Інтегрована пізнавальна діяльність з елементами правового виховання, дослідницької діяльності та конструювання : ,,І тобі, і мені для життя потрібен дім. Право на житло"

Про матеріал
Правова освіта дошкільнят передбачає ознайомлення юних громадян з конкретними і зрозумілими їм правами. Дітям доступні основні чотири групи прав : права на гідне існування (право на життя і здоров'я,житло,їжу, родину), права на освіту та відпочинок,права на захист від приниження та експлуатації,права на свободу слова, думки та діяльності.
Перегляд файлу

 

Управління освіти Чернігівської міської  ради

Заклад  дошкільної  освіти   № 57

 

 

 

 

 

 

Інтегрована  пізнавальна    діяльність з елементами правового виховання , дослідницької діяльності  та конструювання:

«І тобі , і мені для життя потрібен дім.

Право на житло»

 

 

 

 

Вихователь  ЗДО  № 57 м. Чернігова:

Харченко Світлана Феодосіївна

  спеціаліст  І  кваліфікаційної  категорії

 

2023р.

 

Мета :

- ознайомити дітей з правом на житло (у кожної  людини або тваринки повинна бути своя домівка,де вона буде проживати, і ніхто з чужих не має права проникати до її оселі  без дозволу);

- учити оцінювати поведінку казкових героїв; викликати бажання співчувати їм та допомагати в конкретній ситуації;

- спонукати робити висновки, відповідати на запитання, добирати слова за ситуацією;

- збагачувати активний словниковий запас виразами-примовками з казки «Рукавичка» (лисичка-сестричка, вовчик-братик); сприяти формуванню зв’язного діалогічного мовлення;

- учити самостійно висловлювати свої думки, грамматично правильно будувати  речення, використовуючи   інтонаційні  засоби виразності (А хто, хто в рукавичці  живе ?);

- сприяти розумінню загальних норм моральної поведінки;

- розвивати творче, образне мислення;

- закріпити уявлення дітей про властивості паперу, тканини та дерева, перевірити  їх вході  дослідницької діяльності;

- виховувати чуйність, доброзичливість, взаємоповагу,готовність допомагати іншим у складних ситуаціях;

- закріпити раніше засвоєнні прийоми конструювання; розвивати рухові та практичні вміння, цілеспрямовані дії; удосконалювати вміння визначати окремі частини будинку ( дах, вікна, стіни,двері),називати їх; визначати розміщення частин стосовно одна одної та основних; пояснити, що споруджувати будинки слід у певній послідовності;

- виховувати у дітей самостійність, ініціативність.

 

Матеріал :  вирізані з картону сліди, велика рукавичка та іграшкові тварини;

дидактичні  ігри: «Яка рукавичка?», «Де чий будинок ?»; відео «Казка «Рукавичка»», фізкультхвилинка «Рукавичка», відео-гра «Назви казочку, в якій

порушується право на житло»; матеріали для дослідів на кожну дитину;настільний будівельний матеріал на кожну дитину , схема будиночків.

 

Хід  діяльності :

Вихователь і діти заходять до групової кімнати та помічають сліди (вирізані з картону) на підлозі.

Вихователь : - Ой, як багато слідів !

  •         Чиї  вони? (Відповіді  дітей).
  •         Так, великі сліди – людини, а  маленькі – собачки.

Ходімо по слідах  «слід у слід». Цікаво дізнатися ,що ж буде далі !

  •         Ой, а що це ? Так , правильно ,діти, це рукавичка !

Дидактична гра «Яка рукавичка?»

( Діти уважно поглядають на рукавичку та розказують яка вона).

Вихователь : - Якого кольору?

  •         Яка вона на дотик? (М’яка, пухнаста).
  •         Дитяча чи доросла ?
  •         Якого розміру ? (Великого).
  •         Ручкам буде в ній тепло, отже вона яка? (Тепла)
  •         Мабуть вона з якоїсь казки ? («Рукавичка»).
  •         Якими  словами починається казочка ? (Ішов дід лісом та загубив рукавичку).

Вихователь: Це рукавичка, яку загубив дідусь. Але подивіться, вона ворушиться. Мабуть, хтось у ній є.

Давайте запитаємо : «А хто, хто в рукавичці  живе ?».

(Дітки по-черзі запитують та виймають з рукавички іграшки тварин. Розглядають і називають їх : мишка-шкряботушка , жабка-скрекотушка, лисичка – сестричка,вовчик-братик, кабан-іклан, ведмідь-набрид).

  •         Скільки  звірят заховалось в  рукавичці ? (Багато.) А скільки рукавичок ? (Одна.)  Чому в рукавичці захотіли жити звірі ? (Тому що там тепло.)А на вулиці взимку як? (Холодно.)А ще кожному (і мені, і вам, і звірятам) потрібно десь жити. І кожен має право на дім, будиночок, житло. І не можна нікого чужого пускати до своєї  домівки, бо це може бути небезпечно!
  •         Діти , а ви б хотіли пригадати і переглянути цю казочку? І я теж хотіла б ! Давайте її подивимось.

Перегляд відео : казка «Рукавичка»

  •         Малята, як ви гадаєте, а чи добре закінчилася  казочка. Якщо так, то для кого, поясніть. (Думки  дітей). Чи не потрібна звірятам наша допомога ? Адже вони залишилися без житла і немає тепер де їм жити! (Відповіді).
  •         А де жили  наші звірята до того,як знайшли рукавичку ? (В лісі.) Бо вони які ? (Дикі.) Так , і мусять самі про себе піклуватись .

Вихователь: Давайте зараз з вами  відшукаємо домівки цих тварин і віднесемо їх туди.

 

Дидактична гра : «Де чий будиночок ?»

  •         А чому ви вирішили , що вони живуть саме тут ? Обгрунтуйте !
  •         Мишка де живе ? (В нірці.) (Діти відносять її у нірку.)
  •         Жабка де живе ? (На ставку.)
  •         Зайчик де ховається ?(Під кущем, під ялинкою.)
  •         Лисичка живе де ? (У нірці.)
  •         Вовчик де сховався (У лісі).
  •         Кабан  де живе? (У лісі,заривається у сухий лист.)
  •         Ведмідь живе де ? ( У барлозі.)

Вихователь : Добре, діти, ви  гарно справились ! А тепер давайте відпочинемо.

Фізкульхвилинка-відео : «Рукавичка»

- Давайте тепер пострибаємо, як зайчик; походимо, як клишоногий  ведмедик; покрутимо хвостиками, як лисичка.

Вихователь : Відпочили, тож до справи ! Чи знаєте ви, ще інші казочки, у яких порушується право на житло ?

Відео-гра : «Назви казочку, в якій порушується право на житло»

(Діти переглядають слайди та пригадують казочку).

Вихователь :   Взимку в лісі дуже холодно, дме холодний вітер, мете завірюха  і наші звірята можуть змерзнути. Так чи ні? Бо в них немає теплого будиночка. Вам не жаль їх , діти? (Відповіді.)

-А що ж робити? Як же ми можемо допомогти нашім друзям ?(Відповіді.)

- Побудувати новий теплий будиночок для кожної тваринки ? Добре ! А з чого ж ми побудуємо їх?

(Діти підходять до столика і розглядають, досліджують різні матеріали).

ПДД «Який папір?»

  •         Дітки, що це ? (Папір.) Який він ? (Білий, гладенький, легкий.)Що можна на такому папері робити? (Малювати, клеїти.)А зігнути, зім’яти його можна?Перервати ?( Діти перевіряють.) А що буде, якщо папір попаде у воду або під дощ. (Він намокне, розмкне).Давайте це перевіримо.То чи можна з нього будувати будиночки ? Чому ? (Відповіді.)

ПДД «Яка  тканина?»

  •         Візьміть до рук тканину. Яка вона на дотик ?( Легка, гладенька, м’яка,

кольорова.) Що можна з нею зробити ? (Відповіді). А зігнути можна? Зім’яти?(Так.) Перервати ? (Ні.)Тобто вона більш міцна ніж папір.

  •         То  може побудуємо з неї будиночки? (Відповіді.)
  •         А що буде якщо піде дощ,сніг?(Будиночок з тканини намокне і зіпсується). Перевіримо це. (Діти кладуть тканину у воду, роблять висновки.)

ПДД «Яка  цеглинка?»

  •         Діти, а тепер візьміть цеглинку. Яка вона на дотик? (Тверда, легка, маленька,гладенька, дерев’яна). Якої форми? Якого кольору? Чи можна її зігнути,зім’яти ? А перервати? (Відповіді дітей.) Тобто дерево міцніше ніж папір і тканина! А що буде з ним ,коли піде дощ? Так воно намокне, але не розмокне як папір, і не буде пропускати вологу, як тканина.

Висновок : будиночки для звірят потрібно будувати з дерев’яних цеглинок.

 

 

Конструювання : «Нові будиночки для звірят»

  •         Вихователь :  Дітки,ви зробили добру справу : допомогли звірятам. Тепер їм буде де жити, де зимувати,ховатись від дощу та холоду. Бо кожен має право на дім або  житло ! І у наших казкових героїв тепер теж є чудові хатинки ! Але пам’ятати  повинні  всі , що не можна нікого чужого пускати до своєї  домівки, бо це може бути небезпечно!

Нас казка навчила добро творити!

Права захищати і менших за себе жаліти, любити !

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
4 лютого 2023
Переглядів
373
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку