Досвід використання методу "Кубування"

Про матеріал

Кубування - методична стратегія розвитку критичного мислення, що дає змогу зрозуміти явище різнобічно - у шести різних площинах. Дану методику можна застосовувати на етапах узагальненняі систематизації, усвідомлення, закріплення, контролю.

Перегляд файлу

Використання методу  «Кубування» на уроках у початковій школі.

«Кубування» -  метод навчання, який полегшує розгляд різних сторін теми. Цей підхід передбачає використання кубика із написанням на кожній грані вказівки щодо напряму мислення або письма.

Наприклад, можливі такі вказівки на гранях:

  • Описати.
  • Порівняти. Колір, форму, розміри. На що це схоже? Від чого це відрізняється?
  • Встановити асоціації Про що це вас змушує думати? Що спадає на думку у зв'язку з цим?
  • Проаналізувати. Скажіть, яким чином це зроблено? Ви це знаєте? Ви можете це вигадати?
  • Запропонувати.
  • Знайти застосування аргументи «за» або «проти» Яким чином? Займіть певну позицію. Це може бути застосовано? Використовуйте повний діапазон аргументів від логічних до безглуздих.

Наприклад:

Фрагмент уроку основ здоров’я 4 клас (за новою програмою).

Тема. Яким повітрям ми дихаємо. Стеж за чистотою повітря в оселі

Мета: розширити знання учнів про джерела та чинники забруднення атмосферного повітря і повітря приміщень; розкрити значення чистого повітря для здоров’я людини; пояснити, для чого потрібно регулярно провітрювати приміщення; формувати уявлення про гігієну оселі та мікроклімат приміщення; розвивати бажання дотримуватися чистоти в оселі; виховувати гігієнічні навички.

На етапі узагальнення.

Перед вами пазл, склавши який, ви отримаєте малюнок, що має неабияке відношення до мікроклімату в оселі.

-Що ви отримали? (Кімнатну рослину - фіалку)

-Поміркуйте, як вона впливає на мікроклімат в приміщенні?(поглинає вуглекислий газ, зволожує повітря в оселі, «живий пилосос», бо листя рослини збирає пил в кімнаті, тому їх треба часто мити чистою водою; деякі квіти знищують мікробів, але квіти не повинні закривати світло, яке проникає в кімнату, можуть викликати алергію).

- Узагальнимо наші знання за допомогою методу «Кубування».

-Що це за кімнатна рослина – фіалка.

Опишіть – … (якого кольору? розміру? )

Порівняйте – … (з рослинами вулиці)

Встановіть асоціації (або про що це змушує тебе задуматись) – … (про те, що кімнатні рослини треба берегти, піклуватися про них, бо лише ми це можемо зробити)

Проаналізуйте –…  (теплолюбива рослина)

Застосуйте – … (для очищення повітря в приміщенні)

«За чи проти» - за коли … (це красиво, естетично) , проти коли …. (на квітку алергія).

 

Фрагмент уроку з української мови 4 клас.

Тема. Узагальнюючий урок з розділу «Іменник»

Мета: узагальнити знання учнів про граматичні ознаки іменника, розвивати вміння робити висновки та узагальнювати, аналізувати; виховувати старанність, любов до мови.

На етапі узагальнення або на підсумку.

Отже, підсумуємо наші знання про іменник як частину мови за допомогою куба.

Опишіть –… ( іменник це частина мови, що називає предмет, та відповідає на питання хто? що?)

Встановіть асоціації - … (асоціюється з назвою, ім’ям;  без іменників ми б не могли називати предмети, людям було б складно зрозуміти один одного і т.д.)

Проаналізуйте - … ( яким членом речення може бути? Число, рід, відмінки, які мають іменники? Іменники – синоніми, іменники – антоніми. Загальна та власна назва. І т.д.

Застосуйте – … (скласти речення з іменником)

Порівняйте - … (з прикметником, дієсловом)

« За чи проти» - …

 

Фрагмент уроку з української мови 4 клас.

Тема. Повторення вивченого про прикметник. Спостереження за роллю прикметників у мовленні.

Мета. Поглиблювати знання учнів про прикметник як частину мови, про його роль у мовленні. Розвивати зв'язне мовлення учнів, мислення, спостережливість, пізнавальний інтерес. Виховувати любов до природи, до рідної мови.

На етапі узагальнення та систематизації.

Робота з кубом.

Опишіть –… ( прикметник це частина мови, що вказує на ознаку предмета і відповідає на питання який? яка? яке?)

Встановіть асоціації - … (асоціюється з ознакою, за допомогою нього ми можемо описати предмет, подію  і т.д.)

Проаналізуйте - … ( яким членом речення може бути? Число, рід, відмінки, які мають прикметники? Прикметники – синоніми, антоніми. Пряме та переносне значення прикметника. І т.д.

Застосуйте – … (скласти речення з прикметником)

Порівняйте - … ( з іменником, дієсловом)

« За чи проти» - … (за, тому що за допомогою прикметників наша мова виразна, багата, милозвучна).

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
16 липня 2018
Переглядів
4412
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку