Управління освіти Чернігівської міської ради
Заклад дошкільної освіти № 57
Інтегрована пізнавальна діяльність з елементами правового виховання , дослідницької діяльності та конструювання:
«І тобі , і мені для життя потрібен дім.
Право на житло»
Вихователь ЗДО № 57 м. Чернігова:
Харченко Світлана Феодосіївна
спеціаліст І кваліфікаційної категорії
2023р.
Мета :
- ознайомити дітей з правом на житло (у кожної людини або тваринки повинна бути своя домівка,де вона буде проживати, і ніхто з чужих не має права проникати до її оселі без дозволу);
- учити оцінювати поведінку казкових героїв; викликати бажання співчувати їм та допомагати в конкретній ситуації;
- спонукати робити висновки, відповідати на запитання, добирати слова за ситуацією;
- збагачувати активний словниковий запас виразами-примовками з казки «Рукавичка» (лисичка-сестричка, вовчик-братик); сприяти формуванню зв’язного діалогічного мовлення;
- учити самостійно висловлювати свої думки, грамматично правильно будувати речення, використовуючи інтонаційні засоби виразності (А хто, хто в рукавичці живе ?);
- сприяти розумінню загальних норм моральної поведінки;
- розвивати творче, образне мислення;
- закріпити уявлення дітей про властивості паперу, тканини та дерева, перевірити їх вході дослідницької діяльності;
- виховувати чуйність, доброзичливість, взаємоповагу,готовність допомагати іншим у складних ситуаціях;
- закріпити раніше засвоєнні прийоми конструювання; розвивати рухові та практичні вміння, цілеспрямовані дії; удосконалювати вміння визначати окремі частини будинку ( дах, вікна, стіни,двері),називати їх; визначати розміщення частин стосовно одна одної та основних; пояснити, що споруджувати будинки слід у певній послідовності;
- виховувати у дітей самостійність, ініціативність.
Матеріал : вирізані з картону сліди, велика рукавичка та іграшкові тварини;
дидактичні ігри: «Яка рукавичка?», «Де чий будинок ?»; відео «Казка «Рукавичка»», фізкультхвилинка «Рукавичка», відео-гра «Назви казочку, в якій
порушується право на житло»; матеріали для дослідів на кожну дитину;настільний будівельний матеріал на кожну дитину , схема будиночків.
Хід діяльності :
Вихователь і діти заходять до групової кімнати та помічають сліди (вирізані з картону) на підлозі.
Вихователь : - Ой, як багато слідів !
Ходімо по слідах «слід у слід». Цікаво дізнатися ,що ж буде далі !
Дидактична гра «Яка рукавичка?»
( Діти уважно поглядають на рукавичку та розказують яка вона).
Вихователь : - Якого кольору?
Вихователь: Це рукавичка, яку загубив дідусь. Але подивіться, вона ворушиться. Мабуть, хтось у ній є.
Давайте запитаємо : «А хто, хто в рукавичці живе ?».
(Дітки по-черзі запитують та виймають з рукавички іграшки тварин. Розглядають і називають їх : мишка-шкряботушка , жабка-скрекотушка, лисичка – сестричка,вовчик-братик, кабан-іклан, ведмідь-набрид).
Перегляд відео : казка «Рукавичка»
Вихователь: Давайте зараз з вами відшукаємо домівки цих тварин і віднесемо їх туди.
Дидактична гра : «Де чий будиночок ?»
Вихователь : Добре, діти, ви гарно справились ! А тепер давайте відпочинемо.
Фізкульхвилинка-відео : «Рукавичка»
- Давайте тепер пострибаємо, як зайчик; походимо, як клишоногий ведмедик; покрутимо хвостиками, як лисичка.
Вихователь : Відпочили, тож до справи ! Чи знаєте ви, ще інші казочки, у яких порушується право на житло ?
Відео-гра : «Назви казочку, в якій порушується право на житло»
(Діти переглядають слайди та пригадують казочку).
Вихователь : Взимку в лісі дуже холодно, дме холодний вітер, мете завірюха і наші звірята можуть змерзнути. Так чи ні? Бо в них немає теплого будиночка. Вам не жаль їх , діти? (Відповіді.)
-А що ж робити? Як же ми можемо допомогти нашім друзям ?(Відповіді.)
- Побудувати новий теплий будиночок для кожної тваринки ? Добре ! А з чого ж ми побудуємо їх?
(Діти підходять до столика і розглядають, досліджують різні матеріали).
ПДД «Який папір?»
ПДД «Яка тканина?»
кольорова.) Що можна з нею зробити ? (Відповіді). А зігнути можна? Зім’яти?(Так.) Перервати ? (Ні.)Тобто вона більш міцна ніж папір.
ПДД «Яка цеглинка?»
Висновок : будиночки для звірят потрібно будувати з дерев’яних цеглинок.
Конструювання : «Нові будиночки для звірят»
Нас казка навчила добро творити!
Права захищати і менших за себе жаліти, любити !