого її становлення, всебічного розвитку.

Перегляд файлу

Досвід роботи вчителя початкових класів

Баранівської ЗОШ І-ІІІст. №2 ім.О. Сябрук

Хіміч Ірини Святославівни

           Молодший шкільний вік – найвагоміший період у моральному, інтелектуальному становленні особистості. Це початок формування ціннісних орієнтацій. Загальновизнано, що розвиток дитини відбувається в процесі її навчально-пізнавальної діяльності. Повноцінна навчальна діяльність неможлива без позитивного ставлення школяра до участі в ній. Тому головна мета початкової школи на сучасному етапі – створення умов для самореалізації особистості.

       Своєю метою бачу  створити ситуацію успіху для розвитку особистості дитини, дати можливість кожному вихованцеві відчути радість досягнення, усвідомлення своїх здібностей, допомогти дитині зрости в умовах успіху, дати відчути радість від здолання труднощів.

       Для мене навчання дітей – це відповідальна робота, а для дитини – життя. А як хочеться  зробити життя моїх дітлахів цікавим, насиченим, повноцінним, щоб кожного дня вони не просто насичувалися знаннями,  а робили для себе якісь відкриття.

       Тому предметом моєї уваги є розвиток пізнавальних інтересів у молодших школярів.

       Пріоритетними завданнями навчання в початковій школі на сучасному етапі мають бути забезпечення розвитку пізнавальних інтересів дитини, подальшого її становлення, всебічного розвитку.

       За даними сучасних зарубіжних та вітчизняних педагогів, у молодшому шкільному віці можна сформувати новий тип ставлення до навчання, наприклад, інтерес до способу набуття знань (В. Давидов, Н. Бібік), тоді як у традиційному навчанні вважається достатнім сформований інтерес до змісту навчання. Варто зауважити, що орієнтація учнів на спосіб пізнання має безпосередню причетність до оволодіння навичками ХХІ століття, зокрема до готовності навчатися упродовж життя.

       Разом із тим, можна констатувати, що як педагогічна проблема вона розглядалася, вивчалася, отримала своє обґрунтування в працях відомих педагогів: Я. Коменського, К. Ушинського, С. Русової, Н. Бібік, О. Савченко. Їх рекомендації -  це створення відповідної атмосфери навчально-пізнавальної діяльності, налагодження навчального співробітництва.

       Свого часу Г. Щукіна зробила висновок про те, що «пізнавальний інтерес у молодшому шкільному віці безпосередньо пов'язаний з результатами практичної діяльності, а не з процесом».

     Усе  це  дозволяє  зробити  висновок  про  те,  що  узагальнений  навчально-пізнавальний  інтерес  не  є  вродженою  якістю,  а  є  важливим  утворенням  особистості,  яке  формується  в  певних  соціальних  умовах.

     На  думку  психологів,  у  молодших  школярів  добре  розвинена  фантазія,  творча  уява,  вони  розкуті  у  своїх  висловлюваннях.  Але  якщо ці якості не розвивати цілеспрямовано, то вони гальмуються. Тому я ставлю перед собою завдання – дбати про те, щоб учням на уроках було насамперед цікаво. Використовую різноманітні прийоми розвитку пізнавальних мотивів:

1)    Зацікавлення змістом навчального матеріалу: новизна повідомлення як елемент зацікавлення; оригінальність, здивування як початкова форма пізнання (це ж не так «важко», «як я раніше цього не знав»…; дивовижна інформація; приклади з художньої літератури).

2)    Зацікавлення процесом навчання: використання роздавального матеріалу, технічних засобів навчання; застосування комп’ютерної техніки та інших видів наочності; залучення до ігрової діяльності, проблемне навчання та інші.

Виділяю  основні  шляхи  розвитку пізнавальної активності:

Залучення учнів до процесу пошуку й «відкриття» нових знань;

Формування позитивної внутрішньої мотивації навчальної діяльності учнів;

Спільне обговорення способів досягнення результатів;

Розв’язування завдань проблемного характеру;

Формування інтересу до предмета.

     Дуже важливо, щоб кожен учень відчув задоволення від результатів своєї навчальної діяльності, радість пізнання й долання труднощів. Такі почуття викликають прагнення до подальшої праці, бажання самовдосконалюватися, потребу в саморозвитку.

     На своїх уроках і в позакласній роботі намагаюсь зацікавити учнів як змістом матеріалу, так і формою, бо, за словами В. Сухомлинського, «духовне життя дитини повноцінне лише тоді, коли вона живе у світі гри, музики, фантазії, творчості». Тому вважаю доцільним використання ігрових форм проведення уроку або використання ігрових моментів на окремих його етапах. Викладаючи матеріал, використовую методи, які викликають найбільший інтерес в учнів, зокрема проблемний, дослідницький.

     Кожен урок  – це сходинка до дорослішання, мандрівка в невідоме, яке зусиллями думки стане зрозумілішим. Навчально-виховний процес на уроках організовую так, щоб учні шукали зв'язок між новими та вже отриманими знаннями, вчилися приймати альтернативні рішення, мали змогу  формувати  власні  ідеї  та  думки за  допомогою різноманітних  засобів,  навчалися  співробітництва.

     На  уроках  використовую  ігри-вправи,  ігрові  ситуації,  навчально-рольові  ігри,  що  дає  змогу  школярам  максимально  виявити  свої  творчі  здібності,  активізувати  творчу  діяльність,  розвивати  пізнавальний  інтерес  до  навчання.  («Які  звуки  повторюються?», «чудасії в кав’ярні» або «анаграми», «Пошук  асоціацій»,  «Закінчи  речення»,  «Запам’ятай  слова»,  «Повтори  навпаки»,  «Виділення  зайвого  слова», гра «Мовчанка», «Футбол», «Знайди і виправ помилку» та  інші).  Широко  використовую  інтелектуальні  ігри,  кросворди,  ребуси,  чайнворди, дешифрувальник. Також використовую засоби зворотнього зв’язку: планшети, сигнальні картки за Логачевською С.П.,  «світлофор»  та інші види. Вони  сприяють  пізнавальній  активізації  дітей,  розвивають  їхню   уяву,  кмітливість, уважність,  спостережливість.  У  гру  учні  вкладають  усі  свої  сили  і  здібності,  в  результаті  чого  відбувається  інтенсивний  розвиток  особистості.  Використовую  прийоми  інтерактивного  навчання:  «навчаючи – учусь»  (учні  передають  один  одному  аркуші  з  конкретною  інформацією,  у  парах  розповідають  про  те,  що  дізнались);  «ажурна  пилка»  (групова  робота),  метод  «прес»,  «мікрофон», «кубування», «мозковий штурм», «літературний портрет», «гронування», «карусель запитань», «діаграма Вена», уроки-подорожі, уроки-експедиції  та  інші.

Поряд із навчанням активно проходить і виховний процес. Проводимо багато бесід, годин спілкування, пошукових робіт, виховних годин на різну тематику, родинні свята, свято здоров’я, осені і т.д. Беремо активну участь у всіх загальношкільних конкурсах. Багато нового дізнаємося про традиції і звичаї нашої Батьківщини. Відвідуємо визначні місця Баранівки.

     Отже,  формування  ціннісних  орієнтацій  молодших  школярів,  пізнавальної  активності  утверджує  впевненість  у  своїх  можливостях,  у  вирішенні  тих  завдань,  котрі  вона  сама  для  себе  ставить.  Упевнена  в  собі  дитина  без   вагань  береться  за  вирішення  проблем,  вона  мотивована  на  успіх.  

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Мої досягнення і нагороди

  1. р.

1. Відкритий виховний захід «Свято здоров’я»

2. Створення виховного проекту «Здоров’я – найцінніший скарб людини».

2011-2012н.р

  1.     Виступ на районному семінарі «Особливості навчання грамоти за Букварем».
  2.     Виступ на районному семінарі по виховній роботі «Модель виховної системи у 1 класі».
  3.     Відкритий виховний захід  «Батько і мати  - два сонця гарячих».
  4.     Виступ на шкільному методоб’єднанні вчителів початкових класів.

 

2012-2013н.р.

  1.     Виступ на педраді «Що вдалося, а що ні по моделі виховної системи».
  2.     Відкритий виховний захід  «Будь здоровим!».
  3.     Участь у конференції  Федерації футболу України та «Щоденник.ua» в м. Київ. Нагорода за І місце у конкурсі «Рецепти здорового способу життя» Федерації футболу України та «Щоденник.ua».
  4.     Грамота відділу освіти Баранівської РДА за високі досягнення у навчанні і вихованні підростаючого покоління.

2013 – 2014 н. р.

  1.     Відкритий урок з української мови «Закріплення правил про вимову і правопис слів з ненаголошеними [е], [и]».
  2.     Відкритий урок з математики «Таблиця ділення на 9».
  3.     Грамота відділу освіти Баранівської РДА за високі досягнення у навчанні і вихованні підростаючого покоління.
  4.     Відкритий виховний захід «Свято урожаю».                                    
  5.     Виступ на шкільному методоб’єднанні вчителів початкових класів «Робота з ілюстраціями та аудіовізуальними засобами на уроках читання».
  6.     Відкритий урок з читання «Л. Глібов «Чиж та Голуб»».

2014 – 2015 н.р.

1. Відкрита виховна година «22 січня – день Соборності України.»

2. Відкритий виховний захід «Прощавай, Початкова школо!»

2015 – 2016 н.р.

1. Відкритий виховний захід «Свято Букваря»

2. Виступ на районному семінарі «Усвідомлення дитиною мовлення. Застосування видів вправ з розвитку мовлення дітей.»

3. І місце (Сус Анастасія) у шкільному конкурсі  читців поезії Т.Г.Шевченка та Лесі Українки.

 

2016 – 2017 н.р.

1. Відкритий виховний захід – казка « Святий Миколай іде, чемним дітям дарунки несе»

2. І місце (Кругліцький Микола та Сус Анастасія) у шкільному конкурсі  читців поезії Т.Г.Шевченка та Лесі Українки.

3. Виступ на шкільному методоб’єднанні вчителів початкових класів «Інноваційні технології навчання в початковій школі з використанням мультимедійних технлогій»

 

2017 – 2018 н.р.

1. Відкритий виховний захід « Нумо хлопці, нумо козачата! »

2. І місце (Кругліцький Микола) та ІІІ місце (Муравська Дарія) у шкільному конкурсі  читців поезії Т.Г.Шевченка та Лесі Українки.

3. Виступ на шкільному методоб’єднанні  класних керівників та класоводів «Права та обовʼязки батьків здобувачів освіти».

4. Виступ на шкільному методоб’єднанні вчителів початкових класів «Етимологічні п’ятихвилинки на уроках української мови – ефективний засіб національно-патріотичного виховання».

 

 

docx
Додано
26 серпня 2018
Переглядів
2223
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку