Досвід роботи вихователя Харченко С.Ф. з творчої теми ,, Формування основ економічної культури вихованців, як однієї із складових пізнавального розвитку"

Про матеріал
Дошкільний вік найсприятливіший для формування різних якостей особистості, насамперед бережливості , економності та працьовитості, які надалі мають стати фундаментом для становлення громадянина - людини, щиро зацікавленої в розвитку та економічному розквіті нашої держави. Тому дуже важливою є продумана та послідовна робота з економічної освіти найменших громадян.
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Харченко Світлана Феодосіївнавихователь І кваліфікаційної категоріїДНЗ № 57 м. Чернігів

Номер слайду 2

Досвід роботи вихователя Харченко С. Ф. з творчої теми:,, Формування основ економічної культури вихованців, як однієї із складових пізнавального розвитку”

Номер слайду 3

Дошкільний вік найсприятливіший для формування різних якостей особистості, насамперед бережливості, економності та працьовитості, які надалі мають стати фундаментом для становлення громадянина – людини, щиро зацікавленої в розвитку та економічному розквіті нашої держави. Тому дуже важливою є продумана та послідовна робота з економічної освіти найменших громадян. Економічне виховання – це організована педагогічна діяльність, спеціально створена система роботи, спрямована на формування у дітей економічної культури.

Номер слайду 4

У Державному стандарті дошкільної освіти (Освітній напрям ,,Дитина в соціумі. Соціально-фінансова грамотність.) зазначено, що прояв соціальної компетентності й навичок фінансової грамотності означає здатність дитини усвідомити, хто вона є і як потрібно діяти з іншими людьми. А програма ,,Українське дошкілля” радить педагогам вже з раннього віку починати навчати дітей прибирати іграшки, бережно ставитись до книг, виконувати прості трудові доручення (приймати участь у прибиранні майданчика, допомагати наводити лад у приміщенні).

Номер слайду 5

Мета економічного виховання дошкільників :- формувати особистість майбутнього громадянина нашої держави, готувати дітей до реального життя;- дати уявлення про економічну діяльність дорослих;- виробити елементарні практичні навички у сфері економічних відносин, тощо.

Номер слайду 6

Завдання : - ввести дитину у світ елементарних уявлень про економічні процеси та об’єкти; - навчати цінувати навколишній предметний світ ( як результат людської праці),раціонально використовувати ресурси;- дати уявлення про різні потреби людини, про виробника та продукт праці, про перетворення його на товар, обмін товарами, про гроші, про зарплату, пенсію, витрати сім’ї;- допомогти дитині усвідомити власну значущість для сім’ї й суспільства, відчути відповідальність за свої вчинки; - формувати економічні знання системно, базуючись на предметно-ігровому середовищі та досвіді дітей; - вчити розв’язувати проблемні економічні ситуації, обговорювати свої рішення; - виховувати інтерес до економічних знань безпосередньо через усі види дитячої діяльності.

Номер слайду 7

З метою полегшення процесу соціалізації та економічного виховання дітей в групі дошкільного закладу було створено відповідне розвивальне предметно-ігрове середовище. Основними його компонентами є : - економічна ігротека;пізнавальна зона;- тематична бібліотека.

Номер слайду 8

На початку роботи я склала перспективне планування з економічного виховання,в якому особливу увагу приділила підбору ігор економічного спрямування,бо ігрова діяльність є провідною в дошкільному віці. З досвіду роботи можу сказати, що найефективнішими організаційними формами є: тематичні заняття різних видів, екскурсії, дидактичні та сюжетно-рольові ігри; ігрові імпровізації, ігри-стратегії, презентації,драматизація казок, художньо-продуктивна діяльність.

Номер слайду 9

У процесі економічного навчання я використовую такі педагогічні прийоми : ігрові ситуації, сюрпризні моменти, показ, інструкції, пояснення, припущення, порівняння, умисне допускання помилки, створення проблемних ситуацій, запитання, загадки, вказівки, підказки,поради, схвалення, заохочення, подив. На різних етапах формування економічної культури дошкільників заняття з дітьми має різну структуру. Утім основними його структурними частинами є такі: - вступ : підготовка до сприймання матеріалу;- термінологічна частина: розкриття основних понять;- ігрова апробація матеріалу: для молодших дошкільників – дидактичні ігри,для дітей середнього дошкільного віку – ситуативні ігри, для старших дошкільників – сюжетно-рольові ігри;- варіативна частина (проводиться на вибір вихователя); - заключна частина (підсумок).

Номер слайду 10

Дуже цікаво проходять заняття-подорожі, заняття-екскурсії. Засвоїти економічні поняттядітям допомагають казкові або вигадані персонажі, наприклад Михайлик - помагайлик , гном Економ,бджілка-трудівниця тощо.

Номер слайду 11

Особливу увагу намагаюся приділяти сюжетно-рольовим іграм, особливо економічного спрямування. В іграх діти вчаться самостійно приймати рішення та передбачати наслідки своєї діяльності.

Номер слайду 12

Знання про те , чому слід берегти , поважати,цінити результати праці людей, діти добре засвоюють у процесі власної продуктивної діяльності (трудової, художньо-продуктивної).

Номер слайду 13

Не слід забувати також й про роботу з формування в дітей корисних навичок і звичок, пов’язаних з вихованням культури поведінки в побуті : вимикати світло, коли виходиш з приміщення; закривати кран після того, як помив руки тощо.

Номер слайду 14

Звичайно успіх у формуванні основ економічної культури залежить дуже часто від співпраці вихователя з батьками вихованців. Бо саме в родині діти отримують початкову економічну освіту і свій перший досвід економічноїсоціалізації.

Номер слайду 15

Система роботи з економічного виховання сприяє формуванню в кожної дитини економічного мислення, уміння орієнтуватись у нестандартних ситуаціях, проявляти ініціативу та самостійність, бути в майбутньому активними та свідомими учасниками соціально-економічних відносин.,

Номер слайду 16

Дякую увагу !

pptx
Додано
4 лютого 2023
Переглядів
1541
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку